vabandage, kas ma võiks eksami uuesti sooritada?

Täna hommikul lugesin ühest blogist, kuidas inimene ei julge enam Nõmmel töö käia, sest mina telekas oma maksimaalsete vigade arvuga läbitud eksami üle “uhkustasin”. Ehk siis ma olen liikluses nii ohtlik, et hoia ja keela. Ei teagi, kas selle pärast, et ma kooli teooriaeksamil sain lubatud maksimaalse arvu vigu, mis näitab, et ma ei tea ilmselt liiklusreeglitest MITTE MIDAGI, või on inimesed minu teadmata minuga ühes autos istunud ja mu sõidustiili jälgida saanud.

blogist võetud kommentaar

Ka blogipostituse jagamise grupis võeti see teemaks ja paar inimest olid surmkindlad, et tõepoolest oli minust väga vale uhkust ja rõõmu tunda, et ma teisel katsel teooria läbisin, sest maksimaalne vigade arv on LIIGA PALJU. ARKi peaksid edasi liikuma vaid need, kes kõik testid 100% täpsusega läbivad ja kui inimene pole võimeline umbes tuhat küsimust ja vastust pähe õppima, siis pole tal ka autorooli asja.

Ma muuseas täitsa nõustun tegelikult sellega, et värske autokooli lõpetanu peaks kindlasti mäletama rohkem fakte ja detaile liiklusreeglitest, kui inimene, kellel mitu aastat load taskus. Olen tegelikult kindel, et just nii on ka. Samas usun ma ka seda, et nii autokoolis kui ka ARK’is on keegi need reeglid välja mõelnud ja kui keegi mõtles välja, et neli viga on lubatud, siis see nii lihtne ongi, et NELI VIGA ON LUBATUD. Ja kui neli viga on lubatud ja inimene selle vigade arvuga mingi eksami läbib, siis kas ei tohigi juubeldada. Et keegi ütleb mulle, et oo palju õnne Mallu, autokool on läbi, siis ma vastaks pettunult, et ah, mis sa siin ikka õnnitled. Ma tegin ju lubatud neli viga. Põhimõtteliselt võiks öelda, et kukkusin läbi.

Või oleksin ma pidanud autokooli õpetajale ütlema, et kuule, ei. Ma keeldun sellest, et sa kuskile kirja paned, et mu autokooli teooria tehtud sai. Ma tegin ju nii palju vigu! Ma hakkan iga esmaspäev siin koha peal käima ja uuesti eksameid lahendama, kuni ma saan eksami sooritatud sajaprotsendilselt ja vigadeta, muidu pole mul õigust isegi mitte rõõmu tunda.

Kogu selle taidluse juures jätsin ma targu mainimata, et mu närvid olid sel hetkel viimasel piiril pingul. Ma nimelt eile õhtu Maanteeameti lehele vaadates avastasin, et tänaseks avanes ARK’is üks teooriaeksami aeg. Alguses mõtlesin, et ma ei hakka seda võtma, sest mul oli ju plaan nädal aega hüsteeriliselt õppida ja mulle tundus, et ma äkki ikka ei mäleta oma viimasest hüsteerilisest õppimisest piisavalt hästi kõike vajalikku. Siis aga mõtlesin, et okei… Vahet pole. Keegi ju ei tea, et ma selle aja sain! Blogis kirjutasin ka, et eksam on alles 28dal, seega võiksin ma rahulikult ka läbi kukkuda ja mitte keegi ei teaks isegi mitte ilkuda. Panin aja kirja ja hakkasin paaniliselt teste lahendama. Korraga nii ARKi lehel proovieksamit, kui ka Liiklustestide äpist. ARK’i koduka eksamid olid üsna kerged ja ma lahendasin neid mingi….30x ikka? Mitte ühtegi korda nendest ei kukkunud ma läbi ja vigade arv varieerus nullist neljani. Lubatud on neli.

See andis korralikukt enesekindlust, et no… küllap saan eksamiga ka hakkama, kuigi ARK ise oma proovieksami lehel suurelt kuulutab, et eksamil ei ole KINDLASTI samad küsimused. Seda uskudes hakkasin ma siis rohkem äpi eksameid tegema ja ütleme nii, et mida rohkem kell öötunde täis tiksus, seda rohkem ja rohkem vigu ma tegin. Kõige rohkem ajas mind närviliseks see, et palju vigu olid sellised, et no kammmoon, ma ju vastan põhimõtteliselt õigesti, aga ikka on nn vale vastus. Näiteks siin:

Ma ju tegelikult tean, et tema peab mulle teed andma, sest kehtib parema käe reegel ja kuna tema parem käsi on kinni, siis on mul eesõigus. AGA, kui ma päris elus olen teel, kus keegi hakkab rada vahetama, siis ma… annan talle teed, mis siis, et mul eesõigus on. Ja no kui kellelegi teed andmine ja pigem ettevaatlik olemine mind kehvaks juhiks teeb, siis no perlsse ma ütlen noh. Ma üldse enamike küsimuste juures tegingi nii vigu, et kui ma kindel polnud, siis mõtlesin, et mida ma päris elus sellises olukorras teeks ja päris elus ma enamasti annakski rahulikult teed, sest mul kiiret pole ja ma ei taha riskida sellega, et olen uhkelt oma eesõigusega esimene ja keegi mulle küljelt sisse sõidab.

Kui ma peateel sõidan ja peateele suunduvad väiksed teekesed, siis ma ka alati aeglustan väga palju ja nn ujun tasakesti ristmikule, sest see et MINA tean, et mul on peatee, ei tähenda kahjuks automaatselt seda, et teised liiklejad seda ka teaksid või märke tähele paneksid. Ja kuna mina olen see, kes peab hakkama ringi sõitma oma kolme lapsega, siis you bet your smug ass, et ma pigem olengi ettevaatlik ja korralik liikleja. Seda enam ajab mind naerma see blogikommentaar, et peaks kohe lausa kaart olema nõmmekatele, et kus see kohutav liiklushuligaan Mallukas liikleb, et ta kedagi alla ei ajaks. Sõbrakesed, mul on autos nii väärtuslik kraam, et mul oleks hea meel, kui kõik teised minust eemale hoiaksid. Seda seetõttu, et ma usaldan ennast roolis palju rohkem kui enamikke, keda ma liikluses näen. Suunatuld ei kasutata, ületatakse kiirust, märke ei jälgita. Jeesus, ma hakkaks ise seda “väldi neid teid” kaarti trükkima, kui see tähendaks seda, et ma saaks sellega vältida seda, et mõni loll MULLE sisse sõidab.

ARK’i eksami aeg oli kella 15ks kirjas ja täna seal neid kommentaare lugedes ja poolhullunult teste lahendades olin ma lõpuks punktis, kus ma higistasin üle keha ja olin juba elus alla andnud, et äkki neil ongi õigus. Äkki ma ei tohikski mingeid lube saada. Äkki ma saingi kooli läbi lihtsalt, et nad must “lahti saaks” ja äkki ma tõesti polegi sobiv juht, kui ma ei suuda KÕIKI teooriaküsimusi pähe õppida. Hea loll ma olen, eks. Rõõmustasin mingi maksimaalsete vigade arvuga saadud autokooli tunnistuse üle. Pfft. Põlema oleksin ma selle pidanud panema! Inimesed ei julge enam ringigi liikuda, sest nad KÕIK TEAVAD, et ma olen kohutav juht. Kõik teavad. Ja mina, loll, ronin kuskile ARKi eksamile, ise pole veel korralikult nädal aega juurde õppida saanud ja ma saan raudselt 30 viga 30st ja jätan selle kõik pooleli ja ei saa never lube. NEVER!

Närvilisusele ei aidanud kaasa ka see, et mind ARKi toonud taksojuht rääkis mulle terve tee, kui mõttetu on teha automaadilube, sest kas ma ikka tean, et nendega ei saa ju normaalse manuaaliga sõita ja mida ma siis teen, kui nt sõber tahab, et ma oleks kaine juht, aga sõbral on ainult manuaal. Mis ma teen, ah?! Lasen sõbral täis peaga sõita v?!

“Telligu takso,” pakkusin ma.

-“Aga kui te kolida tahate ja tahate kaubikut rentida, siis need on manuaalid!”

“Ma olen kindel, et on automaate ka…”

-“Aga kui ei ole? Ja need on arvatavasti kallimad!”

cameron20diaz20fuck-6461936

Nagu jeesus küll, hull probleem, et ma automaadilubadega ei saa manuaaliga sõita. Esiteks mul pole praegu üldse lube ja ma ei saa MILLEGAGI sõita, aga olenemata sellest saavad mu sõbrad ikka kuidagi täis peaga liigutud punktist A punkti B ja kolinud olen ka. Jeesus, lase elada.

Kui ma ARKi ette jõudsin, siis mu käed nirisesid higist, süda tagus ja ma olin valmis minema jooksma. Ukse taga oli nii palju rahvast ja ma sattusin ühe neiuga kõrvuti istuma, kes samamoodi kurtis, et ta kardab. Ma ei tea, mis värk on eksamitega, et inimesed neid nii väga kardavad, aga me suht kõik vist veits kartsime seal.

Jõudsin kiire pildi teha sõbrannale ja hakkasin testi lahendama.

Kohe esimene küsimus oli selline, et ma jäin kahtlema. Ma isegi ei mäleta enam täpselt, mis see oli, kui aus olla, aga seda küsimust ma enne näinud igatahes ei olnud, vist midagi sellist, et mis juhtub vesiliu ajal ja üks variantidest oli, et kas rool läheb raskeks. Mu esimene mõte oli, et miks see ometi peaks rooli raskeks tegema, aga teisalt tuli juba paanika, et krt, ma ei mäleta küll, et mul libedasõidus rool oleks raske olnud, aga ÄKKI ikka läheb ja ma lihtsalt ei mäleta?! Kui aus olla, siis ega ma praegu ei suuda enam meenutada, et mida ma siis vastasin? Panin linnukese või mitte? Kes teab, aga kuna esimene küss oli kohe võõras, siis tuli ikka närv sisse küll. Edasi tulid aga VÄGA tuttavad küsimused. Ehk siis ütleme 25 küsimust 30st olid sellised, et üks ühele ARK kodukal oleval proovieksamil. Viis olidki sellised, et ei mäletanud täpselt või ei olnud nii tuttavad, aga päris võõrast peale selle vesiliu oma ei olnud. Samas piisavalt oli selliseid, kus ma kõhklesin, mistõttu olin ma “soorita eksam” nupule vajutades kindel, et ma sedapuhku läbi kukkusin.

Samas lohutasin ma ennast sellega, et nüüd, kus ma ju tean, et tõepoolest on ARKi eksam põhimõtteliselt üks ühele selle kodukal oleva variandiga, siis järgmine kord on mul raudselt eksamile tulles väiksem närv sees ja üldse KES KEELAB mul kasvõi sada korda eksamit teha, kui ma tahan.

Ja kui sinna ekraanile ilmus kiri “SOORITATUD”, siis ma tõusin püsti, tegin veits sellise tantsuliigutuse ja läksin uksest välja. See ametnik seal naeratas mulle laialt ja soovis sosinal õnne ja puha.

tenor-9423412

Tegelikult muidugi ei oleks mina pidanud rõõmustama ja tema mulle õnne soovima, sest kuigi test sai sooritatud, siis…maksimaalsete vigade arvuga, ehk siis neli viga tegin ma. Ei tea, kas peaks homme tagasi minema ja ütlema, et soovin oma tulemused lasta tühistada ja karistuseks sellise kohutava vigade arvu eest veidi peksa ka saada, kui vähegi võimalik ?

Kuna ma teadsin, et autokoolis on mega pikad järjekorrad, siis logisin juba telefonis Maanteeametisse sisse ja vaatasin, millal esimese aja kirja panna saaks. Sõbranna soovitas alguses võtta lihtsalt esimene aeg ja siis käia iga päev vaatamas, sest kohti avaneb kogu aeg. Esimene aeg Tallinna oli 22. november ja kõige lähem aeg Pärnus 12.oktoobriks, mille ma ka ära võtsin. Ma ei tea, kas ma sinna lähen ka, ehk tuleb vahepeal mõni parem aeg Tallinna, eks näis. Pärnus samas poleks ka hull teha, sest kuigi ma seal sõitnud ei ole, siis enam-vähem tuttav on see kant küll ja OÜ Autosõit on Pärnus ka täitsa olemas, seega saaks seal natukene enne ringi ka sõita ja linnaga autoroolis olles tutvuda.

Meil nagunii käis just üks suurem ehitusfirma siin vaatamas ja tegi hinnapakkumise (mis meile sobis) ja ütlesid, et see oleks nädala too vähemalt. Ehk siis lauspahteldamised ja plaatimised ja mida kõike veel. Seega võiks ju nädalaks Pärnusse minna küll, ma armastan Pärnut! Ja võib-olla oleks see isegi kuidagi sümboolne seal load saada, arvestades, et ma seda hinges ikka enda kodulinnaks pean. Kes Pärnus ARKitanud on, siis kuskandis seal eksami ajal sõidetakse ja kas on ka mingeid “trikikohti” vms, kuhu inimesed viiakse? Ma eelistaks muidugi sõitu Tallinnas teha, sest ma ju harjunud siin sõitma, aga samas ma usun, et saaks ehk Pärnus ka hakkama. Märgid on ju märgid ja seadused on seadused, väga võimatu see ju olla ei tohiks, või mis?

Pika jutu lõpuks, OU MAI GAAD MA OLEN NII ÕNNELIK! JEEEEE!

source-1611458

Mina ARKist välja joostes ja juubeldades, WOHHHOOO!

Mida sina arvad?

* Required fields are marked *

93 Comments
  • Kats
    September 21, 2018

    Eriti tubli! Palju õnne!
    Ja kuigi mul on olemas nn. tava auto load juba aastaid, siis viimased paar autot on mul automaadid ja no jumal kui hea mugav, linna vahel seda enam! Kuigi jah, kui istun tava auto rooli, saan sellega ka hakkama, aga milleks oma elu keeruliseks teha!
    Ja kui kellelgi on kainekat vaja, siis tema probleem, muretsegu enne joomist selle üle 🙂 ma näiteks küll muretsen ise omale muu transpordi, kui läheb veinitamiseks 😀
    Ja kui Tallinnas liiklemine selge, siis saad Pärnus ka hakkama. Muidugi paar tutvustussõitu enne seal ei teeks paha 🙂
    Edu sulle! Ja loodan, et saad enne pisibeebi tulekut load kätte! (Ma see aeg kui sa eksamile lähe, loodan oma beebsuga juba peatset kohtumist)

    • Mallukas
      September 21, 2018

      Oh nii ägeeee, head lõpurasedust ja sünnitust sulle! 😀

  • E.
    September 21, 2018

    Tubli, Mallu!
    Peagi load käes 🙂

    Ära pööra hullukestele tähelepanu, kes sappi pritsivad. Ma ei ole arusaanud, miks inimesed nii õelad peavad olema ning mitte millestki jama tootma hakkama… Jälgisin blogides postituse grupis teemat ja tundub et inimestel on nii igav elu, et nii pikalt teemat lahata!

    • Mallukas
      September 21, 2018

      Ei no, elan edasi, mis muud 😀

  • nipitiri
    September 21, 2018

    Soovitan teha seal linnas, kus sõitma õppisid. Kui närv sees, siis on võõras linnas kerge alt minna (ja usu mind, ARKi eksamil sul keps väriseb nii et ise ka ei usu?). Võid küll Pärnut tunda, kuid autojuhina ei tunne ning närviga jäävad olulised asjad kahe silma vahele. Mitmed tuttavad nii teist korda ootama jäänud, et on võõrasse linna läinud, et kiiremini saada. Nt Paide pidi olema kõige lihtsama liiklusega koht, kus teha.. ometigi kukkusid inimesed läbi, kes sinna õnne proovima läksid Tartust.

    • Mallukas
      September 21, 2018

      Automaadi lubade tegemine seab ka takistused kohtade osas – ainult suuremates linnades saab enivei teha. Ja nagu öeldud, ma EELISTAKS muidugi Tlna, aga kui valida, et kas ootan 22. novembrini või lähen proovin Pärnus, siis pigem lähen proovin ära 😀

  • Laura
    September 21, 2018

    Kui peaks juhtuma, et aega ei vabane ja lähed Pärnusse eksamit tegema, siis minu soovitus oleks käia sõitmas enne eksamipäeva. Ise käisin samal päeval veel sõidutunnis, eksaminärv keeras kõik tuksi, sõidutund läks kehvasti, mis omakorda kasvatas eksamigirmi ja kukkusin ARKi eksamist läbi.. Aga inimesed on erinevad 🙂 samas ka eks Pärnusse minek on paras ettevõtmine, et sõidutundi minna 😀

    Igatahes edu ja hoian pöialt! 🙂

    • Mallukas
      September 21, 2018

      Ma arvan, et kui me nädala Pärnus veedame, siis sõidan seal mitmel-mitmel päeval 😀

  • Mariliis Vakk
    September 21, 2018

    Tegin minagi täna teooriaeksamit. Teiega lausa samas ruumis? Nägin kui õnnelikult te kabinetist väljusite ja siis mõtlesin endamisi, et “Ega mina saa Mallukast kehvem olla!” Lugesin veelkord oma küsimused/vastused üle ja vajutasin eksami lõpetamise nuppu.. No ja kui sooritatud ekraanile ilmus ja nägin, et kaks viga siis väljusin sealt kabinetist samamoodi “Malluka taktis” ? Edu ja loodan, sõidueksam läheb sama hästi!

    • Mallukas
      September 21, 2018

      oh kui ägeeee, siis me ühtekaaad – palju õnne sulle ka! kas sa sõidu aja ka panid juba?

  • M
    September 21, 2018

    Mu reaktsioon oli arki teooria läbides selline, et tahtsin kõva häälega “jesssss” karjuda ja juubeldada seal ruumis. Aga välja saades olid käed püsti ja suu kõrvuni ?

    • Mallukas
      September 21, 2018

      Mul oli sama asi 😀

  • K.
    September 21, 2018

    Õudne kui õelad inimesed ikka olla võivad. Ma ise arvan, et äsja load saanud juht on kordi ettevaatlikum kui need kel load juba aastaid ja järgib kõiki reegleid nii kuidas saab.. peaasi, et ei eksiks. Tegin nn õiged load aga vihkasin autoga sõitmist ja seda eriti Tallinnas. Täna vähem kui aasta hiljem oman automaatkäigastiga autot ja heameelega lähen sõitma. Sulle aga palju õnne ARKi eksami läbimise puhul ja edu sõidueksamil. 🙂
    Enda eksami tegin Rakveres ja hommikul kell 9 täiesti tühjas linnas..

  • Mariine
    September 21, 2018

    Noo, Mariann, oled siiani ikka päris tugeva naisterahva mulje jätnud ning loodan, et selline kanakarja kaagutus kuigi tõsiselt sulle ei mõju. Kui on lubatud max arv vigu, siis nii on.

    • Mallukas
      September 21, 2018

      Ma ei saa hetkel su murest aru, ma ju kirjutan, et ma olen rõõmus ja õnnelik, ehk siis elan edasi, mis muud 😀

  • Evy
    September 21, 2018

    Omfg. Ma pane üldse load põlema vist. Ok. Lube tegin kaua. Otsustasin vahepeal 2x rasedaks jääda aga õnnestus load saada ikka enne teise lapse sündi. Ütleme nii et oli autokooliga sain enam vähem kiiresti läbi ehk siis teooria esimese korraga ( ehki oli lubatust rohkem vigu andis autokooli juhata ise armu viimase nädala rasedale ja andis lihtsalt lisaküsimusi juurde). Sõidu tegin autokoolis ära teise korraga.
    ARK teooria tegin ära esimese korraga ja ühe veaga. Aga vot nalja. Sõidu tegin ära alles 5nda korraga. Esimene sõit jäi täpselt nädala enne esimese lapse sündi ja siis vahepeal ei läinud kuni siis jätkasin lisasõitudega ja siis uuesti ARKI ehk veel 3x läbikukkumist kuni lõpuks läbi sain.

    Vahtralehe lõpus õnnestus saada väike liiklustrahv ma tähendas et enne õigeid lube pean teooriat uuesti tegema mina. Oh issand 4veast 4 aga siiski läbi. Nii et tundub et isegi juhiloa omanikud peaksid vahepeal neid teste lahendama. Raskusi tekitasid need küsimused mille täpseid mingid koormanumberid jms peast enam ei teadnud.

  • Marju
    September 21, 2018

    Palju õnne ja loodan, et saad Tallinnas ikka varasema aja. Ise olen ka põdeja tüüp veidi, niiet mind ootavad sarnased emotsioonid ees..

  • Kris
    September 21, 2018

    Ok, ma pole autokooli teooriat läbinudki..kahju et keegi mind aastaid liikluses karta pole osanud:D ma esimese eksami kukkusin 5 veaga autokoolis läbi…siiski lubati mul vahepeal kooli sõidueksam ära teha. Sôidu läbisin kohe esimese korraga puhtalt. Eksamineerija ônnitles ja ütles et nüüd teooria ka läbiksin ja siis võin kooli tunnistuse järele minna. Ma muidugi panin hoopis otse autokooli ja ulatasin mutile oma sooritatud sôidueksami tõendi ja küsisin autokooli tunnistust. Selle ma ka sain ja nii jäigi autokooli teooria tegemata:D ARKis läbisin teooria puhtalt esimese korraga.
    Edu sôidueksamil!

    • Mallukas
      September 21, 2018

      Enam selline nali küll läbi ei läheks, sest kõik ju digitaalne, nad näevad kohe ära, mis tehtud ja mis mitte.

  • Kätlin
    September 21, 2018

    Pärnus viivad sada prossa rannarajooni, seal külgboks enamusel aga oktoobris on see lebo, sest rand on tùhi, samamoodi lasevad rannnarajoonis kitsastel tänavatel teha ümber nurga tagurdamist ja ümber pööramist. Muid läbi kukkutamise ohte ei ole tuttavatel ja enda kogemusest rääkida 🙂 keelumärgi tänavad on sellised nipikad, et pööra nt esimesel võimalusel paremale, aga esimene tee on keelumärgiga, siis pead teadma et keerad alles järgmisest vms 🙂 aga see vast igalpool nii.

    • Aire
      September 21, 2018

      Just nii, mul oli sama 🙂

  • Greete
    September 21, 2018

    Pärnu ARK=rannarajooni parem käsi! ? vähemalt minu kogemus selline ja paljudelt kuulnud, et neil sama. Samas Pärnus üks eksamimeerija (ei tea, kas ta enam töötab või mitte?) on veendunud, et naistel ei tohiks üldse lube olla ? Jep, minu esimene eksam oligi temaga ja jep, ma käisin teisel eksamil ka, kus teda ei olnud – kolmandat eksamit polnud seetõttu vaja ?

  • Rissu
    September 21, 2018

    Mina tegin Pärnus sõidu. Kolmanda korraga sain läbi. Kui sul endal hullu närvi sees ei ole,siis teed kindlasti esimese korraga ära. Pärnu Autosõidu õpetajad Verno kui ka Aime on väga rahulikud õpetajad..

  • Mari-Liis
    September 21, 2018

    Inimesed on ikka jube veidrad oma veidrate kommentaaridega, kas nad samasuguseid kommentaare jagavad ka oma sõpradele kui need julgevad mainida, et nelja veaga eksamist läbi saavad või patsutavad õlale ja ütlevad “tubli”.
    Muidugi autokooli teooriaeksamis võib leiduda selliseid küsimusi, mida mitte kunagi elus vaja ei lähe, a’la vastad valesti, mis aastal antud autokool asutati vms. Päris liikluses on ikka oluline, et tead liikluseeskirju, kuid arvestad sellega, et kui paaniliselt kõike liikluses tahta reeglite järgi teha, sest nii on õige, siis võib õnnetus ruttu käes olla. Üks asi on see, kuidas autokoolis olles liigeldakse, aga päriselt liiklusesse sukeldudes näed, kuidas tegelikult liigeldakse, aga sellega kohaneb suht ruttu ?.

    Pärnus tegin isegi 10 aastat tagasi lube ja tol ajal meeldis eksamineerijatel öelda, et “keera nüüd siit vasakule parklasse”, aga tegelikult oli sissesõiduks keelumärk ees ja seda manöövrit ei tohtinud sooritada. Paar sellist sissevedamise kohta olid neil lemmikud, Decora parkla oli näiteks üks ja vanalinnas vana linnavalitsuse ees. Enamus rannarajooni on parema käe reegliga, seal meeldis neile ka tiirutada ja seal teatri juures sillal ei tohtinud üle 40 sõita. Aga eks aeg on edasi läinud, võib-olla nüüd teisiti.

  • Evelin
    September 21, 2018

    Kuule, kui Pärnus eksami teed, siis trüki enne mulle see kaart, millistest kohtadest ma pean siin eemale hoidma, kui sa sõidad.
    Või ma äkki võtan su lihtsalt pantvangiks, et sa siin üldse ringi liikuda ei saaks, sest raudselt oled niisama ka ohtlik.

    For fuck’s sake, on ikka mõne elu suur draama:D Et kohe nii õudne on, et enam ei julgegi kodust välja tulla, kui sa hakkad autoga sõitma. Ilusat kodust elu neile siis:D
    Ma ka kusagilt sattusin lugema seda dramaatilist hala ja naersin ennast segi. Faking geeniused ikka:D

    Huvitav, kas näiteks iga arst, kes mind ravib, sai ikka oma eksamid maksimumpunktide peale tehtud? Sest teadupärast on ka E veel positiivne hinne. Kuidas inimesed üldse julgevad lasta ennast ravida, ilma et oleks oma arsti ülikooli lõputunnistust näinud….

    • Mallukas
      September 21, 2018

      Kuule sul võib eriti halvasti minna, sest sa oled veits vb aeglasem kui teised ja sinu ajan veel ESIMESENA alla 🙁

      • Evelin
        September 21, 2018

        Ühesõnaga, trüki see kaart!

        • Mallukas
          September 21, 2018

          Anna parem oma adre, ma tulen sõidan su maja ümber!

          • Evelin
            September 22, 2018

            Privas eks, muidu pärast tulevad teised fännid ka, lootuses sinuga kohtuda:D

          • Mallukas
            September 22, 2018

            alla aetud saada 😀

  • krk
    September 21, 2018

    Palju õnne! 😀 sain oma load 2a tagasi ja see oli ikka parim tunne.
    Heiteritest kommijate osas on naljakas, et nad hädaldavad, sest max vigade arvuga läbi saamime on ikka 100protsendilise soorituse ligidane, mitte 70%… kui 4/60, siis alla 7% veapiir ja kui 4/30, siis 13%. Mida nad kobisevad ?:D

  • Triinu
    September 21, 2018

    Soovitan enne teha paar sõitu autosõit oü õpsi Aimega. Tema teab täpselt neid trikikaid. Ma sõitsin enne eksamit täpselt sama tee läbi temaga. Aga kui sa muidugi sõita oskad ja automaadiga on muidugi eriti lebo- ei pea käikude peale mõtlema, siis usun et raske ei ole. Btw mu arki eksamineeria ütles kunagi et paljud ei saa platsilt väljagi, sest arki platsi ja tallinna mnt vahel on ülekäigu rada ja kui sa ei jää enne ülekäigu rada seisma vaid vaatad ah kedagi ei tule ja sõidad otse ristmikule siis oled põmm läbi kukkunud. Vb oli see lihtsalt hirmutamiseks…

    • Keegi teine
      September 22, 2018

      Ja nõus Aimega tegin sõite 10a tagasi. Ülimõnus ja teadlik instructor x

  • Jaanika
    September 21, 2018

    Pärnu ARKis viivad kindlasti Audru poole ja siis ranna poole.

  • EmmaEma
    September 21, 2018

    Pärnus eksamit teha on võrreldes Tallinnaga ikka palju palju lihtsam. Meil on ju nüüd mitmeid uusi mugavaid ringristmikke ja palju võrdseid ristmikke eeslinnades ja rannarajoonis. Hetkel puuduvad ka suuremad tänavaremonditööd. Samuti on igal pool ringituiavad turistid lahkunud. Nii ,et ei ole vaja muretseda 🙂
    Hea oleks muidugi kui sõiduaeg väga tipptunnile ei satuks, kuid sama kehtib ka Tallinna puhul.
    Mina tegin oma load 14 aastat tagasi, 33-aastasena, kuid mu tuttav tegi näiteks alles 54 aastasena, tema küll atm load. Mul on selle aja jooksul olnud 10 autot 😀
    Edukat sooritust Sulle!:)

  • Katu
    September 21, 2018

    Pärnus viidi mind Rääma kanti, kus olid ka parema käe reegliga tänavad ja kindlasti ka Aleksandri pubi esine tänav, kus ühesuunaline muutub kahesuunaliseks. Tegin muidugi 8a tagasi load, aga võin su rahustuseks öelda, et kukkusin 2x läbi?parema käe vigade tõttu peamiselt. Katsu kindlasti jah mõne kohaliku õpetajaga läbi sõita, siis pole hullu 🙂

  • Katri
    September 21, 2018

    Kas Sauel pole lähiajal vabu aegu? See on üks hea koht eksami tegemiseks – pool aega sõidad maanteel ja otse 😀 ja ülejäänud eksam toimub Nõmme kandis, mis peaks sulle tuttav olema. Nõmmel muidugi palju ühesuunalisi ja varjatud märkidega tõmbekohti, ise tegin Sauel eksami ja Nõmmel sõitsin siis phm esimest korda, ent siiski tehtav 🙂 sain sinna kordades kiiremini aja kui Tallinnasse ja läbisin eksami esimese korraga

    • Mallukas
      September 21, 2018

      Ma ei saa Sauel teha – automaadiga saab vaid suurlinnades 😀

  • Karin
    September 21, 2018

    Mina sooritasin ka arki eksami maksimaalse vigade arvuga! Tagajärg – 18 aastat ilma ühegi plekimõlkimiseta juhistaazhi:)
    Palju kiidetakse mu juhtimisoskust jne…
    ptüi ptüi ptüi ….
    Seega las kuked kirevad ! See 4 viga ei ole mingi näitaja ..

  • G
    September 21, 2018

    Mina tegin Pärnus ARK’i eksami, kunagi varem seal sõitnud polnud. Pärnus on palju parema käe reegliga ristmikke aga kõik ristmikud, kus mina sõitsin, olid märgistatud suurte valgete ristidega asfaldil. Nii et mitte märgata selliseid ristmikke on suht võimatu. Sõit algas suunaga Tallinna poole, sõitsime tln-pärnu maanteel mingi 5 minutit. Siis pidin tegema tagasipöörde suure tee peal. Seal jäin tükiks ajaks toppama sest liiklus oli meeletu ja ei julgenud väga minna. Pärast aga sõiduõpetaja kiitis, et kui endas ikka kindel ei ole siis tasub alati pigem kauem oodata kui et tee peal rapsima hakata. Edasi sõitsime kesklinna, parkisin bussijaama kõrvale korraks ja siis ARK’i tagasi. Ma ise arvasin, et ei saa läbi aga õpetaja oli kõigega rahul ja tehtud ta saigi. Kindlasti oleneb palju ka õpetajast. Minule sattus üks naisterahvas kes terve sõidu muga mõnusalt juttu ajas ja sellega pinget maha võttis. Oleks mu kõrval istunud mõni kuri vanaonu ja kõike vaikselt jälginud, oleks ma kindlasti kordades rohkem närvis olnud.
    Edu Sulle! Saad kindlasti tehtud oma load ?

  • Helin
    September 21, 2018

    Palju edu eksamitel ja väga tubli,et ära tegid! 🙂
    Vähemalt ei jätnud pooleli ja ei andnud alla.
    Ei saa ikka inimesed oma halbu kommentaare enda teada jätta!Ütleks siis hoopis midagi innustavamat!
    Mina tegin teooria puhtalt aga sõidus kukkusin esimest korda läbi.Ühtegi plekimõlkimist ega inimeste alla ajamist pole olnud 😀
    Kõige kindlamalt hakkasin sõitma ihuüksi.
    Alguses pelgasin aga nüüd nagu vana kala 😀
    Load on varsti 3 aastat.

    • Mallukas
      September 21, 2018

      Oi pooleli oleks nüüd küll imelik jätta 😀

  • Mirjam
    September 21, 2018

    Mega tubli oled, soovin õnne! Üks samm lubadele lähemal! 🙂

    • Mallukas
      September 21, 2018

      Aitäh, ma ise ka niii õnnelik!

  • M
    September 21, 2018

    Tubli!
    Mäletan enda sõidueksamit. Enne sõidu alustamist sõiduõpetaja ütles, et kui tekib selline olukord, kus ta peab ise pidureid vajutama, siis olen automaatselt läbikukkunud. Ja kohe sõidu alguses, seisis üks naine ülekäiguraja ääres ja ma ei pannud teda tähele, seega õpetaja vajutas enda pidureid. Ma siis terve ülejäänud sõidu aja mõtlesin, et olen läbi kukkunud. Hiljem ta siis seletas, et naine polnud veel ülekäigurajale astunud, seega see kõige suurem viga polnud ja lasi mu ikkagi läbi.
    Anyway, mis ma tegelikult öelda tahtsin, et minu autokool pakkus sellist võimalust, et saab enne ARKi sõidueksamit teha veel ühe lisasõidu. Seega võtsin selle lisasoidu kell 10 hommikul ja ARKi sõit oli kell 11. See nii palju aitas kaasa ja kui sul selline võimalus on, siis kindlasti soovitan. Teed nö sooja enne eksamit. Igatahes edu!

    • Mallukas
      September 21, 2018

      Aga kes keelaks ka enne ARKi sada lisasõitu teha? 😀

      • M
        September 22, 2018

        Ahahah, ei keelagi!
        Toona oli see lihtsalt tasuta lisatund samasuguse autoga nagu ARKi eksamit tehti. Koolis sõideti hoopis teise autoga.

        Aga no see oli pea 10a tagasi, siis oli tasuta lisasõit suur asi. Ei tulnud selline asi mõttessegi, et võiks mõne lisasõidutunni eest maksta ?

        • Mallukas
          September 22, 2018

          Ma ei kujutaks jälle ettegi, et ma EI teeks enne arki lisasõite, maksku palju maksavad ? mitte, et ma siiani üldse maksma pidanud oleks, aga sellegipoolest ?

  • A
    September 21, 2018

    Väga tubli oled!
    Ma arvan, et need vigade arvu kallal vingujad on lihtsalt masendunud ja õelad ning tahavad teiste tuju rikkuda. Mina sain ARKi eksami ka 4 veaga läbi ja kõik on siiamaani hästi olnud. 🙂

  • Mari
    September 21, 2018

    Mina elan üpriski Eesti keskel ja minu autokoolis öeldi poolnaljaga, et mida kaugemal Tallinnast sa lube teed, seda tõenäolisem on load ka kätte saada. Ehk siis kui sa juba autokooli nii suures linnas läbitud said, siis ei ole sul ka ARKis suurt probleemi sõidueksam läbida. Pole siis vahet kas Tallinnas või Pärnus. Ja head põrumist, nagu ikka eestlastel kombeks öelda! ?

  • Mmm
    September 21, 2018

    Vesiliug teeb minuteada rooli kergeks. Rehvi ja tee vahele jääb vesi ja ratas nagu libiseb selle peal, juhitavus ka mingil määral väheneb. Vihmase ilmaga kõige õudsem, eriti kui tee on rööpas ?

    • Merka
      September 22, 2018

      Mitte et “juhitavus mingil määral väheneb” vaid vesiliu ajal polegi mingit juhitavust. Täiesti 0 põhimõtteliselt.

    • Kellukas
      September 23, 2018

      Vesiliug teeb rooli raskeks.Oli kord ja ei iial enam soovi.Rööbastesse jah koguneb vesi ja see tekitabki vesiliugu.Auto muutub juhitamatuks.

  • Jaanika
    September 21, 2018

    Arki teooria sain mina ka 4 veaga tehtud ja AUSALT on siiani kõik inimesed elus ja terved. Eksamit tegin mina ka nii, et vajutasin “soorita eksam” 100% kindlusega, et kukkusin läbi…5 küsimust olid sellised mida ma polnud iial näinud. Ja olin täiesti kindel et need 5 ka valesti läksid. Oh seda rõõmu kui ekraanile ilmus SOORITATUD. Tubli oled ja ära lase end nendest ilkujatest üldse segada. Joonista muidugi igapäevaselt kaart enne kui liikuma hakkad, siis tead täpselt, et sind keegi ei sega. ??

  • Kelluke
    September 21, 2018

    Ma olin nii üllatunud, et Arki teooria läbi sain ja unustasin vaadata, mitu viga oli 🙂 🙂 🙂 tegin ka rõõmutantsu ja tänasin seda tädi, kes seal ruumis istus.

  • Kadri
    September 21, 2018

    Mõndade inimeste lemmik meelelahutus on otsida kohti, mida nokkida absoluutselt kõiges, mida sa teed ja siis targutada kui palju targemad ja erudeeritumad nemad on. Inimlik, natuke nõme ja jube väsitav neile endile ma arvan.
    Sulle palju õnne! Mul pole hirm naha vahel et sa varsti liikluses oled.

  • Kaisa
    September 21, 2018

    Ah ära muretse. Mina kukkusin koguaeg läbi ja kõik testid tegin samamoodi 4veaga ära. Sa oled väga tubli. Siiamaani pole kedagi alla ajanud ja kuskile otsa sõitnud järelikult oskan sõita küll ? edu. ?

  • Helmi
    September 21, 2018

    Jeesus Kristus – kui sa ei tea palju on veoki tühimass ja mõnda muud debiilse küsimuse vastust, siis mis seal vahet mitu viga. Teine asi oleks kui juht ei tea stopp märki ja valgusfoore tulesid, selle teeb kindlaks ju sõidueksamil. Nii et need bussiga sōitjad ja vingujad, haugake üks veganpihv ja rahunege prillitoosi vaadates.

  • Britt
    September 21, 2018

    Käisin hiljuti Pärnus arkis sõidueksamil. Olen kuulnud palju jutte et Pärnus on kõige karmimad eksamineerijad. Enamus neist käinud eksamitel lausa kuni 8 korda. Alati on leitud mingi pisikene viga miks mitte läbi lasta.
    Ise sooritasin sõidueksami teisel korral ja võib öelda et ma olin isegi tol hetkel kindel et raudselt leiab eksamineerija midagi miks läbi kukutada.
    Pärnus nõuavad ümbernurga tagurdamist kindlasti. Külgboksi. Tavalist parkimist. (Seljuures ei tohi auto nina olla äärekivile mitte lähemal kui 5cm, muidu eksam mittesooritatud). Piiratud alas tagasipööret. Enamjaolt viivad harjutusi tegema pärnu rannarajooni. Seal siis kindlasti jätta meelde et kõik kohad parema käe reegleid täis.

  • Jaanika
    September 21, 2018

    Mina sooritasin sõidueksami pärnus ja veeti sõitma kohtadesse, kus on palju paremakäe reegleid- Rannarajoon. ? ja sõita sain ka veel päris palju kesklinnas! ?

  • Kätu
    September 21, 2018

    Mul hakkas ka seest keerama, kui lugesin, et sa lähed ARKi eksamile. Nagu ise oleks läinud. ? Tohutult hea meel Su üle!

  • eve
    September 21, 2018

    minu poeg käis neli korda eksamil.nüüd sõidab juba kümme aastat ilma avariideta.tubli ,et tegid nii hästi ära.tundub et sul õnnestub kõik mis sa ette võtad.

  • Kess
    September 22, 2018

    Vaatan ja imestan, samad nimed, aastaid hiljem, aga tädi on IKKA sappi täis. Mõned “toredad” inimesed võiksid oma arvamuse ometi kord endale jätta, siin kohal suursugune Mari Sepp, jää ometi vait!!! Kedagi ei huvita su ving ja hala KÕIGE KALLAL!!! Sulle Mallukas aga palju õnne! Pean samuti sama tee ette võtma ja juba enne alustamist pilt virvendab :/

  • E.
    September 22, 2018

    Mina sain autokooli gümnas õppekava sees ja meil oli teooriaeksam nagu tavaline gümnaeksam, kuisjuures küssad olidki arki testide raamatust, mille põhjal ka kôik tunnikontrollid pmst olid – vãhemalt küssad kattusid. Eksamil oli 60 kûsimust ja kuni 5 viga vôis olla. Mina saingi 5 viga kâtte, aga õpetaja tahtis, et uuesti teeksin (iseenda jaoks). Lãksin taga natuke ka vaidlema, sest úhe vastuse ta oli parandanud hoopiski valeks ehk 4 viga ja ühe kûsimuse olin õppinud valeks, sest testiraamatud oli vale vastus, kontrollidime seadusest veel jãrgi. Ehk 3 viga + 1 teadmatusest valesti õpitud viga testraamatust. Uuesti ei pidanud tegema, kuigi klassiõde kõrval kekkas, et näed tema tegi kûll 100% ära. Ou well.
    Kartsin ka arki tohutult ja õppisin täiega ja ei julgend vajutada seda lõpetamise nuppu seal. Mingi 5 kûsimust oli, mida mõtlesin, et kas ikka vastasin ôigesti ja lôpuks selgus, et see 1 ainus viga, mis arki eksamil tegin, oligi puhtalt ûlemõtlemisest valeks parandatud viga (poleks nii hullult pabistand ja üle mõelnud, oleks 0viga olnud).
    Arki sõidueksam… tegin kohe alguses mingi vea, mis tegelikult oli tingitud remondijãrgsest teekatte mittetãielikust valmisolekust (3 rada, aga ei teadnud kummas suunas 2 on, märki ei nãind kuskil, ilmselt lihtsalt ei pannud tãhele). Pidin vasakpööret tegema, AGA kuna ei teadnud, kas mul 2 rada ja peaks keerama vasakust rajast, siis hakkasin keerama paremast, sest vastassuunarajale sôitmine oleks olnud hullem viga. Eksamineerja ütles ka, et ikja vasakust rajast sooritatakse vasakule pööret. Ütlesin, et tean jh, aga ei saand aru, kas mul 2 rada… olin TÄIESTI kindel, et olen läbi kukkund ja terve tee olk ûlejãânud asjadele nii raske keskenduda, pisar silmas tegi pildi uduseks, nutt oli tãiega kursis, ei saand ma aru, miks ma edasi pean sôitma, kui juba läbi olen kukkunud. Tegin veel paar pisiviga ja kui arki vãravatest olin tagasi lãbi sôitnyd ja eksam oli läbi, pidin parkima kaldjoonte vahele auto ära. Ütleme nii, et pole mitte elusees nii halvasti parkinud kui seal, minhi 100 korda üritasin vähemasti joonte vahele jääda. Ja siis see suur ja paks onu ûtleb, et ringid olid korras, see ja too oli korras, kui selle vasakpöörde juures oleks kõrval liikunud teine auto, oleksin põhjustanud liiklusohtlikku olukorra, kuna aga polnud, siis sain LÄBI! MA RAHTSIN KAELA HÜPATA SELLELE ONULE JA MUSI TEHA, SEST MA OLIN NII SEGADUSES JA ÕNNELIK. Terve sôidu ju arvasin, et olen lãbi kukkund. Minu sõidud said tehtud Tartlasena Tartus 🙂
    Aga kokkuvõttes – inimene õpibki tegelikult alles siis sõitma, kui on load kães ja keegi ei saa ette öelda, kus ja mis tegema peab, vaid peab ise mõtlema hakkama 🙂
    Edu sõidueksamiks!
    ( sry, maru pik kommentaar tuli)

  • G
    September 22, 2018

    Soovitan kindlasti enne mõne kohaliku õpetajaga paar sõitu enne teha, sest kuigi Pärnu on Tallinnaga võrreldes üsna pisike ja mis siin ikka sõita, siis ka siin on omad trikikad, kuhu arkis sul kindlasti sõita palutakse. Lihtsam on, kui ette tead neid kohti 🙂

    • Mallukas
      September 22, 2018

      No kindlasti võtaksin ju, kirjutasin ju seda ka.

  • Kiivi
    September 22, 2018

    Jee, tubli! Õnnitlused! Elan su autokooliteekonnale väga kaasa, kõik enda kooliaegsed mõtted ja tunded ja närvipinged tulevad meelde! Täpselt aasta tagasi alustasin sama teekonda ja kui ARK sõit tehtud sai…oh sa jutt, milline eufooria! ? Kusjuures ARKi sõidul tegin sellised vead, mida muidu reaalselt mitte kordagi sõidutundides ei teinud – nt reastusin vasakusse ritta parema suunatulega(???). Päris hull närv oli ikka sees, aga õnneks sain tehtud esimese korraga. Korduseksamil oleksin vist närvivapustuse saanud.
    Sulle hoian pöidlaid sõidueksamiks!

  • Terje
    September 22, 2018

    Olen ise pärnakas ja ka eksami tegin siin, soovitan tutvuda rannarajooniga, Audru viaduktil eksivad ka paljud aga sinna viiakse tihti. Võta kindlasti ühendust Aimega (autosõit oö), kui muidu mu õpetaja oli Verno,kes on super siis enne eksamit tegin tiiru Aimega,kes suutis mu ühe sõiduga eksamivalmis teha.
    Jaksu!

  • K
    September 22, 2018

    Täitsa pekkis noh. Hea, et ma Mallukas pole. Peaks ka juba kaarti muidu joonistama hakkama ja tänavatel jagama. Autokoolis vaja teha veel sõidueksam, aga endal on ikka veits koba tunne, st teen pidevalt mingeid pisivigu ja ei reageeri alati piisavalt kiiresti, aga samamoodi nagu sina võtan pigem hoo maha ega närva nagu pool Tallinna, et kes kiiremini igale poole jõuab. Peaks vist ka teooriaeksami põlema panema, kahju et see elektrooniline on ?

  • lillllll
    September 22, 2018

    Mul on piimakate tegemisest möödas 7 aastat ja päris lubade tegemisest siis 5… ja no tee või tina, aga ei mäleta ma mitte kummagi teooriaeksami kohta, et mitu viga oli. Aastate jooksul iga jumala päev autot juhtides pole avariisse sattunud, nii et võib vist rahul olla 😀 Aga krt tahaks teada, kui tühi on selle inimese elunatuke, kes tunneb siiani uhkust selle üle, et 15 aastat tagasi ARK teooria vigadeta sooritas 😀 Ilmselgelt pole muu üle uhke olla.

  • Lisbet
    September 22, 2018

    Tegin oma ARKi sõidueksami eelmisel suvel Pärnus. Eksamineerija oli väga normaalne. Seletas kohe alguses autosse istudes, et eksami ajal teeme kolm harjutust ja igaühe jaoks on kaks katset. Sõitma viis ta mind Valgeranna poole ja Valgerannas tegime ka parkimisharjutuse. Kuigi ma arvan, et see pole väga harilik koht, kus käiakse, sest too aeg oli terves Pärnus teeremont ja linnas polnudki kuskil sõita 😀 kõige tavalisem variant on vist, et minnakse Valgeranna poole, tehakse seal tagasipööre linna poole läbi Vana-Pärnu. Rannarajoonis sõidetakse, sest seal valdavalt igal pool parema käe reegel. Minuga tiirutati veel Ülejõel (sest seal polnud teeremonti :D). Tõenäoliselt tehakse parkimisharjutus ka rannarajoonis, sest seal peab üldjuhul külgboksi parkima. Ja kesklinna silla alguses tehakse tihtipeale seda kallaku peal seisma jäämist… kuidas iganes seda ka ei nimetata. Aga samas need sõidud ja harjutused on nii individuaalsed ja sõltub, millise eksamineerija sa üldse saad.

  • Miiu
    September 22, 2018

    APPI KUI ÄGE! on minu esimene emotsioon. Veits kade, et ma ise veel seal ei ole, aga palju õnne! Milline võrratu f*ck-you kõigile irisejatele!

  • Brigitta P
    September 22, 2018

    Mega tubli oled!
    Ma jätsin ka kunagi eestis pooleli,nyyd siis vähe yle aasta tagasi võtsin ennast kokku ja tegin Soome pool ära.Siin kuidagi jube lihtne võrreldes Eesti autokooliga.Aga no eks rahakotile oleks paremini mõjunud,kui Eestis oleks lõpuni teinud.
    Mäletan kui mega hea tunne oli,kui ma LÕPUKS ennast kokku võtsin ja tehtud sain!Sina oled kyll mega tubli,et läbi said ja need negatiivsed inimesed ajavad kyll naerma,kes suure suuga pläkutavad kui loll sa oled,et 4 VIGA tegid!? Täiesti uskumatu mis inimesed.Ma väga ei kommenteeri sinu postitusi aga olen jälginud sind sellest ajast,kui sa Kardoga hängisid alles ja Mari ootama jäid.
    Kõike head sulle ja su armsale perele!?

  • Ahaa
    September 22, 2018

    Inimesed on ikka huvitavad. Arkist saavad igasugused läbi. Hiljem tagant järele mõeldes saad aru, et karta polnud tegelikult midagi. Osa saavadki oma load kätte, kuid reaalsuses sõitma kunagi ei hakka. Teine saab max vigade arvuga load kätte, kuid sõidab iga päev ja teeb seda edukalt. Teooria ja sõit sulanduvad minu hinnangul kokku ja saavad mõistetavaks alles pärast seda kui oled load kätte saanud ja pool aastat omal käel ringi sõitnud. Siis hakkad päriselt mõistma, miks mingid asjad on nii nagu nad on ning miks on ühtpidi loogilisem käituda kui teistpidi. Edu sulle! Oled sõitmusel kindlasti edukas?

  • Kariri
    September 22, 2018

    Pooled, kes niiii tinglikult ainult oma päheõpitud teooriat liikluses jälgivad ja ainult õigust taga otsivad, on lihtsalt ülihalvad juhid!! Konkreetselt õpitud abitus, tehakse seda mis on etteöeldud ja ise ei suudeta mõelda.. See on lihtsalt kohutav. Aastaid tagasi enda eksamineerijaga rääkisime sellest ja jõudsime järeldusele, et tegelikult praeguses vormis autokool vajaks reformimist. Juht peab suutma ise mõelda, mitte ainult tegema seda, mis on etteöeldud. Jah liiklusseadustikku peab tundma… aga tegelikult igapäeva liikluses osalemine on midagi muud.

  • Gerli
    September 22, 2018

    Ma tegin lube 5 fcking AASTAT! Teooria oli alati hea lihtne, aga sõiduga läks pidevalt midagi pahasti. Need eksaminaatorid panevad kohe oma tuima oleku ja kullipilguga närvi peale. Kaalusin ka mõtet, et kuskil mujal linnas proovida aga Tallinn on kodulinn ja tean ju siin iga nurgatagust. Nende kommenteerijate jutu järgi ilmselt ei tohi ma liikluses üldse osaleda. Tänaseks load olnud 5 aastat ja ise pean ennast küll kindla käega juhiks.

  • Nimi
    September 22, 2018

    Ma võtsin esimese arki sõiduaja ja see oli paides, noh, ise elan harjumaal ja paidest olen ikka läbi sõitnud küll paar korda elus, aga läksin sama mõttega, et kui saab läbi on hea, kui ei saa, proovib tallinnas uuesti. Ja läbi sain, peaaegu perfektse tulemusega, et siis pole vaja seda sõitu nii väga karta, kui märgid selged ja kiirust ei ületa. Vot minu ainuke arki sõidu viga oli 70 alas 65ga sõitmine, sest muidu hakkavad tagumised juhid ohtlikke möödasõite tegema, aga see oli ka kõik. Igal juhul oled tubli ja edu sõiduks!

  • Yutulind
    September 22, 2018

    Tõesti vinge mutt. Müts maha.

  • kelly
    September 22, 2018

    võta DJ Khaledi hoiak, kui ei tea, googelda, reaalselt best 😀 ”they” will hate anyway, poh mis sa teed 😀 aga loeb ainult see, kuidas sa suhtud sellesse. ”they dont want me to have drivers license, so now I have drivers license” gooooo giiiiiiiiiiirrrrrrllll! 😀

    • Mallukas
      September 23, 2018

      haha, good one 😀

  • Hellu
    September 22, 2018

    Ma tegin load UK-s ja siin muidugi teistpidine liiklus ja reeglid veits teised. Parema v6i vasakuk2e reeglit siin ei ole, aga ma j2in praegu veits m6tlema selle ARK-i eksami n2idisk8simuse peale. Kas vasak s6idurida ei ole Eestis n’o’. kiirendusrida?
    St. mina arvaks selle pildi j2rgi, et naaberouto tegi minust m’o”o’das6itu, sest ma liiga aeglane, ma eeldaks, et kuna ta on minust eespool ja t6en2oliselt s6idab kiiremini kui mina, siis ma ikka laseks ta vahele, mitte ei hakkaks rusikaga vastu rinda taguma, et minu ees6igus on.

    Aga see selleks. Eksamil vast oletused (st kui kiiresti keegi s6idab), seega tuleb vist situatsiooni v6tta nii et tegu on lihtsalt k6rval s6itva autoga. Keegi palun parandage mind, kui ma n88d eksin, aga parema k2e reegliga ei ole siin midagi tegemist, ega ju? Sest ka paermal rajal olija ei tohiks lampi ennast vasakusse ritta kellelegi ette surada. Ees6igus on lihtsalt sellel kes juba parasjagu selles s6idureas on, olgu selleks siis vasak v6i parem rida. (?)

  • P
    September 22, 2018

    Ma ei saa aru,kuidas saab sõidueksamil läbi kukkuda,sest sõidad nt 70-alas 65-ga? 70 on ju piirkiirus ja võimatu ju sellist (või mis tahes kiirust hoida ja mitte aeglustada vahel). No mina loll ei saa aru. Mina tegin load Inglismaal ja pole 6 aasta jooksul ühtegi mõlkimist olnud (küll on aga palju olukordi,kus teiste juhtide tähelepanupuuduse tõttu oleks võinud midagi juhtuda). Pean ennast viisakaks ja korralikuks autojuhiks,aga vot Eesti nendest teooria küsimustest mina aru ei saa. Sõidan Eestis ka,kui käin,aga vot ei tundu loogilised paljud need reeglid,mis sa üles oled pannud.

  • J
    September 22, 2018

    Natuke naljakas, aga paljud eksivad ARKi eest välja sõites. See väljasõit on ühesuunaline ja mitmed mu tuttavad on parempööret vasakult sooritanud. Pea seda silmas ? Edu!

  • Marii
    September 22, 2018

    Mul on 13 aastat load olnud ja ma tegin 5x ARK kodulehel eksamit. Kõik korras mittesooritatud. ? #hoidkemusteemale

  • Anett
    September 23, 2018

    Näen, et paljud on juba Pärnu OÜ Autosõidu Aimet kiitnud. Minu tänu- ja kiidusõnad kuuluvad samuti temale. 4/5 aastat tagasi teadis kõiki ARKi trikikaid, harjutasime mitmeid kordi erinevaid radu läbi.
    ARKis sattusin Kolliste otsa, olin väga hirmul, sest väga paljud olid hirmutanud temaga.
    Alguses üritas(?) mind ära hirmutada, istusime autosse, ütles, et käik sisse ja minek, kuna teadsin, et enne on vaja tiir auto ümber ka tähtsa näoga jalutada, siis küsisin ise, et ehk peaks auto väljast ka üle vaatama. Algul jättis veidra mulje, sõidu lõpus ütles, et tegin õigesti, et tiiru peale tegin.
    Meie keerasime Pärnu ARKist Tlna poole, Sauga ringilt läksime paremale (mitte Tlna suunas enam) sõitsime paar bussipeatust edasi, siis pidin tegema tagasipöörde. Edasi läksime randa, parem käsi, välja tulime Kuninga kooli juurest, seal oli mingi moment, kus ta ütles, et lähme otse.. aga sealt sai ainult vasakule ja paremale, siis suretasin segadusest auto välja. Rannas endise sämmi putka juurest paremale minnes, esimene tee ots paremale, tuli teha ümber nurga tagurdamist. Ja kuskil kutseka kandis käisime ka, oli mingi tõus, kus pidi seisma jääma ja siis tagasi vajumata edasi sõitma. Käsipiduriga mingi harjutus oli aga seda vist automaadiga ei pea tegema?
    Kus iganes sa lube teha plaanid, edu! 🙂

  • Kats
    September 23, 2018

    Oled sa muidu uurinud kas Pärnu Autosõit OÜs automaatkäigukastiga autot on? Kodulehel neil kirjas, et ainult Tallinnas ja Tartus saab õpet teha automaadiga

    • Mallukas
      September 23, 2018

      No kui süsteem mulle sinna aega pakub, siis peab ju olema?

      • Kats
        September 23, 2018

        Usun, et Autosõit OÜ ei ole ainuke autokool Pärnus 😉 Aga jah mõnes teises autokoolis saad ju ka lisa sõidutunde võtta, et probleemi pole nagunii 🙂

  • Kellukas
    September 23, 2018

    Vesiliug on jah üks kole asi..rool läheb raskeks ja auto muutub juhitamatuks.

  • K.
    September 24, 2018

    Ma natukene saan aru mõttest, mida sinu viidatud postituses mõeldi. Kuid mitte just üks ühele, sest vigade arv teoorieksamis ei määra, kui hästi sa teooriat teed. Pigem ma nõustuks selle poolega, et liikluses on hirm, kui inimesed ei mõista, kuidas need küsimused ja nende vastuste rakendamine liikluses toimub.
    Sinu puhul tundub mulle, et sa tõesti oledki need eksamiküsimused endale pähe õppinud. Või siis nii palju lahendanud, et lihtsalt jäävad meelde. Ja see asi ei tohiks nii käia. Okei, näiteks järelkäru massi küsimuse võid tõesti pähe õppida, sest vajadusel saab seda googeldada. Kuid muud… Kõvem vend pole see, kes eksamiküsimused pähe suudab õppida vaid see, kes reaalselt aru saab, mida seal küsitakse. Näiteks sinu varasemas blogipostituses, kus küsisid abi teooriaküsimustega. Mul tõesti liikus mõte sellele, et mul on liikluses hirm. Üks asi oli see, mis järeldused sa ise oma vastustele tegid (vasakpööret ei sas teha, sest ristmikul on paremalt vasakule liikuvatel autodel punane….) ja teine oli see, mis vastuseid su blogilugejad andsid, kes, ma eeldan, on lubadega. Vot nii suutsin mina selle lõiguga, mis sa pildina välja tõid, suhestuda.

    • Mallukas
      September 24, 2018

      Jah, alguses ma tõesti ei saanudki aru, aga siis lasingi endale küsimuse haaval selgeks teha, et mis vastus õige on ja miks-peale seda oli mega lihtne edasi ka õppida.

  • Chaki
    September 25, 2018

    Täitsa pekkis! Mallukas saab load, nüüd tuleb küll mitte ainult Nõmmelt, vaid lausa Eestist ära kolida.

    • Mallukas
      September 25, 2018

      muud varianti ma ei näe jah 😀