mina ei kasvata oma last raamatu järgi!

Kuuludes mitmesse erinevasse “mammagruppi” facebookis, hakkab mulle tihti silma see, et kui kellelegi öeldakse, et ta on näiteks midagi oma lapsele valesti andnud süüa, või teinud midagi valesti (jätnud tundideks käimistooli), siis on nende emade esimene reaktsioon vastata rünnakuga: “Mina ei kasvatagi oma last raamatu järgi! Iga ema teeb nii, nagu ta ise õigeks peab!”.

Mul on tunne, et mõni naine lihtsalt EI TOHIKS ema olla. Ausalt. See ei saa ju selge mõistusega inimene olla, kes väidab, et tema lastearst ütles talle, et: “Kõik, mida neljakuune on nõus suhu panema, tohib talle anda!”. Ja see ema usub ja annabki! Sest arst ju ütles. Kas inimestel siis tõesti endal mõistust peas ei ole? Ma olen kindel, et kui ma annaks Marile keemiast nõretavaid kummikomme, siis ta paneks need endale suhu. Kui rumal oleks minust uskuda, et see tõesti siis ka lubatud on. Ainult selle alusel, et kui suhu paneb, siis võib võtta. Mis selle all mõeldud on? Et laps alateadlikult ei paneks ebasobilikke asju suhu? Sellisel juhul puudub minu omal küll alateadvus, sest suhu läheb absoluutselt kõik, mis pihku satub.

Ma ei saa sellest aru, et ütleme, et ma küsin teistelt: “Tere, andsin eile lapsele killukese suitsulesta, mis nüüd saab?”. (Kuigi ma peaksin ilmselgelt pea peale kukkunud olema, kui ma nii jaburat asja kuskile küsima lähen) Teised vastavad, et ära enam anna, seda ei ole hea enne aastat anda, kuna see on hirmus soolane. Loogiline inimene ütleks, et aitäh vastamast ja ei annaks teinekord enam oma lapsele suitsulesta. Tendents aga näitab, et selle asemel, et informatsiooni vastu võtta, hakkab tööle “kaitserefleks” röökida: “See on minu laps! Ise tean, mis talle parim on!”. Aga miks sa siis küsid? Minu poolest võid sa oma lapsele sisse sööta kasvõi 12 kilo haugi veinimarinaadis, aga kui sa sellest ise suure suuga rääkima tuled, siis võiks olla valmis õpetussõnadeks, et nii ei tehta. Miks üldse targemad vaevuvad õpetama? Sest lastest on lihtsalt nii paganama kahju.

Paljude meelest on ka adekvaatne väide, et vanasti küll anti ja miskit ei juhtunud. Aga vanasti olid esiteks asjad palju puhtamad, mida nüüd ainult keemiast üle kastetuna osta saab. Teiseks ei olnud vanasti vahendeid. Jah, minu vanavanemad andsid ka oma lastele mannakörti süüa, aga mitte sellepärast, et see oleks nende meelest parim valik, vaid see oli ainus valik. Uskuge mind, kui mul ei oleks Marile mitte midagi süüa anda, siis ma leiutaks ka igasuguseid imeasju, mida ta vähegi sööks, et ta nälga ei sureks. Aga kui säärast olukorda ei ole, siis miks mitte pakkuda lapsele tervislikke valikuid, mis on talle eakohased?

Ma mõistan, et on kiusatus anda lapsele “häid” asju, aga päriselt kah. Lastel on terve elu aega neid asju süüa. Mina näiteks ei jõua ära oodata, et lapsele oma aia herneid ja marju pakkuda. Need on ka väga head, mitte ainult shokolaadiküpsised ja muu säärane kraam.

Ja kui need emad jalaga põrutavad ja ütlevad, et ah, teie võite siin öelda, mida tahate, mina annan oma lapsele seda, mida ma tahan, siis ma ausalt tahaks minna ja talle vastu kukalt anda. Noh, las ma ka teen, mida ma tahan…

demotivation-us_are-you-always-this-stupid-or-are-you-making-an-extra-effort-today_131370140227-9159538

Mida sina arvad?

* Required fields are marked *

40 Comments
  • Merilin A
    April 25, 2014

    Nii tuttav teema! Ega raamatu järgi ei saagi, oma sisetunde järgi kasvatatakse, aga kurat, kui mõne sisetunne on selline, siis edu talle!
    Mina järgisin ja järgin oma sisetunnet ja mõistust ning lapsed tunduvad olevat ok ja ei kurda, et neil on mõni asi titeeast puudu jäänud!

  • Liis
    April 25, 2014

    Seal ongi mõttetu midagi kommenteerida, kuna nagunii sind kuulda ei võeta. “tublid ja head” on need, kes annavad oma lastele igast kräppi süüa, halvad emad on need, kes on end natukenegi harinud ja ikka mõtlevad ka, mida oma lapsele suhu panna. Mu poiske sööks hea meelega pulgakomme, jäätist ja cocat, sest ta ju teeb suu lahti, kui midagi pakkuda! Mammagrupis võibki ainult kommenteerida niimoodi, et oi kui ilus laps, oi kui tulbli, oi kui nunnu, oi kui lahe, oi kui ilus! Ainult üks kuradi kiidulaul! Aga katsu normaalset inimese juttu ka ajada- oi siis oled kohe halb ja targutad. Sick!

  • Johanna
    April 25, 2014

    Sellepärast need tänapäeva lapsed nii allergilised ongi, et emad annavad igasugust sodi süüa. Nojah lisaks veel see keemia, mida raseduse ajal näost sisse süüakse. Mõni ikka ON sündinud seinapõrkega, pole midagi teha.

  • Leevi
    April 25, 2014

    Ise ka muigan nende inimeste peale, kes pimesi arste usaldavad.
    Samas lisatoitu lapsele nii vara ei annaks kui sina andma hakkasid. See alates 4dast või hiljemalt 6dast kuust lisatoidu andmine on ka üks suur arstide ja lisatoidu tootjate puhutud mull, mida terve mõistusega inimene jälgima ei peaks.

    • Mallukas
      April 25, 2014

      Ma poleks ka muidu andma hakanud, kui Mari kaalu nii nigelalt juurde võtnud poleks ja rinnast keelduma hakkas. Muidu mõtlesin ka 6da kuuni ikka oodata.

      • Anu
        April 25, 2014

        Üldiselt on ka see arstide poolt väga kehv nõuanne, sest juurika püreed on ju dieet toit – kuidas laps peaks selle pealt juurde võtma hakkama?? Okei, kui päev otsa putru annad, siis paisub ehk süsivesikute peal jah, aga nelja kuuselt ei ole see küll variant. Arstid võiks anda just nõu, kuidas rinnapiima kogust suurendada ja lapsele rinda rohkem anda, et juurde võtaks.
        Rinnast ei loobu ka ükski titt vabatahtlikult, selleks on ikka mingi põhjus. Kas lihtsalt mingi streik, mis möödub, või on pudelit kõrvale antud ja laps lihtsalt harjub pudeliga ja ei viitsi enam rinnast imemisega vaeva näha.

        Igaüks teeb ikka nii kuidas ise heaks arvab ja mida oma lapsele soovib. Aga jah see selline ‘teen mis tahan’ kontingent on paraku ikka väga suur.. Tõesti, ega muud ei olegi, aga lastest on kahju.
        Lapsevanem peaks ikka olema vastutustundlik ja ajudega inimene.

  • SV
    April 25, 2014

    Mulle meeldib see põhjendus ka: “Panin ikka soola ka juurde, muidu oli nii mage, et ise ka ei sööks”.
    Muidugi ise ei sööks, kui oled harjunud juba aastakümneid oma toitu soolaga sööma ja viimasel ajal on ju üldse igasugused teravad kastmed jms moes, millega toitu maitsestatakse. Lapse jaoks on aga kõik maitsed alles uued, miks siis peaks hakkama naturaalset juurvilja maitset tema jaoks rikkuma… vot mina aru ei saa :S

  • Triin
    April 25, 2014

    Kahjuks pole need samad emad ka ise kõige paremate eluviiisidega ma kaldun arvama ja ka sellepärast tundub see neile nii loomulik. Vaesed beebikesed 🙁

  • Britt
    April 25, 2014

    Aamen!
    Mul on paljudest beebidest lihtsalt nii kahju, sest selle asemel, et oma valikute üle veidi mõelda ja oma pead kasutada, on paljud emad hoopis otsustanud ise lastena käituda. Ja seda aega mida võiks kasutada selleks, et mingeid algelisigi teadmisi toitumisest omandada, kasutavad nemad hoopis selleks, et internetis möliseda ” ise tean, mis on kõige parem”, “mis ma olen sitt ema nüüd vä, haha, ajage ise raamatus järge taga”

    Ma saan aru, et kõik pole ilmselgelt emadeks loodud, aga võiks ju aru saada, et see pisikene inimolend sõltub oma vanematest ja nende valikutest.

    Tuletab meelde ka ühte juhtumit kus ema viis oma kümnekuuse lapse mäkki ” ta tahab ju ka vaheldust”. No halleluuja

  • Triin
    April 25, 2014

    Mul sotsiaalne närv ei pidanud vastu sellistele gruppidele. Selline ajuvabadus valitses!
    Mitte, et mul midagi noorte emade vastu on aga enamustel juhtudel ajasid rumalat juttu just alaealised/noored emad kellel ilmselt lihtsalt elukogemusest puudu.
    Teine selline väljend mida kasutatakse on ” Ema teab paremini mis tema lapsele hea on!”. No ikka ei tea küll kui see ema lauslollust suust välja ajab!
    Tänapäeval on internetis ju lehtede kaupa asjalikku infot söötmise ja saja muu asja kohta, seda enam paneb imestama, et lauslollus on nii levinud. Vist ei osata õigetest kohtadest infot hankida.

  • Kertu
    April 25, 2014

    Ma arvan et kui lapsele torusiili pudel näppu anda, siis ta üritaks seda ka endale suhu toppida. Lapsevanema töö ongi otsustada lapse eest et mis on ohutu ja mis mitte, kuni lapsest saab täiskasvanud kes ise vastutab enda tervise eest.
    Sest noh, kes meist ei ole näinud põngerjat, kes siiralt on veendunud et tema suudaks ainult shokolaadi ja kommide peal elada (jah, täiuslikel vanematel on lapsed kes ise juba beebieast peale valivad tervislikud alternatiivid. Täitsa ise. Shokolaadi peale teevad “pähh”. Aga nii mõnigi ei ole nii täiuslik).

  • E.
    April 25, 2014

    Mul tuttav ütles, et need kes raamatu järgi elavad on rumalad, et vot tema jõi päevad läbi ja kimus suitsu rasedana ja et näe, tema laps terve. tahtsin talle sellesama pudeliga vastu pead panna, mida juues ta mulle seda sitta ajas…

  • Anette
    April 25, 2014

    Oijah, vanavanemad ka pakuvad enda taldrikult soolvees keedetuid juurikaid ja ma olen nendest ikka kõrvale vingerdanud, et mitte solvata aga no misasja. Ma ei viitsi enam vingerdada ka, ütlen otse välja, et ei tohi olla soola ega suhkrut. Ja ma ei saa aru emadest, kes arvavad, et suitsutatud liha või šokolaadi on õige anda beebile. Kui keegi ütleb, et “kui mina seda magedat asja ei taha, siis ei taha laps ka”, siis mida fakki noh. Beebi maitsepungad on palju tundlikumad kui täiskasvanutel ja kui sa oled väikese beebi ema, siis mis mõttes sa seda ei tea. Võiks ju veidi uurida..

  • Kea
    April 25, 2014

    Mul on üks tuttav , kes annab lapsele iga päev poest ostetud ploomimahla ning kohupiimakreeme ja muud sellist kraami.
    Kui ükspäev tahtsi lapsele anda keefiri ja ma soovitasin paar tera suhkurt panna et see nii hapu ei tunduks siis ütles et ei taha niipalju ka suhkurt anda.
    Poekraam mida laps sööb ainult suhkurt sisaldabki. Aga noh, mul pole lapsi ju, mida ma ka tean 😀

    • Keidy
      April 25, 2014

      Vana see laps on siis tal ?

  • Jaana
    April 25, 2014

    Minul endal küll lapi ei ole, aga olen väga hästi kursis tervisliku ja mõistlu toitumisega, sealjuures ka väikelaste toitumisega. Senini jäi silma, et just noored emmed on need, kes teevad nii mõnigi kord väga nö halbu valikuid lapse toidu suhtes, aga nüüd olen kõrvalt näinud kuidas ca 40 aastane ema on oma lapst titest peale sõna otseses mõttes nuumanud. Pisike sõi juba poole aastaselt ainult magusaid asju, näiteks söögiks magus kohupiimakreem ja joogiks jogurt!! Milleks nii väikesele üldse selliseid tooteid sisse sööta, ma ei saa aru. Ise on põhjendanud sellega, et lapsele maitsed, no kurat nii väike ei tea ju mingitest maitsetest enne midagi kui ema ise pole talle neid andnud. Lisaks sai laps juba enne aastaseks saamist päris tihti sokolaadikomme süüa, ema nii rõõmus ise ka et hea laps, istub rahulikult diivanil ja sööb komme. Kommidele lisandusid üsna ruttu ka krõpsud ja muud soolased snäkid. Muidugi ei saanud laps nö keskmise järgi areneda, vaid istuma hakkaski alles kuskil aastaselt ja üldse on näha, et lapsel on arengus mahajäämusi, aga see on juba teine teema. Ka praegu kui laps on juba viiene, ei oska ta lugu pidada normaasest söögist, kui on lõunaaeg ja pere istub koos laua taga, siis on ju hea kui laps rahulikult teises toas mängib ja hiljem siis krõpse või magusat sööb/joob. Minul on lapsest väga kahju ja tänu sellisele käitumismustrile ema poolt, on minu head sõbranna suhted selle inimesega, sest mulle ei mahu pähe, et vaatamata kõikide korduvalt tähelepanu juhtimisele tema lapse söömise teema juures, ei toimu mingeid muutusi. Üritati lapsele küll harjutada limonaadi joomise asemel vee joomise harjumust, aga ka sellest ei tule ju midagi välja kui ema ikka magusaid jooke koju veab. See on õudne.

    • Pisi
      April 25, 2014

      Appi kui kohutav on seda lugeda 🙁

  • Kati
    April 25, 2014

    Muidugi on asju,mis täiesti loogilised,ilma igasuguse õpikuta ja arstita, et neid teha ei tohi! Ja mina ka neid arste täielikult enam ei kuula ja samas ka õpikud ja internet on pigem sellised, et loe ja pane kõrva taha aga ära ainult selle põhimõtte järgi ela. Mina tavaliselt teen teatud asja kohta uurimistööd ja sinna juurde lisan ka omapoolse arvamuse või nägemuse,mis minu lapsele parim!:)-mitte muidugi minnes äärmustesse

    …aga et ema arvaks,et tema lapsele on parim 2 kuuselt ma ei tea kala või äkki hoopis grillliha anda on täiesti mõistmatu:S

  • kuskilt kaugelt
    April 25, 2014

    Oijah.. sellised inimesed! On old olukordi súnnipáevadel jms olemistel, et tahetakse minu(!!!) lapsele(15kuune) anda kooki ja muud jama, útlen et ei anna, pole tal vaja nii varakult sellist rámpsu náost sisse ajama hakata.. siis vaadatakse mind nagu kóige kurjemat ema maailmas, et issssand ei anna lapsele kohe mitte midagi! ma aga lúkkan lapsele banaani náppu ning ta on sama ónnelik kui ta oleks olnud selle koogitúkiga, sest ta ei tee veel vahet ning selleks ongi tal vanemad!
    Kuna ise kasvasin úles aint rámpsu süües ja ülekaalus siis minu jaoks on vága táhtis, et laps sóób hásti ja tervislikult.. saab kommi tulevikus siis kui móistab mis see on ja siis ka móistuse piires.

  • Eve-Liina
    April 25, 2014

    Minujaoks on imelik see kui paljud tuttavad emad kritiseerivad mind, sest ma ei taha anda oma alla 2 aastasele lapsele kommi ja muud rämpsu. Et ta ju laps ja lastele ju meeldib see kraam. Osad tulevad külla ja siis peavad mu lapsele sellise titahäälega loengu, et küll sul on kuri emme 😀 Aga seal emmegrupides on vahest ikka päris hulle vaidlusi jh . Mõned on sellised põikpäised ja kanged, et ei ole mõtet vaielda lihtsalt.

    • SV
      April 25, 2014

      Mis mõttes öeldakse lapsele, et sul on kuri emme!?!??!? :O Ma ei laseks selliseid enam oma koduuksest sisse!

      • Helina
        April 25, 2014

        sama siin. kes on tema ütlema lapsele, et lapsel on kuri emme?! püha issand! ma ei räägiks ilmselt sõnagi enam sellise tuttavaga. isegi kui see on naljaga öeldud, siis väike laps ju ei mõista sellist nalja… 🙁

  • meow
    April 25, 2014

    http://9gag.com/gag/aOqAD46

    • Annili
      April 25, 2014

      hahahahahaaa 😀

  • Helen
    April 25, 2014

    No millest me räägime? 😀 Need super emmed ei oska kirjutadagi! 😀 Jube!

  • Liisi
    April 25, 2014

    Mu mõtted on olnud ka pidevalt selle teema juures. Ja ma ei saa aru sellest väitest, kus öeldakse, et nemad ei kasvata oma last raamatu järgi. Kõlab nagu see oleks mingi suur patt kui oled pisut beebi/lasteteemalisi raamatuid lugenud ja ennast asjadega pisut kurssi viinud.
    Mina ei saanud koos emaks saamisega mingit sellist sisetunnet, millele ma julgeks alati tugineda. Mulle meeldib uurida, mida targemad on asjast arvanud ja siis erinevatele seisukohtadele tuginedes leida kuldne kesktee, mis mulle (ja lapsele) sobib.

  • Kadri
    April 25, 2014

    Meil on praegu lisatoidu andmine käsil. Laps saab järgmine nädal 5 kuu vanuseks. Ja mulle ühes mammagrupis öeldi selge sõnaga, et mis sa ikka ise nendest püreedest teed, poe omad palju paremad. 😀 Ja nii palju tööd ning vaeva -mine osta poest 😀

  • Janika
    April 25, 2014

    Erinevate raamatute lugemine on ju teadlik lapsekasvatamine. Tuginedes kirjandusele ja enda intuitsioonile, saab alles öelda, et iga ema teab, mis ta lapsele hea on.

  • mai
    April 25, 2014

    Olen seda ka varem öelnud, kas siin blogi kommentaariumis või mujal, et ma ka ei ole loom, kellel oleks olemas kõik vajalikud instinktid oma esmasündinu eest hoolitsemiseks. Muidugi ma loen raamatuid ja päris palju! Ja kohandan siis vastavalt oma elule neid reegleid. Töötab hästi, mulle sobib. Muidugi on hästi mugav anda lapsele sedasama kräppi, mida ise sööd – krõpse ja kihisevaid jooke ja muud valmistoitu.
    Perekool peaks olema kohustuslik kõigile esmarasedatele ja edaspidi ka, nt lapse 3-6-9-kuu vanuseks saades mingi loeng. Oeh, meie sotsiaalsüsteemil on nii palju veel areneda… Hea vähemalt, et raamatukesi jagatakse ämmaemanda poolt (ise sain vähemalt 2 tk asjalikke+ 1 beebi isa raamat, mis oli rohkem ilukirjanduslik). Äkki igavusest loetakse ka, kes veel paberi pealt lugeda oskab.

    Muide, millal Su oma raamat ilmub?

  • Ann
    April 25, 2014

    Ah, ma ei tea. Selle beebide lisatoidu ja laste toitumise teemal üldiselt läheb alati nii kiirelt verevalamiseks, sest igal emal on Arvamus. Ma olen üldiselt nõus sellega, et suhkrul, soolal ja tööstuslikul kirsimaitsel alla aastase toidulauale asja ei ole, aga kui laps üldiselt ikkagi tervislikult ja vaheldusrikkalt toitub, ei arva ma ka, et see mingi surmapatt oleks, kui laps paar korda peol vahukooretorti maitsta saab.
    Mu oma laps praegu kolmene, mäletan, et just siis, kui ta umbes aastane olime, käisime korra McDonaldsis. See oli pika mitmetunnise autosõidu sees ja me tegime seal pausi, et korraks jalgu sirutada ja midagi hamba alla saada, ja eks ta siis ka istus ja mõnuga nätsutas seal paari friikartulit. Olid vist jah mõned, kes vaatasid vildakalt, aga kust nad vaesed hinged teadma peaks, et polnud mitte igapäevane perelõunasöök, vaid kord-aaastas üritus.
    Lasteaias paar päeva tagasi just üks kasvataja rääkis, et osad vanemad on tervisliku toitumisega puhta lolliks läinud. Et kodus süüakse rangelt ainult kiviaegset või väherasvast või puu otsast ise alla kukkunud või ma ei tea mis toitu, ja ühtlasi tehakse lastele selgeks, et ainult nii tohib. Ja siis kui lasteaias on kellelgi sünnipäev, ei julge lapsed tükikest kooki süüa, sest see on saatanast.
    Mis ma öelda tahan, on ilmselt see, et kui põhiliselt süüa tervislikku, tasakaalustatud ja eale vastavat toitu, ei pea vast ka paari juhusliku kommi ja soolaheeringatüki pärast põdema – iseasi, kui kogu aeg ja järjekindlalt kommi ja soolaheeringat süüa, aga seda ei soovitaks ju ka täiskasvanule mitte.

  • L.
    April 25, 2014

    Esimese lapsega ajasin raamatutest näpuga järge ja valasin krokodillipisaraid, kui vanaema julges 10-kuusele šokolaaditükikese suhu pista – tapab lapse ära veel! Aga iga järgneva lapsega olen võtnud vabamalt, mis ei tähenda, et oleksin nüüd kaldunud teise äärmusesse, kuid võin öelda, et ma ei kasvata ka (enam) lapsi raamatute järgi.

    Täpselt nii see ongi: http://api.ning.com/files/ZkPg*VLW4CxEwYmu6vyyu43BezxyVbG3qGIRGEEwHiNyOOKkcmWZBwaszf3Uf6NaClHMDHf2NPzVcYrwwZNOsBgDnzHFkI4w/428336_437086696362141_533561963_n.jpg?width=420&height=294

  • Elsa
    April 25, 2014

    Huvitav kas need emad siis ei tea, et väikelaps pistab kõike sellepärast suhu, et ta suu kaudu neid kompab. Kui täiskasvanud vaatavad asju kätega, siis lapsed suuga!

  • Sirly
    April 25, 2014

    Kuskil ülal mainitud al. 4. kuud püree andmisekohta, et pigem rp kogust suurendada ütlen: minu poiss on rinda saanud täpselt ühe korra ja seda sünnituslaual. Hiljem oli teises haiglas intensiivis ja peale seda keeldus rinnast. Pidin anda lisatoitu neljandast kuust. Eriti kasu oli sellest küll, kui mõned kuud sai anda ja alates sellest (pm aasta) keeldub söömast. Imepisikesed suutäied võtab või noh, maitsestamata kohupiimakreemi sööb 🙂 Ei olnud kellelegi varba peale astumiseks öeldud.. lihtsalt… teistele teadmiseks või nii 🙂

    Aga teemasse ka: 😀
    Mulle on seda konkreetset raamatukasvatust peale surutud üsna ebameeldivalt (naabrinaine omad lapsed kasvatas nii ja kui mina ei olnud nõus, et a’la kui teeb peale 23.00 ühegi piuksu ja kui teeb, sokk suhu ning oma veendumuse kaitsimeks kutsus lastekaitse 😀 😀 ) . Anyway nendest samadest gruppidest olen ka mina nõu mõned korrad küsinud ja üldiselt ilusad ja toredad vastused saanud. Paraku jääb silma, et on emmesid, kes vist elavadki feissis nendes gruppides ja ainult kaagutavad et kui sa nii ei tee vaid teed teisiti oled jube ema ja sult tuleks üldse lapsed ära võtta. Huvitaval kombel nende samade emmede lapsed ei arva küll et neil oli tore lapsepõlv :/

  • Pisike Pätu
    April 25, 2014

    Just täna kirjutasin ühe tuttava fb pildile kurja kommentaari.
    Pms. 2,5 kuune laps pandud põlvedele diivani äärele seisma. Ja nüüd ootan seda kurja vastust, umbes kuidas iga ema teab ise mis teeb.
    Koguaeg tulevad sellised pildid kuidas laps on istuma pandud diivanile või voodi äärele pool istukile. Milleks? Kas ma olen loll, aga milleks seda vaja on. Endal ei tulnud isegi pähe selline asi. Miks.
    Üldiselt paneb imestama selle ema kasvatus meetodid ja tänu selle ei suhtle enam eriti.
    Iga lapse viginale topitakse pudel suhu. Küsimusele, et miks lutti ei osta talle? Öeldi, et tema ajal polnud ka seda, miks tema peaks siis ostma? Laps oksendas toitu välja ja mulle tundus, et laps lihtsalt rahutu mitte näljne.

  • nell
    April 25, 2014

    Mina olen selline “loll” ema, kes keedab-aurutab-hautab oma titele püreed reeglina ise. Köögiviljad pole beebile maitsetud, igal asjal on oma maitse ja tite jaoks on see niigi intensiivne. Valgest suhkrust ja magusakraamist kavatsen last vähemalt esimesed paar aastat eemal hoida. Minu lapsepõlvekodus mingit korralikku toitumist polnud ja kuna ise olen ka toitumishäirega siis üritan last õigele teele suunata.
    Kui loen kuidas 7-kuusele antakse jäätist või šokolaadi siis tõesti tahaks nii mõnelegi lapsevanemale koputada… pea pihta…
    Titel on kõik eeldused saamaks terveks ja tubliks inimeseks ja juba nii vara üritavad ta oma vanemad seda saboteerima hakata.

  • K.
    April 26, 2014

    Mari kindlasti vihkab sind pool elu ja vajab teraapiat, sest on pidanud kummikommideta kasvama. 😛
    Mu peaaegu poolekahene ei talu lehmapiimavalku. Ühel hetkel tekkis mulle elukaaslane, kes oli kindlal veendumusel, et laps peab sööma seda, mida ise tahab. Tõi näiteid ka, kuidas see või teine laps seitsmekuuselt näiteks grillvorstidest ja šokolaadist elas, et ei olegi veel surnud, mida ma paanitsen. Aga anname andeks, kõige paremini oskavadki lapsi kasvatada need, kel omal ühtki pole. Niikaua targutas mu kallal, kuni ma jälle katsetasin, et ehk on laps probleemist välja kasvanud ja see katsetus okseralliga lõppes. Nüüd on tasa ja ei plõksi. 😀
    Tutvusringkonnas on veel üks inimene, kelle põhiargumendiks tittedele igasugu sta söötmisel on see, et ära ikka ei sure ju..kena küll. 😀

  • reet
    April 26, 2014

    Mul on natuke suuremate lastega selline lõbus kogemus: keskmine poeg oli kohe-kohe neljaseks saamas, aga paistis oma väikese kasvu tõttu ilmselt titemgi, kui osalesime ühel üritusel pitsa- ja salatisöömaajal. Minu poja vastas istus üks suurt kasvu viiene, kes laskis emmel pitsalõigu tükkideks lõigata (muide, päris pitsa oli, sealsamas värsketest komponentidest tehtud, ei olnud kiirtoidu-tüüpi pitsa) ja kraapis ka nende tükkide pealt kõik köögivilju meenutava minema ja sõi üldse … lusikaga! Ei olnud puudega ega arenguprobleemiga laps. Minu poeg sõi ilusti noa ja kahvliga, muidugi küsis vahepeal lõikamiseks abi, ja pistis hea näoga ka salatit, nii tomatit, kurki, kui rohelisi lehti. Harjumuse asi. Meie lähistel istus üks vanem härra, kes pikka aega vaatles kortsus kulmuga ühte ja teist last, lõpuks tegi: “Mh!” ja lahkus väga pahasena lauast. Kumba ema ta lapseahistajaks pidas, ei saanudki ma teada …
    MIna kasvatan lapsi raamatu järgi küll, selles mõttes, et lisaks erialatöös vajalikele raamatutele olen lugenud ka mõne kümnelapselise pere kirjutatud raamatuid ja neist endale vajalikud tarkuseterad välja noppinud. Toimib ja lisaks meie lastele on tore ka lastega kokkupuutuvatel täiskasvanutel, sest meie lapsed üldjuhul ei jonni, ei tee võõras kohas sigadusi, ei kakle võõraste lastega ja oskavad kasutada viisakusväljendeid. Ja söövad kõike, mida ette antakse. Kommi ka. 🙂

  • lee
    April 26, 2014

    Kas mitte sa ise ei kirjutanud mõnda aega tagasi, et andsid oma lapsele midagi mitte tavapärast. Paar postitust pärast seda kui kirjutasid sellest, kuidas lollid emmed oma lapsi igatsugu saastaga toidavad. Ja kui tolle postituse all keegi julges iitsatada, et äkki on liiga vara, ütlesidki vastu midagi a’la “oma laps, teen mis tahan, ei surnud ära ju”. Enamus muidugi kiitis takka. Eks see fännklaab kiidabki takka midaiganes sa kirja paned.
    Lihtsalt ajuvaba on lugeda veidi? Kui teised teevad, on halb, kui ise teed ja fännklaab nõus on, siis on superkhuul. Oh well..

    • Mallukas
      April 27, 2014

      Oh tead, ma olen talle üht koma teist “mitte tavapärast andnud”, aga siin on ikka vaks vahet sees, kas sa annad midagi ühe korra hästi natukene, või igapäevaselt 300 grammi, kas sa ei leia? Ja noh, siinkohal loeb ka see, mida keegi mitte tavapäraseks loeb. Mõni karjub appi, et ma oma lapsele putru annan, sest enne kaheksandat kuud ju ei pea. Minu point on see, et kui nii väga anda tahad, anna salaja, mitte ära mängi inimeste ees lolli.

  • stefanie
    May 15, 2016

    see oli hea lugu, aga ma ei lugenud seda lõppuni. Tahan küsida mis tähendab MAMMAGRUPP, sest see oli naljakas.