kuivati, teil on v?

Ma siin mõtlesin, et enne kui mult kõik maine vara ära võetakse, peaks endale kuivati välja valima. Saaks beebiajalgi kasutada või nii ? Ma enne isegi ei olnud sellele väga mõelnud, sest mul tegelikult on 2 in 1 pesumasin-kuivati ja see kuivati osa on seal nii mõttetu, et kui midagi kuivaks saada tahan, siis tuleb sinna mingi 1 asi sisse panna ja lasta tal 5 tundi tegutseda, et SIIS ta hädavaevu teeb midagi poolkuivaks. Seega olen ma alati arvanud, et need kuivatitekiitjad on peast soodad ja pole mõelnud selle peale rohkem.

See muutus siis, kui ma lugesin Lipsukese blogi (link). Jah, tõsijutt, et mul on igal pool pesurestid ja pesumasin kogu aeg töötab ja musta pesu kuhjad ulatuvad laeni. No ei aita kaasa, kui üks pmst iga öö “õnnestuse” voodisse teeb ja jälle tuleb kõik pessu panna ja… Seega kui ma nüüd lugesin, et need 2in1 polegi kõige paremad ja inimesed soovitavad ikka võtta ainult kuivati, et see päriselt ka kuivatab ja lausa vähem kui 5 tunniga, siis see tundub paras unistus.

Lipsukese blogi kommid olid väga kasulikud, sealt lugesin välja järgmised soovitused:

  • Vähemalt A+++ energiamärgis
  • Kondenseeriv kuivati, ehk siis ta korjab selle vee kuskile paaki, et saab pärast ära valada ja ei pea ühendama veetorudega.
  • Peab olema soojuspumbaga, mitte soojusvahetiga, sest need kulutavad 40% vähem elektrit.
  • Vähemalt 7kg mahutatavus.
  • Kortsumisevastane programm.
  • Eraldi kiiruivatamise võimalus.
  • Õrna kanga jaoks eraldi programm.

Minu jaoks on ka oluline, et kuivatit oleks hiljem hea ka Ekspressi toimetuses kasutada, kui see minult ära võetud on, et kui nad saaavad kellegi vastu erakordselt emmid olla ja ennast suurest mõnust täis lasevad, et siis saaks väheamalt püksipaarigi kuivama panna, mitte ei peaks iga kord koju uute pükste järgi tormama. Aga no nii kaua loodan oma käterätikud pehmeks kuivatada (olen kuulnud, et käterätikud kuivatis mega pehmeks lähevad?) ja ehk mõnda aegagi neid pisikesi titeriideid kiirelt kuivaks saada.

Nagu ikka, valisin ma esimeseks tingimuseks selle, et see oleks KOHE olemas, ehk siis laos saadaval. Ma ei viitsi ju oodata sada aastat, kui on võimalus, et ma saaksin ennast kuivatada rätikutega, mis ei meenuta liivapaberit! Huvitav, kas ma pean siis uued rätikud ostma, või saab neist vanadest ka veel asja? Teab keegi?

Igatahes mul on siis praegu valikus Smeg kuivati (LINK), AEG kuivati (LINK) ja Electrolux kuivati (LINK).

Sõbrannast abi ei olnud, ta ütles, et “küllap nad kõik kuivatavad okeilt”, aga ma loodan valiku tegemisel siiski teie abile. Kas teil on kuivati? Milline? Kui tihti kasutate? Osad väidavad, et ah nii mõttetu, et restil kuivavad keskküttega ka normaalse kiirusega, aga mul pole esiteks keskkütet… Okei kamina ees kuivab jah kenasti ära mõne ajaga, aga see rest ikka ees ja tahaks ka elada nagu ristiinimene, kuivatiga ja puha.

Millise nendest kolmest muidu võtaksite? Lipsuke, kas sa tegid ka mingi valiku ära?

Mida sina arvad?

* Required fields are marked *

58 Comments
  • Anny
    October 22, 2018

    Mul on 2in1 pesumasin+kuivati LG oma ja kuivatab normaalselt 1h on nii kuivad et triikides saad kortsud kätte 2h on nii kuivad et käid edaspidi kortsus riietega ja kui juhtud tüllist sellikut seal kui atama siis selles on igaveseks kortsud! Ma ei tea, miks sul 5h peab see masin töötama.
    Asjal on kaalupiirang ka 5kg ma ei ületa. Kogu ühe voodikomplekti saab vabalt koos kuivaks. Mu masin on ekstra väike, sest vannituppa suurem ei mahtunud.
    Sinu uuest valikust võtaks Smegi kõige paremate näitajatr järgi, samas ei ole kirjas et see sul ka 5h ei kuivata kuivaks asju.

  • Älis
    October 22, 2018

    Ma soovitaks uurida sul teie pere riideid ja märgiseid nendel. Kui palju on asju, mida ei tohi kuivatisse panna? Et ikka pannakse, aga nt mul on päris mitu head asja nii “kokku kuivanud” reaalselt number väiksemaks läinud. Eriti kvaliteetsed beebi asjad (Breden jm). Värvid ka muutuvad kiiresti tuhmiks. Et muidu väga hea asi, aga asju ikkagirikkub ka.

    • Mallukas
      October 22, 2018

      Noh, mul tittesid jalaga segada, saab siis väiksem omale 😀

      • Kadri
        October 22, 2018

        Sry, aga mu kujutlusvõime hakkas tööle. Kardo väikseks kuivatud riided sulle, sinu omad Marile, Mari omad Lendele ja Lende omad uuele titele. ??

        • Mallukas
          October 22, 2018

          just! ei ole vaja raisata 😀

  • Helen
    October 22, 2018

    Mul on see mure, et saatsin mehe eelmisel nädalal uut pesumasinat ostma ja ta ostis siis kuivati ka. Appi, ma ei oska sellega hetkel esimese hoooga nüüd midagi teha… juhend oli umbes sama paks kui “Sõda ja rahu”. Keegi võiks kiirkursuse teha enne kui ma kõik riided viis numbrit väiksemaks kuivatan. Samsungi oma nagu pesumasingi.

    • Mallukas
      October 22, 2018

      vaata juutuubist mingit õpetust 😀

  • ...
    October 22, 2018

    On kuivati aastaid juba, ilma ei kujutaks ettegi. Nendest kolmest valiks Electroluxi oma. Silte riietel ei vaata, enamusega ei juhtu midagi ka siis, kui sildi järgi kuivatamine keelatud. Number väiksemaks pole midagi veel kuivatanud, pigem on mõni asi imelikult laiusesse veninud vms. Aga see kadu on mõttetu võrreldes selle kasuga, mis kuivatist saab. 9kg kuivatab umbes 2,5h ja vanad rätikud lähevad ka suht pehmeks. Miinuseks on vannituppa tekkiv tolm, aga samas muudest tubades on seda jälle sellevõrra vähem. Koduloomade karvadest peaks ka kuivatis hästi lahti saama (endal küll pudulojuseid pole, seega oma kogemusest rääkida ei saa). Sünteetikat kuivatisse väga ei topi.

  • Moonika
    October 22, 2018

    Mina soetasin endale kuivati umbes aasta tagasi, no ei kujuta elu ilma selleta enam ette. Väga vähesed kudumid kuivatan restil, kõik muu käib läbi kuivati, siiani ei ole midagi rikkunud. Vanad rätikud said pehmeks ja enam ei tule peale esimest kuivatamist nendele niiskuse lõhna, voodipesu võtan hommikul ära, pesen puhtaks, viskan kuivatisse ja kolm tundi (pesumasinas 2h ja kuivatis 1h) hiljem võin need tagasi panna. Alguses mõtlesin ikka, et muöle meeldib õues kuivanud riiete lõhn, ei mina kuivatit taha…. aga olgem ausad palju seal õues ikka kuivab, pluss see, et kui kuivatist kohe välja võtta, kokku panna ja õue viia (avatud akna alla panna), tuleb see sama mõnus värske lõhn lisaks kuivale pesule. Nüüd beebiga on see ka asendamatu, kuigi tema riideid on suht vähe ühest värvusest ja need nii väiksed, kuivaks ka restil siis emme issi riided mis täis mäkerdatakse on küll hea kiirelt puhtaks ja kuivaks saada. Kuivatisse jääb riietelt tolm ja kassikarvad (ja muidugi ka enda juuksekarvad), mõnevõrra korjab ka topiliselt kangalt toppe ära. Võibolla kulutab kangast kiiremini aga mind see resti uuesti kasutama ei pane. Valiku tegemisel ma aidata ei oska aga soovitan igaljuhul. Niisama kasutult see seisma ei jää, kohe kindlasti mitte.

  • Kadri
    October 22, 2018

    Minul nüüd üle aasta kuivati olnud ja ei oska ilma selleta enam eladagi 🙂 Siiani olen ikka iga pesuga kasutanud ja midagi sinna panemata ei ole jätnud,silte ei vaata 😀 Midagi väikseks ei ole kuivatanud. Minu arvamus pesu restil kuivatamise kohta toas: niiskus majas ja sellest tekib suht kiirelt hallitus. Suvel ilusate ilmadega viin pesu õue ka (kui viitsin), saab hea värske lõhna juurde. Igasugused rätikud teeb pehmeks ja lemmikute karvadega ka väga hea. Esimese kuivatusega vaatad seda sodi kogumisanumat ja mõtled: issand,kui mustade riietega me käme 😀 Sellest valikust Electrolux. Endal Bosch.

  • Laura
    October 22, 2018

    Meil ikka tihedalt kasutusel. Mehe tööriided nr üks mis saab alati kuivaks kohe. Siis minul paljud riided väevilt mustad. Kodus kass. Ja kui oma riided kuivatis kuivatan on nad karvavabad!!! Mitte ainult muidugi minu riided vaid kõik riided ikka. See on kohutav millise tolmu padja ma alati sealt restilt kätte saan. Ja muidugi see, et rätikud voodipesud jäävad pehmed. Lisaks kõigele arvan mina, et kui ikka kuivatist riie läbi käinudsiis kõik bakterid jne surnd ? eriti kui kodus mingi kõhugripp võu muidu gripp möllamas, siis tead et voodiriided kindlalt puhtad. Meie ostsime kohe selle pesutorni, juba, mmm 8 aastat tagasi ja kõik toumib siiani. Firmaks AEG

  • Anu
    October 22, 2018

    Mul on Bosch kas 6 või 8 series (ei ole praegu kodus) juba 4-5-6 aastat ja väga rahul. Ka koolilastel võib riideid väga kiiresti vaja olla ja muidugi voodipesude talvine kuivatamine (suvel õues), mis oli resti peal ikka igavene keberniiit

  • Kat
    October 22, 2018

    Milline masin sul on? Siis teada millest eemale hoida 😀

  • Kersti
    October 22, 2018

    Võta see Samsungi oma. Kallis on küll, aga tasub ära. Meil on ka saja programmiga Electrolux ning hinnaklass oli sama nagu see Samsungi omalgi, aga tõesti, see on mu elu parim ost siiani… Kortsumisvastane programm on super: võtad pesu kuivatist välja, lappad kokku ja paned kappi ning ei mingit triikimist. Selle veepaagi tühjendamine toimub mingi kolme-nelja masinatäie kuivatamise järel ja pole mingi hirmus teadus ega hammusta tükki küljest. Need kallid masinad on ka niiskustundlikud ja reguleerivad ise kyivatustsükli aega vastavalt pesu niiskusastmele ja kogusele. Pigem osta hea ja kallis asi ära, kindlasti ei pea kahetsema. Jõudu!

  • Helena
    October 22, 2018

    Meil on selline:

    https://onoff.ee/kodumasinad/pesumasinad-ja-kuivatid/kuivatid/samsung-dv70m50203wle/

    Ulmeeee hea! Saad valida, kas tahad vett koguda paaki või ühendad vooliku. Meie kasutame paaki. Tolmufiltrit puhastades kogume sodi kilekotti ja seda on hea tulehakatuseks kasutada ?

  • Laura
    October 22, 2018

    Mina sain kuivati augustis – Halleluuja!
    Elu on kohe ilus. Kõik sinu nimetatud punktid on täidetud (va soojuspumba / vaheti, sest ma ei oska seda vaadata ega tea, mis on…)
    Sain RDEst 350€ ja olen VÄGA rahul!!!
    Pesudehunnikud on kadunud ja hinge vaakuv pesurest ka.
    BEKO DPS7405GXB2

  • I
    October 22, 2018

    Mul umbes 1,5 aastat 9kg Whirpool kuivati, kah veekogumispaagiga (tegelt on ka trassi võimalus, aga ei soovi kasutada). See on hea selle pärast ka, et masina võib panna kuhu iganes, koridori näiteks. Kuigi, ta teeb üsna palju müra (kindlasti rohkem kui pesumasin) ja päris elutuppa teda ei soovitaks. Endal on vannitoas ja töötamise ajal alati uks kinni. Samuti kütab ruumi suhteliselt soojaks.
    Üldiselt tunniga saavad kõik riided kuivaks – kapivalmis kuivaks. Õrnpesu või ka XXL režiimil läheb pikemalt. Mina olen harjunud pesu ka triikima, kuid paljud seda peale kuivati omandamist ei tee – pesu jääb üsna sirge. Olemas ka poolkuivatamise režiimid ja siis panen riided tavaliselt natukeseks veel restile rippuma, kuid siis ei tekita nad kindlasti nii palju niiskust enam, kui päris masinastvõttes.
    Olen tähele pannud, et riided mis algselt päris suure tolmutuusti alles jätsid, nüüd, peale üle aasta kasutamist, jääb aina väiksemaks. Ilmselt riietel lahtised kiud hakkavad otsa saama. Riietest kaovad ka kõik karcad sinna filtrisse, lisaks loomade omadele ka enda omad.
    Osad on öeldnud, et kuivatid kulutavad riided ära. Ma veel ei ütleks. Rätikuid ma ei ole vahetanud sama kaua kui on olnud kuivati. Ehk pesen ära, siis kohe kuivatisse, sealt aga kohe jälle nagisse ja kasutusse. Kappi ei jõuagi. Mõtlesin vaadata kaua siis niimoodi hakama saab, et ei pea uusi rätikuid ostma.

  • Siku
    October 22, 2018

    Pesu kuivatamine restil või õues on üks suur viis kuidas saab pere olla keskkonnasäästlikum. Selle eest on lapsed tulevikus ehk tänulikumad kui pehmete käterättide. Palun môelge veidi suuremalt ja suurema südamega

    • Mallukas
      October 22, 2018

      ma usun, et ma annan juba korduvkasutavate mähkmetega oma panuse keskkonnale, las ma ka elan nüüd natsa 😀

      • Siku
        October 22, 2018

        Inimesed, kes näevad helkivas trummlis elu ja arvavad, et just see ( ja mitte terve ökosüsteem) on see, milleta nad elada ei saa. Naljaga ja ka mitte- selline see maailma lõpp siis välja näebki

        • Mallukas
          October 22, 2018

          ok.

          • Siku
            October 22, 2018

            Ei ole ok. Tegelikult on ju üsna kurb. Sul pole?
            Ma ei taha norida üldse, lihtsalt arutlen. Sinu tegemistel ja postitustele on mõju, mis on suurem kui vaid Su enda või perekonna jalajälg. Ja väga cool kui Sa tahaks oma ägeda blogiga aidata ka loodust

          • Mallukas
            October 22, 2018

            No mida sa tahad, et ma vastan? Ma ütlen, et mina annan oma panuse jälle teistmoodi keskkonnale ja nii ongi 🙂

        • Vaike
          October 23, 2018

          Ok, ühest küljest on igati mõistlik olla keskkonnasäästlikolen nõus, aga teisest küljest, miks peab maailm olema igavene? Lihtsalt retooriline küsimus.

          • Liisa
            October 23, 2018

            Ega see päris ok suhtumine pole, et ma ühest küljest säästan, las ma teisest küljest siis reostan.
            Minu arust on kuivati saast. Mulle meeldivad mu riided ja voodipesud ja ma ei taha pidevalt uusi osta. Ma olen minimalist ja mul on minimaalselt asju, aga need asjad on hoolega valitud. Ka riided. Ja kui kuivati nende asjade kanga hõredaks klopib (ei, see pole mingi müstiline TOLM, mida kuivati riietest eraldab, see on kanga kulumine) ja ma pean selle võrra tihedamini riideid välja vahetama, siis see kisub absurdivaldkonda mu jaoks juba.
            Mul oli kuivati, proovisin ära, ei meeldinud ja müüsin maha.

          • Mallukas
            October 23, 2018

            Ja nüüd kõik peavad nii elama nagu sa v?

          • o
            October 25, 2018

            Huvitav mõte, haaran su retoorilisest küsimusest kohe kinni! Ja siia vastates ei hakka ma üldse kuivatite teemadel kedagi “hurjutama”, kuivatist tulnud riided on mõnusad ja soojad ning pesurestid on õudusunenäod. Ise endale soetama ei hakka, aga see on minu valik, kuna püüdlen minimalistlikuma elustiili poole ning ei tunne, et kuivati on minu elus vajalik (võib-olla kolme lapse emana räägiksin teist juttu). Tegelikult tahtsin hoopis öelda, et üks põhiline asi, mida me kipume inimestele omasele enesekesksusega unustama on see, et maailmaga ei juhtu midagi pärast seda kui meie oleme suutnud oma liigi välja suretada. Pigem vastupidi! Ma usun, et maakera muutuks teistele eluvormidele kõvasti mõnusamaks paigaks pärast inimeste kadumist. 🙂

            Küll aga tahaksin juhtida tähelepanu sellele, et kliimasoojenemisega on asjalood kõvasti kehvemad kui me tahame tunnistada ja asjade samamoodi jätkudes on ilmselt suur tõenäosus, et järgmine-ülejärgmine põlvkond võib siinmail lumest ja jääteedest vaid und näha. Ning juba meie eluea jooksul muutub senine elukeskkond tohutult (lähima 20 aasta jooksul). Järgnevate linkide alt leiab natukene mõtteainet: http://nymag.com/intelligencer/2018/10/un-says-climate-genocide-coming-but-its-worse-than-that.html?fbclid=IwAR1WQpkCk-W5jIyAhLbZefhtz6Vq_Lj5w4ZlmQXajaTTSUiMpb9xGMYvjNM
            https://novaator.err.ee/868808/intervjuu-ipcc-kaasraportooriga-kliimasoojenemise-peatamine-on-vorreldav-inimese-kuule-saatmisega
            Selle kommentaari eesmärk polnud sugugi kedagi maha teha ega kritiseerida, lihtsalt ma ise arvasin üsna pikalt, et meil on veel vähemalt 100 aastat aega enne kui asjalood väga hapuks lähevad ja minu silmad seda ei näe, küll aega on veel asju parandada, küll jõuab. Praegu tundub, et ma eksisin ja see teeb natukene kurvaks. Tahaks kuidagi lõppu midagi positiivsemat kirjutada, aga ei oskagi 🙂

  • Andrus
    October 22, 2018

    kasutan alates 2015 aastast 2in1 Candy -t, peaaegu igapäev, kohe peale trennist saabumist. Väga hästi töötab, elektrit peaaegu ei kuluta,vähemalt arvetel seda märgata pole. Võtan higised trenni riided kotist välja, ja paari tunni pärast panen nad kotti tagasi.
    Elementaarne kasulik asi. Maksis see ostes ca 400.

  • K
    October 22, 2018

    Brändi põhjal valiksin AEG kuivati.

  • Alexa
    October 22, 2018

    Meil on kuivati olnud ca 2 a ja väääga rahul, ega täpselt ise enam aru ei saa kuidas ilma varem hakkama saime. Kindlasti tasub võtta eraldi seade, meil kuivati paigutatud pesumasina peale. Valitud mudelitest tasub võtta Smeg, ehk kõige väiksema energiakuluga seade. Seda et oled kuivati õnnelikuks omanikuks saanud märkad hiljem enivei suurenenud elektriarvetelt.

  • Silver
    October 22, 2018

    LG f2j7hg2w pesumasinat soovitan. Peseb ja kuivatab väga asjalikult. 3 tundi ja võib otse selga panna 🙂

  • OhLaa
    October 22, 2018

    Sinu valikutest võtaksin näitajate põhjal Smeg´i, aga hind on ülepaisutatud. Mul on samade omadustega Beko, RDE-st tellitud, maksis 350 eurot ja on täiesti imeline igapäevane koduabiline. Bekot muidugi põlastatakse, et odavklassi masinad, aga su teisest kahest valikust näiteks on mu odav Beko peajagu üle. Nende kestvus on sama teiste, kallimatega, nii et ma ei näe põhjust osta midagi mainekamat.
    Muidu võiksid kuivatisse juurde soetada veel jalanõude- ja villase pesu kuivatamise resti. Ma arvasin, et ei lähe vaja ja ei vaevunud uurimagi. Elu on näidanud, et tegelikult periooditi läheb ikka vaja küll seda resti.

    • Vaike
      October 23, 2018

      Mäletan, kui ema Beko pliidi ostsis, siis naabrinaine ütles, et tema ostab ikka korraliku. Mõlema pliidid töötavad siiamaani ilma viperusteta. Nagunii todetakse samas tehases, lihtsalt üks on nö Armani sildiga. 😀

  • Eliise
    October 22, 2018

    Mina just ostsin AEG kuivati, aga mitte selle, mis sul siin välja toodud vaid selle soojuspumbaga. Seni maani olen väga rahul ja nii mugav – kui varem võttis pesu kuivamine päris kaua aega, siis nüüd tunni ajaga pesu kuiv ja saab kohe asjad kappi tagasi panna. Kindlasti soovitan!!

  • sesamy
    October 22, 2018

    Halleluuja ja tänan sind selle postituse eest.Ei, mul ei ole kuivatit .Jaaaaaa, ma vajan seda
    Sest, et: me elame neljakesi (tegelt viiekesi, kui koer kaasa arvata). Kaks meest on töömehed, kes igapäevaselt riideid läbustavad ja kuldne riivik, kes igale viimasele kui pesutükile oma jälje (karvad) jätab.
    Kas ma saan õigesti aru, et päriselt on olemas kuivateid, mille võid lihtsalt vooluvõrku ühendada ja korras ongi? Ei mingit äravoolusüsteemi ega midagi? Säändse jaoks oleks mul isegi koht olemas, vabaneks pesukuivatusresti arvelt :D. Igatahes- jälgin teemat .

    • Mallukas
      October 22, 2018

      jaa selliseid pidi täiega olema 😀

      • Kzz
        October 22, 2018

        Enamus poes müüdavatest ongi tänapäeval sellised. Ainult elektrit vaja. Pane või magamistuppa. Veepaak käib nagu pesumasinal pesuvahendi sahtel välja, kuhu siis vesi koguneb.

  • Liis
    October 22, 2018

    Meil beko oma. Kui ei eksi siis on A ++, õhk vms kuivatamiseks, vee kogub paaki, 7kg. No päris tunniga ühte masina täit ei kuivata aga kahte tundi ka ei võta. Kiidan taevani. Ja on odavama klassi aparaat, maksis 300 tuuri, olemas kõik vajalik, kapikuivast kuni triigitud värgini. Mina nende A++++++++ kohta ütleks nii et on tore küll kui on energia säästlik jne, aga lõpuks peab see ju millegi arvelt tulema.

  • Nimi
    October 22, 2018

    Valiks electroluxi, omalsama, aga vanem mudel ja tunniga saan asjad kapikuivaks, megarahul!

  • HG
    October 22, 2018

    Kiidaks AEG, meil küll 2in1 (pesu 10kg ja kuivatus 7kg, aga reaalselt trumli täis pesu on mingi 5-6kg ja kuivatab ideaalselt ära. Küll, aga lähevad vaid igapäevased riided, sest kuluvad ikkagi üsna ära kuivatades ?

    • kristina varikmaa
      October 23, 2018

      Minul sama ja olen ùlirahul kuivatab ilusasti, peab aga hoolega vaatama mida kuivatada ja mida mitte, nàiteks venivaid teksaseid vòi fliise ei vòi kuivatada kui ei taha 3 numbrit vàiksemana vàlja vòtta 🙂 Igatahes soovitan AEG masinat electrolux on jama.

  • T.
    October 23, 2018

    Ok, ma olen vist viimane inimene maamunal, kes pole kuivati sõber. Hea küll – käterätikute pehmuse juures tõstan käed üles, aga samas nähes seda tolmu- ja kangakiudude kogust, mis pärast rätikute (no tegelikult kõikide riiete) kuivatamist sealt masinast välja tuleb, siis on rätikutest kahju küll. Kuluvad lihtsalt hõredaks ära.
    Ma elasin 24 aastat ilma kuivatita – kodus kuivatati pesu alati õues (no selle värske lõhna võiks parfüümiks teha! :D) või siis vahel ka saunas leiliruumis – megaruttu 🙂 Siis kolisin välismaale ja sattusin sellisesse elamisse, kus oli kuivati. No siiani ei armasta. Riided kuluvad sõelapõhjaks ning ka “kapikuivad” riided tuleb veel korra rippuma jätta.

    • Silja
      October 23, 2018

      Ega see tolm, mis kuivatist pärast välja tuleb võtta, on riietes nagunii. Lihtsalt toas kuivatades, korjad seda pärast riiulitelt. Pigem just aitab kuivati kodust tolmukogust vähendada ja noh hea teada ju ka, et see jama kanga sees edasi ei istu. Aga olen nõus, et kõik mida kasutad, pesed (ja kuivatad) kulub. Samas pole ma kunagi pidanud midagi üle kuivatama ning isegi ütleksin, et pesu on palju sirgem, kui restilt/nöörilt võttes (lõksu jäljed, voltimise koht nööril…). Lihtsalt ei tohi tundideks kuivatisse asju jätta.

  • Gauchy
    October 23, 2018

    Vot on 2 vidinat, milleta mina oma elu ette ei kujuta, esimene on see kummi otsaga põrandamopp ja teine on kuivati!
    See on uskumatu kui palju vähem tolmu meie kodus on peale kuivati ostmist. Riided ei vedele enam pesuresti peal.
    Pesu peseme igapäev, paar masinatäit kindlasti, kõik läheb alati kuivatist läbi.
    Peale kuivatit on riided kapikuivad. Voldin kokku ja riidekappi. Lihtsalt super asi!! Voodipesu, rätikud.. kõik on paari tunniga kuivad ja pehmed.
    Meil on selline:
    https://www.bosch-home.ee/tootelist/WTW875M8SN#/Tabs=section-technicalspecs/Togglebox=-1500406128/Togglebox=-2026494427/

  • Liis
    October 23, 2018

    Välismaal alati kuivati olnud, kuna noh siin ei saa mujale nagu kuivama panna. Hetkel masin, kus kuivati pesumasinas ja suure masinatäie kuivatab korraga 1h40min ära (ma kauem ei suuda seda üürgamist taluda). Võib-olla sa ei oska praegusel masinal lihtsalt õigesti järgi panna? Tundub imelik et ei kuivata 😀
    Kuivatiga ainult see nõme, et kui nt kodus pole ja asjad masinasse seisma jäävad siis on nii kortsus. Ja rätikud jäävad tõesti meeletult pehmed.
    Võta lihtsalt kõige kallim. Haha. Selliseid asju nii raske ilma proovimata osta, loodan, et teistel ikka paremaid soovitusi sulle 🙂

  • Kätu
    October 23, 2018

    Meie peres on suureks abiks. Voodipesu on ka palju lihtsam kuivatada. Rätikud teeb tõesti pehmeks. Ja sokid saab pesumasinast otse kuivatisse panna ja kadu on palju väiksem. ? Nii keerulime oli neid kuivama panna ja pärast leida, peitusemäng käis kogu aeg. Konkreetset masinat kahjuks ei oska aidata valida. Need punktid, mis välja tõid, on väga head. Meil firma AEG oma.

  • Janika
    October 23, 2018

    Kuivati on väga väärt ost. Meil on Electrolux sama mis pildil ja ma olen väga rahul. Vaata on olemas selline firma nagu RESET OÜ, seal on hinnad väga mõistlikud ja valik on suur.

  • Gauchy
    October 23, 2018

    Ja lisaks sügisel-talvel on nii hea porise lapse õueriided õhtul ära pesta ja kuivatisse visata. Ilma kuivatita närisin küüsi ja muretsesin, kas ikka kuivab hommikuks ära, et laps kooli-lasteaeda saata.

  • Mai
    October 23, 2018

    Minul on see Electroluxi oma ja peaaegu igapäevases kasutuses, eriti praeguste ilmade ja väikeste lastega. Ei kujuta pigem ette kuidas ilma enam elada 😀 AEG ja Electrolux peaks sama tootja poolt olema, seega on need ilmselt suhteliselt samad, kuigi see hinnaerinevus on huvitav. Smegi asjadega ei ole kokku puutunud ja ei oska midagi öelda. Seal on programmid küll igasugustele riietele, siidi pole kuivatanud aga villastega küll midagi ei juhtu, samamoodi jopede ja kombekatega, mida vist just peabki pigem masinas kuivatama kui lihtsalt toas. Huvitav on see, et kui alguses tuleb programmile kuivatusaeg ette, siis see tunnetab kuidagi ise kui niisked asjad on ning lõpetab vajadusel varem ära, seega tunde see küll ei unda, enamasti saavad 30-40 minutiga riided kuivaks. Igatahes need punktid on täidetud küll, mis välja tõid 😀

  • Kris
    October 23, 2018

    Meie oleme värsked kuivati omanikud. Meie pere on 5-liikmeline. Aasta tagasi kolisime ja meie uues elukohas ei ole radiaatoreid vaid põrandaküte. Kui varem sai veel radiaatori juurde-peale midagi visata, et kiirendada kuivamist siis no põrandale väga ei viska. Mulle väga meeldib väljas kuivanud pesu lõhn ja voodipesu kuivatame ikka sobiva ilma korral väljas, lõhna pärast. Aga see mugavus, ma ei pea enam arvestama ,e t täna pesu ei saa pesta rohkem sest väljas sajab ja sees kuivatamiseks on pesurest kõik juba pesu täis.
    Ma ei saanud ka varem aru kuidas hotellides need käterätikud nii pehmed on, nüüd siis tean. Aga masin on meil imeline Boch ja justnimelt voolikuga ühendatud, et ei peaks igakord seda sahtlit tühjendama. Omadustelt parim, A++ energiaklass, kogus 8kg, eraldi sulejopede kuivatusprogramm ja kiirprogramm. Ja muidugi isepuhastuv kondensaator.
    https://www.bosch-home.ee/tootelist/pesumasinad-ja-kuivatid/kuivatid/soojuspumbaga-kuivatid/WTW875L8SN?breadcrumb=heatpumpdryers

  • Silja
    October 23, 2018

    Mul on kuivati juba u 8 aastat ja ma ei tea mis ma ilma teeksin. Me lähtusime valimisel sellest, et kuivati ja pesumasina maht oleks samad. St et kui pesumasin on nt 8kg ja kuivati 5kg, siis on üsna keeruline toimetada ja noh… vastupidi on ka nagu mõttetu. Kui mul nüüd peaks vana kuivati õhtule minema, siis ma uue muretsen ilmselt pesumasinaga ühest komplektist – puhtalt silmailu pärast. Ja noh, üldiselt olen Elektroluxi usku.
    Samuti, kui paned kuivati vannituppa, siis on ta väga hea küttekeha. Teeb toa mõnusalt soojaks. Aga ühte pean ütlema, kuna kuivati on mõnus elektriröövel, siis enne kui me ampreid juurde ei ostnud, oli pidevalt probleem, et lõi korgid välja. Pidin väga hoolega jälgima, mis asja ma samal ajal veel tööle panna saan.

    … 5 tundi kulub siis ilmselt ühe masina täie pesu nii pesemiseks kui kuivatamiseks? Mulle tundub isegi see aeg veidi pikk. Ma pesen pesu üldiselt üsna lühikese programmiga (u tund 25min) ja kuna tsentrifuug teeb tubli töö juba ette ära ka, siis mul kuivati kuivatab sama pesu päris kiiresti ära, kokku siis max 3tunniga pesu puhas ja tagasi kapis.

  • Geidi
    October 24, 2018

    Minul on 2in1, ülipisikesse elamisse ei mahtunud eraldi. Aga jh ka vanad “liivapaberid” saab pehmeks. Mul peseb+kuivatab 3tunniga ja kapikuivaks ja õnbeks norm koguse pesu. Aga oh oleks tahtnud kh eraldi. Majja plaanis eraldi majapamisruum, sinna saab eraldi.

  • TN
    October 24, 2018

    Villaprogramm on hea, kui kodus on villaseid kampsikuid. Kuivatis tõmbavad kõik asjad natuke kokku (väga õrna kraami ma sinna panna ei julge) ja villased sokid lähevad pärast muidu ainult koerale jalga. Selles suhtes on esimene kõige parem. Tasub võtta uhkem variant, kuna lihtsamad kuivatid kippusid kunagi riietesse mingi aja peale tillukesi auke tõmbama. Üldiselt on kuivati võrratu! Ma ei viitsi asju enam isegi õue kuivama viia, värske lõhn on vahva, aga käterätid ja muud riided peksab kuivati ikka nii mõnusasti pehmeks ilma igasuguse loputusvahendita. Topin sinna enamus seda kraami ka, kus sees on kirjas, et mitte kuivatisse panna. Kodus kuivav pesu ei ole ka ilus vaadata ja võtab köögist tulevad lõhnad külge. Soovitan soojalt, ma ei kujuta enam elu selleta ette (ja mul pole isegi lapsi veel).

  • Kessu
    October 24, 2018

    Soovitaksin sul võtta Smegi oma sellest valikust.
    AEG ja ELECTROLUX on üks ja sama asi tegelikult, samas tehases toodetakse kahte kaubamärki, sisu mida kasutatakse on sama. AEG valikus masin on B energiaklassiga ja seega võtab kordades rohkem elektrit, kui teised valikus olevad masinad (seda näitab ka energiakulu kWh rida). Smegi masin on lisaks veel soojuspumbaga (st, et vee kondenseerimiseks ei kasutata välist õhku vaid pumpa ja ei teki tüütuid õhuniiskuse probleeme). Oma kvaliteedilt jäävad Aeg ja Electrolux masinad Smegile kindlasti alla. Töötan sarnasel alal ja selle tõttu olen palju saanud tagasisidet meie klientidelt. Ise küll Smegi ei müü, kuid siiani pole kuulnud ühegi inimese käest halbu sõnu selle kohta, hoopis kiidusõnu tuleb palju.

  • N
    October 25, 2018

    Meil on kuivati, olin ka nii õnnelik, kui sain, et no nüüd hakkan täiega kuivatama ja elu on imeline ja pesurest jääb ära elamisest. Reaalsus aga oli selline, et see rikkus meil kohutavalt riideid. Mõne ajaga muutusid lasteriided ja enda riided ka kulunuks ja koledaks, niiet nüüdseks ma kasutan seda ainult voodipesude ja käterättide kuivatamaiseks ja neid ka mitte kapikuivaks eesmärgil, vaid pigem pehmendamiseks. Triikima peab nagunii kõike üle.. Kuivati on Bosch muidu ja mitte kõige odavam variant.

  • Juustusaiake
    October 27, 2018

    Sai ostetud Bosch komplekt pesumasin all, kuivati selle kohal, ühendatud omavahel sellise spets väljatõmmatava lauaga kuhu asju mugav panna. Ostetud ca 5a tagasi, mõlemalt masinal oli 3a garantiid. Pesumasin töötab tänaseni, kuivati andis alla 2kuud peale garantii lõppu. Diagnostika selgitas, et elektroonika ütles üles, remont ei tasunud ära. Sai võetud uus, Bosch, seekord 3a+ 2a lisagarantiid juurde, Euroni**-ist. Osad riided kannatab otse kuivatist selga panna, või kui soojalt kokku voltida pääseb ka triikimisest. Mugavus kuubis, igatahes soovitan!

  • Maret
    October 28, 2018

    Ei kujutaks elu ilma kuivatita enam ettegi! Pole enam mingit muret, et kas asjad kuivavavad restil ikka hommikuks ära ja no see pidev restimure, kole ju vaadata teist pidevalt jalus.. Nüüd tulen õhtul koeraga jalutamast, viskan oma mudased püksid masinasse ja kiirpesu/kuivatus programmiga (võib panna ainult 1,5kg pesu) saab pesu soojalt kappi tagasi 1,5 tunniga. Terve masinatäis võtab aga umbes 5-6 tundi, sõltuvalt programmist. Lastega peredele lihtsalt kohustuslik. Ja mina ei saa just aru, miks tahetakse eraldi kuivatit ja pesumasinat? Nii on ju tööd rohkem.. 2in1 masinaga ei pea mingit pesu käima ühest masinast teise tõstmas..
    Aga miinuseid on ka. Pesu kortsub meeletult! Kui kohe peale programmi lõppu soojalt välja ei võta ja kokku ei voldi, siis lähevad triikimisse ka need asjad, mis muidu triikrauda ei näeks. Aga niiviisi saabki majapidamisest välja praakida need õudsad kangad, mis kortsuvad, kes selle triikimisega ikka viitsib tegeleda ;D
    Ja no muidugi kuivati kulutab kangast üpris kiiresti.. Riideid tuleb tihedamalt välja vahetada ja mõni ese tuleb kuivatist välja kolm numbrit väiksemana. Eriti teksad.. Nüüd olen targem,. poodi minnes ostan juba numbri suurema teksad, siis on kindel et pelae pesu ka selga lähevad..

  • Katrin
    October 29, 2018

    Tere!
    Mina soovitan sulle AEG pesumasin-kuivati hinnaklassis 1000-1200 ,kuna see on ainuke mudel millel on eraldi tolmukoguja sahtel.
    Endal on Elektroluks pesumsin-kuivati ja see on nii tüütu kui iga peale kuivatamist trummli tihendi vahelt tolmu ja mustust pühkima pead ja kui seda ei tee jääb see tolm hiljem tumeda pesu külge.