segane lugu

Täna tahan teiega jagada ühte lugu ja küsida teie nõu. Kuna ma pole aga otsustanud, mis moodi ma edasi käitun, siis ma nimesid ei nimeta, eksole. Aga ühesõnaga, lugu ise selline:

Ühel päeval sadas mulle postkasti kiri, et tere, tahaksin teie lastele kinkida ühed toredad asjad. Ma ei hakka ütlema misasjad need on, aga no…Sellised asjad, et ma oleks nagunii tahtnud Marile sellise soetada, seega olin ma nõus ja andsin oma andmed, et kingitus meile ära toodaks. Toodigi.

Vahetult peale seda läksime perega Pärnusse ja juba siis (paar peale asja toomist) sain kõne, kus uuriti, et kas oleme juba kingitust proovinud. Veel ei olnud. Järgmine päev uus kõne: kas nüüd olete proovinud? Esiteks – MA VIHKAN TELEFONIGA RÄÄKIMIST! Teiseks vihkan ma, kui mulle peale surutakse midagi ja pinda käiakse, seda enam, et kingitust pakkudes oli vaid öeldud: “oleksime tänulikud tagasiside eest”*. Ühesõnaga vastasin, et jah, sai proovitud, väga tore oli (MIS ON TAGASISIDE), aga et mul on kiire. Et te teaks, siis mul on suht kogu aeg kiire ja kui parasjagu pole, siis ei viitsi ma oma vähest vaba aega veeta vesteldes telefoniga teemal, et kas mu lapsele meeldis üks või teine asi. Oleks me alguses nii kokku leppinud, siis oleks teine asi, aga praegu muutus asi juba mulle päris häirivaks. Viimane tilk oli siis, kui ma üritasin enne võtteid süüa elueest, et midagigi enne 7 tunnist võtet kõhtu saada ja pahaaimamatult telefonile vastades tuleb sealt: “TSAUUU! Mina XXX siin, kle kuidas sulle ikka SEE ASI meeldis?”. Ma oleks napilt öelnud, et issand jumal, JÄTA MU HING RAHULE!!! Aga ütlesin, et vabandust, mul on väga kiire ja ei saa rääkida, samal ajal astus võttemeeskond ka tuppa ja ma panin toru ära, et vähemalt üks amps veel ära süüa.

Möödus siis … nädal? Vahepeal olid nad mulle saatnud kirju Malluka facebooki, teemal “noh, kuidas ikka meeldis?” ja mingil põhjusel ka enda puhkusepilte. Ühel päeval oli mu postkastis kiri:

Küsimus nüüd väga konkreetne: tahad sa neid oma lastele või tagastad? Esimese variandi puhul barter (või saad soovi korral osta 59 eurot tk) Kui tunned, et lastel võiks sellest kasu olla, siis anna teada, arutame variante. Muul juhul paki kokku ja anna teada kuidas kätte saame. Edu!

See oli juba päris naljakas. Umbes nagu naabrimees tooks sulle kingituseks koogi ja siis käiks iga päev sul ukse taga, et kuidas kook maitses ja millal sa kavatsed korteriühistu koosoleku välja kuulutada, et ka teistele tema tehtud kooki kiita. Ja kui sul seda plaanis pole, siis anna see kook heaga tagasi, või maksa kinni!

Igatahes kopin siia nüüd meie kirjavahetuse (ma muudan kirjavead ära, ma olin ise väljas ja trükkisin telefoniga nagu retakas):

Mina: Et alguses kinkisid ja siis tahad tagasi 1f600-3617328?Ok, tule ja võta. Väga naljakas suhtumine.
Tema: Kingime jah, sel juhul kui promo teed. Promo sa aga ei tee, vaid katkestad kõne. 1f609-7160412 Tule jumal appi – miks meie firma peaks kellelegi 120 eurose kingituse tegema midagi vastu saamata? Sa oled ikka lahe küll, Mallukas 1f600-3617328 Teema lõpetuseks : kas sa kingiksid kellelegi midagi, kellel ei jätku su jaoks aega isegi paarisõnaliseks vestlemiseks, vaid viskab üleolevalt telefoni ära? 
Ah? 1f609-7160412

Ma: Vabandust arusaamatuse pärast, ma enda meelest űtlesin, et ma hetkel rohkem ei saa rääkida. Olin kiirustamas kokkusaamisele. Tõesti, kuigi kingituse idee on see anda kingituse saajale lihtsalt kinkimise eesmärgil, mitte vastusoorituse saamiseks. Ma tõden, et oleksin sellest kirjutanud, kui oleksin jõudnud oma postitustega sinnamaani, sest mulle väga meeldisid need. Kusjuures ilma tavalise reklaampostituse tasuta. Kahju, et meil sellised arusaamatused tekkisid, nagu ma űtlesin, võin ma need Teile tagastada. Andke siis palun teada, millal te tulla saaksite, organiseerin, et keegi kodus oleks. Aitäh kõige eest ja loodetavasti kunagi teinekord meil koostöö sujub paremini 1f642-6362615
Tema: Tänan vastuse eest. Idee koostöö osas oli palju sügavam kui reklaampostituse kirjutamine. Kui Sa affiliate marketingiga kursis oled, siis oli eesmärk win-win: viia see tore toode võimalikult paljude lasteni ja saadud kasumit jagada. Väga lihtne ja toimiv mudel, mida rakendatakse ja mille abil on mõlemalt poolel võimalik kümneid tuhandeid lihtsa vaevaga teenida. Aga kuna meie kommunikatsioon kahjuks ei toiminud, siis jäid mu katsed ühendust võtta edututeks. Tuleme järele järgmisel neljapäeval, kuna hetkel olen ise Itaalias puhkamas.
Ma: Tõesti, kahjuks jäi kommunikatsiooni taha meie koostöö. Edu Teile selles toredas ettevõtmises! Kohtumiseni neljapäeval. 1f642-6362615
Kaks päeva hiljem sain pika kirja, kus oli täpsemalt kirjas, et mis moodi see affiliate marketing töötaks ja ma pean tunnistama, et tõepoolest, toode ON hea ja abiks igale lapsevanemale. Jah, ma usun, et ma saaksin päris korralikult seda toodet reklaamides teenida, aga siin on suur aga.
MA EI TAHA SELLE VENNAGA MINGT TEGEMIST TEHA! Mulle ei meeldiks ennast äriliselt siduda kellegagi, kes mulle juba eos nii ebameeldiv on ja kuidagi nii peale pressiv. Huvitav, kas ta koostööd tehes helistaks ka iga päev, et noh, promod ikka v? Promod hoolega v? KUI HOOLEGA?!?!?
Mida teie teeksite?

giphy-1573497

*Ok,lugesin kirjavahetuse algust uuesti ja tõepoolest seisis seal, et “võimalusel anna tagasisidet”, mille peale ma ok vastasin. Tagasiside sai siiski antud, selles suhtes, et kui laps oli seda toodet kasutanud, ütlesin ma ju ka, et kasutas ja tore oli. Tagasiside saadud, mida veel vaja eksole :D? Eks ikka promo…

Ps! Tärniga osa on lisatud siia firma soovil, kes nõuab avalikku vabandust. Ma siis avalikult nüüd vabandan, et ei märganud seda “võiksid mingit tagasiside anda” osa.

Mida sina arvad?

* Required fields are marked *

56 Comments
  • Maiks
    April 26, 2017

    Endal kergem kui end sellistega ei seo:)

  • Kadi
    April 26, 2017

    120€ on suur summa aga enne`kingitust` võiks ju ikka selgeks teha millisel eesmärgil asjad saadetakse 🙂 Sellise terrori peale saadaks asjad tagasi 🙂 ( Käitub nagu sa oleks palunud neid 😀 )

    • Mallukas
      April 26, 2017

      Mulle saadetakse suht iga päev kingitusi, ma ei tuleks selle pealegi, et igaühelt küsida, kas ta kavatseb mind surmani ahistada selle pärast 😀

    • Mallukas
      April 26, 2017

      just 😀

  • Päevalilleke
    April 26, 2017

    Ei teeks koostööd, kui inimene juba nii ebameeldiv on Sinu jaokd, siis see võtaks liialt närvirakke. Sa saad raha muudmoodi ka teha ja küll nemad ennast mujal promoda saavad.

  • Maris Bilitjuk
    April 26, 2017

    Eeeeeee…mis asi see on?

    • Maris Bilitjuk
      April 26, 2017

      st misasja te saite ?

      • Mallukas
        April 26, 2017

        Ma ei hakka ütlema, siis on aru saada, mis firma see on 😀

  • Nele
    April 26, 2017

    Annaks neile kindlasti toote tagasi, kuigi jah, eeldatavasti jah tasuta kingitusi ju ei tehta.

    • Mallukas
      April 26, 2017

      Nagu öeldud, mulle tehakse väga palju kingitusi. Tavaliselt on sellega nii, et kui nad mulle ei maksa, siis on see jumala joppamise ja toote headuse värk, et kas ma mainin seda, või mitte.

  • B
    April 26, 2017

    Mida sinu asemel teeksin? Kirjutaksin blogipostituses kellega täpsemalt on tegu 😀 No nii oinas ei saa ju ometi olla!

    • B
      April 26, 2017

      Oinas siis tema ikka. Kui oskab nii hästi affiliate marketingi infot jagada (loe: googlist copyda), siis kuidas ei suuda ennast esialgu korralikult väljendada, et mis ta selle “kingituse” saatmise eest vastu tahab. Kuidas siis selline väike asi ütlemata ununeb? 😀

      • Mallukas
        April 26, 2017

        Selles suhtes, et see vend on ise suht tuntud turundusinimene, vaevalt, et ta niisama copis selle 😀

      • Proua
        April 26, 2017

        See oligi vast strateegia. Mõtles, et kõigepealt laseb toodet proovida ja selle headuses veenduda ja siis Mallukas on kohe hirmsasti koostööst huvitatud.

    • Mallukas
      April 26, 2017

      No see ei anna ju midagi laias laastus 😀 See teadmine, et kes see on 😀

      • Proua
        April 26, 2017

        Minu meelest ei ole see ka vajalik. Sest tavainimesele ei anna see teadmine midagi. Kui tegu turundusinimesega, siis tavaklient temaga kokku ei puutu ja nagu Mallukas mainis, siis toode iseenesest on hea.

  • Liis
    April 26, 2017

    ..kui esimeses kirjas polnud midagi kirjas nende tegelikust eesmärgist, vaid tore jutuke, et tahame lastele kingituse saata 😀 No päris hea kingitus, mis hiljem tagasi küsitakse! Absurd 😀

    • Mallukas
      April 26, 2017

      Suht imelik jah 😀

  • Marina
    April 26, 2017

    pole mõtet tõesti kui see nii häiriv on =)

    • Mallukas
      April 26, 2017

      Huvitav, kas ma saaks koostööd teha tingimusel, et see mees minuga enam iial ei suhtleks :D?

  • Kätlin
    April 26, 2017

    Ma usun, et Sa teenid piisavalt hästi, et vajadusel/soovil see toode ise osta. Kui see tõesti nii hea ja äge on. Aga minu uhkus ei laseks seda vastu võtta isegi, kui nad saadaksid nüüd kirja, et kle savi, jäta endale ja tee postitus millal jõuad. Ma viiksin ise neile selle ukse taha ja never ei võtaks ühtegi nende toodet kas siis tasuta või promomise eesmärgil. Mind ajavad jubedalt vihale sellised pealekäijad. Sama on näiteks nende poemüüjatega, kes juba poodi sisenedes jooksevad su pikali (saan aru, et osad peavad seda tegema, aga minu meelt mööda see pole).
    Jätku endale see toode, kui ei suuda kannatust varuda või inimlikult mõelda miks teine ei saa hetkel või paari päeva jooksul suhelda. Ütle, et lugegu mu blogi, siis teavad miks sa antud hetkel nii käitusid 😀

    • Mallukas
      April 26, 2017

      Selles point ongi, et postitusest polnud ju kunagi juttugi 😀 Ja mina ei tea, kuhu seda neile ukse taha viia 😀

    • T
      April 26, 2017

      Pikalt mõtlesin, kas jätta see kommentaar.
      See “pikali jooksvad müüjad”. Olen üks neist. Miks? Meil on üleval kaamerad. Ülemused vaatavad kogu päeva sinu tegevust. Kui kaua olid ühe või teise kliendi juures, kas panid kõik puudu olevad tooted välja, kas pakkusid kliendile kõiki võimalusi jne. Ja kui sa ei tee nii nagu ülemustele sobib saad koheselt kas kõne või hilisema märkuse.
      Ühesõnaga Sina, kui klient saad kõige rohkem teha selleks, et klienditeenindajad nii ei käituks. Kui on võimalik, siis jäta ettevõtte Facebooki või kodulehele Tagasiside. Nii mina, kui teised töötajad oleme (selles firmas, kus töötan) mitmeid, mitmeid kordi annud tagasisidet, et klientidele ei meeldi selline peale tükkivus. Aga meid ei kuulata. Põhjuseks stiil “sa raudselt ei viitsi tööd teha.” Ehk sina, kui klient saad natukenegi muuta olukorda, kuna sinu ostutest sõltub ettevõtte käive. Mis omakorda paneb natukenegi omaniku mõtlema. Ei taha ju me keegi rahast ilma jääda.
      Klienditeenindaja jaoks on see tegelikult VÄGA ebameeldiv olukord, kuna keegi ei soovi olla “halb” klientide ega ülemuste jaoks.

      • Sandra
        April 27, 2017

        Väga hea postitus! Käin ise ka ühes teatud poes, kus vaevalt saan poodi sisse astuda, kui juba kargab müüja ligi “kas saan aidata?” Krt kui närvi ajab! Sest a) ma tulen alati konkreetse asja järgi ja tean, mida ma tahan, b) kui ma ei teaks, siis ma valiks ja uuriks ja vajadusel küsiks müüjalt nõu. Ja kui ma olen asja välja valinud ja kassase läinud, siis küsitakse, kas ma seda, teist või kolmandat ei soovi, TEATE EI SOOVI, SEST MUIDU MA OLEKS SELLE VÕTNUD! Taoline asi on ainult ühes poes olnud, õnneks on sellele poele alternatiive ka (küll paraku kodust kaugemal), nii et võimalusel käin mujal. Aga jah, tõesti pole osanud enne müüja vaatevinklist asja näha. Eks absoluutselt igal ametil on ju oma telgitagused, mida klient ei tea.

        • K
          April 28, 2017

          Kassas asju juurde pakkudes tehakse lisamüüki, et kàivet kasvatada. Nt ostad püksid pakutakse püksirihma, ostad seeliku pakutakse nt sukki. Kui nt kuu eesmärki täis ei saada, siis müüjad lisatasu ei saa. Mônelpool tehakse kohustuseks pakkuda juurde miskit, nii et ei tasu müüjate peale pahane olla.

  • Salme-Marta
    April 26, 2017

    Ma ei viitsinud üliväga peensustesse süveneda, aga laias laastus ja sinnamaani, kuhu minu arusaamine jõudis – ma saadaks selle misiganes toote tagasi. Sedaenam, et see on juba n i i p a l j u tülgastust toond et.
    Kas päris alguses, kui Sinu poole kirjaga pöörduti, oli seal juttu, et Sul oleks olnud selle asjaga seoses mingit kohustust reklaami teha? Nojah, vahetpolegi. Ma ise saadaks raudselt tagasi. Selles ei pea ilmtingimata nägemagi mingit viha ega poosi. Ikka juhtub, et asjad ei sobi. Ja et suhted ei sobi. Alati ei peagi.
    See tsauutamine….iuu-iuuu-iuuu. Mida masendavat taktitundetust.
    On mõnel aga vahva eluke ja palju toredaid inimesi ümber! ; P
    Ma väsiks sõuksest vaimunuzzimisest sekundipäält ära ja läheks puhtaulluks.

    • Mallukas
      April 26, 2017

      Jaa, kordagi polnud juttu mingist reklaamist. Aga jah, koostööd ma nendega siiski teha ei taha 😀

  • yks
    April 26, 2017

    Mina sellise tyybiga end ei seoks. Mulle tundub, et ta oleks su perse nagunii lohku tõmmanud. Miks ta kohe ei rääkinud midagi koostööst, marketingust, koos tegemisest. Miks ta varjas seda kõike. Miks hakkas rääkima ääri veeri alles siis, kui teil oli juba väike (tagasipöördumatu) arusaamatus oli tekkinud. Tahtis sind kahetsema panna ja syytunnet sinus tekitada. Kuigi, telefonis võiksid alati mainida, et kui sul kiire on, siis palu et saadaksid sulle e-kirja, et siis on sul sobival momendil aega mõttega lugeda. Seda ma usun kyll, et tyybile jätsid sa selle pideva “mul on kiire-kiire kiire” ka ise kahtlase mulje, et sa lihtsalt ei taha rääkida ja oledki veits ylbe. Oleksid sa ise esimesel korral selgitanud et olete perega pärnus ja pole veel jõudnud toodet proovida, ja teisel korral maininud, et sul on kohekohe võttegrupp toas, seepärast ei saa rääkida, siis oleks inimene paremini sinust aru saanud ja ma usun et teil poleks sellist olukorda tekkinud. Eks sa pead ise ka ennast kõrvalt jälgima, et kuidas sa tundud võõrale oma käitumisega vahest.

    • Proua
      April 26, 2017

      Jah, natuke nagu koti pähetõmbamise tunne tekib. Et kõigepealt pakutakse ja pärast pannakse sundseisu.

  • Proua
    April 26, 2017

    Jälle üks näide, et kommunikatsioon on oluline.
    Ja et kõik tuleb ette kokku leppida. Minu jaoks tundub muidugi ka naiivne arvata, et keegi lihtsalt teebki niisama südameheadusest popile blogijale kalli kingituse – eks eesmärgiks reklaam ikka.
    Samas oleks ju täiesti normaalne tingimused eelnevalt kokku leppida ja kingitust pakkudes ka selgeks teha, mida vastutasuks oodatakse.

    Keeruline situatsioon. Sest esmamulje võib olla petlik… võib-olla oli tõesti lihtsalt arusaamatus ja laabub edaspidi kõik hästi, kui on eelnevalt kokku lepitud. Võid ju ka kokku leppida, et kontakteerub meili teel, sest telefoni teel sulle ei sobi.

    (Kusjuures mul puhas rõõm lugeda, et veel on selliseid telefonihälvikuid, kellele helistamine ei meeldi 😀 Ma väldin seda nagu tuld).

    • Mallukas
      April 26, 2017

      No eesmärgiks võibki olla reklaam, aga kui reklaampostituse hinda ei maksa, siis saab ta hea toote puhul reklaami nt instas vms, või kui toode väga meeldib, siis ka blogis eksole. See, et kui antud, et siis raudselt peab midagi saama vastu, see ju naeruväärne 😀

      • Proua
        April 26, 2017

        Ta enda arvates ilmselt tegi soodsa diili kohe, eeldades, et küll sa kohe kirjutad igale poole. Ei tulnud selle pealegi, et kogenud blogija, nagu sina, kes alatasa igasugu koostööpakkumisi saab, end niisama ekspluateerida ei lase.

        Aga no normull oleks olnud eelnevalt poole sõnagagi mainida, et me teeks kingituse, aga kirjuta meist siis midagi vmt. Siis oleks sulle ka selge olnud, mis diili tahetakse. Hetkel on tegu ilmselt tüübiga, kes liiga palju eeldas 😛

        Ja no see tihe helistamine… kirjutanud siis vahepeal, kui telefoni teel kätte ei saanud või saatnud sõnum vmt. Mulle ei meeldi, kui inimesed arvavad, et pead telefoni teel alati ja igal ajahetkel kättesaadav olema.

      • Jana
        April 28, 2017

        pead minema kohta kus kehv levi ja sind hästi kätte ei saa, mul nii on 😀 number küll olemas ja toimib aga kui keegi helistada püüab ss ütleb et number pole kasutusel 😉

  • Elve
    April 26, 2017

    Aga mina ei saadaks kingitust tagasi, sest kingitust ei võeta tagasi. See peab ikka väga nahhaalne inimene olema, kes midagi kingib, aga siis küsib tagasi. Ja Su lastele kingitust tuues/saates ta ju ei maininud, et tahab selle eest nende firma promomist. Nii, et pühkigu kingituse tagasisaamisest suu puhtaks.

  • Pille
    April 26, 2017

    Kui juba nii alguses on mingi kala sees ja tunne pole õige, siis ei teeks tegemist, olgu idee ja pakkumine kui head tahes.

  • Proua
    April 26, 2017

    Kusjuures… sul on ju siinsamas blogis olemas leht “soovid reklaami”.
    Sealt peaks küll ju selge olema, et tasuta reklaami pole mõtet oodata. Tüübil oli kodutöö vist tegemata.

  • Liisi
    April 26, 2017

    Väga veider olukord. Jääb mulje, et antud firma pole su blogiga üldse kursis. See su blogis tavaline ju, et reklaampostituse eest tuleb veidi tasuda, niisama kingi puhul ainult palvetada, et sulle see kink väga meeldib ja teed postituse sellest ?
    Ma arvan, et ma ise jätaksin ka pigem kingituse endale ja teeks neile selgeks, et nad saatsid sulle selle alguses ilma ühegi kokkuleppeta.

    • Ellu
      April 27, 2017

      +1

  • Marge
    April 26, 2017

    Ära raiska oma energiat sellistele… ta suudab juba nii käitada sinuga, kui “koostööbpartneriga” milline siis suhtumine veel klientidesse on ?
    Anna need mänguasjad tagasi ja , kui Marile tõesti väga meeldisid osta talle ise 🙂

  • Lonni
    April 26, 2017

    Sinu peal prooviti marketingitrikki, kingime, siis paneme sôpsi ja pyyame laheda jutuga jouda afiliate marketingini. Kuna tyyp jagab ainult marketingi aga ilmselt mitte psyhholoogiat, siis sinu peal see ei toiminud ja vend laks narvi. Mina nii kehva myyjaga koostööd ei teeks. Siis ei ole myyk edukas niikuinii

    • pohlad
      April 27, 2017

      täpselt.

  • Katri
    April 26, 2017

    Äri on äri ja suhted on suhted. Ei pea kõik inimesed olema semud, kellega äriasju aetakse. Nii et kui äriline pool oleks huvitav, siis pead lihtsalt enda jaoks selgeks mõtlema, millised reeglid paika panna, et see suhte mitteklappimine asju ei segaks. Kui ei ole võimalik selliseid reegleid paika panna või kui teine pool neid ei aktsepteeri, siis muidugi ei saa asjast asja. Aga kui on kahepoolselt “suhtlusprotokoll” paika pandud, mis mõlemale piisavalt ok on ning äripool edukalt sujub, siis on asi piisavalt ok.
    Mõnes mõttes ongi teinekord hea, kui algus on konarlik – siis saab kohe stardist peale asjale ettevaatlikumalt lähenetud ja paremini läbi mõeldud. Äris on sageli probleemiks just see, et kuna omavaheline “keemia” on hea, siis jäetakse äripoole detailid läbi arutama (eriti sageli esineb seda viisakate naisterahvaste puhul, kellel sageli on rahast ja võimalikest probleemidest rääkimine pigem tabuteema) ja kumbki pool “eeldab” midagi – ja elu õpetab, et kahe inimese nägemus asjast on alati kaheksa erinevat asja.

  • Heidi
    April 27, 2017

    Tuttav tunne 🙂

  • Vesper
    April 27, 2017

    Äri ja suhted on küll täiesti eraldi käsitletavad asjad, kuid mina siinkohal mõtleksin, kas tahaksin teha äri/koostööd inimesega, kes kasutab juba koostöö pakkumisel psühholoogilist survestamist – käime inimesele nii kaua pinda, kuni ta nõustub midagi tegema või teeb midagi vastuteenena selle “kingituse” eest. See jätab mulje, et tegu on tüüpilise müügimehega, kelle eesmärk on sinust maksimaalselt kasu saada, koheldes sind samas ebavõrdse partnerina, kes maailma asjust suurt midagi ei tea ja kellel saab seetõttu vajadusel naha üle kõrvade tõmmata.

    My 2 cents.

  • Kersti
    April 27, 2017

    “võiksid” ei tähenda kohustust…

  • Lauren
    April 27, 2017

    Ma sinu asemel saadaks sellele firmale meili ja räägiks ausalt oma mõtetest. Vabandaks, et telefoni teel raske suhelda oli (ma ei arva, et sa kuidagi valesti käitusid, aga nii.. hea tahte märgiks), annaks teada, et sinu brändi/blogi reklaampostitused maksavad ja kuna sa saad kingitusi igapäevaselt, ei ole see iseenesestmõistetav, et nad midagi vastu ootavad, kuna selleteemaline suhtlus nende poolt puudus täiesti. Et toode sind iseenesest huvitab ning oleksid edasisest koostööst huvitatud, aga kõik tuleb enne selgeks rääkida ning et eeldad ka vastavat tasu. Ma isegi lisaks, et eelistaks edaspidi suhelda teise inimesega, kui võimalik.
    Mu arust ei käitunud sa kuidagi valesti, aga ma saan täiesti aru, kuidas see muutuks kohe “see mallukas on ikka jube ülbe ja eeldab ainult tasuta asju” uudiseks.

  • Lii
    April 27, 2017

    Need on nagu need mustlased, kes sulle roose tunnelis pakuvad. “It’s a gift! “It’s a gift”.

    • Ellu
      April 27, 2017

      +1

    • Jana
      April 28, 2017

      …..ja vastukingiks pead raha kinkima 😀

  • kaja
    April 27, 2017

    Mulle pigem tundub, et sind on püütud raha orgi otsa tõmmata. Et näed, sa saaksid kümneid tuhandeid, aga noh, ega pole midagi, sa ei olnud nõus.
    Ma pigem aiman, et seal lüpstakse lõpuks sind.

  • Maria
    April 27, 2017

    Mina olen ikka vahel inimesi puu taha saatnud kui mind on välja vihastatud.
    Teen seda ka edaspidi ja ma ei pea sitsima. Jah, ka siis kui see mulle kahjulik on.
    Praegu tundub muidugi, et kuna tüüp pole ära kadunud, siis läbi sinu saaks tema veel rohkem.

  • Kadi
    April 27, 2017

    1. sinu poolt on kingitus vastu võetud viisakalt, midagi muud sa ei lubanud. 2. kui tahad endale jätta, tee seda, ja blokeeri see inimene ära. kui midagi kobiseb siis avalikustad ka nime ja toote, mis siis, et sulle meeldib, neile on see antireklaam ja koostööd keegi enam teha ei soovi.

    Soovitan soojalt see asi endale jätta ja kui sind ähvardab, ignoreeri, vajadusel ähvarda vastu, politseiga (y)

  • Ellu
    April 27, 2017

    Hakkasin mõtlema, et kui midagi blogija Mallukale antakse, kas tõesti eeldatakse mingit kiitvat blogipostitust sellest, ega kõigest ei jõua vist kirjutada ja katsetada. Nagu varemgi oled kirjutanud, et sulle on mingit sitta ka saadetud ja seda nagu ei tahagi reklaamida. 😀

  • kersti
    April 27, 2017

    Hahahaa, appiii! Mallukas, respekt, kuidas sa küll nii rahulikuks suutsid jääda? 😀 Sellistest vendadest hoia tõesti heaga eemale. On alles kaval susserdis. Sa ei tohi vist enam kingitusi ka vastu võtta, kui keegi tahab saata, siis saada kohe reklaamiarve vastu, sest muidu on tagajärg nagu selle loo puhul. Päris õudne ikka. Ja see kirjastiil, see üleolev muie ja noomiv hoiak.. fuh, fuh! Ja see, et veel mingit avalikku vabandust tahab, ausalt – kirjuta nimi välja! Teab vältida.

  • Mirri
    April 27, 2017

    See vend ilmselt su blogiga üldse kursis pole, keegi tarkpea lihtsalt soovitas, et ou saada üks Mallukale, saad reklaami. See nagu umbes sama, kuidas osa arvab, et elad oma blogiga head elu, kõik asjad tuuakse tasuta kätte, süvenemata, et kõige selle taga on ka suur töö.
    Väike soovitus edaspidiseks, et viimne kui üks koostööhuviline või niisama kingituse saatja ikka alati meili peale suunata ja nt automaatvastusena oma tingimusi tutvustada. U sama nagu haigekassa vms lehel tuleb igale kirjale vastus “täname, oleme teie kirja kätte saanud”. Või kasvõi manuaalselt siis. Vb edaspidi hoiab sellised vaidlused ära.
    Kuigi uudishimu on suur, et mis toode või asi see oli, siis ära seda jumala eest kuskil maini, tüüp saab oma reklaami kätte muidu ?
    Aga tahaks selle venna nägu näha, kes seda KINGITUST su käest tagasi võtma tuleb ?

  • votnii
    April 28, 2017

    Kui tegemist on lihtsalt mingi müügitöötajaga, siis ma kirjutaks väga viisaka kirja ettevõtte omanikule/tegevjuhile (cc paneks selle müügitöötaja siis) kogu selle vestlusega ja jutuga, et oleksid muidu sellisest koostööst küll huvitatud, et oleks seda vaid kohe alguses teadnud, et aga selliste käparditega sa koos töötada ei taha ja kui neil on pakkuda sulle mõni teine kontaktisik, siis oleksid ikkagi käpp, sest toode on äge 🙂