kust raha said???!?!?!

Viimasel ajal on mingi “kust raha said?” laine peale tulnud. Meenutab mulle natukene seda olukorda, kui 5 aastat tagasi mul arvuti katki läks ja lugejad mulle 300€ kandsid, mille eest ma uue arvuti ostsin. Siis sain ka pikalt kommentaare, et kle nägin sind poes, ostsid silmapliiatsi, lugejate rahaga v?

Kui see Mangi teema hakkas, siis inimesed kandsid mulle raha. Kokku oli umbes 1400-1500€, ma nii täpselt näppu pulsil ei hoidnud. Mina seda ju ei palunud, ei küsinud, kandsid enamasti need, kes ise olid horokat mu blogist lugenud ja tundsid, et ok, maksan selle siis kinni. Kindlasti oli ka neid, kellel must niisama kahju oli ja tahtsid aidata. Hästi vahva teist, aitäh!

Kui ma oma esialgsest šokist üle sain, mõistsin ma kiiresti, et nõutud summa (u 6500€) on utoopiliselt suur ja üsna nn laest võetud. Nõnda väitisid mulle ka teadjamad inimesed. Mis siis muud, kui võtsin advokaadi ja hakkasime otsast pusima. Esiteks vastasime nende vastulausele omapoolse vastulausega. Kirjas oli kuupäev, mis ajaks ootame vastust. Ei saanud, ei saanud, ei saanud. Nüüd natukene aega tagasi tuli siis nende vastus, kus oli pmst kirjas, et ei no jah, tore vastukiri küll, aga süüdi olete ikka, aga no kokku võime saada ja vaadata, kas õnnestub kuskil kompromissini jõuda. Siis läks minu advokaat puhkusele. Nüüd üritame leida kuupäeva, mis mõlemale poolele sobiks, ehk siis kuskil veebruari lõpus istume maha ja vaatame, mis saab.

Saada on kaks varianti:

  • Jõuame mingi summa suhtes kokkuleppele, ma tasun selle ja asi unustatud.
  • Me ei jõua mingis summas kokkuleppele ja me lähme kohtusse, kus see venib veel vähemalt aastakese.

Aga nüüd tagasi selle juurde, et… Mis rahaga tegid? Kus raha panid? Kas petsid oma lugejaid?

Ei, ma tõesti ei pannud kõike saadud raha eraldi kotikese sees padja alla. Kui 1000 kokku tiksus, siis panin selle eraldi kontole, et see mul kenasti alles püsiks, aga no natukene tiksus veel peale nädalavahetust peale. See ülejäänu jäi  jah mu kontole ja ma kasutasin seda oma igapäeva eluks sama palju kui oma raha. Laias laastus nagu minu jaoks vahet pole, et ütleme, et mu trahvisumma jääb 4000€ peale, siis selle 4000€ ma ka kuskilt hankima pean, eksole. On seal siis tõesti vahet, kas ma vahepeal olin selle lugejate saadetud rahaga poes käinud või mitte? See, et teie mulle selle kandsite, tegi selle ju minu rahaks ja laias laastus oleks ma võinud sellega teha mida iganes? Osta köit, et ennast oksa tõmmata, palgata advokaadi, osta silmapliiatsi või muud säärast. Ma lihtsalt ei arvanud, et sealt veel juurde tuleb ja no nüüd mul on lihtsalt väike 1000 eurone “rahapada” lugejate poolt ootel. Miks ma seda kasutanud ei ole, on see, mis enne välja tõin – olukord pole veel lahenenud ja oleks ju imelik öelda, et kle Maaleht, ma tean, et me pole midagi veel kokku leppinud, aga lugejad kandsid mulle umbes poolteist tuhat euri ja ma hea meelega kannaks selle kiirelt üle teile 😀

Ma loodan nüüd mitte teid šokeerida, aga mul endal on päriselt nagu muud raha ka. Ei ole nii, et kui ma ütlen “mul pole kahe nädalaga 6500 euri võtta”, et ma siis istuksin mitte ühegi sendiga pangakontol ja sööksin leivakoorikuid. Aga praegu on kogu aeg mingi uurimine.

Kust raha said, et lastega spasse minna?

Kust tätoveeringu jaoks raha said?

Kust raha said, et stuudio avada?

Kust raha said, et depilatsioonis käia?

Kust raha said, et juuksurisse minna?

Kust raha said, et väljas söömas käia?

KUST RAHA SAID?!

Võib-olla olen ma ise millestki valesti aru saanud, aga minu mäletamist mööda hakkasid mulle inimesed raha kandma, sest nad tahtsid, eks. Mina ütlesin, et pliiis ärge enam kandke, sest ma ei viitsi kuulata neid jutte, kuidas ma nüüd suurejoonelise korjanduse endale kokku kerjasin. Ütlesin, et küllap ma ise hakkama saan (panustades faktile, et arvatavasti nad lubaks mul teha ala maksegraafiku vms). Inimesed kirjutasid ja ütlesid, et kle pole üldse hullu, me tahame sind aidata ja lihtsalt maksime kinni horoka, mida me lugesime. Ok. Tavai! Aitäh teile! Aga kas ma nüüd pean elu lõpuni vastama iga asja kohta küsimusele, et kust ma selle ja tolle jaoks raha sain :D? Kas see oli osa paketist?

Issand, ma loen seda praegu üle ja ma kõlan endale mega ülbena, aga ma vist ei oska normaalselt sõnadesse panna seda. Lihtsalt ma olen nii nõutu selle küsimuse ees, et “kust sa raha said”. Ma ei tea, tööd teen! Sealt mul see enamus rahapoissi tulebki. Muudki teen ja teen. Kuigi ma lugesin ükskord perekoolist, et meie perekond muud ei tee, kui külitab, siis päriselt ma aeg-ajalt teen külitamispausi, loivan ennas püsti ja teen muud. Kuigi jah, praegu ka külitan ja kirjutan, eks ole seegi töö. Muuseas, ma mitu korda olen tahtnud Perekoolis vastata, kui keegi minu kohta midagi küsib, aga ma ei mäleta oma vana parooli ja seal konto tegemine on nii võimatu, et ma ütlen kohe kõikidele ustavatele perekooli kommijatele ära, et kui mõni hea küss on, küsige siin all, siis mul kergem vastata, et mis kellast kellani ma kus külitan 😀

Ma ei tea, kas ma tõesti jätan endast sellise petturi ja kaagi mulje, et pidevalt uurida vaja on, et kust ma selle ja tolle jaoks raha sain, aga ma vannun, et ma päriselt ei ole. Vahepeal on küll tunne, et ma olen enda teadmata nende vendade Tiit ja Teet sugulane, kes mööda ilma pettustega tegelesid 😀 Küllap see lugulaul ka lahenduse saab ja siis saab ehk jälle inimese kombel edasi elada, äkki isegi nii, et võib kiirelt Maximas ära käia, ilma, et keegi küsiks, kust ma raha sain.

Olge musid eks! Ja aitäh uuesti neile, kes aitasid. Muidugi need, kes kraaksuvad ja küsitlevad, need enamasti ise ei kandnud midagi, aga teiste raha pärast on jube mure 😀

Ps! Kes oma raha tagasi soovib, ja tunneb ennast kuidagi petetuna, siis küsige julgelt. Ma ühele naisterahvale kandsin ka tagasi, sest ta leidis, et imelik on, et ma juuksuris käin tema rahaga.

There has been a “Where did you get money from” wave lately. It kind of reminds me of the situation 5 years back, when my computer broke and my readers gave me 300€ which I used to buy a new one. Back then I also received comments like “hey, I saw you in the store buying and eyeliner, did you buy it with your reader’s money” for a long time.

When this whole Mang thing started, people started sending me money. In total around 1400 € – 1500 €, I didn’t really count it exactly. I didn’t ask for it, didn’t beg for it, most of the people who sent money were people, who read the horoscope in the blog and said, that they can pay for it. For sure there were also people who just felt sorry for me and wanted to help! That was very nice of you, Thank you!

When I recovered from the initial shock, I realized the claim (6500€) was outrageous and kind of random. I was also told that by smarter people. So I got a lawyer and we started working on it. Firstly we sent a response to their claim. We put down a date by which we expected a response. No response, no response, no response. Now, a little while ago, they responded with “yeah, that’s a nice response, but you are still guilty and sure we can meet up and see if we can reach an agreement” Then my lawyer went on vacation. Now we are trying to zero in on a date, that works for both parties, so somewhere at the end of February this meeting will happen.

There are two possible options:

  • We will reach an agreement, I will pay it and forget about it
  • We will not reach an agreement and we go to court, which will drag this issue at least a year

Now back to what you did with the money? where’s the money? Did you deceive your readers?

No, I really didn’t put all the money on a bag under my pillow. When the amount reached 1000€ I did move it to a separate account, so it will be safe there, but some money came in after the weekend. That leftover money stayed on my account and I did use it for my daily life just as much as I used my own money. In the big picture, there is no difference when the claim is around 4000€ I still have find that 4000€ somewhere, right. So does it really matter if I went to the store with the readers money in between or not? You sending me that money makes it my money and I could’ve done anything I want with it? Buy rope to hang myself, hire a lawyer, buy an eyeliner or something. I just didn’t think there will be more money and well now I just have a little 1000€ “pot” sent by the readers. The reason I haven’t spent it yet is what I said before – this situation is not solved and it would be weird if I turn to Maaleht and tell then “I know we have not reached any agreement, but  my readers gave me this money and I would really want to pay this to you now” 😀

I hope I don’t shock you with the following, but I really do have other money as well. It’s not like if I say “I do not have 6500 € I could get within 2 weeks” I am sitting here without a cent to my name and eating dried up bread. But there is always the questions-

Where did you get money to go to the SPA?

Where did you get money for your tattoo?

Where did you get money to open your studio?

Where did you get money for your waxing?

Where did you get money for the hair dresser?

Where did you get money to eat out?

WHERE DID YOU GET MONEY?!

Maybe I have missed something, but people started sending me money, because they wanted to, right. I told them to pleaaaase not send anymore, because I cannot listen to the talks about the grand fund raiser I administered. I told everyone that I will figure something out (counting on the fact that they would most likely put me on some kind of a payment plan). People wrote in and told me not to worry and we want to help and we will pay the horoscope we read. Ok! Fine! Thank you! But do I now have to answer the Where did you get money question until the end of my days? Was that a part of the deal?

Oh god, I am re-reading this now and I sound super arrogant, but I guess I cannot express myself. I am just baffled by the “where did you get the money” question. I don’t know, I work! That’s where most of the money comes from. I just do and do. Although I read from Perekool once that my family doesn’t do anything except laying around, then in actuality I do take breaks from laying around and get myself up and so something. Truth be told, I am laying around and writing this, but this is also work. By the way I have wanted to reply on Perekool sometimes when someone has a question about me, but I cannot remember my password and making a new account is impossible, so to all you loyal Perekool commentators, please comment below this post, if you have a good questions, so it would be easier for me to answer what times I lay around and where 😀

I don’t know if I seriously come across like a thug and a cheat that people have a constant need to ask where I got money for this and that, but I swear, I am really not! Sometimes I feel like I am secretly related to brothers Tiit and Teet, who went around conning people 😀 This situation will get a solution and maybe then I can keep on living and maybe I can then go to Maxima real quick without anyone questions where I got the money from.

Stay sweet! And again thank you to everyone who helped. OF course the people who caw and poke around are the people who did not donate, but someone else’s money is such a problem 😀

PS! If you want your money back and feel betrayed, please just ask. I already gave a lady back their money, because they felt weird that I took her money to go to the hair dresser.

Mida sina arvad?

* Required fields are marked *

65 Comments
  • Triinu
    February 14, 2018

    Mul on küll kama ausalt mis sa selle rahaga teed:D ma muidugi ei saanud horokat lugeda kuna ma lihtsalt magasin sel ajal 😀 aga ega sa selle mu saadetud rahaga muidugi mingit eriti suurt arvet maksta saagi!:D

    • Mallukas
      February 14, 2018

      Nooo ära sa siin arva midagi! Ma küll ei tea, palju sa kandsid, aga paki piima ehk ikka sain sinu kulul lubada ja siis kodus peenikest naeru pigistada, et sain ära kasutatud kedagi :D!

      • Kairixxx
        February 14, 2018

        Hahahaa, hea ?

  • Silva
    February 14, 2018

    Sa kirjutasid, et teed selle rahaga muud head ja aitad kedagi kes seda päriselt vajab? Mis sellest sai siis? Ütlesid välja aga otsustasid ümber??

    • Mallukas
      February 14, 2018

      Ma ütlesin, et KUI TE SOOVITE, siis ma võin seda teha. Selle peale sain täiega kirju, et kui me tahame annetada ja head teha, siis teeme me seda nagunii. See raha oli aga MULLE mõeldud. Mis ma ikka inimeste tahte vastu talitama hakkan. Seda enam, et ma suht iganädalaselt aitan enivei neid, kes abi vajavad ja hädas on, täitsa oma rahaga. 🙂

  • Kerli
    February 14, 2018

    Ma hakkasin ka viimasel ajal tähele panema, et seda koguaeg küsitakse. Jääbki selline tunne, et sul ennem raha ei olnud? 6500 eurot on suur summa arvata on, et seda raha pole taga taskust võtta. Jääb mulje, et sa ei tohi enam mitte kuskil käija ja teha.. sest sa ju ütlesid, et sul raha pole?

    • Mallukas
      February 14, 2018

      Jah, sest kui mul pole 6500 euri tagataskus, siis järelikult pole mul sentigi :D!

  • SuhLamp
    February 14, 2018

    See raha teema on nii jube, et paha hakkab, ausalt, kust tuleb inimestel komme teise rahakotti piiluda koguaeg ja pidevalt?? Meil on pidevalt see teema, et kuna mina oma elukaaslasega töötame kodust, siis on inimestel pidevalt küsimusi ja tegelikult ka palju selja taga sosistamist, et mis töö see küll on, et istud päevad läbi kodus arvuti taga, ja saad muudkui omale asju osta. Haha, mis nagu eriti naljakas, mu peikast räägiti, et rauselt ta on narkodiiler, et kuidas saab inimene päevad läbi kodus olla ja ostia omale auto 😀 Aga ega need sosistajad ju seda ei tea, et jah on võimalik kodus olles TÖÖD teha ja vahest on isegi poole raskem teha 12 tunniseid tööpäevi ja öösel avastada, et kle, võiks puhata ka. Et kodus töötamine ei olegi see, et istun jalad seinal ja olen lihtsalt ilus.

    • Elve
      February 14, 2018

      No just! Nagu töö tegemine ja raha teenimine on ainult siis õige töötamine, kui kusagil kodunt väljas tööl käid.

      Mul ei ole võimalust, ega tahtmistki igale annetuse palujale vastata(raha saata), aga mõnikord teen seda siiski, kuigi mul ei ole raha.

  • K.
    February 14, 2018

    Ma vahel ikka mõtlen, et kui kuulen inimesi ütlemas “neil pole raha”, siis mida see tegelikult tähendab? Kas on see nüüd see, et tõesti viimased 20 eurot üldse või on pangakontol ikka oma 9000 eurot, aga lihtsalt pandud paika piir, kui palju kuus kulutada? See paneb mind mõtlema, sest ma olen see, kes kogub ja hoiab raha, seega ma ei saa nagu kunagi öelda otseselt, et mul pole raha. 😀 Või tõesti inimesed ei omagi rahatagavara?

    • Mallukas
      February 14, 2018

      Hea teema! Ma minu meelest kunagi blogisin ka sellest ja sõbrannadega ka juttu olnud. No kui mina ütlesin, et mul pole ÜLDSE raha, siis ma ütleksin seda siis, kui mul oleks nt mingi 100€. KOKKU üldse maailmas. Kuna ma endale hoiuse tegin, siis ma ka enam nii öelda ei saa, et üldse pole. Aga mõnel on kontol 1000 euri ja ütleb, et kle ma ei saa välja tulla, üldse raha pole 😀

      • Vaike
        February 14, 2018

        Mina olen näiteks see, kes võib 1000.- puhul öelda, et ei saa välja tulla, raha pole, sest mul on see raha näiteks mujale planeeritud. Ma olen jube eelarveinimene ja kui olen oma meelelahutuseks ette nähtud summa maha laristanud, siis on jutt sealtmaalt, pidu ei saa kuni eelarvereas vastava rea taastäitumiseni. 😀 Emotsiooniostude tegemiseks peab ikka mingi eriti hea pakkumine olema, et ma oma eelarverutiinist välja oleks nõus tulema.

        • Mallukas
          February 14, 2018

          No just! Ma ei ütlegi, et see halb oleks! Ma lihtsalt ise olen mingi… neeh, pohui, raiskan kuni on 😀 Pealegi alati võib jopata, et kui minuga tuled, siis keegi ei annagi arvet :D:D

          • Vaike
            February 14, 2018

            Jaaa, ega ma muidu ei tulekski Sinuga ju. 😀

          • Mallukas
            February 14, 2018

            Krdi Vaike… 😀

  • Lisbet
    February 14, 2018

    😀
    Naljatilgad….
    Ma mõtlesin ka,et huvitav,inimene ütlrb,palun ,ärge kandke,aga ei,ikka vaja kanda…. Nüüd siis vaja veel uriseda ka.
    Ma ei kandnud sentigi,sest mul 6 last ja joodikust mees vaja toita-katta 😀

    • Mallukas
      February 14, 2018

      Väga hea, nüüd sa ei pea vähemalt urisema :D!

      • Lisbet
        February 14, 2018

        Jah urisen mehe peale,et kus ta jälle kõik raha maha lakkus 😀

        • Mallukas
          February 14, 2018

          Sellises olukorras tuleb mehelt kõik raha ära võtta ja nagu lapsele taskuraha korras jaokaupa anda 😀

          • Lisbet
            February 14, 2018

            A ta raiskvei anna 😀 vbl panniga uimaseks lüüa ja taskud tühjaks…..

      • Else
        February 14, 2018

        Haha, nio hea ?

  • K.
    February 14, 2018

    Pùha pùss mis inimesi eksisteerib! Kui tahan head teha siis peaks tulema see ikka puhtast sùdamest,mitte käia ja uurida kellegi elu!

    Sulle aga tugevat närvi ja ilusat sõbrapàeva ?

  • Kati
    February 14, 2018

    Öeldakse ikka et õige Eestlane on see kes teise Eestlase ära sööb….
    Ju ma olen muust rahvusest sest lihtsalt ei viici 🙂

    Ilusat sõbrapäeva minu lemmik(ainuke) blogija 🙂

  • Inga
    February 14, 2018

    Ahh mallu ära põe pea püsti sa tubli ära üldse kuula õelust on siin maailmas küllaga ????,sa oled tubli ja julge küsida abi 🙂

  • Annika
    February 14, 2018

    Seda küsivad sinult inimesed, kes tahaksid samasugust tööd teha nagu sina, aga ei oska. Mina ka ei oska, kuigi tahaks. Teen, seda, mida oskan ja olen rahul sellegagi. Sellegipoolest ei arva ma, et see, mida sa teed, nii jube lihtne on. Raha- ja asjade ihalus on mõned inimesed peast niivõrd nõdraks teinud, et nähes kellelgi hästi minemas, ei häbene nad talle kaikaid kodaratesse visata. Selle asemel, et püüelda ise selle poole, millest puudust tuntakse, soovitakse, et teistel oleks sama vähe kui neil, või veel parem kui üldse poleks. On selleks siis raha või arunatuke või hea abikaasa. Aga eks sa saad isegi aru, et kõik sitt, mis sulle öeldakse, on selleks, et sind kehvasti tundma panna.

    • Mallukas
      February 14, 2018

      Ma mõistan 🙂 Kahju on, aga mis sa ära teed! Kui oleks võimalik, siis ma tahaks, et kõigil oleks nii hea abikaasa ja nii mõnus töö, mis meeldib, aga ma ei oska paraku aidata 😀

      • Kristi
        February 14, 2018

        Sa juba aitadki. Minule oled motivaatoriks ja usun, et paljudele teistele ka. See, et sa teed ja jõuad olla nii produktiivne. Ei saa ma ka ju niisama tervet päeva diivanil maha vedeleda ja halada/masetseda. Ajan ikka end püsti ja toimetan. Nagu öeldakse “dreams don’t work unless you do”. Ole sama tubli edasi.

        • Mallukas
          February 14, 2018

          Kui ma aus olen, siis ma naudin TÄIEGA neid päevi, kus ma saan diivanil külitada 😀 Aga masetseda jah ei maksa, krt mul telefonis nii hea pilt selle kohta, proovin siia panna 😀
          dhdh

  • Marii
    February 14, 2018

    Olümpiast ajendatuna. See on nagu sportlastega. Kommentaariumid täis kommentaare kui sportlane ei saagi kulda.. me ju nii ootasime ja lootsime, kõigi ootusi on petetud ja üleüldse on nad nüüd kurjategijad, sest lihtinimene ei saa ennast kullapaistel soojendada. Sama ka võiduga, kui iga Jüri ja Juhan taob rusikat vastu rinda, nagu oleks võit nende teene. Sinu teemaga oli sama, kui see Mangi pauk tuli, kus siis hakkas pihta, “kõik” su fännid tunnevad kaasa ja “kõik” kannavad raha. No offence, aga mul oli nagu meh, ise saad hakkama, ei kanna mina kuskile mingit raha. Kahjurõõmu polnud aga kaasa ka ei osanud tunda. Ja nüüd siis uus jama, et oled justkui “kõikide” ootusi petnud ja raha ära kasutanud. No ilmselgelt peaks sa kirjutama ja tänama ettetaha kõiki kes sulle raha kandsid ja iga kuu tegema kokkuvõtte, mida sa nende rahaga oled teinud. Mis sest et annetuse konseptsioon on see, et sa annad raha ära heast tahtest, midagi vastu saamata ja ei pea saama raportit, kuhu see täpselt läks.
    Aga no ole inimene, lase siis inimestel oma rahapaistel natuke end soojendada ja anna ülevaade, palju sul raha on ning kuhu sa Malle ja Pille raha panid. ?

    • Mallukas
      February 14, 2018

      Ok, saadan konto väljavõtte, siis saad ise exeli tabeli teha 😀

  • Kr
    February 14, 2018

    Oh jõudu, nüüd pead tegema küsitluse, et kes raha tagasi tahavad, kes tahavad, et annetad nende summa v kes on nõus sulle selle jätma 😀

    • Mallukas
      February 14, 2018

      Kes tahab tagasi, kirjutagu ja ma kannan, easy!

  • Katrin
    February 14, 2018

    Hahhahahahha leidsid vale inimese kelle rahaga juuksurisse minna. Järgmine kord kui väljaminekud, siis küsi kelle raha eest võid mida teha. Endal lihtsam ei pea hakkama tagasi kandma 😀

    • Mallukas
      February 14, 2018

      ei ole see kandmine ka nüüd nii suur vaev, ma tegin smart ID. Saate aru, see on nagu täielik FUTURE :D!

      • Katrin
        February 14, 2018

        Jaaa! Ma ei viitsinud enne süveneda sellesse üldse, aga ükskord pangas teller surus ära mind. Ja no ei ole mugavamat varianti!

        • Mallukas
          February 14, 2018

          mul oli sama asi, et puiklesin seal ja siis mõtlesin, et no ok, fain 😀 nüüd see mu lemmik asi elus 😀

          • N
            February 14, 2018

            Muidu jah hea asi, aga iga kord kui uus seade(jah ma ei oska telefone hoida) tuleb uuesti panka minna ja see uuesti teha. Õudne minujaoks. Ma mingi 2 või 3 korda juba käinud. Enam ei viitsi, kasutan seda paroolikaarti kuni veel võimalik. ?

          • Kristin
            February 14, 2018

            Tee mobiil-id, siis ei ole seda probleemi.

      • D
        February 14, 2018

        Ei, sa ei pea panka minema iga kord kui sul uus seade on. Mina sain Smart-id seadistamisega ka kodus hakkama. Kõik on ju samm-sammult ette kirjutatud seal :).

  • Mirjam
    February 14, 2018

    Puhtast kadedusest küsitakse sellist asja. Aga ma arvan, et see ei olegi mõeldud küsimusena, sest vaevalt inimene päriselt ka tahab üksikasjalikult teada, kust sa konkreetselt selle või tolle asja ostmiseks raha said. Samamoodi need, kes sulle raha annetasid ja seda tagasi küsivad…no ikka annab olla nii küüniline? Samas no võib-olla tõesti on mõni selline kellel nüüd kuu lõpus raha päris otsas on ja järsku tuli meelde, et saatis sulle 5 eur aga kuna näeb, et sina käisid juuksuris ja mõelda vaid, TEMA raha eest, siis küsib tagasi??!! Kui päris aus olla, siis kurb on nende inimeste pärast…annaks jumal inimestele ometi mõistust!

  • Tunnen kaasa
    February 14, 2018

    Deem, kahju, et inimesed selliste jubedate küsimuste peale aega raiskab.

    Me hiljuti soetamine oma kodu.

    Järgmine asi mida küsisid meie tuttavad ESIMESTE asjadena:
    * kus laenu saite?
    * palju maksis?
    * palju pangale maksate?
    * kas maksite sulas?

    Ausalt, mul oli karp lahti. Ei mingeid õnnesoove. Mul kahju, et need tuttavad nii materiaalses pooles kinni seega ma nende idiootsetele küsimustele ei vastanud. Jah, me oleme siiski enda lähedaste inimestega rääkinud kõik need küsimused läbi AGA nö tuttavad, kellega vähem läbisaame huvitavad ainult sellised asjad? Mis toimub? Puhas kadedus? Tore, järelikult olen midagi õigesti teinud.

    • Sanna
      February 14, 2018

      Miks kohe kadedus. Vb tahavad nad ka osta ja uurivadki mis võimalused jne on. Inimesi ikka huvitab, mis pakkumisi pangad teevad. Vb nad ootavad lihtsalt kasulikku informatsiooni ja nõuandeid inimestelt kes on sama raja juba läbi teinud. Ma ei saa aru inimestest, kelle jaoks mingid hinnad ja palgad on nii suured saladused. Kui keegi minult küsib, palju mu korter maksis, siis olen alati öelnud. Äkki saadakse siis ka julgust endale ka osta

      • Mallukas
        February 14, 2018

        Ma fbis vastasin ühele kommentaarile ka, et ma ka tihti tunnen huvi hinna tõttu, et teada saada, kas ma ka saaks seda lubada või kas raatsiks 😀

  • karmen
    February 14, 2018

    Oh Mallukas pea püsti. Ma tean, mis tunne on, kui teised sinu rahakoti sisu lahkavad. Alles hiljuti pidin mina taluma seda kuidas minu naabrinaised (kodused noored emmed) ei suuda oma elu elada ja siis lahkasid minu elu. Kuidas mina käin töö ajast Korteriühistu rahade eest oma geelküüsi salongis hooldamas. Lisaks helistas see kanakari mulle tööle(töötan koolis) ja kaebasid minu peale et ma käin tööajast kogu aeg salongis ja võõraste rahade eest. Alguses tekitas see tuska minus, et mis mõttes aga siis lõin pea püsti ja ei tee väljagi mida see kanakari kaagutab.

    Ole sina ikka sama äge edasi.

    • Killu
      February 14, 2018

      Ütlegi, et käid jah ja võtad veel mõned protseduurid juurde, et SEDA raha ikka rohkem kulutada!

  • Katrin
    February 14, 2018

    Eee mis mõttes, iga kord uuesti panka? Ma tegin oma lapsele küll ise kodus, läbi arvuti smart id. Imelik, et nad pangas ei ole Sulle öelnud, et ise saab ka, ju siis eeldavad, et Sa saamatu vm ?

    • Katrin
      February 14, 2018

      See pidi nüüd N’ile vastuseks minema, aga täitsa iseseisev kommentaar tuli ??

  • Killu
    February 14, 2018

    Tean hästu, kui õelad inimesed saavad olla. Toetsin, sest TAHTSIN ja see pole kellegi asi mida Mallukas minu antud rahaga teeb!Kus juures need inimesed kes sellist jama ajavad vaevalt ise raha saatsid.Loogiline,et kui paljud kannavad tulev midagi kokku aga kõik on vabatahtlik ja mis sinu kontol on sinu oma.Kadedus on nii suur!!!

  • M.
    February 14, 2018

    Minu meelest ei ole midagi imelikku, et inimesed uurivad mis Mangi asjast sai ja mida sa annetatud rahaga tegid 🙂 kui küsitakse viisakalt, vastagi viisakalt ja ausalt. Küll aga jah see pidev vihjamine, et käisid juuksuris antud rahade eest jne on tõesti liig. Mina oleksin kohe ja kogu summa ulatuses raha eraldi kontole saatnud, sest annetati ju konkreetse asja jaoks 🙂 toon näite: kui annetatakse inimese vähiraviks aga inimene vahepeal lahkub meie seast ega siis fond selle raha eest ei osta nt kohviube kohvimasinasse 😀 ikka hoitakse raha järgmise sarnase juhtumi jaoks ja sellest antakse annetajatele üldiselt ka teada 🙂 inimesed ei annetanud sulle söögiraha jaoks. Ja kuigi, nagu sa ka seletasid, pole sinul vahet kust konto pealt sa praegu tarbid ja hiljem Mangi asja eest maksad, annetajatele ju tegelikult on!? Aga mis saab kui Mangi asi vaibub nii, et nad ei viitsi kohtusse minna? Siis on ju ka justkui annetatud niisama sulle eluks? 🙂
    Soovitan tulevikus oma raha ja teiste raha (annetatud raha) siiski eraldi hoida, siis on ka küsimustele palju kergem ja mõnusam vastata ?

    • Mallukas
      February 14, 2018

      Aga ma polegi ju midagi varjanud. Lihtsalt see ei olnudki kuskile edasi arenenud ega liikunud, polnud midagi öelda selle kohta. Praegu ka ei ole. Vaata, vähiraviks annetatud versus “tahame sind aidata” rahad on MINU jaoks erinevad asjad, kui sinu jaoks ei ole, siis ei saa mina muuta sinu vaateviisi ja sina minu oma. Ma ei näe, et ma oleks midagi halba teinud või kedagi petnud, ei näe ka, et ma kuskil ebaviisakalt oleks vastanud, et käi persse, ma ei ütle, mis rahaga tegin 😀 vastus ju on, et midagi ei teinud 😀

      Kui sa siin natsa kommentaare vaatad, kus kommenteerivad need, kes päriselt raha kandsid ka, siis näed ise ka, et nad ei annetanud mulle seda “vähiraviks” vaid lihtsalt andsid selle mulle. Ja neil on mega suva, mis ma sellega teen 😀

      Muidugi seda, et ma ekspressile maksma ei pea, ei juhtu nagunii 😀

    • H
      February 14, 2018

      Tegelikult on ikka nii, et kui vabatahtlikult raha lihtsalt kellegi kontole kanda (ärme seda annetamiseks nimetame, kuna Mallukas ju kelleltki raha ei küsinud ning korjandust ei korraldanud ja “annetamine” jätab väära mulje) siis sellega ei kaasne õigus otsustada, mida uus omanik selle rahaga teeb.
      Ei ole toimunud ühtki korjandust, mille eesmärgiks oleks olnud Mangi-raha maksmine.
      Inimesed ise kandsid ju selle raha.
      Ja kui ma end ise sellesse olukorda paneks (kus Mallukas hetkel on) ning peaksin veel kõigele lisaks päevast päeva oma pangakontol skrollima ja kalkuleerima hakkama – APPI!

      • Mallukas
        February 14, 2018

        aamen 😀

        • Kristiina
          February 14, 2018

          Ma olen selline kord nädalas lugeja ja sattusin tol korral täpselt emotsioonilise laivi ajal.Pohmaka ja hea tujuga kandsin viieka. Ei tunne muret mis sellest rahast edasi saab,käi juuksuris
          või olgu või Mari ja Lende kommi raha. Head sõbrapäeva! 🙂

        • Kristiina
          February 14, 2018

          Ma olen selline kord nädalas lugeja ja sattusin tol korral täpselt emotsioonilise laivi ajal.Pohmaka ja hea tujuga kandsin viieka. Ei tunne muret mis sellest rahast edasi saab,käi juuksuris
          või olgu või Mari ja Lende kommi raha. Head sõbrapäeva! 🙂

      • Kris
        February 14, 2018

        Aplaus!!!

    • Märt
      February 14, 2018

      Mina kandsin ka raha, täiesti vabast tahtest ja sealjuures ei eeldanud, et see raha läheb ekspressile maksmiseks. Kandsin raha loetud postituse eest. Ja tundub üsna kummaline, et sina võtad endale nüüd õiguse öelda mis selle minu kantud rahaga Mallukas oleks pidanud tegema.

      • M.
        February 15, 2018

        Kas ma nimetasin konkreetselt sind, et see sind nii puudutas?! Või avaldasin oma arvamust viisakalt ja üldiselt? Üsna kummaline tundub hoopis see, et sina võtad endale õiguse öelda mida ma valesti kirjutasin (kuigi ma ei teinud seda!). Kuna teema vastu on suur huvi, nagu Mallukas siin ka kirjutab, et mitmeid sarnaseid küsimusi on esitatud, avaldasingi oma arvamust nende küsimustest lähtuvalt. Võin vast? Mul hea meel, et sa annetasid ja sul ei ole küsimusi tekkinud.

        • Katrin
          February 15, 2018

          See võrdlus vähiraviga on küll natuke absurdne. Vähiravi jaoks kogutakse organiseerituid annetusi. Ma nägin mitu korda Marianni kommentaare, et ei ole vaja talle raha saata ja ta saab hakkama. sellele lisaks: ta ei ole jaganud oma kontonumbrit. Seda hakkasid levitama lugejad ise. Kui ma sellisest kommentaarist hoolimata inimesele raha saadaks, siis oleks väga tobe hiljem pinda käia küsimusega “A MIS SIIS SELLEST RAHAST SAI?”.

  • Kris
    February 14, 2018

    Issand kui haiged :D.
    Ma arvan, et paljudel pole nii kohe 6.5 tonni tagataskust välja võtta, aga see ei tähenda ju et muud raha elamiseks pole.. väga veider mõtlemine inimestel tõesti.

  • Ülle
    February 14, 2018

    Ikka jõudu ja jaksu sulle!
    Kurb kui inimeste hinges on kadedust ja õelust.

  • Pille
    February 15, 2018

    Hahah! Kahju, et ma sulle raha ei kandnud. Tahtsin seda küll teha, aga jäi tegemata. Järgmine kord uue hooga ?
    Mallu kannab niigi teistele abivajajatele raha lihtsalt niisama! See, et talle kanti nüüd selline hiiglama summa kokku on talle lihtsalt tasu kõikide heategudebeest! Mina näen seda nii. Nii, et peace out! ?

  • Evalyna
    February 15, 2018

    Oh oleks mul ka nii külm ja raudne närv kui sul….
    Kuna mind ennast jubedalt häirivad need inimesed kes elavad teiste elu kuna endal elu puudub siis jah pigem tegelen ise enda eluga ja teiste elude elamiseks mul aega ei jää
    Aga ma mingi aeg tegin seda et kandsin endaga alati punaseid sente kaasa taskus näiteks ja vahetevahel kui keegi jälle minu elu elama hakkas siis pistsin talle pihku mõned sendid soovitusega ENDALE OMA ELU osta

  • Mann
    February 17, 2018

    Täiesti pekkis,
    see on sama ju nagu selles inglite aja saates, korraldati korralik draama, kui selgus, et kellegi poolt annetatud raha ei läinudki avariis kannatada saanud väikemehele vaid kõigi vahel jagamiseks. daa nagu, kuskohast siis pidi Inglite meeskond teadma kellele täpselt teleka taga istuv Tiina või Malle annetada tahtis eks.
    Saage üle oma kahest või viiest eurist.
    Muudmoodi ei saa, siis võtke selliselt, et peate Malluka pere suurest südamest ja heast soovist üleval, no et nad ikka saaks korraliku soenguga aeleda diivanil ja järada lillkapsast eks. Või näiteks osta hobusetampoone, igaüks meist ikka neid ei saa onju 😀

    Jommaijoo, ma kandsin ka pappi, aga kandsingi kenasti selle artikli ostusumma, sest ma ju lugesin ja olgem ausad – isegi seivisin, aga ma maksin viisakalt kinni selle 😀

    Punaste sentide taskus kandmise teema on hea plaan – mul ka lapse kassasse neid kogunenud – aitan kellelgi elu osta omale?

  • murulane
    February 18, 2018

    Eile sattusin kobina peale mingile blogile/kirjutisele/loole/artiklile,kus üks inimene kirjeldas, et nägi teeperves tuttavat inimest,kelle peale võttis…kellele ta siis järgmine päev koju läks vaatama, et kas autos kuuldud häda ja viletsus seoses majalobudikuga vastab tõele…ja nägi eelajalooliselt kohutavat viletsust! Ja minu arvates oli seal komminud Mallukas, et “kas saaks kuidagi aidata” jne. No see läks mulle ikka hirmsasti hinge! Ma ei suuda saada aru inimestest,kes jauravad ülekantud rahade pärast,olgu nad ise kandnud või niuguvad teiste rahasaatmise najal! On need ikka elukad!

    • Mallukas
      February 18, 2018

      See olin mina jah, tundus, et äkki neil oleks abi vaja, kurb lugu oli ju ja nii tubli naine.