eestlane pole laulurahvas, vaid vingurahvas!

Sattusin mina eile lugema artiklit, kus naine hädaldab, et tema ei saa aru, miks seda emadepäeva niimoodi kõigile nina alla hõõrutakse, kui maailmas on ju olemas naisi, kes miskil põhjusel lapsi ei saa. Jah, kammoon, ega ma loll pole ja olles ise Delfis töötanud (ja sinna ise “lugejakirju” vorpinud), tean ma väga hästi, et need kirjad pannaksegi üles, et inimesed käima tõmmata. Otsustasingi teema just selle pärast rahule jätta, sest ega ometigi keegi seda kirja päriselt ei kirjutanud.

Siis aga kuulsin siit-sealt, et sellised inimesed eksisteerivad päriselt – jube emadepäev, sest KÕIK JU EI OLE EMAD. No halloo, on ikka hea põhjus miks vinguda ja oma elu raskeks mõelda. Tõepoolest on kurb, kui inimene tahab olla ema ja see ei ole füüsiliselt tal võimalik. Aga kui seda emaarmastust nii palju sees peidus on, et lausa emadepäeval silmast vere välja võtab, siis ole inimene ja lapsenda endale üks laps. Ah, võta kohe kaks, kui võtmiseks läks! Kaua sa ikka halad ja soiud?

Artiklis oli muidugi eriti “jultunud” lugu välja toodud, kuidas üks häbitu poemüüja soovis naisele head emadepäeva, KUIGI TAL JU POLE LAPSI! Ma ei tea… ma isiklikult miskipärast ei ole märganud inimeste otsaesisel tätoveeringud infoga, et kas neil on lapsi või mitte. Kuidas veel võiks üks inimene teada, kas naine on sünnitanud või mitte? Ma olen kuulnud müüte selle kohta, et pärast sünnitust olevat naine alt nagu ämbrike, aga ma omast kogemusest ütlen, et püksid lähevad ikka jalga ja baaripukid kuskile haihtunud pole, kui neile istunud olen. Mitte, et üks poemüüja nüüd su tutti kiikama peaks, aga noh, ma niisama siin juurdlen ja arutlen 😀

Ning miks selline viha emadepäeva vastu? Ma ikka arvan, et kui see naine just pühast vaimust ei sündinud, siis TAL ikka on ju ema olemas. Seega ei pea ta ju terve päeva oma olematute laste üle halama, või võiks oma emaga koos midagi põnevat teha?

Ja üldse. Kui me sellises vaimus jätkame, siis palun mina edaspidi ära keelata kõik artiklid, mis räägivad suvevormist, sest MINUL isiklikult suvevormi ei ole. Veel võiks viisakusest ära bännida ka igasugused maijooksud ja maratonide promomised, sest meie kodumaal leidub ikka veel inimesi, kellel pole jalgu! Seega võivad nad väga suureks solvanguks pidada kõiki neid “tule jooksma” loosungeid. Kus ta siis jookseb, kui tal jalgu pole?

giphy-5409285

Aga kuna vinguda on tore, siis mis asjad teid vinguma ajavad? 

Mida sina arvad?

* Required fields are marked *

29 Comments
  • Karmen
    May 11, 2015

    Ma enam jaanipäeva ka ei tähista. Ma pole
    Jaan.

    • Laura R
      May 11, 2015

      Mina ka mitte. Ma pole Jaan ja ühtki Jaanist tuttavat ka ei ole, seega on jaanipäeva tähistamine minu jaoks üdini solvav.

      • Mallukas
        May 11, 2015

        Vot selle peale ma ei tulnudki, et see Jaanipäev on ju puhta solvav tõepoolest! Edaspidi boikoteerin!

        • Kats
          May 11, 2015

          Kadripäev, mardipäev, mihklipäev jne Nii paljud inimesed pole, Kadrid, Mardid, Jaanid jne Lõpetame ära selle pulli,
          inimesed pole ju süüdi, et vanemad sellist nime ei märganud panna ja peavad nüüd kannatama selle pärast 😀 😀 😀

          • Mallukas
            May 11, 2015

            😀

        • ML
          May 11, 2015

          Huh, mul vähemalt 1 püha jääb, mul nimelt vend Jaan ja lausa Jaanipäeval sündinud, et vast seda püha võin tähistada?!
          😛
          Aga Kertu jutuga väga nõus, tegelikult ei tohiks üldse midagi teha ega kuskil käia ega olla, sest see võib ju kellegi silma
          ja/või tundeid riivata. Ja ega ju niisama mitte midagi teha ka poleks ilus, sest keegi kuskil peab liiga palju tegema jne, jne
          😉

  • Kertu
    May 11, 2015

    Isadepäeval vingutakse, et paljudel ei ole isasid (ja üleüldse need kes alles on on täielikud sead), jõuludel virisetakse et kõik
    veedavad pühi perega aga mõni on ju üksik. Pühad tuleb ära keelata! Päevad tuleb ära keelata! Mõni ei saa reedel
    nädalavahetust alustada vaid peab tööl olema. Töö tuleb ära keelata, nii palju on neid kel ei ole tööd.
    Nüüd suvel tuleb lademetes kirju kuidas vabaõhuüritustel iga asi kedagi häirib, küll lapsed, küll toidulõhnad, küll alkohol. Siis
    on kellegil lademetes sugulasi-tuttavaid kes külla pressivad vägisi või on naabrid hoolimatud ja ei mõista et peaks
    haudvaikuses elama. Mis muruniitmine see on keset nädalavahetust või tööpäeva õhtul! Miks te ei või seda teha siis kui ma
    tööl olen?
    Aga mulle on silma jäänud et toimetajad ei viitsi enam oma lugejakirju värskendada ka, nii mõnigi kopeeritakse lihtsalt uuesti
    kui on taas aeg avaldada ja klikke koguda. Isegi tõlkelugudega ei üritata enam eriti.
    See tuletab meelde, et vaktsineerimisteemalist sõda ei ole ammu delfi naistekas toimunud.

  • Kris
    May 11, 2015

    Ei käi see mitte ainult eestlaste kohta. Selles artiklis pajatas hoopis keegi Alice ajakirjas Women’s Day. Muidu kõigega nõus.

  • Ebapärlikarp
    May 11, 2015

    Mul näiteks on üldse probleem sellega, et kõik võtavad faking kõike LIIIIGA isiklikult!!!!

  • Raitsu
    May 11, 2015

    Ja rahvakeeles nö Munadepüha tuleks ka ära keelata, sest minul naisena munad puuduvad!

  • Mirjam
    May 11, 2015

    Aga siis keelame ära isadepäeva ja
    Jaanipäeva ja üleüldse kõik pühad mis
    olemas, sest on ju olemas inimesi,
    kes sellest ühel või teidel põhjusel
    puudutatuna tunnevad…

  • No aga
    May 11, 2015

    Ei käi see lapsendamine ju nii, et tere tahaks üht last.
    Enamusel lastekodulastel on ikkagi vähemalt üks
    vanem, neid kes on seaduslikult orvud, on käputäis ja
    tavaliselt on need lapsed retardid.

    • A
      May 11, 2015

      Retard nüüd küll lapse kohta ei
      ütleks.. Kust selline arvamus tuleb?

    • V2ikeime
      May 11, 2015

      Ja kirjutan ka siia.
      Esiteks küsiksin, kust pärineb Sinu info selle kohta, et need nö ülejäänud lapsed on retardid??
      Kas Sina oled kokku puutunud nende lastega?
      Tõsi on küll see, et niisama lihtsalt lapsendada ei saa, selleks tuleb käia maha pikk teekond. Lisaks ei saa ka KÕIKI lapsi
      lapsendada, sest nagu “no aga” kirjutas, siis tal on olemas seaduslik hooldaja/vanem, kellel on õigused lapsele. Ja ainult kohus
      saab need õigused ära võtta, misjärel on laps lapsendamiseks vaba. Niikaua saab olla lapsele hoolduspere.

    • aga
      May 11, 2015

      https://translate.google.ee/#en/et/retard

      See ei ole ju solvang, see on fakt

  • Reet
    May 11, 2015

    Sul on tuline õigus aga tead,
    lapsendamine Eestis on peaaegu
    võimatu. Mul on üks tuttav, kes ise
    lapsi ei saa ja tahtis siis
    lapsendada. Järjest rohkem nõuti
    igasugu utoopilisi asju ja pm peab
    selleks olema miljonär, siis jättiski
    ta asja katki ja loobus. Üks tobe
    nõudmine oli näiteks see, et kodus
    PEAB olema nõudepesu masin. Ostsid
    mehega siis koju selle ja järgmine
    kord tuli juba uus asi, mis olema peab.

    Kahju muidugi, et lapsed endale
    armastavat kodu ei saa. Ma aran, et
    eks seal mängus ole ka meie eesti
    ebareaalsed ja vastuolus olevad seadused.

    • Mallukas
      May 11, 2015

      Imelik, meil üks perekonnatuttav pole mingi miljokas ja lisaks sellele üksikema – sai beebi lapsendada.

      • Reet
        May 11, 2015

        See oli 5 aastat tagasi ka. Võib-olla
        nüüd on asjad teistmoodi.

        • Mallukas
          May 11, 2015

          Meie perekonnasõber sai samuti lapse u 5-6 aastat tagasi.

          • krissu
            May 11, 2015

            Mina näiteks samuti lapsi ei saa ja ka
            lapsendada ei saa mis sest ,et olen
            majanduslikult kindlustatud , terve,
            oman kodu , meest. Läbi tehtud AML
            ravi ja lapsendamisel kriips peal.

    • Liisa
      May 11, 2015

      See jutt ei vasta tõele. Ainus võimalus, mida näen, on, et ametnik otsis põhjust, miks sundida seda konkreetset peret loobuma, st
      ta nägi, et inimesed ei sobi lapsendama. Tuttavad lapsendasid, olles äsja kolinud nõukaaegse remondiga majja, kus puudus vesi ja
      kanalisatsioon, alustasid seal oma kätega remonti, st polnud lootustki, et see üleöö valmis saaks. Lapse said nad siiski ja väga
      ruttu. Nõudepesumasinat neil muide pole tänase päevani 😀

    • V2ikeime
      May 11, 2015

      Kuna olen ka ise lapsendamise teekonnal hetkel, siis need jutud, et peab olema nõudepesumasin või muud utoopilist, on küll laest
      võetud. Pigem arvan, et need inimesed ei sobinud oma isiksuste pärast lapsendamiseks.
      Ja ei, miljonär ka olema ei pea, oma kodu ka ei pea omama. Peab olema aga hea ja piisav sissetulek, vastavad isikuomadused,
      teadmised lapse arengust ja kasvatamisest ning olema valmis kardinaalseks muutuseks, kui kord tuleb telefonikõne ja ongi
      pisikene oma uute vanemate poole teel.

  • Kerttu
    May 11, 2015

    Mind ajavad vinguma inimesed kes
    vinguvad 😀

  • Mirjam2
    May 11, 2015

    Üldiselt on selline virisemine
    muidugi kohatu ja asja ei muuda.
    Lugesin ise ka seda artiklit ja
    mõtlesin ise ka sellele, et
    emadepäeval peaks justkui mõtlema oma
    emale ja mitte olematutele lastele.
    Eriti tobe tundus intsident
    poemüüjaga, sest kuidas tema peab
    teadma, kas konkreetsel naisel on
    lapsi või mitte. Hiljuti ostis mu
    mees poest hulga reisiraamatuid ja
    müüja soovis talle head reisi. Mu
    mees oleks võinud ka solvuda, sest
    puhkust ja reisimist ta mõnda aega
    endale lubada veel ei saa.
    Emadepäeval peaks olema koos oma
    emaga ja tegema selle päeva tema
    jaoks toredaks ja heaks.

    Teisalt olen natuke selle naisega
    samas paadis, sest ka mind ootab mõne
    aja pärast ees sama protsess, mis
    seda naist. Oluline ei olegi, kas see
    on pastakast imetud artikkel või
    päriselt juhtunud, sest selliseid
    naisi ju on. Päris hirmutav on
    mõelda, et mis siis saab, kui see ei
    õnnestugi. Minu füüsiline tervis pole
    ka nii tugev, et kordi ja kordi
    kunstlikku viljastamist uuesti proovida.

    Adopteerida? Nii palju kui olen
    kuulnud, siis see on väga pikk ja
    keeruline protsess ja ei käi ilmselt
    nii, et ma tahan ja kohe adopteerin.
    Ühtedel tuttavatel inimestel on see
    õnnestunud, aga see eeldas meeletult
    pabereid, nõustamist ja ma päris
    täpselt ei teagi, mida kõike veel.
    Neil läks minu teada hästi, sest neil
    oli kusagil keegi tuttav, kes
    adopteerimisprotsessi kiirendas.
    Mina ja mu abikaasa oleme täitsa
    tavalised inimesed, ei ole ülirikkad,
    kuigi nõudepesumasin siiski on.
    Põhiliselt on meil lapsele pakkuda
    lisaks söögile ja kodule palju
    armastust ja hoolimist, aga ei tea,
    kas sellest piisab…

    Minu pika jutu lühikene mõte on see,
    et tihti on raske mõista, aga väga
    lihtne hukka mõista. Isegi, kui
    konkreetselt seda naist ei ole
    päriselt olemas, siis selliseid naisi
    on kindlasti, kes nende probleemidega
    emadepäeval maadlevad. Ka ise mõtlen
    vahel sellele, et kuigi mul on väga
    vedanud, sest mul on väga toredad ema
    ja vanaema, keda saan sellel päeval
    külastada ja rõõmustada ning väga
    tore ämm, kellele ma ka väga rõõmsalt
    kooki teen ja külla lähen, siis
    midagi on ikkagi puudu.

    Mallukas, kallista oma Marit ja tunne
    rõõmu, sest ta on kindlasti kõige
    erilisem kingitus, keda elu kinkida
    võib.

  • K.
    May 11, 2015

    Hmm, antud loos ei olnud küll tegu eestlasega, miks Sa eestlaste peale näpuga näitad?
    “Ajakirjas Woman’s Day kirjutab vapper naine nimega Alice Mathias”
    http://naistekas.delfi.ee/kodu/lapsed/kallis-maailm-palun-lopeta-mulle-see-emadepaeva-nina-peale-viskamine?id=71426687

    • Mallukas
      May 11, 2015

      sorri, ma eeldasin et see nende tavaline väljaimetud lugu 😀

  • K.
    May 11, 2015

    Niimodi naersin su jutu peale praegu, eriti see lõpp “kus ta siis jookseb kui jalgu pole”

  • A.
    May 11, 2015

    Me siin kohe kohe üritame 2 aastat last saada ja ei miskit, ka arstide poolt mõlemad igatepidi läbi uuritud ja kõik olevat super,
    kuid ikka ei midagi ja ei olnud mina küll nüüd eile nutuäärel seetõttu. Pigem soovisin kõigile tutvusringkonnas olevatele
    emmedele ilusat päeva ja kuigi oma emaga on suhe karile jooksnud, sai ka temale toredat päeva soovitud. Ei tunne küll ennast sel
    päeval kuidagi … halvasti. Pigem on teised päevad, kui iga kuu kinnitust saad, et pole jälle õnneks läinud need mis kerge pisara
    silma toovad.

  • maali
    May 11, 2015

    issand ma ei tuleks selle pealegi, et tunda end kuidagi kõrvalejäetuna emadepäeval, kuna mul endal lapsi pole. Minu jaoks
    tähendab emadepäev siiani eelkõige oma ema ja vanaemadega tähistamist ja on ikkagi selline natuke erilisem ja pidulikum päev 🙂
    Igaüks peakski emadepäeval ikkagi eelkõige oma ema esile seadma, lisaboonus on see, kui oled ise ka ema ja midagi vahvat saad 🙂