minu suured mured ja probleemid

Ma juba mitu päeva löön käsi kokku, et küll inimesi kogu aeg midagi ärritab ja häirib. Kord on selleks väike Oliver, kes “maja kerjas”, või hoopiski Oliveri ema, kes “last tsirkuseahvina kohtleb”. Muidugi ei tasu ka ära unustada kohutavalt jubedat ja piinlikku hetke, kui uusaastaööl peale presidendi kõne ei lastudki hümni!

Küll on minu elu lihtne – ei vaadanud mina seda hiiglaste saadet, ei tea mina üldse, kui armas või meelt lahutav see Oliver oli (arvestades, et ta on juttude järgi humoorikas väike poiss, siis kujutan kenasti ette, üle vaatama hakata ei viitsi) aga no mul ei saaks olla rohkem ükskõik, kas ta ema tolle palve tegi või mitte. Võib-olla saan mina tema loogikast lihtsalt liiga hästi aru – ta vaatas, et fänne nagu on, tunduvad ju kaasa elavat, miks siis küsida ei võiks. Loogiline oleks eeldada, et kes tahab, see annab, kes ei taha see ei anna. Muidugi, olgem ausad, selle loogika tõttu kutsuti mind hea kaks aastat staarkerjuseks, sest kui mul kunagi läpakas katki läks (mingi 4 aastat tagasi), siis lugejad annetasid mulle paarsada euri. Täitsa ise küsisin. Ütlesin, et arvuti läks katki ja kes tahab, aidake uus osta.

Mul vist toona ei olnud ka eriti seda rahanatukest, ega ma muidu küsima poleks hakanud. Raha sain päevaga kokku ja uue arvuti sain selle eest kenasti kätte. Ma olin ikka super õnnelik. Mäletan, et üks naine kandis 50€ ja see tundus mulle nii kohutavalt suur summa, et ma pidin talle üle kirjutama, et veenduda, et ta kogemata ühte nulli otsa ei pannud oma kandele.

Olid ajad.

Vaatasin praegu isegi järele, et see sündis 2013 aasta novembris. Mari oli siis kuu ajane. Jumal tänatud, et ma seal postituses last ei maininud, see oleks asjad äkki kümme korda hullemaks ajanud 😀 Aga praegu on neid kommentaare nii naljakas lugeda, säh, kes tahab, lugege ise. Oih, hõiskasin enne õhtut, ikka on ära mainitud, et lapsega äri teen:

Niiet jah, võib-olla ma sellest Oliveri ja ta ema skandaalist aru ei saagi, sest ma olen ise samasugune kerjus ja mul polegi sellest vaja aru saada. Igatahes on maru naljakas näha, kuidas inimesed sellest nii hüsteerias on, nagu Oliveri ema oleks neile ukse taha tulnud ja haluga piki pead tagudes raha nõudnud.

Kuigi jah, kui head elutingimused on olemas, siis ma ka pigem ei annetaks. Aga see tähendakski seda, et loen palvet, kehitan õlgu, ei anneta ja elan edasi. Mitte loen abipalvet, hüsteeritsen mitu päeva netis ja siis elan edasi.

See hümni värk on mulle veel arusaamatum. No ei lastud hümni peale presidendi kõnet, mis siis? Ma saan aru, et vabariigi aastapäev oleks, et hümni puudumine selle kohe nadimaks muudaks. Aga vana aasta õhtu? Mis teha tahtsite selle hümni saatel? Või ei, see mind isegi ei huvita. Huvitab pigem see, et mis inimestel endal pole ÜHTEGI vahendit kodus, kust hümni kuulata, kui nii suur hümnikas (hümni isu) peal on. Ja no kui tõesti netti pole, siis nii suurtel hümnifännidel võiks ju vähemalt olla mingi mõnus kassett, mis algusest lõpuni ainult hümni lõõritab. Ja no kui SEDA ka ei ole, siis oleksid need hümnifännid võinud lihtsalt suu lahti teha ja ise laulda nii kuidas torust tulnud oleks.

Ja polekski üldse vaja jälle kuskil mööda netti ahastada, et mul on uus aasta persses, ei kuulnudki aastavahetuse esimestel sekunditel hümni.

apprehensivefrankfoxhound-max-1mb-8223777

Teate, mis on PÄRIS mured? Päris mured on need, kus üks mure loob teise mure ja teine mure loob kolmanda mure ja kolmas neljanda ja nii edasi. Elust enesest: Lende unerežiim on täiesti mööda. Ükskõik, mis ajal me teda ei ärataks või magama paneks, 21-24 vahemikus avab ta silmad ja on üleval. Tuiab tähtsa näoga mööda elamist, nagu turist, kellel on vaja kõik ära näha, enne kui hotelli tagasi minema peab.

Sellega kaasneb see, et ma ei saa vaadata enda äsjasoetatud koolitusi beebifotograafiast (ja mul on neid kaks erinevat, ehk siis 20 tunni jagu materjali!) ja lisaks ei saa ma Kardoga mingit kahekesti aega veeta, kui siin üks imik punnis silmadega meie poole kõõritab ja rosinaid mugides sülle tahab.

See omakorda viib selleni, et meie suhe Kardoga sureb ja kümne aasta pärast ei mäleta me viimast korda, millal me üldse teineteisega rohkem kui ühe lause päevas vahetasime, mis poleks lastega seotud ja üheteist aasta pärast jätab ta mu maha, sest leiab endale uue naise, kellel on aega temaga koos Stranger Thingsi vaadata ja kudrutada.

Selle peale võtan mina masendununa veel 100 kilo juurde ja kuna ma ei saanud neid koolitusi vaadata, siis fotograafi ametist võin ma ainult und näha ja ainuke variant raha teenida saab mul olema see, et ma pean tegema veebilehe, kus ma raha ees videodes terve tordi ära söön või bikiinides olles ennast õliga kokku hõõrun. (See on päriselt ka thing!). Teine variant oleks kasutatud alukaid müüa, aga te kõik teate, et selles äris olen ma juba hävinud (loe äpardunud truspariärist siit), nii et jään selle 200 kilosena raha eest netis koogi söömise peale.

Kui te ei taha mulle sellist tulevikku, siis palun kandke mulle hümni lauldes 300€  öelge mulle, mis sellel Lendel viga olla võib, et ta IGA õhtu sellist pulli korraldab. See on reaalselt varsti juba kaks nädalat nii olnud ja kui ma alguses arvasin, et tegemist on ajavahe ja muu säärasega, siis praeguseks peaks see nagu ju üle olema läinud ja inimene võiks magada nagu ristirahvale kohane, mitte siin keset ööd mööda maja töllerdada.

Mida sina arvad?

* Required fields are marked *

87 Comments
  • Kk
    January 3, 2018

    See mingi lihtne sisse kodeeritud harjumus Lendel. Küll läheb yle 🙂
    Ollile ei annetaks ja hümni laulmine selliste jotatega oleks olnud hümni rüvetamine

    • Mallukas
      January 3, 2018

      Ma muudkui iga õhtu mõtlen põhjuseid MIKS ta ärkab. Nohu on natuke, äkki nina kinni? Äkki köha äratas üles? Äkki hambad tulevad? Äkki seal toas on kummitus? Ma lihtsalt eiii tea :D!

      Teise teema pealt, ega Ollile peagi annetama ja no teooreetiliselt on igal jotal õigus hümni leelotada 😀

  • Eveli
    January 3, 2018

    Naersin südamest,kui seda postitust lugesin???

    • Mallukas
      January 3, 2018

      naer olla ju terviseks 😀

  • Mari
    January 3, 2018

    Jutt jumala õige – kes ei küsi, see ei saa. Aga see Oliveri skandaal on minu jaoks vastik selle pärast, et ema kirjutas küsimise stiilis – olen väike Oliver ja tahan, et mu emmel oleks hea ja tore. Ehk pandi see lapse konks sinna juurde. Sina küsisid oma arvuti jaoks raha ja, jumala eest, kes tahab, see aitab. Aga vastik oleks olukord olnud siis, kui oleksid kirjutanud stiilis:” Olen pisike ühe kuune Marikene ja mu emmel andis arvuti saba ja minu kõige suurem soov siin maailmas on, et minu kallil emmel oleks jälle korras arvuti.”
    Küsimises polegi midagi halba, aga see toon ja viis, kuidas seda tehti oli vastik ja jättiski mulje, et rakendati see pisike poiss vankri ette.

    • Mallukas
      January 3, 2018

      No okei, sõnastas, kuidas sõnastas. Mõni ongi imalam kui teised. Minu jaoks on veidi imelik see ka, kui inimesed kirjutavad laste piltide alla “tere, mina olen väike kahekuune Ivo ja mulle meeldib emmega tsillida”. See on ju pmst sama asi, sest no kamoon, no shit, et väike kahekuune Ivo seda ei kirjutanud 😀 Aga laias laastus ma võin vabalt ainukene ka olla, kellele see kiri vastik ei tundu. Kuid nagu ka öeldud, ega annetama ka ei kutsunud, lihtsalt suht koht pohh oli 😀

      • Mari
        January 3, 2018

        See beebide ja lemmikloomade eest kirjutamine on ikka väga creepy mu meelest ka 😀
        Eks see kiri oleks meist enamusest suure kaarega mööda läinud, kui KÕIK suuremad väljaanded ja portaalid poleks kiunu üles tõmmanud ja nüüd jooksevad juba mitmendad vastulaused ja kommentaariumi parimad palad. Ju siis läheb ikka piisavalt paljudele korda, et klikke tuleb ja tasub edasi kedrata… Mis seal pattu salata, olen ka ise nendele artiklitele mõned klõpsud ja minutid pühendanud, kuigi pole ka saadet vaadanud, kus see laps-staar tuntuks sai.

        • Mallukas
          January 3, 2018

          Ma lugesin Perekoolis last magama pannes (hehe, eii saand hakkama) 9 lk soigumist läbi. On ikka mõnel viitsimist 😀

          • Eveli
            January 3, 2018

            Ma lugesin end magama eile selle soigumise saatel?

          • Mallukas
            January 3, 2018

            ma vist ka, sest hommikul oli see veel avatud :D:D

      • Sisemise leelo otsinguil
        January 4, 2018

        Pisar tuli silmanurka, nii hästi öeldud.

  • Nimi
    January 3, 2018

    Lugesin ‘tordi’ asemel ‘kondi’, turtsatasin naerma, olles tuttav Sinu kirjastiiliga ja siis jõudsin ‘koogi’ kohani ja mõistsin oma viga 😀
    Lendega seoses, siis mul laps kunagi ärkas iga öö punkt 3.11 üles ja uinus umbes 6aeg, õudne aeg oli, nii et edu! Nõuandeid anda ei ole, sest me proovisime kõike, täissööta, õues käia, autoga sõites uinutada, kussutada-sussutada, kaissu võtta, laulda, 101miljonit korda pikali panna ja magama suunata, mitte midagii ei aidanud, sai ise sellest kuidagi üle. Kui nüüd oleks samas olukorras, siis lihtsalt lepiks, ei läheks enam närvi ja prooviks püüdlikult last magama suunata, lihtsalt aksepteeriks oma hingerahu eesmärgil, sest noh, kunagi ju ikka olukord muutub.

    • Mallukas
      January 3, 2018

      Ma õnneks närvi mineja vend polegi, lihtsalt kehitan õlgu ja vaatan, kuidas mu suhe sureb.. 😀

  • Triin
    January 3, 2018

    😀 😀 palun kandke mulle hümni lauldes 300. Mu kohe kahene teeb sama pulli. Panen kl 21 magama ja tunni/hiljemalt paari pärast on ta nutuga üleval ja mul ei jää muud üle kui ta enda juurde üles võtta. Vahib nii kaua üleval kui ma ka alla annan ja koos temaga magama lähen.

    • Mallukas
      January 3, 2018

      Ma just mõtlesin sama täna, et kui ma kogu aeg tema kõrval lamaks, siis ta vist jah ei ärkaks, aga ma ei taha kell 8 magama minna :D!

  • Kaisa
    January 3, 2018

    Meie poiss ärkas nii umbes 3 tundi tagasi üles ja tuiab ringi, nagu päevasel ajal ikka.
    Selle aja peale on jõudnud 2 korda ratta endale peale tõmmata, klaasi ära lõhkuda, hullult vinguda ja arvutis “IT” asju teha… Tema puhul on see ebatavaline, kuid noh, ega hommikul 11ni magamine siis uneajale head tee 😀
    Tagantjärele mõelda- kui oleks kohe ta juurde läinud, mitte vanemale poisile unejuttu lugenud, oleks ta vist õndsas unes- issi polegi vist nii hea kussutaja, kui arvasime 😀

  • Kadri
    January 3, 2018

    Meil oli mingiaeg sama mure,tüdrukuga.Tee mis sa teed, laps ärkab ülesse ja kõik.
    Läheb õnneks üle nii mingi miljoni aasta pärast (ok tegelt ala kolm nädalat).
    Jõudu ja jaksu!

    • Mallukas
      January 3, 2018

      Noh, kaks on üle elatud 😀

  • Karin
    January 3, 2018

    Aidata ei oska, aga tahaks lohutuseks seda öelda, et meie 11.a ja 4.a neiudel kah see unereziim täitsa pekki läinud selle pyhade puhkusega. Alles nyyd sain nad voodisse! Ei kujuta ette kuidas see magama minek järgmine nädal neil on kui on aeg kooli-lasteaeda minek. ?

    • Mallukas
      January 3, 2018

      Jah, selles suhtes on veel hea, et Lende ju ei PEA ärkama vara ja kui ärkabki, saab iga kell uuesti tagasi põõnama minna. Mari õnneks läheb kenasti 8-9 tuttu.

      • Zireen
        January 3, 2018

        Sul veel niigi hästi 😉 meil lähevad lapsed hiljem magama, kui me ise. No samal ajal igaüks oma voodisse a magama jääb tihti hiljem, kui me. A Lendet ja Mari võiks ideaalis ühele reziimile (rõve sõna) harjutada. Lendele lasteaia uneaega ma mõtlen, tuleviku jaoks.

  • Ty
    January 3, 2018

    Oh jummel… minu teine laps ei maganud 2,7 aastat! St iga öö oli tunde üleval! 2,7 AASTAT! Alates sûnnist lohutati, et noh algus raske ja siis et gaasid ja et hambad jne. Lõpuks enam ei lohutatud ka? oh jah. Nüüd kuus juba ja siiani enne 23 magama ei saa teda. No sexytime for you my friend! ? vast sul on better luck. Nõu ei oska peale kindla rutiini tekitamise ja ekraanidest hoidumise 2h enne uneaega anda. Aga i feel u bro!

    • Mallukas
      January 3, 2018

      Ma just täna mõtlesin, et kas niimoodi tunnevadki ennast lapsevanemad, kelle lapsed EI MAGA. Et no, meil nagu siiani vendanud ja pole kunagi sellist kammi olnud, nüüd siis karma maksab kätte 😀

  • Ai
    January 3, 2018

    Mis kell sa ta magama paned? Minu 1,5a läheb ööunne alles 22 ajal ja muidugi magab ka kella 9-10 ni.
    Päevaune teeb nii 13-15 ajal.

    • Mallukas
      January 3, 2018

      No eks see ole ka, et pole nagu graafikut. Täna ärkasime kõik kell 8, viisime Mari aeda, kell 9 jäi Lende jälle magama ja pani 10ni. Siis mingi 3-pool 5 magas ka ja kell 8 oli juba mega unine ja hõõrus silmi. Panime magama jaaaaa…kell 9 ärkas 😀

      • Saarlane
        January 3, 2018

        Unereziim ja kellaajad paika harjutada, siis hakkab ka korralikult magama. Muidu ongi nii, et magab siis kui ise tahab ja ööuneks ei ole ennast piisavalt ära väsitanud. Sellisele piisab ühest päevaunest.
        Või kui ta ongi pidevalt väsinud, ehk siis Vb ongi veres raud vms näitaja liiga madal?

  • K
    January 3, 2018

    Mul tüdruk ka ärkas mingi aeg pidevalt hilisõhtul üles ja vaatas mind sellise näoga, et tal unega ühel pool ja ma võiks nüüd teda lõbustama hakata. Ei hakanud. Olin samas toas, võtsin ainult sülle, lampi põlema ei pannud, lutt suhu ja rääkisin sosinal rahulikult, et on uneaeg jne või laulsin tasakesi unelaulu. Mõte selles, et laps teaks, et on magamisaeg ja tšilli ei tule ja pigem teha kõik, et ta uniseks jääks. Minul aega võttis aga asja sai. Ei tea, millest see Lendel tuleb, et ta ärkab aga talle võib see hilisõhtune ärkamine ja ringi tuiamine kiiresti harjumuseks saada. Edu igatahes! ?

    • Mallukas
      January 3, 2018

      No selle 12 päeva jooksul oleme me julgelt pooltest päevadest temaga koos TUNDE seal lebanud pimedas 😀 Ei miskit.

  • P.
    January 3, 2018

    Jaa, on ikka mured ju inimestel. Aga Lende osas, i feel you! Mul praegu omal üks 7-kuune, kes ka hakanud öösel üleval passima mingi aja. No tal ma tean on hambaid lõikumas ja ilmselt ikkagi mingi ajutine nähtus. Aga ikkagi, see ei lohuta nagu väga, kuna ma ju ei tea päriselt, kaua see pull kestab 😀

    • Mallukas
      January 3, 2018

      Jah, äkki ühel hetkel on 25, elab ikka kodus ja käib poole öö ajal pinda 😀

      • Carry
        January 3, 2018

        Jaaa..ma arvasin ka et ajutine…juba 3 kuud kestab ja hakkas hammaste lõikumise perioodist..ehk siis kui ta oli samuti 7 kuune. 100 korda ärkab ja kiunub..kui tissi poleks, oleksin juba hullaris ammu. Sest mitte kui midagi ei rahusta seda last. Ei paitamine, musitamine, silitamine, juua andmine tassist, kõhu täissöötmine enne magama minekut, lutt…mitte kui midagi :/

        • Mallukas
          January 3, 2018

          minu õnneks vähemalt Lende ei nuta. Ta lihtsalt… on üleval 😀

  • Egle P.
    January 3, 2018

    Mu kahenädalane beebi ka ärkab viimastel päevadel 23 üles, sööb kõhu täis ja siis vaatab suurte silmadega rahulikult ca 1-2ni ringi. Endal on raskusi silmade lahti hoidmisega juba selleks ajaks. 😀

    Ja mind tegelikult huvitaks, kust saab beebipildistamise e-kursusi osta/läbida? 🙂

    • Mallukas
      January 3, 2018

      No nii väiksed teevadki imevigureid, aga Lende oli juba nagu inimene! 😀

      Koolitused ostsin creativelive.com’ist ja teise megbittonlive.com’ist 🙂

  • Jaana
    January 3, 2018

    Oeh.. Annetaks keegi mulle ka raha, et uue arvuti saaks osta. 😀 😀 😀

    • Mallukas
      January 3, 2018

      Mis siis muud, kui pane abipalve teele ja muudkui küsi 😀

  • Marru
    January 3, 2018

    Lende mittemagamise kohta lugedes tuli meelde-ka minul poiss tegi umbes samas vanuses samasugust tralli. Kestis äkki 3-4 nädalat ja sama järsku kui algas, sama järsku lõppes. Ei olnud seost hammaste/nohu vmt asjaga.
    Seega kannatust ja ehk saad ikka oma suhte päästetud ja ei pea 100 kilo juurde võtma 😀

  • Karoliina
    January 3, 2018

    hümni teemal nõustun sinuga.. enamik inimesi on aastavahetusel õues ja kas vaatavad või lasevad ise rakette, kellel seda hümni vaja on… :S

    • Mallukas
      January 3, 2018

      Ei noh, kui keegi tõesti tunneb, et ta väga tahab, siis nett on ju täis võimalusi seda teha 😀

    • Zireen
      January 3, 2018

      Pensionäridel ilmselt

  • Liisa
    January 3, 2018

    Mu kutil ka mingi trall viimasel ajal kui lasteaiast koju jäi. Protestib lõunaune aeg siis avastab et võib alates 8st magada. Mina lootes et ohh nüüd saan jalad seinale visata. Aga reaalsus-ärkab tunni-kahe prst üles ja rahulikult möllab kasvòi kella 3ni välja. Siis muidugi ärkab pool 11 päeval. Praegu ka, eile läks magama ca 2 paiku aga samas nüüd juba üleval. Õnneks on muidugi nüüd viimasel ajal jumal mulle halastanud ja mu laps magab terve öö une. Laps saab aprillis 4. Niiet ma pole magada saand mingi miljon aastat?
    Aga ma hoian silma peal, unekooli värk pidi kA aitama 🙂 või periood?

    • Mallukas
      January 3, 2018

      Tead, Lende ärkas täna üldse tulikuumana, ma ei tea, mis temaga toimub 🙁

  • M
    January 3, 2018

    Kui uudistest kuulsin, et hümni ei lastud mõtlesin huvitav kas seal pidi hümn olema? Kas seda hümni on iga aasta lastud? Kus Mina siis Olen olnud? Meie mehega vahetame ka päevas umbes 2 lauset, näiteks:” Kas sexsime ?” ” Täna ei viitsi” ” OK”

    • Mallukas
      January 3, 2018

      Mul nagu vist häguselt meenub, et vist lastakse jah hümni. Aga meil vähe teised laused, nagu “Kas Mari riided homseks on kokku pandud?”, “Keegi haiseb nagu sitt!” jne 😀

  • Heleri
    January 3, 2018

    Ma olen mehe kell neli öösel üles äratanud, et “suhet säilitada” 😀

    • Mallukas
      January 3, 2018

      ma magan kell 4 öösel 😀

  • Yutulind
    January 3, 2018

    Ta ärkab üles ühe unetsükli järel. See ongi 45min kuni tund. Minul juhtub seda ka 1a 4k poisil. Päästjaks on tiss. Uinub uuesti.

    • Mallukas
      January 3, 2018

      ma võin seda tissi nii kaua anda, et see küljest ära kukub, aga ei miskit. Tõesti, kui meenutan, siis Tenekal ta ka vahepeal ärkas ja kui tissi andsin, magas edasi, aga nüüd ei midagi.

      • Zannukene
        January 3, 2018

        Kui asi ühest unetsüklist teise minemisest, siis proovi, mine u 15 mini enne seda, kui ta ärkama peaks ja puuduta teda nii tugevalt, et ta ennast liigutaks. See peaks esile kutsuma tsükli vahetuse.

        • Mallukas
          January 3, 2018

          Ma ju ei tea, mis kell ta ärgata kavatseb 😀

  • MP
    January 3, 2018

    Vot, mina ka ei saa aru sellest hümni vajadusest Aastavahetusel!? Minu arust Aastavahetus on selline tore, lõbus, rõõmus sündmus ja siis on kamp inimesi, kes nõuavad hümni, mis ei kattu minu arust kuidagi Aastavahetusega ja siis ollakse veel solvunud ja vihased ka, et kurat miks ei lastud!? No johhaidiiii ma ütlen… 😀 Ma isegi ei teadnud seda, kuni eilseni, et hümni lastakse? Kahju, et inimestel on sellised “probleemid”, mille kallal norida. Saan aru, et Taasiseseisvumispäeval jne… lastakse hümni ja Isamaalisi laule, aga no kuulge, Aastavahetusel? 😀 😀 Ah, eks igaühe oma asi jah 😀

  • Elis
    January 3, 2018

    Elasin ka mina selle mitte magamise üle…Ei saanud ka aru,mis toimub.Samas oli ka kergelt jonnakas,vahepeal viskas vâikse palaviku.Mõtlesin,et ehk hambad tulevad aga hiljem selgus,et kõrvapõletik ???Kusjuures mingit kõrget palavikku ega hullu röökimist ei olnud.Vaikselt lihtsalt kannatas,vaene laps??

    • Mallukas
      January 3, 2018

      me just käisime arstil, siis vaadati kõrvu ka.

  • Kätlin
    January 3, 2018

    Tead. Minu (3päeva noorem, kui Lende) laps pole maganud alates teisest elukuust. MITTE ÜHTEGI ÖÖD jutti. Kõige rohkem ehk paar tundi. Terve öö on rähklemine, vigisemine, jorisemine ja viimane kuu on lisandunud lausa valju häälega nutmine ja karjumine. Ma olen igal ööl täiesti hullumas. Magama ma ei jõuagi jääda, sest üks kogu aeg nutab/karjub kõrval. Maaaa ei suuda enam välja mõelda, mis tal viga võiks olla. Miks ta ei võiks inimese kombel õhtul magama jääda ja hommikul üles ärgata???? Samas hommikul teeb silmad lahti ja selline naerupall, et lust vaadata. Öösiti samas, aga tundub, et keegi muudkui näpistab ja piinab teda. Esimene laps oli ka kehv magaja, aga vot viimane alles näitab, mis tähendab magamatus. Poleks tissi oleks ma hull valmis. Jah olen proovinud tissitamised ära jätta. Hommiku poole neljani nutta ja mitte magada polnud mingi probleem ta jaoks. Minu jaoks on täiesti mõeldamatu, et beebid magavad terve öö. Nagu kuidas???? Miks minu oma ei maga??? Ohhh…pikk jutt, s*** jutt.

    • Mallukas
      January 3, 2018

      Issand jumal, jõudu sulle! 😀

    • Helena R.
      January 3, 2018

      Mul oli esimese lapsega nii. Tee talle vitamiin b-12 proov. Meil selgus öine kisa selle puudusest 🙁
      https://m.postimees.ee/section/2135/4182277

      • Helena R.
        January 3, 2018

        Siin artikklis üks näide kui oluline b-12 vitamiin on

  • Mariana
    January 3, 2018

    Meil oli täpselt aasta tagasi sedasi, et 1,2 a tütar läks 8-9 ööunne, magas tnnikese ja ärkas siis paariks tunniks üles. proovisime pimedas magamistoas uuesti uinuda, aga magama jäi ikka paari-kolme tunni pärast. Lõpuks loobusime üritamast, mäņgisime rahulikult, ja paari kuu pärast asi lahenes iseenesest. Sellele järgnes aga periood, kui tütar hakkas öö jooksul mitu korda karjudes ärkama. Tundub, et ehk ka see periood hakkab lõpuks lõppema.

  • Ma
    January 3, 2018

    Mul saab tips järgmisel nädalal aastaseks ja tal on ka umbes paar nädalat juba selline komme, et ärkab lambist üles. Vahepeal kell 3 öösel, siis kell 6 hommikul jne. Passib mingi tunnikese üleval, siis läheb uuesti magama. VÄGA tüütu! Kusjuures ma mäletan, et kui mu esimene laps umbes samas vanuses oli, siis ta tegi ka magamisega mingeid hirmsaid trikke. Äkki see on lihtsalt mingi uue unerežiimi tekitamine, mis võtab paika loksumiseks liiiiiiiiiiiiga kaua aega? 😀
    Aga kui Lents nüüd tulikuum ka on, äkki tal tulevad mingid hambad või? (Haha – MINGID hambad!)

  • Jane
    January 3, 2018

    Minu 1,4ne ärkab viimased päevad õudsa kisaga. Lõuna une ajal üks kaks korda. Öösel rohkem. Üldse ei saa aru. Ise olen ahastuse ääre peal. Ta muidugi titest saadik mega halb magaja. Olen ammu igasuguse lootuse kaotanud.

  • R
    January 3, 2018

    minu 9 kuused kaksikud on viimased paar päeva nagu kella pealt kell 3 öösel üleval ja trall hakkab pihta…ja kestab kuni hommikuni … või kauemgi….
    vot see on alles nauding 🙂 kadestan lausa, et sinu tramburai jääb sellisesse kellaaega.

    • Mallukas
      January 3, 2018

      ma just ütlesin Kardole, et kell 3 oleks kõige rämedam aeg, millal ta ärgata võiks 😀

  • Sigrit
    January 3, 2018

    Meil oli ka lapsel selline periood. Lihtsalt ärkas üles ja rõõmsalt mängis. Kestis max paar nädalat.

  • A.
    January 3, 2018

    See on lihtsalt mööduv periood. Meil.samasugune nähtus üheksa kuusega toimumas 🙂

  • Helen
    January 3, 2018

    Selle hümniskandaaliga seoses… Ma sain tänu sellele üldse teada, et aastavahetusel senimaani hümni on lastud. Pole kunagi tundnud, et peaks aastavahetusel keset peomelu võtma hetke, käsi südamel seisma ja tundma end kui marurahvuslane 😀

    • Lila
      January 5, 2018

      Jaaa, sama, me kuulasime kõne ära ja jooksime katusele rakette vaatama, ja laulsime katuseid mööda 😀
      Poleks hümni peale tulnudki

  • Mimi
    January 3, 2018

    Ma saan aru, et selle postituse põhirõhk oli mure laste unerütmi pärast. Minul selliseid lapsi enam ei ole, minu omad suudavad minust oluliselt kauem magada. Uskuge mind, tuleb see aeg, kui ise juba ammu üleval ja lõuna käes ja lastest pole veel kippu ega kõppu 🙂
    Ma mõtlesin hoopis sellele, et kas tõesti kõik Eesti inimesed kuulavad vana-aasta õhtul teleri ees presidendi kõnet ja siis veel hümni takkapihta. Ma pole terve elu vist kunagi seda kõnet kuulnud. Jah, hiljem küll järgi vaadanud-kuulanud või lugenud. Aga vana-aasta õhtu algab ju kõne ca 11.45. Meie oleme alati õue läinud rakette laskma või vähemalt tesite omi vaatama ning selle kõne ajal sebivad kõik paaniliselt ringi ning otsivad jopesid-mütse-saapaid-tikke-rakette, mitte ei vaata telerit. Nüüd pean vist kuhugi piinlikkust tundma pugema…

    • Mallukas
      January 3, 2018

      Mina ka ei kuula seda kõnet ega oota hümni, oleme ühes paadis 😀

  • Ruth
    January 3, 2018

    Istun ja irvitan tööl, löuna ajal, no aitäh imelik hakkab juba ??

  • Kohalik
    January 3, 2018

    Mul on nii öudne ja jube klammerduv laps et mehega pole juba aasta aega samas toas maganud, rääkimata samast voodist. Sexytime oli viimati augustis ja seda ka “maha ja taha” stiilis sest üks ärkas ja pistis lõugama.
    Seega be happy

    • Marii
      January 4, 2018

      Issand, karm

  • Evelyn
    January 3, 2018

    Nõustun “probleemide” kohalt 100%. Mõnelt tuleks lihtsalt internet ära võtta! Mingu ja hingaku metsa õhku!

    Aga Lendest.. vaata üle palju ta päeva jooksul kokku magab. Sest lastel on mingi vanusega võrduv unevajadus. Kui sellega üle panna siis ta lihtsalt ei tahagi magada.
    Teine asi ongi see et kui ta juba mingi nädala vähemalt teinud on nii siis kehakeel harjunud. (Rosinateta tulev energia muidugi ka kasuks ei tule ?).
    Proovi ikkagi magama suruda. 3-4 päeva võitlemist, lõpuks ikka saad jagu? Äkki!? Kahjuks paremat soovitust pole. Endal ka 9-kuune arvab, et okei on 22-24 üleval olla. Pime tuba vahel aitab, vahel mitte. Edu!

  • Diana
    January 3, 2018

    Pakun, et Lende jaoks on see õhtune uni enne ärkamist nagu järjekordne päevauni. Võimalik, et lapse unevajadus on vähenenud ja tuleks vaadata, et ta päeval liiga palju ei magaks ja liiga vara ööunne ei läheks.

  • Morgie
    January 3, 2018

    Ma tean, mida sa tunned. St mäletan. Ma veel mäletan selliseid asju. Huh.
    Aga mis seal muud kui et Lende on täiesti normaalne lapsuke, need teevadki vahel selliseid irratsionaalseid asju. Lapsed on pmst tulnukad. Kust sa tead, et ta samal ajal teilt salaja ajulaine mõõtmistulemusi ei näppa, et neid kosmosesse saata? Ära sega, ma ütlen!

    • Helena
      January 3, 2018

      😀

  • c
    January 3, 2018

    Hästi kirjutatud! Selline vana Mallu touch-iga. Loe sagedamini oma vanu postitusi 🙂

    • Vitja
      January 3, 2018

      Mhmh. Mõnus lugemine jah.

  • Merit
    January 3, 2018

    Ma soovitan võtta ühendust Leebe Unekooliga, mina olen mitu korda saanud abi Merit Lillelehelt oma lapse unega seoses. Hästi tore naisterahvas ja ta ei ütle, et miskit oled valesti teinud, vaid pakub nippe, kuidas olukorda parandada. Skype konsultatsioon maksab 30€. Ma peakski jälle ühendust võtma temaga, magama jäämine on omaette ooper, kuigi ta juba pea pooleteise aastane mul.

  • marii
    January 3, 2018

    Minu kümnekuusel ärkas öösel kell neli suure nutuga ja magama jäi alles pool seitse hommikul. Seda juhtub meil üsna tihti ja ma ausõna koputan varsti vist hullumaja uksele. Terve pere on magamata ja kõik on turris….kõigi tervise huvides plaanin abi otsida unenõustajalt. Mul on lapsi kaks ja suurem ei taha kuidagi magama jääda

  • Carry
    January 3, 2018

    Kuule..mul 10 kuune ärkab sama punnis silmadega vähemalt 5 korda öö jooksul..ja nii juba 3 kuud järjest! Kolm kuradi kuud!!! Saad aru? Ta läheb magama 21:00 paiku..ja tõusma hakkab alates südaööst iga kuradi tund.. ja nii kella 6ni..mil.ta tavaliselt juba ärkabki. Vahel veab ja siis on äratus kell 7:00. Lähedus mehega?????? Ma nagu ei unistagi sellest..ja mingi sarja vaatamine? Issand, see oli 10 kuud tagasi kui ma veel rase olin ja rahus sain endale sellist luksust lubada.

    • Mallukas
      January 3, 2018

      kolm kuud? eiiiiiii :D:D

      • Carry
        January 3, 2018

        Ma siiralt loodan, et teil läheb paremini ja see vaid ajutine asi Lendel.
        Ja keegi siin pakkus et äkki B-12 vit.puudus..meil just tuleb 10 kuu kontroll ja seda ma palun kontrollida!

  • kate
    January 3, 2018

    Hea kirjutis!

  • Ldjsujs
    January 3, 2018

    Kas lapsel hambad ei tule? Öösito need valud ju tavaliselt kimbutavadki..

  • Kiku
    January 3, 2018

    Olen 100% sinuga nõus. Milleks ilkuda iga jumala asja kallal!!

  • ilona
    January 4, 2018

    Ma ka mingiaeg ei saanud last magama,aga siis leidsin youtubist selle muusika. Ja noo ausalt panen selle käima,silitan lapse nägu õrnalt ja max 10 minutiga magab. Tuba on ka hämar! Lisan sulle selle lingi,äkki aitab Lendel ka tuttu jääda.

    https://youtu.be/W-vBu2rf8TI

  • Ülle
    January 26, 2018

    Minu lihtne talupojaloogika ütleb, et ju ta saab siis päeval palju magada. Mäletan, et kui mu noorem laps selles vanuses oli, siis päevakava oli umbes nii , et kell 8 ärkas ( töötasin kodukontoris ja kell 9 tuli mul lapsehoidja, tahtsin enne seda lasta lapsel korralikult ärgata, wc käia, süüa) kell 10.30 või kell 11 läksid nad hoidjaga õue, ilmast olenevalt tund poolteist hiljem tulid tagasi. Hoidja läks ära, laps sõi, käis wc ja jäi magama, sain töötada tavaliselt kella 16, või veidi rohkem. Õhtul lasime tal üleval olla niikaua kui ta ise tahtis, tavaliselt 22 paiku viisin ta üleskorrusele magama, vahel ka hiljem. Õhtust sunniviisilist magama panekut hakkasime rakendama alles siis, kui tuli lasteaiaaeg. Ma pole kõiki su postitusi lugenud, ma ei tea, kas sa oled kirjutanud, kui palju Lende praegu päeval magab. Kui veel kaks korda, siis püüa üle minna ühele, endal elu kergem. Ta on juba suur tüdruk 🙂