kröösus siinpool, kuulake palun!!!

Ma olen elu aeg kuulnud, et rahast rääkimine ei ole sünnis ega viisakas. Miks, sellest ma aru ei saanud. Ikka huvitab ju, et kui palju mingi ameti peal palka makstakse või miskit? Mitte just selle pärast, et ma tahaks selle inimese käest siis laenu küsida, või vaeseks tembeldada, aga no huvi pärast tahaks ikka teada, et kui palju teenib näiteks insener või moekunstnik.

Ega see minu asi otseselt ei ole, aga huvitav on ta küll, sest ma olen jube uudishimulik väike väänik.

Mul endal pole ka kunagi rahast rääkimine probleem olnud. Enamiku elust selle tõttu, et pole mul seda kunagi eriti palju olnudki.

Lisaks on mul veel selline loll komme, et kui keegi küsib, siis ma vastan. Mu ajus puudub see vahelüli, kus ma saaksin aru, et ma peaksin korra mõtlema, et kas ma üldse tahan vastata, või kas see mulle kuidagi kasulik oleks. Oh, ei. Mis mu vanatädi nimi on? Eks ikka Marge! Kui vanalt ma süütuse kaotasin? Kaks päeva enne 17dat sünnat! Kui palju ma endale palka maksan? Tänan küsimast, alates esimesest maist 3000 eurot kuus!

Ja kuigi see rahast rääkimine SÜNNIS ei olevat, siis just selle kohta küsitakse minu käest alati, kui mind intervjueeritakse. Inimlikult saan aru, et ega see “suunamudimine” just mingiks eriliseks tööks tembeldatud pole (ja tõele au andes ega ise ka ei tembelda, sest kui see raske oleks, siis võite kindlad olla, et ma seda jumala eest ei teeks) ja eks ole ju tore teha artikleid, mis poolt Eestit vihast keema ajab. Klikk müüb, selle vastu ei vaidle ka mina.

Mul on aint see asi, et MA E TAHA KEDAGI NÄRVI AJADA! Ma olen loll küll, aga ma saan aru, et väga suur osa Eesti ühiskonnast on hetkel mõjutatud sellest, et hinnad aina tõusevad, aga palgad ei taha järele tulla. Mõned inimesed ei saa halvimal juhul enda kodulaenusidki tasuda, või teevad seda enda püksivöö koomale tõmbamise hinnaga. Rääkimata siin poes valimatult asjade korvi loopimisest või reisimisest.

Ma tean ise ka paare, kus mõlemad inimesed käivad iga päev hommikust õhtuni tööl, saavad üle keskmise palka, aga ikka ei jää kuu lõpus kuigi palju raha järele, et saaks elu just nautida.

Ja muidugi ma saan aru, et sellises olukorras olevatele inimestele kõlavad need artklid alati nii vastikult üleolevalt, nagu ma istuks vabal ajal kuskil raekojaplatis karjumas: “Kuulake kõik, vaesrahvas! Eelmisel kuul teenisin ma X summa raha!!!”. Kuigi tegelikult olen ma ise kuskil teleintervjuus vastanud küsimusele, et kui palju ma endale palka maksan.

Miks ma seda üldse kirjutan, on see, et täna kirjutas mulle üks ajakirjanik, et kuule, me siin arvutasime kokku kui palju sa blogiga teenid (kuigi ma ei tea, kuidas nad seda arvutada saavad, sest see summa on iga kuu ernev, aga okih) ja anna pliis kommentaar, et kas blogirahade eest maksad endale selle palga, või on blogirahad “boonuseks”.

Ma kordan veel – ma olen loll. Ausal ma olen loll, aga nii loll pole isegi mina, et ma arvaksin, et kui mul mingi raha firma kontol on, siis see on mulle jeesuse poolt saadetud pisike boonus, millega ma linna peale luftitama minna võiks.

Ehk siis jah, ma maksan endale väga kõrget palka, aga ma maksan ka väga palju makse selle pulli pealt. Ma näiteks ei teadud enne, et 3000 palga pealt on ainuüksi palgamaksud 2224€. See on ausalt öeldes nagu jube palju raha. Ja siis tulumaksud ja lehe halduse tasud ja raamatupidaja tasud ja… Mai tea, minu meelest mu postkast on ainult arveid kogu aeg täis.

Ja üldse ma jälgin instas seda investeerivat Kristit ja sealt ma olen aru saanud, et krdi pool eestit teenib 100x rohkem kui mina ja omavad minu vanuses kuut kinnisvara ja muidugi on nende investeerimisportfell väärt neli miljonit eurot või miskit. Mina tundun nende kõrval küll alati lambi rott.

AGA, tagasi minnes vestluse juurde ajakirjanikuga, nagu näha, siis ma ütlesin ka, et ma tegelikult parema meelega ei taha sellest rääkida, sest see tundub natsa tacky. Ja eks ma oleks pidanud seal kolmekas ka lihtsalt moka maas hoidma, aga eks ma üritan edaspidi targem olla. Sest ma päriselt ei taha kedagi närvi ajada ja ma tahan lihtsalt ausalt raha koguda, et endale kunagi maja osta, kus kõik lapsed oma toa saaks ja muud luksust ma siin ilmas jubedalt taga ei aja. Ei pea ennast kellestki paremaks, ega halvemaks. Lihtsalt lambi mina, kes on suutnud aastatega oma äri nii kaugele saada, et saan endale head palka maksta. Võiks nüüd alandlikult öelda, et küll ma olen enda üle uhke, aga isegi seda ei oska enda üle nüüd jube palju tunda. Lihtsalt… lambi mina.

Tänulik olen ma muidugi küll, et niimoodi joppas ja asjad minu kasuks niimoodi mänginud on, aga kunagi üks nõid ütles mulle, et papa hing või mai tea kes on mu kaitseingel ja selle pärast ma alati suht edukas olengi, et noh, tänu talle. Ja kuigi see katseingel papa on vahepeal mu eraelu poole pealt kuskil taevast bingot, või ma ei tea mida, mängimas käinud, et seal nii lappe asjad minna lasi, siis muus osas meeldib mulle seda uskuda. MINA pole midagi teinud, ainult papa teispoolsusest rabeleb, et inimesed ikka mu blogi loeks ja firmad instasse reklaami ostaksid. Tänks papa!

Seega kuigi mina ei tahtnud, et täna selline artikkel tuleb, kus ma jälle nagu näiliselt uhkustaks, siis teadke, et täna on mingi hapukurgipäev vms ja neil suht savi, kas ma tahan või mitte, seega ära nad selle teevad. Ja ega ma pahane pole. Nagu mina tahan klikki, tahab ka meedia. Lihtsalt ausalt ma nüüd tean mitte kuskil kommentaariumit avada, sest ma ei suudaks vist kokku lugeda neid kommentaare, mis seal all on, et mis kuradi asi see suunamudimine on ja kes see Mullikas üldse on ja käigu ta üldse persse.

Ei, aitäh, ma ei taha tegelt persse minna, kui vähegi võimalik. 🙁

Aga kuna ma otsustasin, et just täna ma seda va klikki ei korja ja teile kõigile selle lugemiseks panen, siis andke teada: kas on siis rahast rääkimine niii ebasünnis? Kas viisakam oleks lihtsalt malbelt kihistada ja nentida, et “noh, saan ääri-veeri hakkama”? Võiiii peaks ma ühiskonnale teene tegema ja ennast lissalt põlema panema? 😀

Mida sina arvad?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

29 Comments
  • triin
    May 13, 2024

    Tead, ma saan sinust natuke rohkem ja olen ka aru saanud, et see on ikka paras privileeg, mida ei tasu jagada. Vahel on kurb ka, et ei saa rõõmustada ja oma edu lähedastega jagada, ikka kuskil kellelgi hakkab närima ja miskipärast arvatakse, et kohe arvad ka endast paremini ja ‘tõused ära’, kuigi seda reaalsuses ei ole. Ma tean inimesi, kes teenivad ja viiekohalist kuupalka ja siiralt rõõmustan nende üle, mitte ei kadetse. Äge ju, kui inimene on leidnud oma kutsungi ja teeb seda haruldaselt hästi!

    Ja siis ongi meil ühiskonnas tunne nagu kõik vireleks, sest ainult virelemisest on sotsiaalselt aksepteeritav rääkida. Mul on Sinu üle hea meel igatahes. Pane osa raha vaikselt kasvama ka kuskile 😉

    • Mallu
      May 13, 2024

      Tead ma mõtlesin ise, et kui maja käes, siis hakkan mõtlema, et kuidas see raha kasvama panemine käib ????

      • Evelin
        May 14, 2024

        Ma ootan aega, kui töökuulutuse juures on kohustuslik palk välja tuua. Minu jaoks on see ajaraiskamine, kui näiteks lähen töövestlusele ja seal selgub, et palk on minu jaoks liiga väike. Oleks kohe teadnud, poleks hakanud kandideerimisele aega raiskamagi.

        Ilmselt siis saaksid vähem heiti, kui oleksid naine, kes kolme lapse kõrvalt kolmel töökohal rabeleb ja ametid peavad ikka sellised olema, et käed küünarnukini sitased ja selg valutab. Vot tubli eesti naine! Töötab ennast surnuks, et lastele leib lauale saada.

        • Juhuija
          May 14, 2024

          Väga pettunud! Mõtlesin, et sa ikka rohkem endale palka maksad! (:

  • m
    May 13, 2024

    Tegelikult on rahast rääkimine tabuks tehtud, et ei teataks, kui palju keegi teisest rohkem või vähem ettevõttes palka saab. Vähemalt minu arvates on nii.

    Ise töötan tarkvaraarendajana, täpsemalt vanemarendajana (ehk pole otse ülikoolist välja karanud) ja saan 4700€ brutopalka. Kontole laekub igakuiselt erinevalt, kuna mul on kombeks ületunde teha, aga palgakalkulaator ütleb, et mu ametlik neto oleks 3624.64€

    • Mallu
      May 13, 2024

      Nii tore, et täpselt kirja panid! Krt arendaks isegi selle jutu peale miskit! ????????

      • m
        May 13, 2024

        Tead, see on nii jõhker ajutöö, et vahel on küll selline tunne, et läheks kaevaks kraavi kuskil vahelduse mõttes, et pärast tööd jaksaks ka midagi teha. 1. maailma probleemid või nii…

  • Mann
    May 13, 2024

    Väga pull lugemine! Sain kihistada – eriti Papa, “the real mvp osa”.
    Tead, kui ausalt öelda, siis mul hea meel, et Sa peost suhu ei pea elama – saad ilma mureta jätkata, mida teed ja oled selles ka maru-hea. Saan ka aru, miks pead selle postituse tegema ja, kui keeled peksta tahavad, siis põhjus leitakse alati.
    Aga oma tööandjaga võiksid järgmisel koostöö-vestlusel tõsiselt rääkida ja otse öelda, et maksku rohkem palka, kui see just Papalt tükki küljest ära ei võta.

    • Mallu
      May 13, 2024

      Ma proovin papaga sellest rääkida, et palka polegi vb vaja tõsta, aga leidku mulle nüüd see idekas (ja hea hinnaga) maja! ????

  • Siret
    May 13, 2024

    Nii tore kui saan ka vahel su blogi lugeda 🙂 vanasti lugesin iga õhtul, aga peale seda kui tasuliseks läks, siis kahjuks olen liiga rott, et seda endale lubada. Aga rahast rääkimine pole minu jaoks probleem, kui mul seda on siis ütlen ja kui pole, siis ka seda ei häbene.

  • Maarja K
    May 13, 2024

    Minu meelest ei ole ebasünnis,sest me kõik oleme uudishimulikud ja teiste rahakotis sorimine niiiiii põnev!???? ja mis siis,kui paremat palka saad kui paljud meist? Selle eest talud sitaks palju heiti ka,mida mina küll ei taha kogeda ja sp selle va suunamudimisega ei tegele ka????ei saa kuri olla..

    • Kris
      May 14, 2024

      Mina isegi ei pea seda nii suureks uudishimuks kellegi teise isiklike rahaasjade üle. Pigem, et kuidas me siis ikkagi teame, mis palgad erinevatel ametialadel tegelikult on. Kuidas karjääri valida ja suunata jne. Töökuulutustel enamusel palka väljas ei ole. Statistikaameti leht on.. noh, see valed ja statistika lugu eksole ???? Kui palju/kiiresti/milliste ülesannetega on võimalik hakata tööpositsioonidel juurde teenima, kuidas on palgatõusud. Pigem tundub, et kõik kardavad, et jäävad ise millestki ilma, kui teistele ka räägivad. Jumala eest, äkki ta on minust targem-ilusam-osavam ja võtab mu töö ära. Mina küll väga väga ootan seda aega, kui vähemalt töökuulutustes tekib kohustus palk kirja panna, mitte nii et “kui valituks osutud, siis ütleme” ????‍♀️????‍♀️

  • Merli Soolind
    May 13, 2024

    Rahast ja palgast peab rääkima.
    Andsid suunamudijana head eeskuju oma jälgijatele :).
    Eestis olukord nii halb, et isegi töökuulutustes pole palganumbreid sageli välja toodud :’).

  • SeeAsi
    May 13, 2024

    Ma olen ka ammu aru saanud, et kui raha peale jutt läheb, siis kõige mõistlikum oleks valetada. Öelda, et olen lahja rott, et siis rott mu vastas ei peaks end rotina tundma. Samas ma ise tahaks just kuulda nippe, kuidas mõni on rotinirust tuviks saanud. Rahakrati blogist saab seda muidugi lugeda, aga vahel tahaks just tavalise keskealise peremamsli kokkuhoiunippidest õppida. Ja enda omi vastu jagada. Sest ma olen siiski ikkagi veel rotilaadne, lihtsalt selline rammusapoolne.

    Ei teagi, kust on tulnud selline arusaam, et toimetulek ja kogumisoskus on nagu häbiasi, samas vaesus ja peost-suhu elamine pigem nagu auasi. Mina ka ei varasta enda rahatagavara kuskilt kokku, lihtsalt proovin kogu aeg järjest paremini majandada ja see toimib. Aga tunne on, nagu oleks pisikurjategija…

  • Lugeja
    May 13, 2024

    No ma olen veits üllatunud, et sa nii vähe teenid. Sul on instas üle 63K jälgija, vähemalt pooled võiks ju blogi lugejad olla? Blogi kuumaks on..palju? 5? ( Blogi tellija, aga näe, hinda ei tea ????)
    30kx5 on ikkagi 150000 tuhhi juba ju+ siis üksikud artikli lugejad?

    Aga mu meelest on Ok, et avaliku elu tegelased otse ja ausalt rahast räägivad. Kadedaks teeb, et papa sul head finantsi luua laseb, põhimõtteliselt saad sa lobisemise eest palka. Aga nii hea sisu eest olen nõus ka maksma. Delfi tellija ma nt pole..
    Keep going, never stop!

  • Mariliis
    May 13, 2024

    Damn, ma ka meedias lugesin pealkirja, et maksad endale ilgelt palju pappi ja tulin siis lugema siin, et kas on ikka üle kaheksa tuhande euriku (minu isiklik tunnetus, kui palju oleks ilgelt palju) kuus või ei ole. Pidin pettuma ???? Maksa endale rohkem, aja inimesed veel rohkem kettasse ????

  • Carmen
    May 13, 2024

    Minu arust ei tohiks rahast rääkimine nii tabu teema olla, kui inimene on selle oma tööga välja teeninud ja pole panka röövimas käinud siis no jumala eest mis riigisaladus see siis olema peaks ????
    Mul pole ka häbi tunnistada et suht rott olen, kasvatan üksi last, teen kahte tööd, lapse isa maksab küll elatist ka aga ega üle ei jää kuskilt midagi, mis see puhkus või endale midagi lubamine on ei tea juba ammu, vaatan hirmuga et soojaks läheb ja mul pole suviseid riideidki mitte midagi, sest mehega lahkuminekuga läks ka kaalu mis on muidugi positiivne aga kogu garderoobi välja vahetus pole väga võimalik. Aga mis ikka halada et oi mul nii raske, küll kunagi läheb ehk kergemaks ☺️

    Oled mega äge naine ja minu kiitus et nii vabalt suhtled kõikidel teemadel, ka sellistel mis enamine jaoks tabu

  • Inimene
    May 13, 2024

    Rahast rääkimine – eks seda seepärast ebasündsaks peetakse, et see külvab kadedust ja paksu verd ja teisalt äratab haledust või tahtmist parastada. Need, kes vähe teenivad – need saavad ju kogu aeg puid alla, et ise olete süüdi, et nii rotid olete, tehke rohkem tööd või harige ennast vms.
    Kas sa näiteks teadsid, et hooldajad haiglas saavad kuus keskmiselt 1200 kätte, mis tähendab tööandja kogukuluks 1900, aga sedagi üksnes siis, kui nad ikka öövahetusi ja nädalavahetusi ja stuffi ka teevad? Ilged rotid, otsigu endale parem töökoht, ise on süüdi, kas maksumaksja peab! Jne.
    Ma hakkaks ka hea meelega suunamudijaks, aga kesse tahaks vana paksu tädi tegemisi vaadata, vaevalt et keegi. Pealegi, sinu karjäär sai alguse juba väga ammu, ehk et ajalugu ju ka maksab. Rääkimata isikupärast.

    • Kirsitort
      May 14, 2024

      Mina olen hooldaja haiglas ja koos öötundide ning nädalavahetuse ning osakonnaspetsiifilise koefitsendiga teenin kätte keskmise palga. Ja ma nagu ei kurda, keskmine palk on ju normaalne palk? Saan kõrvale panna, poes jälgin hindu aga otseselt midagi ei keela endale ja reisile jõuan ka.
      Mis ma sellega öelda tahan, et sinu kommentaarist jäi mulje nagu 1200.- kätte oleks väike palk. See on ikka väga subjektiivne. Kui on nagu minul, et lapsi ei ole ja mees saab ka keskmise kätte, siis elab väga kenasti ära ja saab maja ostuks kõrvale panna ja kõik kulud ilma pitsitamata kaetud.

  • Pipi
    May 13, 2024

    Jah, see palgateema. Mul on ka väga korralik palk 4000, see ei ole tulnud niisama, nagu sinagi olen selle tulemuseni jõudmiseks palju aastaid panustanud. Kuid ma ausalt ei julge kellelegi seda öelda ja ma elan tõenäoliselt alla oma võimaluste, Woltida ei raatsi. Ülearu ei kuluta. ainult perega reisides kokku ei hoia. Ja tead see tagavara kogumine on tulnud sealt nõuka aja lõpust. raha polnud üldse. Lubasin, et selliseid näguripäevi ja ebakindlust ma kunagi enam ei taha ja nii ma pigem panengi igaks juhuks kõrvale kui kunagi midagi juhtuma peaks. Eesmärk on nagu sulgi suurem kodu. Ma pigem ei taha rahast rääkida, sest kui kuu alguses kogumis/tagavara kontole ülekanne tehtud siis olengi nagu tavaline eesti inimene oma tavalise palgaga. Aga see on nii hea tunne, et mul on tagavara kui töö otsa saab ja võiksin päris pikalt ilma muretsemata kodus olla. Mul on küll hea meel, et sa oled selle enda elu avaliku jagamise lõpuks oma kaskus teenima pannud! Nii peabki. Sa oled nii eriline ja vähese filtriga ja selle mis sülg suhu toob see ka kirja saab. Ja see ongi see miks sind loetakse, sa oled igas olukorras suhteliselt aus. (Ma loodan, et sa päris kõike ikka ei räägi. )Ja see maksabki palju! PS.ma blogi ei raatsi tellida aga instas hoian silma peal.

  • Kati
    May 13, 2024

    Ise nimetan ka end parajaks rotiks vahel. Kuu lõpus ikka konto kenasti nullis ja ootan palgapäeva. Samas, selle jutuga tasub ettevaatlik olla. Mingis seltskonnas lõõpisin, et ma kõrgharidusega sotsiaaltöötaja, nii rott, teenin ainult 1200 euri kuus, pool läheb kohe kuu alguses arvete peale ära jne. Keegi solvus, sest palk veel väiksem, et ma pean teda ka rotiks. Et siis jah, mõni 3000 teeniv võib ka end rotiks nimetada, aga see ei tähenda, et ta teisi väiksemapalgalisi rotiks peaks, ainult iseennast.

  • Pirx
    May 14, 2024

    https://www.kv.ee/muudav-maja-asub-laagri-aleviku-korval-olevas-koid-3583574.html
    Ehk oskad kaubelda? Pukalt juba müügis olnud

  • Maie
    May 14, 2024

    Minu meelest on väga tore lugeda seda, et sul on oma eesmärk, plaan ja mõte, miks raha kogud. See teema kõnetab mind ennastki, päris oma kodu. Kui kirjutaksid rohkem sellest, kuidas sul see edeneb, milliseid samme täpselt astud selleks, see annaks kindlasti palju mõtteainet ja ka inspiratsiooni.

    Mis puudutab klikkimist, eks me kõik päeva lõpuks katsume kasutada neid allikaid, mis raha sisse toovad. Mind klikkimine ja teiste draamad ei kõneta, küll aga jah just sellised nt oma kodu teemad või iseenda emotsioonidega toime tulemise teemad.

    Ma ei suuda ikka ära imestada, kuidas sa tegelikult oled suutnud vastu pidada selles väljas, kus põhimõtteliselt ükskõik kes võib öelda ja kommenteerida mis tahab. Kuidas sa magada suudad? Oled oma elu justkui nagu avalikule hukkamisele letti löönud. Ja oi kuidas näidatakse näpuga ja sõimatakse. Ilmselgelt meie ühiskond ei ole veel nii küps, et suudaks adekvaatselt hinnata seda, mida välja ütleb. Kõik tuleb filtriteta torust, ilma igasuguse analüüsita, kuidas väljaöeldu/kriitika teise suunas tegelikult teist inimest mõjutada võib.

    Soovin sulle omalt poolt vastupidamist selles meeletus infovoolus. Sinule ja su lastele soovin teie oma “kookonit”, kus te ei peaks avalikult figureerima sissetuleku nimel ja, et saaksite omas rahus elada. Ühiskonda üleöö ei muuda, see on selge, kas ka pikemaajaliselt, pole kindel.

    Hoia ennast ja ära lase õelatel haidel end ära süüa ega maha murda.

    Võibolla sind üldse miski siit kommentaarist ei kõneta, ka see on ok. Tahtsin oma hingelt ära kirjutada 🙂

    • Mallu
      May 14, 2024

      Ma vastan lühidalt: igaüks võib öelda ja kommenteerida, see ei tähenda aga, et ma neid lugema peaks 😀 Meelega lausa ei loe ja elangi õndsalt teadmatuses 😀

  • Ka
    May 14, 2024

    Kui inimene soovib ise rääkida oma majanduslikust olukorrast, fine! Aga need inimesed, kes ainult teiste rahakotis elava, vot need võiksid kyll omaette kuskil omavahel suhelda???? ehk siis “vaata Jüri, Maalil on jälle suurem ja uhkem auto, millal kyll mina selle saan”. Ehk siis teistele elamine ja teistega oma elu võrdlemine võiks kyll juba minevikku jääda. Igayks elagu oma võimete järgi ja mitte teiste!

  • Marie
    May 14, 2024

    Palgast ja rahast rääkimine võiks olla palju avatum ja palju vähem tabu. See on normaalne elu osa. Aga teiste raha ei loeta. St. Kui sa tead palju keegi teenib ei anna sulle õigust öelda, et kle sa teenid rohkem, sa maksa. Või mis sul häda kurta jne. Vb sellel inimesel on ka suured maksukohustused? Vb laenud, haige lemmikloom, pereliige? Vb autoremont, kodus asjad parandada? Kogub millegi olulise jaoks? Me ei pruugi neid asju teada.

    Et siis seda numbrit palju keegi kuus teenib on ok küsida ja teada aga ära arva et sa selle põhjal võid teise rahakotti haldama hakata ja ütelda et sa ju tead täpselt – ta teenib NII palju, hakaku välja käristama. Muidugi on ok ka kõrgemapalgalisel madalama palgaga sõbrale välja teha aga mitte nii et seda eeldatakse.

    Kui keegi tõsti on väga halvas seisus siis pole vaja vb jah rääkida et sa jube hästi teenid nende juuresolekul. Aga muidu näiteks sõprade seltskonnas ajab mind jubedalt närvi kui keegi kiibitseb ja kiivalt varjab oma palganumbrit. Mis siis on kui ma selle teada saaks? Ah? Mul on absoluutselt ükskõik on see suur või väike aga vb lihtsalt huvitabki et palju sellel erialal teenib. Miks see mingi riigisaladus peaks olema? Üldse ei meeldi sellised varjajad. Palun, võta oma salanumber hauda kaasa kui tahad aga mulle meeldib vaba ja avatud inimene kellel pole suurt probleemi seda ka oma sõpradele öelda.

    Ja see kui töökuulutustes ei öelda palka. Miks te raiskate inimeste aega? Samamoodi kui tööandjal on võimalik teada anda millist kanditaati ta soovib on ju tööle soovijal õigus teada mis palka selle töö eest makstakse. Kas ta peaks kandideerima pimesi, siis käima intevjuul, raiskama aega ja siis lõpuks talle avaldatakse see maagiline number?
    Ja kui see on liiga väike siia ta polekski üldse kohale tulnud sest ta ei ole nõus nii pisku eest seda tööd tegema. Milleks siis raisata kõikide inimeste ressursse? Minu jaoks, kui tööandja ei pane palka avalikuks, siis ma arvestan kohe et tõenäoliselt on kiibitseja kes maksab nii vähe, et masendav (et ta ei julge seda isegi välja öelda sest see jätab eriti roti mulje) ja jätan selle kuulutuse kohe vahele ka.

    Tõesti, mis maailmas me elame, kus kõik käivad tööl ja teenivad raha aga sellest rääkida ei tohi? Aitäh kõigile, kes räägivad ja ärme siis teiste rahakotti poe, võtame teadmiseks- ahah, ta teenib nii palju, põnev. Aga vb on tal kulusid kah. Ja jätame asja sinnapaika. Ja alati on ju võimalik ise ka midagi ära teha kui enda olukord ei meeldi. Pole ju vaja teisi nende avameelsuse eest kuidagi karistada,kui ta teenibki rohkem. ????????‍♀️

  • kkk
    May 14, 2024

    Eks see tekitab paksu verd ka seetõttu, et paljud inimesed peavad valima meeldiva elukutse ja palgaootuse vahel. Ehk tihtipeale asi, mis südame põksuma paneb ei too palju sisse. Õnnelikud on need, kelle huvid toovad ka kõrge palga.
    Selle palgateema peale ütleks hoopis, et tubli oled, et endale korralikku palka maksad ja maksud maksad ja ei OÜ-ta.

  • Nell
    May 14, 2024

    Inimesed võiks raha teemadel avameelsemad olla. Erinevatel ametikohtadel on erinevad palgatasemad ja inimestel väga erinevad palgaootused. Avatum suhtlus kaotaks ebareaalsed ootused.

  • Sammalhabe
    May 17, 2024

    Vähe teenid, täna avaldas üks endine telemimm, (ausalt- 2x olen näinud kaeblemas, telekas oma puusse pandud korteriostuga) et on tuusam ja teenib 4 kilo 🙂