majajutud: räägime alumisest korrusest

Me käisime eile väga vahva tiimiga maja peal. Kohe piinlik on istuda inimeste seas, kelle jutust ma mitte kui midagi aru ei saa, aga vähemalt Märten paistis rohkem miskit mõikavat.

Ma julgesin eile öelda, et sünnaks (veebruaris) tahaks sisse kolida: kõik naersid, nagu ma oleksin rääkinud maailma parima nalja. Ei hakanud sellest rääkimagi, et me kõige alguses arutasime Märteniga, et no üle kahe kuu ju ikka remondiga ei lähe, ega ju? Ütleme nii, et ilmselt vist läheb. Jumal tänatud, et mul kuskil mujal ka elada on, mitte seal sees kügeleda. Igatahes sain eile teada, et nüüd on ees pmst kõige sitemad ajad remondi tegemiseks, sest õues on niiske ja betoon peab kuivama ja üldse on kõik palju keerulisem, kui suvel. Jutust käisid läbi sõnad “tycroc” ja betoonikihid ja kahekümnesed torud ja tugitalad ja…

Ühesõnaga on mul nüüd tänu Kairele Toruproffist teada, et millist õhk-vesi pumpa mul täpselt vaja on, kuhu see meie majas paigutada tuleb ja kui suurt boilerit mul vaja on (tuleb välja, et 500 liitrist). Ja seda saime ka teada, et pmst on vaja mul esimese korruse põrandad üles peksta ja loota, et plaadi all on betoon. Seda saame me teada umbes sellel päeval, mil ma võtmed kätte saan ja ühe plaadi üles peksta saame. Nagu ma aru sain, siis see vist pidi hea olema, kui plaadi all kohe on betoon. Kui ei ole, siis… ma ei tea, mis siis saab.

Igatahes on plaan selline, et alumisele korrusele tuleb õhk-vesi küttesüsteemi abil põrandaküte ja teisele korrusele tulevad siis radikad. Ilmselt see oleks ilusam, kui teisel korrusel ka põrandaküte oleks, aga see on lihtsalt nii palju kallim ja ma praegu veel loodan, et äkki me ei pea teiselt korruselt kohe kõiki põrandaid üles võtma. Kuigi jumal teab – ilmselt see ahju välja peksmine lõhub seal nagunii kõik ära. Ma lihtsalt ei taha selle peale hetkel mõelda, sest mul tuleb pisar silma . Las ma korrutan endale lihtsalt, et teise korruse põrand on teisejärguline.

Minu peas ta tegelikult on kah, sest kõige suurem aur läheb esimese korruse peale. Teisel korrusel tuleb ainult ahi välja peksta, soojamüür maha lõhkuda, üks sein kinni ehitada, üks uks kinni ehitada, üks uks juurde ehitada, trepp maha lõhkuda ja ehitada sinna asemele midagi, kustkaudu ei saa kogu majasoojus heast peast pööningule ujuda ja noh, vannitoa remont teha. See tundub ju… vähe? Ja väike aur?

Ma olen tegelikult nii kaua siin soigunud, ma tegelikult tulin hoopis küsimusega. Teil oli eelmine kord niii palju häid ideid ja mul endal on ka vahepeal siin sada ideed pähe tulnud, seega mul on vaja jälle teiega kooskõlastada!

Punasega on siis märgitud need seinad/osas, mida ma tahan maha võtta ja rohelisega need, kust tahan kinni ehitada. Ps! Teil oli õigus – mõlemad seinad, mis ma maha võtta tahan, ON kandvad seinad ja nende jaoks on vaja mingeid spets töömehi, kes need maha võtavad.

Nagu te näete, siis esikust sisenedes elutoa/köögi osasse on see minu meelest kummaliselt ehitatud. Ehk siis selline pikk “koridor” mööda seina äärt läheb läbi elutoa ja köögi kuni majapidamisruumini välja. Minu idee on ehitada see üks seinatükk sinna ette ja teha ava hoopis trepi ette (praegu on seal seinas pikk riidekapp, aga kapiruumi on esikus veel palju, seega ei ole kahju sellest loobuda). Ma kujutan ette selliseid ilusaid topeltuksi, et siis oleks elutoa ja köögi osast ilusasti näha ka trepi poole ja trepi juures olev suur aken saaks igale poole paista ja avarust anda.

Nüüd mul lähevad mõtted natukene segaseks. Sest esiteks pakkusid osad teist välja, et tegelikult oleks loogilisem, et esikust astud kööki, mitte elutuppa. Ja no tegelikult on loogilne ka, et astud poekottidega koju, paned need kööki ära ja siis liigud edasi elutoa osasse. (Jah obv ma pakun ekspertteenust 3D jooniste loomisel).

Elutuba sobiks tahapoole ka seetõttu, et kui kaminaruumist võtta sein vahelt ära, siis jääb ju kamin siiski nö omaette nurka. Mitte, et ta üldse kuidagi loogiliselt paigutatud oleks ka peale seina maha võtmist, aga mingi cosy nurgakese tugitoolidega saaks sinna leiutada eksole. Parem ikka kui kamin mingis X väikeses toas.

Muidugi siis jääks imelikuks kohaks see majapidamisruum, sest see on natsa imelik, kui elutoast saab kuskile ruumi, kus me tolmuimejat vms hoiame, aga noh, vahet pole, NII imelik see vast kah ei ole ja välja lammutada pole seda ka pointi, ei anna minu meelest plaanile palju juurde.

Nüüd üks mõte, mille kohta pooled arvavad, et ma olen hull. Nimelt ma ei hooli absull saunast. Mul polnud ka paremat ideed, et mida sinna sauna asemel ehitada võiks, aga eile mõtlesin selle peale, et kui see oleks köögi kõrval, siis äkki oleks tuus, kui see oleks selline suur sahver/panipaik? Et hoian seal kõiki köögimasinaid, toidukraami, suuremaid potte/panne jne? Muidugi 10 ruudune “sahver” tundub vb too much, aga siis saaksin ma päris köögis tunduvalt vähem asju hoida ja ei pea seda nii suurt tegema, vaid saan vähemaga hakkama. Hoiab ruumi avaramana.

Aga, ma tegin endale selle toaplaani ja noh… ei suuda mina välja mõelda, kuhu mida panna. Näitan teilegi enda imelist joonist Lihtsalt vahin seda ja ei suuda visualiseerida, et kus peaks olema diivan, kus köögisaar, kus telekas, kus söögilaud? Mitte midagi. Lihtsam oleks muidugi äkki siis, kui kogu remont oleks seal maal, et ma saaksin seal keskel maha istuda ja mõelda, aga kahjuks mul sellist aega pole, sest mööbli pean ma ikka enne tellima ja mille järgi ma seda mööblit tellin, kui ma ei tea, kuhu see mahtuma peab ja mis need mõõdud olema peaks.

(sinised on aknad, punased on uksed).

punased on uksed ja sinised aknad, eksole

Et noh, siin ma jälle olen ja ootan teie abi ja nõu. Sest ma tahaks uued ja suuremad aknad ära tellida ja ma tahaks diivanit tellida ja ma tahaks köögimööblit valida ja tellida, aga ma ei saaaaaa. Help

Mida sina arvad?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

109 Comments
  • Lea
    September 26, 2024

    Mina ka saunast ei hooliks ja teeks sahvri.

    • MK
      September 26, 2024

      Lihtsalt mainib, et kui teisel korrusel pole põrandakütet, siis see pole üldse halb. Ilmselt magamistoad seal? Tegelikult tervislikum ongi, kui põrandad soojad ei ole, seega võta seda kui positiivset asja 🙂

      • Marju
        September 26, 2024

        Team Sahver täiegaaaa…. tahaks endalegi sellist ruumi kuhu lõdvalt sahvri leiutada annaks. Heas mõttes kadeeee

    • Triin
      September 26, 2024

      Ennast pesta saaks siis ainult ühes kohas, ülemisel korrusel?
      Varsti on sul kari teismelisi kodus, jäta alla kasvõi väike duširuum alles. Säästab palju närve ja aega.

      • Kiku
        September 26, 2024

        Või näiteks kümblistünn oleks päris pull, kuigi armastan sauna siis olen ka seda meelt, et ehita muidugi sahvri moodi asi saunast kui nii kui nii sauna ei kasuta.

    • Kristi
      September 26, 2024

      Kui saunast ei hooli, siis muidugi eemalda see elamisest. Kui tekib soov, siis saab alati aeda sauna rajada, igast ägedaid saunamaju jms olemas.

      • Mallu
        September 26, 2024

        Jaa, aias ruumi on, kui peaks huvi tekkima 😀

  • Kaidi
    September 26, 2024

    Üliäge projekt tundub… aga.. odavam oleks vist selle maja ostu raha + remont pane ka üle 100 000 julgelt otsa ehitada juba pigem uus maja ja oma soovide järgi. Oleme mehega ise selle 2 x samasse ämbrisse astunud ja vana maja ehitama hakanud. Ikka ei sobinud ja lõpuks ehitasime maja 250 ruutmeetrit aast tagasi ja üldse ei kahetse..ümber ehitamine tuleb alati kallim.. sa ei tea never mis võib kuskilt välja tulla.

    • Mallu
      September 26, 2024

      Noh, mis selle takkajärgi tarkusega ikka teha eksole 😀

  • Ktln
    September 26, 2024

    Olles ise hiljuti oma maja soetanud jäi üks asi silma. Meie lasime koridori seina esikus just pikendada, et garderoobi ruumi rohkem oleks….ja endiselt on seda vähe (ning meid on peres vaid kolm :D). Kõik need joped, mütsid, sallid, jalanõud jne. Mina isiklikult seda praeguse esiku ja elutoa vahelist seina maja ei lõhuks ja ava asukohta ei muudaks. Suur garderoob kõige mahutamiseks esikus ja pikk seinaosa, et teisele poole köök paigutada kõlaks loogilisemalt.

    • Mallu
      September 26, 2024

      Mul on praegu 3x vähem ruumi, kui seal ka pärast lammutamist, seega ma usun et saame hakkama. Ei ohverdaks maja avarust mingi lisakapi nimel 😀

  • Laura
    September 26, 2024

    Esikust kööki oli mu esimene mõte, kui esimest korda maja plaaniga lehvitasid. Mu jaoks täiesti loogiline + see et sellisel juhul saab elutoast terassile.
    Kuna teid on 10 (tegelt täpset arvu ei tea, aga noh pmst), varsti lapsed pubekad, äkki saate veel lapsi, äkki tulevad Märteni suuremad teile jne, siis kaks dussi+kaks vetsu on kohustuslik, vähemaga ma ei kujuta ette kuidas hakkama saaks. Seega sauna asemel teeksin sellise majapidamisruumi kus on pesemisvõimalus/dušš ning pesumasin ja muu. Praegusesse majapidamisruumi paneksin pesurestid, tolmuimejad ja muu pahna mida silma alla ei soovi (enda omasse viskan näiteks suure paki wc paberit, kui kuskil soodukaga :D).
    Köök tuleks nurgaga+saar, saaks kenasti ära paigutada potid-pannid-kuivained, sahvri jaoks vajadust ei näe, kuna hetkel pole sul väga suur köök ja tundub et asjad mahuvad kenasti?

    • Mallu
      September 26, 2024

      Kaks vetsu on jaa, all ja üleval. Pesta on suutnud kõik ennast siiani eraldi aegadel (tited koos) seega selle pärast ma ei muretse 😀

      • Ef
        September 26, 2024

        Ma toetan ka neid, kes ütlevad, et kaks pesuruumi on karja lastega must-have. Mul on vannitoas kaks dušši ja tundus piisav, sest lapsed väiksemana käisid alati koos, aga nüüd kus kõik kooliealised, ei taha keegi enam koos minna ja siuke tunne, et kogu aeg on keegi duši all. ‍♀️

      • Emand
        September 26, 2024

        Ega nad igavesti titedeks ei jää. Ma ka ei lõhuks dussiruumi päris maha alt.

      • Diehard
        September 26, 2024

        Mallukas võta projekteerija 🙂
        Kandvaid seinu ei saa lihtsalt kaotada, tugi talad postid tulevad alla panna. Kui konstruktiivsed lahendused olemas , siis higista alles mööbliga. 2 korrusel kui betoonpõrandad pane torustik kipsivaluga ja edaspidi küttekulu väiksem, kui 60 kraadi radiaatori ajada, versus 30-35 põrandasse. Keegi spetsialistidest oleks võinud pika puuriga pisikese augu vahelakke lasta ja ka kihid oleks selged olnud, ilma lammutamata.

        • Mallu
          September 27, 2024

          Olemas obv 😀 Aga me veel ei saa seal puurida, inimesed elavad sees 😀

      • Katrin
        September 27, 2024

        Kaua nad sul tited on? või plaanid järgneva 6aasta jooksul uue maja osta?

        • Mallu
          September 27, 2024

          Ma ausalt ei tea, aga kas tõesti on nii keeruline kõigil mitte samal ajal pesta? 😀

          • Triin
            September 28, 2024

            Mul on 3 koolilast ja kooli on vaja kõigil samal ajal minna. Igahommikune ja -õhtune kisa on meil duširuumi ukse taga. Ise ka koputan ja pahandan, sest tööle vaja jõuda.

          • T.R
            October 2, 2024

            Me elame kahekesi ja kui tütar tuleb külla, siis juba tekib vetsu ukse taha järjekord. Ning kui tal peika ka kaasas on, siis ma olen juba kettas.
            Seega ma poega ja tütart koos oma kaaslastega samal ajal ei lasegi külla.

    • Angeli
      September 26, 2024

      Ma arvan et äkki mu kasuisa saaks sind aidata ja nõu anda, sest minu arust need plaanid tunduvad ju imelised aga kes teab mis ehitaja ise ütleks. Ta on tõesti tore inimene ja saab äkki ka edasi suunata kui ta sinu mingit ideed ei suuda ise ellu viiahaljastaja.ee või ka tiigitehnika.ee/tiigimeistrid.ee neil on mitu lehekülge ma ei teadnud millist siia panna☺️

  • L.L
    September 26, 2024

    Mina olen sisustamiseks kasutanud homebyme äppi ja kodulehte, seal näeb 3D kuidas asjad sobivad. Miinus on see, et seal ei ole kõiki tooteid, aga üld pilti ikka näeb.

  • Mina
    September 26, 2024

    Klar aknad hea ettevõte ja peaks suht kiirelt saama.

  • T
    September 26, 2024

    Sahver on väga hea mõte. Ise unistan ka sellest. Just mainitud põhjustel, et saab hoiustada kõiki masinaid, mis muidu köögitadapinnal segadust tekitavad. Lisaks hea taarat, hoidiseid jms ära paigutada. “Päris” köök võiks siis teoorias puhtam välja näha.
    Teine mõte – kas sul külalistetuba ja/või kontorit pole vaja? See 10ruutu oleks selle jaoks ka ideaalne. Või on see teisel korrusel juba olemas? Nii mugav kui on selleks eraldi tuba, kus voodi kogu aeg tehtud ja külalistel on privaatsust.

    • Mallu
      September 26, 2024

      Kolmandal korrusel on u 60 ruutu tühja pinda 😀

  • Märten
    September 26, 2024

    Sauna saab alati hoovi ehitada või ratastel hoovi sõidutada. Palju seal ikka käia vaja.

    • Kukuu
      September 27, 2024

      Täiesti vale mõtlemine, kui näiteks tahaks kunagi maja müüa! Keegi ei osta maja ilma saunata….aga jah õuesaun….ilma elektrita ja puuküttega on muidugi hoopis teisest klassist. Kõigil tarkadel inimestel peaks olema!

  • SK
    September 26, 2024

    IKEA veebilehel on ruumiplaneerija vms, see aitab päris edukalt ruumijaotust mõelda. Saab sama hooga neid pärast lisamist veel liigutada, keerata jne. Aga seal saab lisada ainult IKEA valikus olevaid tooteid, st kui IKEA kraami ei plaani osta, siis vähemalt mõõtude järgi aitab vaadata kus-mis-kui suur võiks istuda

  • SK
    September 26, 2024

    PS, go go go sahvri plaaniga!

  • B
    September 26, 2024

    Meie majas on nii, et majapidamisruumi saab eraldi välisuksest astuda, et poriseid kummikuid ja koera loputada enne tuppa minekut.

  • JULKA
    September 26, 2024

    Ma mäletan aega, kui hakkasid Kardoga elades seda “tahan korterisse” asja jaurama. Naljatasin veel endamisi, et oled nõus selle nimel kasvõi lahku kolima…Nii läks. Loodrtavasti, mitte sel põhjusel päriselt?!
    Ja nüüd siis jälle maja!?
    Ma juba eos ütlen ära, et sa sinna majja elama ei jõua..tüdined enne selle remontimisest ära.

    • Mallu
      September 26, 2024

      Et sa arvad tõsimeeli, et ma ostsin maja ja siis jätan selle niisama seisma v 😀

      • H
        September 26, 2024

        Ütlen julgustuseks et see protsess on küll at times, nuss, aga tegelikult see on ka vinge, et üldse saad kõiki neid asju teha + aeg läheb max kiiresti ja varsti on bliss – oma suuuures ägedas majas! Et katsu lihtsalt naatuke ka seda kõike nautida.

        • Mallu
          September 27, 2024

          ❤️

        • Kukuu
          September 27, 2024

          Täiesti vale mõtlemine, kui näiteks tahaks kunagi maja müüa! Keegi ei osta maja ilma saunata….aga jah õuesaun….ilma elektrita ja puuküttega on muidugi hoopis teisest klassist. Kõigil tarkadel inimestel peaks olema!

          • Mallu
            September 27, 2024

            no mina nt ostaks 😀

  • Anna
    September 26, 2024

    Kas sul garaaž ka on? Või kuhu sa auto pargid? Kui seal ka sissepääs on, siis võid ju oma poekotid sealt sisse pista. Kas majapidamisruumis on aken või uks? Kui on uks ja see on parkimiskoha läheduses, siis tee sinna sahver. Mu isiklik arvamus on, et külalised ei peaks otse kööki astuma. Kui sul on avatud planeering, siis jõuad poekottidega mõne ekstra sammu teha, et kööki jõuda. Ma paneks kaminaruumi suure söögilaua, siis oleks mõnus “flow”: köögis asjatades näed/suhtled inimestega diivani peal elutoas või söögitoas, sealt edasi pääsed otse terrassile (saab söögi otse grillilt lauale serveerida või magustoitu pärast aias nautida). Suur sahver on hea, aga kas sa viitsid köögimasinaid edasi-tagasi tassida? Saunast ma ei hooli, aga teist pesuruumi ära ei kaotaks, sul ju varsti kolm teismelist neiut majas.
    My two cents 🙂

    • Mallu
      September 26, 2024

      Garaaži ei ole, auto pargin hoovi. Mul muidu praegu ka külalised astuvad otse kööki tbh 😀

  • m
    September 26, 2024

    Saun saunaks, aga ainult üks pesemisruum nii suure hulga inimeste peale oleks küll väga halb mõte. Kui mitu inimest korraga pesta tahaks, siis on jama majas, eriti kui lapsed teismeliseks saavad. Soovitaks kuidagi ikka nii planeerida, et pesemisruume oleks rohkem kui üks.

    Kui tahad praegusesse elutuppa nurgaköögi teha, siis pildi järgi tundub küll, et sul on piisavalt ruumi, et sinna kuivainete jaoks kõrge cargokapp teha ja ehk isegi mingi teine kõrge kapp, kuhu need masinad kõik peitu panna. Muidu muretseks tööpinnaruumi pärast, aga sul köögisaar ka plaanis, seega peaks välja tulema kenasti.

    • m
      September 26, 2024

      Ja seda mainiks ka, et kapiruumi pole kunagi liiga palju, aga kui esikus ukse asukohta muuta, siis saab seal wc-le palju paremini ligi. Praegu oleks ta nagu muust elust maha lõigatud. Samas, kui köök panna kohe esiku kõrvale siis jääb seal kappide ehitamise ruum väiksemaks.

  • Liisi
    September 26, 2024

    Mina teisest puust inimene ja ei loobuks ei saunast ega teisel korrusel asuvast ahjust ja soojamüürist…
    Lihtsalt juba seetõttu, et see tagala nö sooja saamiseks ja ka isegi toidu valmistamisel kui pole elektrit ega midagi…neid olukordi siin kui palju olnud…
    Miks see kamin nö üksi seal nurgas on, on vast seetõttu, et see oli sauna eesruum, chillimis koht, sealt pääseb ju ka õue..
    Ma ise sisekujundaja küll pole aga suht raskeks läheb see kaminaruumi ja elutoa ühendamine kui see nii piklik on suure söögilaua paneksin sinna kahe sinise aknaga nurka, saare siis sinna keskele kuskile kus hetkel sein on…ja ehk diivan keset tuba? Et see natuke eraldaks ära söögi”tuba” ja elutuba aga samas visuaalselt on kõik üks suur ruum ikkagi? ja siis teleka paneks seina peale selliselt, et seda saaks keerata igasse suunda, köögi poole, elutoa/söögitoa poole jääks ta otse ja siis kamina poole saaks ka veel seda keerata, et saate kamina juures diivanile vms kerra keerata ja seal soojas filmi vms vaadata ☺️

  • Jaanika Merelaht
    September 26, 2024

    Ma arvan, et sul on päris ilus idee.
    Sahvri osas arvan ka, et see on mõistlik.

    Oman sauna, aga kasutan sed max 10-20x aastas. Sahvrit ilnselt vajaks palju palju rohkem kui sauna. Sul alati võimalik pisike õuesun juurde ehitada, kui saunaigatsus tuleb.

  • K
    September 26, 2024

    Isiklikult naudin kodus sauna olemasolu, eriti külmemal ajal, aga igaühele oma. Ma paneks vist elutoas diivani nö keset tuba selle nurga koha välisseinas juurde, seljaga esiku poole ja teleka siis sinna “panipaiga” poole seina..

  • Tigu
    September 26, 2024

    Kui peres 5 liiget, soovitan jätta 2 pesemisruumi alles. Kahte vannituba soovitan juba isegi kolme liikmega 😀 Üks hetk võib teismelistel tüdrukutel vannitoas väga kaua aega minna ja mugav oleks, kui saab vältida vingumisi, et kui kaua keegi vannitoas on.

    Tee saunast kasvõi 1 korruse panipaik aga jäta pesuruum alles. Usu mind, kui panipaik kord juba olemas, siis avastad, kui mugav ja vajalik see on. Hetkel ma ei näe 1. korrusel kohta, kus hoida tolmuimejat, koristustarbeid, vbl hooajariideid, kohvreid, taarat.

    • Mallu
      September 26, 2024

      Tehnoruum on tegelikult olemas ja kogu “kola” saab hoida kolmandal 😀

  • Helen
    September 26, 2024

    Selle postitusega kokku ei lähe, aga kui vaja elektrialast teenust, siis soovitan Pingestus OÜ teenuseid. Kvaliteet ja hind on täiesti super, oskab head nõu anda ja töö on tõesti kvaliteetne võrreldes teiste tegijatega.

  • Mari
    September 26, 2024

    Ise kindlasti sauna välja ei lõhuks. Pole minagi suur saunainimene aga kui oma majas oleks, siis vahel ikka ilmselt kasutaks. Lisaks kui mõelda, mis rahasummad sa ehitusse ilmselt paned ja see maja saab olema su forever-home, siis vanaduspõlves on kindlasti mõnus oma valutavaid konte saunas soojendada. Lisaks- äkki lapsed, elukaaslane sooviks sauna? Tundub, et sul seisab ees nii suur remont, et võid ju sauna algul puutumata jätta ja selle juurde tagasi tulla millalgi hiljem, kui juba sees elate ja tekib rohkem tunnetust, kas see leiab kasutust või ei. Ja hetkel keskenduda muude ruumide remondile.
    Elutoa planeerimise ja mööblipaigutuse osas soovitaks konsulteerida ikkagi mõne sisearhidektiga, kes aitaks läbi mõelda asjad. Kogu valgutuse, pistikute jm elektrijuhtmete asukohad jne. Ise teeks kindlasti suure saarega köögi kus asuks nt ka pliit, et süüa tehes saaks seista näoga elutoa ja teleri suunas. Diivani paigutaks ilmselt seljaga köögi suunas ja teleri toa tagaseina. Mõne köögifirmaga pole ilmselt enne mõtet objektile minna, kui kõik seinad/aknad on paika saanud ja saab täpsed mõõdud võtta.

  • Külli
    September 26, 2024

    Mine arhitekti juurde! Paneb Su ruumiprogrammi paika- vaatab, kus õhtupäike, kus hommikupäike, kus mõnusab tuppa astuda, kus mõnusam istuda jne.

  • Katrin
    September 26, 2024

    See 4,5 m2 ruum oli varem sahvri moodi asi? Sinna ruumi saaks vajadusel ehk mingi a la videomängupõrgupunkri tekitada. Või koha, kuhu saaks natuke eralduda, et mingeid arvutitöid teha ilma, et keegi otse üle ei jookseks. Sest ülemise korruse kontoritoast tuleb vist master bedroomi walk-in graderoob? Sauna suhtes olen ise ka pigem leige ja sahvri kohta kehtib kindlasti “the bigger, tahe better”.

    • Mallu
      September 26, 2024

      Videomänge ei mängi meil õnneks keegi 😀 Aga see ruum on jah neil praegu sahver/majapidamisruum, sest nad hoiavad seal ka enda pesumasinat ja kuivatit.

      Ülemisel korrusel ei ole ühtegi kontorituba ega walk in closetit, ei tule ka. Kui huvi tekib kontoriks, siis saab kolmandale teha, seal terve korrus vaba 😀

  • M
    September 26, 2024

    Kas sa vanni ei taha sauna asemel? Olen aru saanut, et see on alati olnud sulle tähtis igas kodus. Ma paneks sinna mõne suurema vanni Köögi tooks koridori kõrvale ja köögi ja elutoa vahele siis köögisaareke. Kas sulle öeldi ka, et mida kandvate seintega tehakse? Kui mitu ja paksu tugipalkki sinna tuleb? Köögi ja koridori vahele paneks need topelt uksed. Need lisavad valgust ja saab vajadusel kinni või lahti hoida. Hoiavad elamise soojemana või siis helid ei pääse alumiselt korruselt üles. Ehk uks õnnestuks veel lisada kandvasse seina kahe kandva posti vahele. Ja minu arust see majapidamise ruum just heas kohas. On nagu peidus ja sealt lihtne võtta koristusasju, kui vaja, kuna köök ja kamin seal lähedal. Lisaks ei pea sa hoidma nii palju asju nt vannitoas ja köögis, kuna sinna saad panna kõik kodukeemia, mida hetkel ei kasuta ja sealt näed täpselt, mida sul kodus on ja mida vaja.

    • Mallu
      September 26, 2024

      Vann tuleb ülemise korruse vannituppa küll jaa. Mulle endale vann oluline pole (olen viimase kahe aasta jooksul vist 2x käinud) aga lastele meeldib 😀

      • Ülle
        September 26, 2024

        Vett täis vann kaalub päris palju, kui kandvad seinad all eemaldatud on, võib vann koos vahelaega alla kukkuda. See lase enne üle arvutada. Mul oli ka sama mõte oma kodus aga kohe tehti selgeks et vann jääb alla korrusele.

        • Mallu
          September 27, 2024

          Vann pole üldse seal kohal, kust seina eemaldatakse õnneks.

  • M
    September 26, 2024

    Äkki saunast ka seinad maha ja teha üks suur ristküliku kujuline tuba, muidu jääb imeliku väljaastega. Ja siis saaks köögi ja elutoa teistpidi panna. Sinu joonistusel siis köök alla ja elutuba üles poole.

    • Väliseestlane
      September 26, 2024

      Minu meelest ka super idee. Aken siis sinna, kus saun praegu, siis oleks esikus rohkem valgust.. Pikk söögilaud sinna, kus kaminaruum/saun ja sealt otse hea suvel terassile minna. Saart ei teeks kööki üldse sellisel juhul. Kui Mallukas jääb selle idee juurde, et saunast sahver, siis kööki ülemisi kappe ei paneks üldse. Ostaks induktsioonpliidi, kus köögikubu on sisseehitatud. Kraanikausi paigutaks mõne akna alla. Selline minimalistlik, taani-stiilis köök. Kui valgustuse peale ei taha palju raha panna, samas soovid huvitavaid nutilahendusi, siis soovitaksin tutvuda govee valgustitega. Äpist juhitavad, mingit silda nagu Philips Hue’l eraldi osta pole vaja. Ainult wifi on vajalik. Meil nii õuevalgustid, jõuluvalgustus, muusikaga ja arvutiga sünkroonis olevad valgustid goveelt. Samas suvila valguslahendused Philips Huelt (kallimad), ka väga head.

  • Kati
    September 26, 2024

    Köökk nii nagu joonistasid, praeguse elutoa asemele, kindlasti koos saarega. Praeguse köögi asemele söögituba, mõnusa suure lauaga. Ja kuna sahver nii suurena on tegelikult ruumi raiskamine, siis ma laiendaks selle asemel hoopis elutuba (pool jääks sahvri jaoks ja pool elutoale lisaks), ehk lõhuksin olemas oleva kamina välja (sry, trumm läks, pulgad järgi) ja ehitaks kaasaegsema versiooni asemele, mis oleks kaminasüdamik, kips ümber ja sinna kõrvale ka TV nišš, diivani paigutaks praegusesse elutoa, köögi esisesse koridori ja voila ongi loogiline paigutus ja mõnus avar elmise ruum. Samas kui ütled, et need kandvad seinad, siis ilmselt pannakse sinna tugipostid? nende asukohad ilmselt ka dikteerivad veidi paigutust.
    Aga edu sulle, ilmselgelt mega suur töö, aga tulemus ma arvan sama mega ja kindlasti seda kõike väärt.

  • Karina
    September 26, 2024

    Hei, Mallu! Me, @house.of.sato, aitaksime hea meelega sinu kodu sisekujundusega!

    Meie stiiliks on ajatu ja kaasaegne disain – luksuslik, kuid samas kodune ja taskukohane. Võtame kogu disainiga seotud peavalu enda kanda, olgu selleks värvide, valgustite või mööbli valik ning saame 3D jooniseid pakkuda.

    Loome sulle visuaalse ja finantsilise ülevaate sellest, milline su kodu tervikuna välja hakkab nägema ja kui palju kõik maksma läheb, enne kui hakkad raha kulutama üksikute asjade peale (et vältida olukorda, kus hiljem selgub, et asjad omavahel ei sobi ja üldmulje jääb ebakõlaline).

    Saada meile meil ja saame täpsemalt edasi rääkida 🙂

  • Minni
    September 26, 2024

    Olen just ise maja planeerimas ja samamoodi, ei soovi ma majja sauna. Aga nn sahver köögi taga/kõrval ON KINDEL JAAA !! 😀 Hea asju hoiustada (potid, pannid, kuivained, hoidised, köögikombainid jne)

    • Mallu
      September 26, 2024

      Minu meelest kaa – sahver mul alati unistus olnud 😀

  • E.
    September 26, 2024

    Ma ei võtaks köögi ja elutoa seina täies ulatuses mahas. Ilus avar nii küll, aga telekat pole kuhugi sellisel juhul panna. Keset tuba mingi kapp, kus peale telekas, tundub veider.

    • Mallu
      September 26, 2024

      Aga kuhu sa selle seinajupi jätaks? 😀

      • Egle
        September 26, 2024

        Lohuta ennast sellega ,et lõpp hea kõik hea. Meie renoveerime oma maja juba 2 a. Ilma laenu ja abita. Kõik tuleb ainult palgast. Ja vahetasime kõik välja. Väliseina villast kuni põranda piikamiseni. Meil oli kohutavavalt suur bassein. Selle piikasime ära täitsime killuga . Põranda kütte ja valu peale. Tegime uue toa. Nüüdseks on maalritööd lõppenud ja on veel nipet näpet. Ja ehk õnnestub jõuluks koju. Aga ära kiirusta otsuste tegemisega. Alati tuleb hiljem mingi parem idee. Tee joonised oma unistusete majast ja alusta rahulikult.

      • Kukuu
        September 27, 2024

        Ma üldse mõtlen, et miks on vaja nii suurt maja? Palju lahedam oleks väiksem maja suure aiaga. Lapsed saaks mängida õues ja ise saaks käe mullaseks.

  • Liis
    September 26, 2024

    Ma näiteks just jätaks selle kaminaruumi ja sauna alles. Teil käib palju sõpru külas, saunatamine selline vahva seltskonna tegevus.
    Pikendaks terassi saunaruumini ja sinna tünnisaun. Ja siis kaminaruumi väliseinade asemel paneks klaasuksed, mida saab suvel näiteks eest ära võtta, et tekiks avatud katusealune ruum/väliala. Talvel hea ‘talveaias’ kamina ees olla

    Rahanumbrit muidugi selle plaani külge ei paneks .

    • Mallu
      September 26, 2024

      No ma saan aru, et saun tundub äge, aga samas tundub lamp hoida kodus midagi aint sp, et külalistel tore kasutada 😀

      • Ülle
        September 26, 2024

        Tegelikult oled Sa oma peas juba välja mõelnud mismoodi peaks olema ja meil suht tulutu midagi muud öelda 🙂
        Ma lihtsalt oma mätta otsast, olles kolinud 12 aastat tagasi majja, ütlen et olen täna õnnelik, et siis neil vaba raha polnud ja suure hurraaga kohe remontima ei hakanud. Jah, tapeedid värvid ja vannituba uueks, aga kõik muu jäi nagu see oli. Nüüd mõleme et üliõige, sest ega siis varem seda maja ka umbes ehitatud, igal asjal planeeringus oli oma mõte taga
        Lisaks sauna ja ahju jätaks igal juhul, kui need tehniliselt korras on. Saunas saab juba talvel laste kindaid saapaid kuivatada, ahi on lihtsalt mõnus. Pealegi kui elektrit pole, lihtsalt külmetada. Suuremaks lõigatud aknaavad võivad maja konstruktsioonu muuta, sama nagu kandva seina lammutamine.
        Pealegi on müüa lihtsam tulevikus, kui saun sees alles on. Kõik need suured aknad, avaramad ruumid jms.jäägu parem uude majja. See remont läheb sul teist samapalju maksma.
        Aga me teame kõik, et sa teed alati nii nagu ise oma peas oled välja mõelnud.

        • Auka
          September 26, 2024

          Laste käpikuid ja saapaid saab kuivatada radikatel, kuivatis, elektriliste jalatsikuivatajatega, põrandaküttega põrandal. Kohe kindlasti ei pea selle väikese tegevuse jaoks suurt sauna säilitama. Ja kui kunagi tulevikus peaks maja müüki minema, siis uus omanik võib endale ise sauna sinna planeerida, kui tal seda peaks vaja minema.
          Äärmiselt veider oleks hakata kasutust mitteleidvat ruumi säilitada selle mõttega, et võib-olla kuskil teadmata kaugel tulevikus uus hüpoteetiline omanik tahab saunalaval higistada.

      • JJ
        September 29, 2024

        2 pesemisruumi ja 2 WCd tundub liigne luksus, kuid kui majas on rohkem kui 2 inimest, kes lähevad hommikul suht samal ajal kooli-tööle-asju ajama võib pesuruumi uksekese taga suht tuliseks minna. Sama on õhtul enne magamaminekut, ja siis isegi võimsamalt. Neiud sirguvad, igaühel on oma hügieenirituaalid, need võtavad rohkem aega kui täna.
        Aga saun majast välja on õige mõte. Tekitab hoonesse ikkagi lisaniiskust ning ka ajalugu vaadates on nii olnud Eestis, et saun on alati eraldi eluhoonest.

        • Mallu
          September 29, 2024

          Siis tuleks lausa kaks pesuruumi ja kolm WCd (üks on kohe välisukse kõrval kaa)

  • Anni
    September 26, 2024

    Sinu joonistatud planeering seinte osas on minu meelest väga hea. Suur köök suure saarega vana elutoa asemel. Vana köögi asemel elutuba, kaminaruumi teeks söögitoa. Köögi kõrvale sahver.
    Elutoas ruumi palju, et paneksin 2 diivanit keset ruumi, seljatoed ühel siis köögi poole ja teine kamina pool, et moodustuks L täht 🙂 Telekas vasakusse seina. ukse ja akna vahele..näit.

  • Hedi
    September 26, 2024

    Ma teeks sellest sauna eesruumist/kaminatoast lisamagamistoa/kontoritoa ja kamina ehitaks sinna kohta, kus elutoas/saunas on soemüür vms. Siis ei ole kamin “üksi”. Pesuruumidest – saan aru, et teil on kahepeale 8 last, siis 2 pesuruumi on MUST-HAVE. Isegi, kui teil aegajalt 5 last majas ainult, siis ikkagi läheb teismelistega ühe vannitoaga väga keeruliseks. Olen ise elanud teismelisena teismelistega kärgperes ja pesemisajad olid lõpuks graafikus. Ja siis oli klassika: soe vesi sai otsa, sest teismelistel kulub seda keskmisest rohkem… Jäta teine pesuruum alles – sa tänad hiljem ennast selle eest!

  • K
    September 26, 2024

    Ma pakuks välja, et majapidamine tõsta teise kohta (nt leiliruumi asemele siis?) ja sinna tekitada söögilaua ala. Eriti lahe oleks, kui seal suuur aken oleks.
    Kaminaruumilt kindlasti sein maha, see on väga arusaamatu, miks see eraldi toaks on ehitatud aga vot kuidas köögi- ja elutoaosa lahendada, see juba keerulisem. Loogilisem oleks küll esikust kööki otse, aga elutoa jaoks justkui liiga vähe ruumi. Parim lahendus, millele tulen hetkel, on jah et praegune elutuba ja köök vahetada ära omavahel, diivan jääb siis seljaga köögi poole ja telekas teise seina. Kamina juurde paneks tõesti mingid mõnusad tugitoolid ja raamaturiiulgi sobiks. Või veiniriiul

    • K
      September 26, 2024

      Pesuruumi saabki su soovile vastavalt sahvri teha ja leiliruum pikendada praeguse dušši võrra ja on majapidamisruumi koht ka olemas. Palju loogilisemas kohas ka!

  • L
    September 26, 2024

    Mul tekkis selline mõte, et majapidamisruumist teeks sahvri – maast laeni riiulitega. Kaminaruumi jätaks eraldi toaks ja teeks sellest majapidamisruumi, seal hoiustaks ka asju sh tolmuimeja jms. Jällegi saaks teha palju riiuleid ja kastides hoida hooajaväliseid asju, polegi vaja nii palju esikukappe siis. Pesuruumi jätaks alles, leiliruumiga kuidas soovid. Selle arvelt saaks ka suurema pesuruumi teha.

  • Auka
    September 26, 2024

    Sauna lõhuks esimese asjana välja ja sahver selle asemel on hea mõte. Sõprade jaoks küll sauna säilitama ei hakkaks, seda enam, et kui sa ise saunafänn pole, siis ei tule keegi sulle külla selle mõttega: “Oh, saaks nüüd sauna minna!”. Saunafanaatikud saavad oma vihtlemiskirge kuskil mujal ka rahuldada, saunu on igal pool. Pealegi kasutavad pea kõik saunaleiged inimesed oma saunu hoiuruumidena, seega mõistlikum olekski kohe see ruum ümber ehitada.

    Teise pesemisvõimaluse leeris olen mina ka. Kogemus on näidanud, et mida vanem on laps, seda pikemaks muutub see aeg, kus ta vannitoast välja EI TULE. Ma ise ka jään elama sinna, seega mõistan
    Teisalt jällegi arvan, et kui sul see pesemisteema niivõrd päevakorda kerkima peaks, siis sa tervitad kahel käel võimalust jälle remonti teha, sest siis saab jälle muuta midagi väga kahtlen, et see maja saab valmis ja kõik on kivisse raiutud.

    Mina isiklikult astuksin esikust elutuppa ja jätaks köögi sinna, kus ta praegu on. Just selle terrassi ja isikliku kogemuse pärast. Ma ühes majas pidin terrassile pääsemiseks läbi elutoa minema ja kuigi grillihooaeg ei ole aastaringne, oli see oluliselt tüütum, kui poekottidega läbi elutoa minek (mida ma pidingi aastaringselt tegema).

    Kolmas korrus kõlab kui võlumaa, seda ma puutuks alles siis, kui sees elades on selgunud, mis on ruumilahenduses üle või puudu. A see plaan sul vist oligi.

  • Nimi
    September 26, 2024

    Kui mitte tavaline saun siis äkki mingi spa osa? Mullivann, aurusaun, lõõgastustuba ühesõnaga.

  • Kats
    September 26, 2024

    Kuigi ma olen suur saunafänn, siis kümneruudune sahver köögi kõrval oleks… match made in heaven. Ma vist ise valiks ka selle (ja ma tõesti armastan sauna ka ).
    Mul oli eelmises kodus väike sahver köögi kõrval ja see oli korteri parim osa.

  • Leili
    September 26, 2024

    Mõlemal korrusel peaks olema vannituba, üks vanniga ja teine lihtsalt duššinurgaga ja wc samuti 2. Sahver on hea asi kuid tee see sauna ruum ringi nii et saad mõlemad.
    Jõudu renoveerimisel .
    Soovitan kaminale uks ette ja võimalusel teha sooja salvestavaks. On abiks kui juhuslikult pole elektrit mitu päeva.

    • Mallu
      September 26, 2024

      Ma ei tea, mis elektrikatkestustest kõik räägivad – ma pole elusees (ja ma olen 34aastat elanud) kogenud elektrikatkestust 😀

      • m
        September 26, 2024

        Ma ise olen neid ikka paar korda elus kogenud, aga mulle üllatuseks on näiteks Tallinnas Kristiine linnaosas Veskimetsa kandis aeg-ajalt mingid elektrikatkestused, kusjuures osadel on need lausa mitu päeva. Samuti rääkis mu sõbranna, kes elab Harjumaal Kiilis, et seal neid esineb ka. Et ei ole midagi, et Harjumaal elades on elektrikatkestused suht võimatud. Ma ise olin suht šokis, kui seda kuulsin.

        • Mallu
          September 26, 2024

          Ma ei tea, kas mul siis eriti jopanud elukohtadega, et pole kogenud 😀

          • m
            September 26, 2024

            Mul ka, sest viimati läks elekter ära lapsena või siis, kui olid mingid teetööd. Pole ise majas kunagi elanud, aga teiste jutust olen nii aru saanud, et eramaja elektrikatkestus on suurem jama kui kortermaja oma. Tõstan käed ja ütlen, et ei tea miks 😀 lihtsalt tasub arvesse võtta. Äkki on kuskil mingi elektrikatkestuste ajalugu internetis olemas selle piirkonna kohta, kus su maja asub?

          • Külli
            September 26, 2024

            Nüüd vist veidi paremaks juba läinud katkestuste osas, aga 2010 talvetormi ajal olime me Harjumaal (pm alla 10 km Tallinna kesklinnast) napilt alla kolme ööpäeva ilma elektrita :D. Õnn ja rõõm, et meil oli genekas ja piisavalt kütust, millega saime hädavajaliku käigus hoida (mh gaasiküttekatla, mis toimimiseks vajab elektrit). Kõik tahkeküttekolded olid majast mõistagi remondi käigus välja lõhutud, nii et kolm päeva tegime gaasipriimusel süüa (esimesed poolteist päeva oli ka tee linna pmst sõiduautole läbimatu). Et ses mõttes ma vbl ei jätaks alles seda kahtlast poolpidust ahju, aga kamina kindlasti – kui ikka häda käes, on seegi soojasaamise mõttes asjaks ja vorsti saab ka küpsetada :D.

          • Mallu
            September 26, 2024

            jaa, kamina ma jätan kindlalt!

      • Kukuu
        September 27, 2024

        Noh sõjaokukord näiteks! Täiesti aktuaalne hetkel.

  • Pille
    September 26, 2024

    Mu südamest käis jutt läbi, kui lugesin, et sa saunast ei hooli. See on esimene asi, mida ma majakuulutusest otsin . Jõudu-jaksu!

  • Anett
    September 26, 2024

    Jooniste jaoks , et oleks lihtsam aru saada ja ette kujutada proovi roomplanner app’i- see lihtne , saad omad põrandaplaadid teha õigete mõõtudega, katsetada mööbliesemeid( reaalsetes mõõtudes) , plaate , põrandaid jne. ( Sinna saab üles laadida ka täpselt neid esemeid mis sa paigutada tahaksid ) väga – väga mugav ja oma kodu renoveerimisel oli mega abiks . Toimib nii telefonis kui ka arvutis . App’i nimi : Room planner : home design 3D

  • Krr
    September 26, 2024

    Ma olen sajaga nõus, et ka ei hooli absoluutselt saunast ja kui sa nii tunned, siis usu, see ei leia kasutust (ka siis mitte, kui jube paljude inimeste arust on saun nii mõnus koht). Ma olen näinud VÄGA palju kodusid, kus need saunad on konkreetselt kolikambriteks muudetud – maast laeni kõikvõimalikku träni täis, mida kuskile mujale pole panna. Siis võiks ju selle kohe vastava kasutusega ruumiks muuta. Asjade paigutamise ruume on alati vaja – näiteks aiamööbli mingid pehmed osad (padjad), mida on vaja talvehooajal ära paigutada – selliste asjade hoiustamisega ei ole tavaliselt arvestatud ja neid ei taha kuskile niiskesse kuuri ka panna jne…

  • Inimene
    September 26, 2024

    Ahju lammutamine ei lõhu midagi, kui profid seda teevad, kileseinad tõmmatakse ümber ja vana ahi võetakse nii peenelt lahti, et allkorrusel ei ärka imik ka üles. Peksta pole vaja…

  • Nipitiri
    September 26, 2024

    Mulle meeldis et enne kui oma kodus ehitama ja lammutama hakkasime siis sain 1 kuu seal sees elada ja tunnetada vaibi. Nii oli palju lihtsam ära tunda kuhu mida ehitada ja mis maha võtta.

  • maurus
    September 26, 2024

    Ma ikkagi ei saa aru, kas sul ei ole vaja kusagil kooskõlastada ametkondadega majas läbiviidavaid muudatusi? Et tuli üks tore tiim kohale ja asjad juttis? Ja millised need spets töömehed on, kes saavad ära võtta alumise korruse kandvad seinad, sellise arvestusega, et ka kolmandale korrusele midagi kujundada saab? Kui plaanitakse paigaldada lisatalad, siis sellest lähtuvalt muutub ruumide üldlahendus.
    Sul on ju meesterahvas kõrval, kes on ehituse juures viibinud ja osalenud, kas temal ei ole midagi öelda sellise rutaka remondiplaani kohta. Ettevõtmine on praeguste hindade juures hirmkallis, sellepärast ehk tasuks loobuda esialgu mittevajalikest otsustest. Las jääda see ahi esialgu sisse, elate talve üle ja kevadel on ehk hoopis teised plaanid, ega kõike ei pea ju korraga saama. Inimesed ostavad maja ja tasahaaval hakkavad toimetama, tavaliselt nii ju käib!

    • Mallu
      September 27, 2024

      Ma ei saa aru, millest sa välja loed, et ma EI kooskõlasta. Inimene on olemas, kes teen projekti ja on olemas ka inimene (konstruktor) kes teeb oma plaanid jne. Loomulikult saavad kõik asjad tehtud seaduse järgi ja vallaga kooskõlastades, ega ma loom ole.

      Igatahes olen ma praeguseks teada saanud, et kõik on tehtav ja lahendatav, ei pea üldse muretsema. Ma ei tea, kui kaua sa soovid, et ma selle remondiga venitaks või ootaks? Panga poolt on lepingusse pandud punkt, et 30 päeva jooksul peab ahi välja lõhutud olema, ma ei saa seda sinu soovi peale lihtsalt jätta.

      Ma hea meelega toimetaks ka tasakesti ja tuba-toa haaval, aga ma pean kohe alustama lammutusega (sest…leping) ja kui juba lammutustöö käib, võiks see korraga tehtud olla. Sest kuni remont pole valmis ja ma seal majas ei ela, maksan ma kahe koha laenu 😀 Seega pole väga aega tilulilutada.

  • Mina
    September 26, 2024

    Saun saunaks. Võib-olla lapse mõne aasta pärast naudiks seda, kes teab. Aga pesemisruumi küll likvideerida ei soovita. Mul ainul 2 teismelist ja kokku ainult 3 inimest ning üks pesuruum on vähe. Dušširuumi jätaks kohe kindlasti alles ning lisaks ka sinna wc. Et oleks siis 3 wc’d ja kaks pesuruumi.

  • MC
    September 26, 2024

    Hiljem kahetsed kui sauna ära kaotad. Saun on oma majas must have ja parim asi üldse. Trust me

    • Mallu
      September 27, 2024

      Lasin ka oma praeguses korteris välja lõhkuda ja olen täpselt null korda kolme aasta jooksul kahetsenud 😀

  • K
    September 26, 2024

    Ma muudaks sauna hoopis pesumasina+kuivati ruumiks, paneks sinna kraanikausi ja ilusa tööpinna. Kui sul just see kuskile mujale ei olnud planeeritud.

    • Mallu
      September 27, 2024

      Pesumasin ja kuivati tulevad üles vannituppa, see tundub loogilisem, kui oma pesuga üles-alla joosta

      • Tyy
        September 27, 2024

        selle tahtmise peale vaataks hea meelega ülemise korruse vannitoast fotot, kus enam vähem kogu ruumi suurus avarus näha on. Tean, et su lapsed armastavad vanni , vaja ka dushi ja nii näib, et selleks kõigeks ruumi napib või saab hirmus täistuubitud. Ma ise ei vaja pesukuivatit ja nii arvestan alati ka pesukuivatus restile ruumi,kui teistele lahendusi pakun. All oleks see kenasti kõik ühes võimalik korraldada. Lõppeks on see sinu kodu, sinu kuningriik ja tahtmised. Sel juhul soovitan alles jätta all pesemisvõimalus. See on asi mida raudselt varsti vajad.
        Ma näen, et oled KOGU MAJA ümberehituse ette võtnud. Saaks ka odavamalt. See on ilmselt põhjus miks inimesed sulle annavad kokkuhoidvaid lahendusi ja nõu, kus näevad priiskamist. Eriti kui arvestada, et otsisid algselt 300 tuh maja aga ostsid pea poole millise ja lammutad ta päris laiali, mis lisab majale veel 100 tuhhi. Mälean, et korteri remondi puhul oli sama asi, et ütlesid et teed ainult värskenduse, aga tegelikkuses see nii ei olnud. Kaasa mõtlemise juures on oluline end väljendada täpsemalt või piiritleda summade või aja kuluga.
        Minu maja ehitusel nullist sisse kolimiseni läks 5 kuud. Nii ei saa ma aru, miks sisetööd peaksid võtma rohkem aega. (okt-veebr) ja see ehitajat naerma ajas. Võibolla oli seal mõni arhitekt kel projekti tegemise järjekord on kuudeviisi pikk.

      • K
        September 29, 2024

        Mul on olnud majas pesumasin ja kuivati nii üleval kui all. Üleval eelis on, et jah ei jookse edasi-tagasi, all jälle see, et kuivati saab õhtul käima jääda. Ja visuaalselt on vannituba pesumasinata ilusam.
        Sarnaselt teistele ütlen, et ära mingil juhul kaota ära kahte vannituba. Mul on teismeline poeg, juba tema on vannitoas päris pikalt, aga kui tal sõbrannad külas on, siis päriselt ka, vannituba pole kunagi vaba 😀 Ja kui nad kõik peavad jõudma hommikul samal ajal kooli, teismelised ei armasta varem ärgata, hoiad sellega palju tülisid ära… Pesuruumi uuesti rajamine on kallim ka kui olemasoleva põhjal uue tegemine. Muidugi saab hakkama ka ühega, inimesed saavad ka külma veega kausis pesta ennast ja ei vingu, aga mõnusamalt saab ka samas.
        Tehnoruumi saab tegelikult edukalt majapidamisruumina kasutada ja praegusest sahvri teha. Ja siis saaks olla leiliruumi asemel dushiruum näiteks.

  • Tiina
    September 27, 2024

    Ma ei ole kindlasti mingi ehitusekspert, aga olles suur HGTV maja flip’i saadete fänn, siis üks murekoht köögi ja elutoa asukoha vahetusel on torustik. Kogu torustik seal tuleb tõenäoliselt ümber ehitada ja see pole kindlasti odav. Seega soovitaksin konsulteerida ennem oma spetsialistidega, kui peas mööblit paika hakkad panema, sest pettumus on nõme tunne. Aga mõistan kindlasti seda elevust, mis kogu protsessiga kaasas käib. Lihtsam on faktid ennem teada saada ja siis planeerima hakata.

    • Mallu
      September 27, 2024

      Me peame nagunii kõik põrandad üles võtma, seega pole see torustiku asi üldse probleem.

  • Tyy
    September 27, 2024

    Mallu , sain oma kirjale ja joonistele vastuse, et need ei jõua sinuni. Palun millist e-maili kasutada? Mul on mõtteid. Joonised ka valmis, et neid spetsialistidele arutuseks anda, kui see on sinu jaoks hea idee.
    NB! mu email on muutunud, pole enam see millega end kunagi registreerisin su lugejaks. Selle kommentaari juures on uus e-mail.

  • Kukuu
    September 27, 2024

    Ma üldse mõtlen, et miks on vaja nii suurt maja? Palju lahedam oleks väiksem maja suure aiaga. Lapsed saaks mängida õues ja ise saaks käe mullaseks.

  • Jaanika
    September 27, 2024

    See on nii kentsakas, kuidas inimene ütleb, et ta ei hooli absull saunast ja lõhub selle välja, ja siis on ikka hunnik inimesi targutamas, et see on rumal mõte, et saun on “must have”! See on ikka puhtalt igaühe eelistus – kui mulle saunas ei meeldi käia, siis miks ma pean seda hoidma, sest teised inimesed arvavad, et saun on nii vahva? 😀
    AGA
    Mida tasuks mõelda ja arvesse võtta – kogemused inimestelt, kellel on juba kodus teismelised ja annavad sulle nõu, et 1 pesemisruum on liiga vähe! Jah, praegu on lapsed väikesed ja saate oma asjad aetud, aga usu neid, kes sulle ütlevad, et teismelistega muutub kõik 🙂 See pole ju enam kellegi iskliku eelistuse pealt tekkinud arvamus, vaid siin räägib kogemus 😉 Mul on kodus 3 poissi ja 1 pesuruum ning 1 wc ja see on paras peavalu! Sul on tüdrukud, läheb veel hullemaks 😀
    Aga edu remondiga – nii põnev minu arust! 🙂

  • E
    September 28, 2024

    See on mulle nii südamelähedane teema, kuna olen nii suuremõõtmelisi renosid teinud (koos floorplani muutmisega), kui ka ehitanud ja ise planeerinud.

    Tahaks ka sinu planeeringut niisama oma lõbuks ümber joonistada, aga enne kui mingi täiesti ebasobiliku asja teen, tahaks hoopis küsida paar küsimust (kui viitsid vastata), et teie vajadustest paremini aru saada:
    1. Mitu magamistuba teil tegelt kokku vaja on?
    2. Kui võimalused oleks piiritud, mitu vannituba võiks olla?

    • Mallu
      September 29, 2024

      Vaja on viit magamistuba. Teoreetiliselt mul ei ole midagi selle vastu, et mul oleks all ka vannituba, aga mulle tundub et vb see 4.5 ruudune osa jääks sahvri jaoks liiga väikeseks?