Lottemaa ja kohutavad, vinguvad eestlased

Vahtisin täna pingsalt oma kalendrit, et ometi välja mõelda, millal ma lastega Lottemaale minna saaks. Ja sellega seoses meenus netist loetud teema, kuidas sajad emad vinguvad ja virisevad selle üle, et kujutage ette, Ukraina lapsed saavad TASUTA Lottemaale, milline ebaõiglus! “Eestis on ka lapsi, kes sinna minemist lubada ei saa!”

Mida sina arvad?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

38 Comments
  • Helen
    July 4, 2023

    Minu meelest on ka Lotemaa kallis, aga absoluutselt igat senti väärt. Nagu kirjutasid- sinna minek pole inimõigus ja kui ikka väga tahtmine minna, siis saab ju selleks terve talve raha kõrvale panna.
    Mis aga puutub Ukraina põgenike laste tasuta sissepääsu, siis minu arvates võiks neid kohti olla rohkemgi veel. Kitsarinnalisus, mis eestlaste seas nii levinud on, on praeguseks hetkeks juba päris nõme ja tülgastav. Nt meil oli ettevõttes talvel jõulukinkide valik- kas mingi kinkekorv suurusjärgus ca 25 eurot või annetus 50 euro väärtuses Ukrainale. Ma valisin annetuse, peale minu veel kaks inimest, ülejäänute suhtumine oli, et no liiga palju saavad need ukrainlased juba niigi ja ala “ma tahaks ka, et keegi mu lapse trenni kinni maksaks”. Eks see näitab meie ühiskonna kohta nii mõndagi.
    Ise ootan, millal ilmataat veekraanid kinni keerab ja põrutan lastega jälle Lotemaale. Olgu siis nii kallis kui on, ega ma seal iga päev käi!

    • Riina Robinson
      July 5, 2023

      No mõni eelistaks vist seda,et saaks ka põgeniku staatuse,et siis” võrdselt ” tasuta teenuseid saaks.Selleks peaks Eesti ju sõjas olema,puruks pommitatud.Seda tahate,vingujad??

  • Heli
    July 4, 2023

    Sõna on vaba / Kersti Kaljulaid /
    Oma arvamuse väljaütlemine pole keelatud ega pole “kohutav vinguv eestlane”. Siin on Lottemaa tegijatel läbimõtlemata jäänud, kuidas pakkuda nii ukraina lastele, kui ka eesti peredele, kellele piletihind kallis, samuti võimalust sobivatel tingimustel Lottemaad külastada. Kõigi laste jaoks, olenemata rahvusest, peaks olema võrdsed võimalused.

    • Mallu
      July 4, 2023

      Sa räägid siin praegu mingist utoopilisest ideaalmaailmast, kus võiks ju kõik kõigile tasuta olla, eksole. Lottemaa tegijad ei pea “läbi mõtlema” kuidas kogu maailmal hea oleks. Nad niigi teevad head ja ilusat asja. Kui keegi midagi “peab”, siis on selleks lapsevanemad, kes peavad ise võimaldama oma lastele selle pileti osta✌️ Maailm ja elu ei ole kunagi võrdsed????‍♀️

      • Janika
        July 4, 2023

        Aplaus, Mallu ❤

      • RM
        July 4, 2023

        Ma tegin sarnase kommentaari enne su FBs ja no ilmselge viga, saan niimoodi puid alla ja sajatusi, et küll ka minu elu varsti persse läheb ja siis alles näen, kui raske võib inimestel olla ????????‍♀️

      • Eva
        July 4, 2023

        Ja mul on kahju et enam pole nii väikseid lapsi kes oleks nõus ja tahaks Lottemaale minna.

    • Sille
      July 5, 2023

      Muide, Lottemaa on selle peale mõelnud. Nad korraldavad aeg ajalt päevi, kui lapsed tasuta sisse saavad. Natuke peab vaeva nägema (näiteks mingi leiutise välja mõtlema), aga on täiesti sellised võimalused olemas. Ja suurpere kaardiga on pilet odavam ka.

    • Vaike
      July 5, 2023

      Heli, mida sa ise oled teinud, et kellelgi teisel parem oleks? Lottemaa on äriline ettevõtmine, mille eesmärk on saada kasumit. Vabas maailmas normaalne ja tervitatav nähtus, mis muuseas annab paljudele inimestele tööd ja leiba. Äriettevõtte eesmärk ei ole tagada võrdseid võimalusi kõigile ja et nad mingile osale ühiskonnast midagi enda kulude ja kirjadega võimaldavad, on lihtsalt kena. Samuti on kena seda märgata ja öelda aitäh, mitte näidata näpuga, et aga miks te seda, teist ja kolmandat ei tee. Ma ise tegelen ka vabast ajast vabatahtliku tööga ning valin, keda ja millega ma aitan. Ei aita kõiki, ei aita võrdselt. Tegelen sellega, mis mind isiklikult rohkem puudutab. Kui mind puudutaks vaesuses olevate eesti laste Lottemaale pääsemine, siis ei ole mitte ühtegi takistust, et algatada kampaania ja koguda neile piletiraha. Null. Võta ja tee.

    • väike Myy
      July 5, 2023

      Sinu enda mõte läbimõtlematusest on läbi mõtlemata! See on lihtsalt jaburalt absurdne !
      Elus ei ole iialgi võrdsust, ei ole õiglustki ja ei saa ka mitte iial olema, samuti ei ole ühesuguseid stardipositsioone ellu astujatel ega noortel peredel. Või peaksime nõudma võrdsust ja “karistama” neid kellel on rohkem jaksu, arukust, andekust luua ja jagada oma edukust. Kõik pliiatsid karbis olgu ühepikkused, Kui ei ole siis nüsime ise lühemaks. Sovjetlik mõtteviis!
      Keegi teeb omalt poolt head, omal valikul, ise enda kulul ja sina kisad, et see ei ole aus !!!! Mis kuradi aususest ja võrdsusest sa pajatad. ABI JA annetus ei ole miski riiklikult määratud kohustus, Diizus tule appi. Avaldad oma arvamus kohas kus seda sult ei küsita ja mis pole üldse sinu asi kommida, kuidas üks ettevõte oma äris toimetab. Just sellistest sinusugustest , kes ei taipa oma rumalust siin jutt käibki.

  • Maris
    July 4, 2023

    Olen täiega nõus ja lisaks, Ukraina sõjapõgenike lapsed ei oska veel ka nii hästi eesti keelt, et täpselt aru saada, kes need tegelased on ja mis see Lottemaa üldse on. Nii me tutvustamegi neile ju oma maad. Need kes vinguvad, siis no kahjuk küll et lubada ei saa, aga see on Teie valik sünnitada laps. Ajab tõesti vihale selline asi.

    • Mallu
      July 4, 2023

      Amen!

  • KS
    July 4, 2023

    Jahh!!!!
    Nii tore lugeda. Lahkusin Eestist juba mõnda aega tagasi just vinguvate eestlaste pärast. Ja pean tunnistama, et ei ole kuulnud eriti mujal, et keegi üldse vinguks Ukrainlaste toetamise pärast. Eestlastel vist lihtsalt sisse raiutud see enda ja teiste vördlemine, mis takistab empaatia kasutust. Selle asemel, et endalt küsida, miks mind häirib, kui teisel hästi läheb ja teda toetatakse, küsitakse ja vingutakse hoopis nende kallal, kellel ON empaatiat ja kes SUUDAVAD aidata ja toetada. Ja tõesti, eestlased võiks vait olla, kui küsimus on kellegi abistamise kritiseerimises ja natukene rohkem mõelda sellele, kui palju on eraettevõtete iga-aastased kasumid ja kui palju kooritakse tavalistelt perekondadelt. Ei ole Ukrainlased süüdi meie eraettevõtete liigkasumi ihaluses ju.

    • Mallu
      July 4, 2023

      Ei tea jah, kust see viha lampi tuli, sest alguses aitasid ju kõik rõõmuga. Siis aga tuli vist kadedus peale, et äkki keegi saab midagi tasuta vms..

      • Maria
        July 5, 2023

        Asi pole kadeduses, lihtsalt ukrainlastele on enamus asju tasuta , nagu elamine, arstid , ravimid, hambaravi, meelelahutus uritused…eestis on nii suur kogus vaesuses perekondi ja alla igasugust arvestust elavaid lapsi kes ei saa abi uldse ja see ei ole ju nende laste suu.
        Pluss Ukrainlased ei urita oppida meie keelt, meie inimesed peavad meie kodumaal suhtlema nendega vene keeles, ukrainlastele makstakes suuremaid palku euroopa reeglite jargi ja pealekauba on nad nii ulbed ja uleolevad, omast kogemusest voib seda oelda .
        Algul olidki koik abivalmis, niikaua kui inimesed said aru, et neile nakku sulitati, eestlane ei ole kade ja halb, eestlane on natuke kulm aga vaga abivalmis kui on abi vaja, lihtsalt kohtleme meie inimesi vordselt ukrainlastega .
        Ja maletagem kui meil oli soda, siis olid need samad ukrainlased tankide peal meie vastu tulistamas.

        • Kl
          July 6, 2023

          Ära valeta. Ei ole tasuta ei arstiabi, hambaravi, ravimid ega elamine. Ukrainlastele makstakse samasugust palka nagu eestlastele sama töö eest. See, et mõni on nõus töötama ületunde ja seetõttu teenib rohkem raha, ei tähenda, et nad saavad rohkem palka.
          Miks peaks üldse üks eraettevõte võtma tööle ukrainlase, et talle siis rohkem palka maksta kui eestlasele? Täiesti jabur.

          • Maria
            July 9, 2023

            Saavad kull tasuta, isegi tookohas on neil elamine tasuta, ei maksa sooja ega vee eest, tookoha poolt on tasuta korter ja kommunaalid, tootavad koos minu vanematega, nad on jaotatud euroopa liidu reeglite jargi ja pagulase staatusega.
            Iirimaal on ka koik kallid hotellid neid tais, kaivad ja rauskavad poe muujate peale kui nendest aru ei saada venekeeles nagu neil oleks mingisugune oigus mitte teisi keeli oppida, mehed selle asemel, et kodumaa eest voidelda ostavad alkoholi ja kusevad paise paeva ajal otse poe akna all.
            Tapselt samasugused nagu venelased,

  • Triin Veiberg
    July 4, 2023

    Aamen! ❤️ ma ei saaks rohkem nõus ollagi.

    • Mallu
      July 4, 2023

      ????

  • Kriz
    July 4, 2023

    Jaa täiesti nõus sinuga. Ei saa aru, mida siin paljud kadetsevad, nende laste isad, onud, vanaisad paljudel sõjas, paljud surnudki juba. Kodu on katki pommitatud, pole palju elamisest järel ja mis muud traumad. Väga tore , et neile antakse selline vôimalus.

  • RM
    July 4, 2023

    Minu arust on niiii ebaõiglane kurta, et Lottemaa on kallis, kui vaadata, kui suur tiim seal päev otsa lakkamatult lastega toimetab ja kui lahedad asjad sinna ehitatud on jne jne. Lisaks tõesti-saab ju aasta jooksul selle raha koguda või piletid lastele sünnipäevaks/jõuluks kinkida, selmet mingit kràppi kokku osta, kui tõesti minna tahtmist.
    Aga tegelikult minu arust need vingujad pole mitte need inimesed, kellel raha tõesti vähem käes (nemad koguvad ja käivad ära ja naudivad) vaid need, kellel pole mingi probleem nv-l baaris või mõnes fäänsis lokaalis sama papp siledaks tõmmata ja veel instasse pilte toppida sellest, aga vot lapse lõbule on kallis ????
    Ja no mind alati ajab naerma see, et kui ükskõik mis ühiskonna grupp midagi kuskilt tasuta või rohkem saab, siis teised karjuvad nagu neilt oleks midagi ära võetud (nagu see suure pere toetus- et nagu need 1 ja 2 lapsega pered peaks ise oma taskust midagi suurperedele plekkima???????? ps mul 2 last, ei saa seda toetust, aga ei tunne ka end kuidagi ilmajäetuna või “vâhemväärtuslikumana”????)

    • Anneke
      July 4, 2023

      Kui ma muidu su kommentaariga nõus, siis peretoetuse teema võrdlus siin väga ei päde. Peretoetus tuleb meie kõigi ühisest taskust ja just nimelt võetaksegi see raha teistelt ära. Riigil on fikseeritud eelarve, mis on puudujäägis. Meil on üüratud probleemid hariduses, laste huvihariduses ja spordis, lasteaiakohti pole ja raha, mis aitaks veidikenegi neid probleeme lahendada, suunati suurperetoetusteks. Sisuliselt võtabki see su kahelt lapselt midagi ära, näiteks võimaluse kättesaadavale huviharidusele (https://haridus.postimees.ee/7470499/huvihariduse-karped-toovad-haridus-ja-teadusministri-riigikogu-ette).

  • In
    July 4, 2023

    Jaa ma ka lugesin neid kommetaare, tahaks eestlastele virutaalselt jalaga näkku lüüa, mis krdi kadedus see sõjapõgenike peale on?.
    Paljud veel kaagutasid, et see aasta jääb seetõttu minemata?, hallllooooo keda sa karistad?, 10 aasta pärast selle asemel, et meenutada kui tore teil oleks Lottemaal olnud, selle asmel sa kurdad oma lapsele, et “Ei, mina ei läinud sinuga Lottemaale, sest mõtle, sõjapõgenikud said tasuta, milline ebaõiglus!!!”
    Krt tõesti ebaõiglane, et meie kodumaal sõda pole ja kuskile põgenema ei pea ????????????????

  • Vaike
    July 4, 2023

    See on umbes sama, et kanamunad olgu kodumaised, aga kanala las haiseb Poolas. Kõik need virisejad, kes kurdavad piletihinna üle – jumala eest, tehke ise ja tehke paremini. Tehke tasuta, aga makske töötajatele normaalset palka, vastake kõikidele turvanõuetele ja olge seejuures atraktiivsed.
    Kõik, kes vinguvad sõjapõgenike üle, eriti argumenteerides, et nad on tulnud piirkondadest, kus on rahulik – eks oodake ise oma lastega kuni pommirahe kodukülani jõuab. Mina isiklikult ei ootaks, aga olge teie eeskujuks. Jõudu!

    • Riina Robinson
      July 4, 2023

      Õige,me peaks olema tänulikud,et Ukraina vastu peab ja venelast kurnab ja ehk on meil siis lootus,et meid ei tapeta ega pommitata. Ka eestlased olid 1944 põgenikud. Kadedus ja tigedus nii levinud.

  • KK
    July 4, 2023

    Mul on samad mõtted kui selliseid asju lugema pean, kogu aeg “aga Eesti lapsed!!!” Eesti lastel ei lenda pea kohal pommid, tõmmaku normiks need vingujad.

  • F
    July 4, 2023

    Väga nõus! Ma seda viha ja kadedust ukrainlaste suunas olen kuulnud ainult selliste eestlaste suust, kes enda tehtud valikute tõttu elus väga hästi hakkama ei saa. Lapsi tuleks saada ainult siis ja täpselt nii palju, et saaks ise hakkama ja ei peaks lootma riigi peale. Aga kuidagi on hakanud levima ühiskonnas väärarusaam, et riik PEAB aitama.
    Ja need kadestajad unustavad ära, et ukrainlannadel on mehed rindel ja nad peavad võõras riigis üksi hakkama saama. Seega on kohatud võrdlused, et nad saavad sama palka mis mina.

  • Katz
    July 4, 2023

    Kas Lottemaa on inimõigus lastele? Kui pole käinud on kuidagi vähemväärtuslik? Kas need kes ei saa oma lastele Lotemaad lubada on kuidagi halvemad? Aga kui nende lapsed on hästi, hästi tublid, kas siis neile ei võiks olla lihtsalt mingit võimalust? Kas Ukraina lapsed on neist paremad, kelle vanemad on vaesed? Sest nemad on sõjast tulnud? Kas sellel päeval kui sõda saab läbi ei anta neile enam tasuta asju, sest sõda on läbi, aga mõne mees, mõne isa juhtus langema sõja viimasel päeval?

    Ma ei ole kade,ma olen lihtsalt pisut kurb ja pisut kõigutatud, võib olla oleksin ma pidanud abordi tegema, sest ei saa nüüd oma last Lotemaale viia!

    • Mallu
      July 4, 2023

      Aga ei olegi ju inimõigus, seda ma räägingi! Sama hästi võiks öelda, et Kardashianite lapsed saavad eralennukiga sõita, aga minu omad ei saa, kas ma oleks ka pidanud aborti tegema ?????

    • Sille
      July 5, 2023

      Sinu lastel on kodu, nad ei ole olnud langevate pommide all varjendis peidus. Ei ole pidanud oma kodu ja sõpru/sugulasi maha jätma ja võõra keelega võõrale maale kolima. Lottemaa ei ole inimõigus ja on väga kole lugeda seda kiunumist ukrainlaste teemal. Neid muide ei käi seal hordide kaupa, nagu millegipärast kõik arvavad. Ja muide Lottemaa korraldab aeg-ajalt just nimelt tublidele lastele tasuta sissesaamist. Viimati oli leiutajate päeval selline võimalus. Jälgi nende kodulehte ja kasuta võimalust, mitte ära ole kurb ega kade.

    • Kris
      July 5, 2023

      Kuidas Te üldse midagi nii rumalat kirjutada saate? Või kas te lugesite kirjutise üldse läbi? Võimalusi loome me oma elus ise…. ning teeme vaikuid….. jah, mõnel juhul annab elu sulle kätte üli halvad kaardid….kuid….kas keegi on halvem või parem…pole selles kontekstis ju kuigi adekvaatne seisukoht? Kui teie põgeneksite sõja eest, kas Teil oleks tore kui teile väike heategu tehakse? Kui te elate õndsalt päikese all oma enda maal, võib-olla mõnel juhul tuleks lihtsalt jalad taguotsa alt välja võtta ja rohkem pingutada, kui kõiki maailma asju tahta?

      PS! paljud meist tulevad vene ajast kus poeriiulitel oli vaid 1 rida ühesuguseid nukke, 1 rida ühesuguseid autosid ja 1 rida liivakasti vorme ja näete, oleme ka elus :))) Tśehhi lunapargist, mis kunagi Tallinnas iga suvi oli, ei saanud ka kõiki Trops komme, mida hind ihkas…ja atraktsioonidele andis ema 3 piletit, ehk pidin tegema valiku, kuhu minna soovisin.

      Ja no abordi jutt….lihtsalt sure surnuks mis tekst! Ma väga loodan, et teie laps ei loe kunagi seda teie kirjutist siin.

  • Mary
    July 4, 2023

    Mina seda ei poolda. Jah ma saan aru et kogu nende maailm on sassis, aga väga paljud neist ukraina laste vanematest käivad siin tööl, saavad sama moodi palka nagu meie. Töötan ise kollektiivis kus on 5 ukraina naist, algul oli neist palju parem arvamus , tundus et õppivad keelt, aga kogu selle pea pooleteise aastaga on suudetud ära õppida tere ja head aega. Muideks enamustel neist olid mehed juba enne seda Eestis, kas ka mõni neist läks kodumaale tagasi sõdima ? Ei naised lapsed tulid sõjapõgenikena Eesti ja siit ära minna pole neil kunagi plaanis. Tööl käijakse ka nagu jumal juhatab, vabad päevad võetakse suht oma suva järgi, neil on vaja ja nii ongi. Ja kes Eesti inimestest on oodanud ntx kurgumandlite operatsiooni teavad et järjekorrad on aasta ja peale. Aga kui oled ukrainlane saad opile paari kuu pärast… Et tõesti kuskilt võiks minna piir. Väga paljud eestlased olid 80 aastat tagasi samamoodi sõjapõgenikudja kuskil ei võetud neid nii lahkelt vastuega laotatud punast vaipa põrandale.

    • Pille Kõrvits
      July 5, 2023

      Pooldan Malluka juttu.
      Samas ka seda teie arvamust, kuna minu lateaiakasvatajast Tallinna inimene rääkis 100 % sama juttu. Nende suhtumisest, käitumisest ja tegelikkusest.
      Niinimetatud sõjapõgenikke on neist ka väga suur %.
      Ja mehed ees ära tulnud õiguseid nõudma siia ja prouad istuvad kodus.
      Nõuavad suuremaid kortereid. Telekast neid vahel nähes kõik päris siirad ei ole.
      Mõnel ei tule pisara raasugi.
      Ja on pealaeni kunstripsmed, meetrised geelküüned ja tuntud firma riided seljas.
      Ja ajavad mingit udu suust välja. On läbi ha lõhki venelased tegelikult

    • K
      July 7, 2023

      Sain kurgumandlite opile 2 nädalaga????. Küsi saatekiri, mine fertilitasse ja haigekassa maksab opi eest. Ps! Olen Eestlane ja täitsa niisama sain selle 2 nädalaga..ehk ootad vales kohas oma opiaega

  • Claire
    July 5, 2023

    Nägin ka neid kommentaare seal Lottemaa lehel ja hoidsin end vägisi tagasi, et mitte kommenteerida, et kui kadedad ikka võivad mõned inimesed olla. Olla kadedad laste peale, kelle isad sõdivad ja nende kodumaal vägistatakse ning tapetakse lapsi??? Kahju, et oma lollust ja kadedust nii avalikult välja näidatakse. Ja ongi hea, et sellised inimesed ei tule Lottemaale, endal plaanis ka see suvi külastada 🙂

  • Marie
    September 27, 2023

    Kas keegi, kes on käinud teab rääkida, mis tegelased Lottemaal on? Kas Roosi ka on? Ja kes veel tegelastest esindatud on?

    • Mallu
      September 27, 2023

      Kõik tegelased on esindatud 😀

      • Marie
        September 28, 2023

        Kui tore! Mu lapse lemmik on Roosi. Tuleb ära käia seal! ????