mis urgas see Rõngu on?!

Mulle sõbranna eile kirjutas, et kas ma Kuuuurijat vaatan, et seal on nii kurb lugu kahest Elva/Rõngu mehest et, kas ma saaksin midagi selle suhtes teha. Nagu ma siin just mainisin, siis ma olen nii oma vanglasaate lõksus, ei ei vaadanud ma sugugi midagi muud, aga kuna sõbranna palus, siis vaatasin täna järgi, et näha, millest ta siis rääkis.

Ühesõnaga elavad Elvas kaks meest, Avo ja Raivo. Esimene neist pime ja teine ratastoolis. Mõlemal on tunne, et Elva linnavalitsus ei aita neid nii, nagu peaks. Raivo fotostuudio ruumid võeti talt ära, sest ta julges “Elva linna sööklat meedias halvasti näidata” kui ta andis inteka teemal, et tal pole ratastooliga võimalik sööklasse saada, et endale süüa osta.

Muidugi on mõlemast kahju, aga eriti südamele on hakanud Avo lugu. Nimelt on ta suhkruhaiguse tõttu kaotanud nägemise ja mõlemad neerud. Viimase tõttu peab ta käima 3x nädalas Tartus dialüüsis, mille eest vallavalitsus kasseerib temalt igakuiselt 160€. Arvestamata seda, et inimesele jääb kuus söögiraha 57€! Tema kuine sissetulek on vaid 380€! Minu meelest see pole kuigi normaalne, et ta umbes poole peab selle jaoks ära andma, et lihtsalt elus püsida.

Et elu sees hoida, käib Avo poe ees pilli mängimas. Mõni päev lausa viis-kuus-seitse tundi. Headel päevadel saab ta paarkümmend eurot, halvematel ainult punaseid sente. Arvestage nüüd seda, et inimene käib kolm korda nädalas dialüüsis, mis on kehale väga raske ja kurnav. Puhata aga mees ravist ei saa, sest kui süüa tahab, tuleb jälle Konsumi ette pilli mängima minna.

Rõngu vallavanema Aivar Kuuskvere sõnul on neid “nõrgukesi ja väetikesi” nii palju, et kes neid ikka jõuaks aidata. Ühtlasi soovitab ta mehel kuskile hooldekodusse pöörduda, et nad inimestele (linnaosavalitsusele) pinda ei käiks. Lisaks arvab ta, et kuna Avol on ju lapsed, siis peaksid nad isa toetama, aga kuna ka lastel on väiksed lapsed, ei suuda mees nende toidulaualt enda arvelt vähemaks võtta, mis on vanemana mulle täiesti arusaadav.

Pilt: Postimees

Otsustasin ka ise Avole helistada, et temaga natukene juttu puhuda. Vastu võttis väga sõbraliku ja sooja häälega Avo, kes rääkis mulle, et tegelikult oli tal enne kaks aastat hooldaja, kellele maksis vald 30€ kuus selle eest, et teda 3x nädalas dialüüsi viia. Kuna aga hooldaja inimlikult lõpuks ei saanud sellise summa eest enam abiks käia, siis korraldas vald talle ise transpordi, mille eest tuli hinnaks hoopis, üllatus-üllatus, 160€! Ja maksmata ju jätta ei saa, kui just jalapealt maha surra ei taha.

Katrin Lusti FB’i lehel on ka vallavalitsuse pöördumine Kuuuurijale saate suhtes ja seal on selline lause: “Avo Paap esitas jaanuaris 2017. a vallavalitsusele avalduse, et toetada teda transporditeenuse maksmisel jaanuarist kuni aprillikuuni 50 eurot kuus, siis saab ta hakkama arvestades oma tulusid ja kulusid. Suveperioodiks Avo Paap toetust ei soovinud. “. Avo sõnul on tegu konkreetselt valega, et tema oleks neile öelnud, et 50€ suurusega abiga saab ta hakkama. Talle lihtsalt öeldi faktina, et 50€ on kõik mida ta saab ja seda kütteperioodiks. See, et suveperioodiks ta toetust ei SOOVINUD, on konkreetne vale. Inimene võib ju soovida, aga mida ei anta, seda ei anta.

Talv on tulemas ja igal talvel on Avo mingitel hetkedel tundnud konkreetselt nälga. Jah, sõbrad, ma tean, et kahjuks on selliseid inimesi Eestis palju, aga mina tunnen, et me peame teda aitama. Inimene on konkreetselt NÄLGAS! Kas see on õige? Ma ei saa aru, mis seal Elvas või Rõngus toimub, aga midagi on seal ikka sügavalt persses. Jumal tänatud, et ma poliitikasse ei läinud, sest muidu oleksin ma piinlikustundega osa selles persekukkunud süsteemis. Selle asemel tegin mina Avole 50€ püsikorralduse, et ta vähemalt mingisugustki abi saaks siis, kui teda ei aidata.

Igaks juhuks lisan sellest ka väljavõtte, sest mulle tõesti tundub, et maailmas on kaht sorti inimesi. Esiteks need, kellel on empaatiavõime ja süda sees, need, kes võimalusel ikka aitavad, kasvõi natukesega. Ja siis need, kes süüdistavad mind, et mu abipalved on raudselt mingi skeem kuidagi endale raha saamiseks ja et ma ise pole tegelikult iial kedagi aidanud ja lihtsalt tahan “klikke”. Loodan, et see kuvatõmmis paneb kellegi südame rahule vähemalt. Lihtsalt ma ütlen kohe, et see on täitsa nõme, et ma päriselt tahan inimesi aidata ja iga jumala kord saan ikka sõimu, et MIKS ja MIDA ma selle eest saan ja kui palju. Jeesus küll, midagi ei saa, kas seda on päriselt nii raske uskuda?

Mul on piinlik, et me elame riigis, kus riik ei hooli nendest, kellel abi vaja. Mul on kahju, et asjadega tegeletakse ainult siis, kui see meediasse lohistatakse ja piinlik, et isegi SIIS näkku valetatakse. Nõrgemaid tuleb ju aidata! Alati! Kas kõigile seda õpetatud ei ole? Ja Avo ei ole üks nendest, kes käsi pikalt ees kuskil lihtsalt kerjaks. Talle meeldib pilli mängida, talle meeldib laulda ja ta tahab selle raha teenida. Olgugi kasvõi ainult punased sendid. Ja kui ma ütlesin talle, et ma selle püsimakse talle teen, siis ütles ta nii vaikse häälega, et tahaks ikka midagi vastu ka pakkuda ja et kui mul on kuskile peole vaja pillimeest, siis ta tuleks hea meelega.

Seega minu poolt teile minu üleskutse kõikidele Elva ja Tartu inimestele. Kelle on peole pillimeest vaja, helistage Avole! Ta vastab kohe ja pakub hea meelega väikse summa eest teile toredat süldimuusikat sünnipäevale või üritusele! Tema number on 5695 9181!

Avo sõnul on tal lihtsalt paraku oma haiguse tõttu nii suured väljaminekud, et tõesti alati toiduks ei jätku. Lihtsalt ebanormaalne! Seega ma palun teid, et kellel on võimalik aidata, siis aidake! Kasvõi paar eurot kandes aitatae te Avol luua mingigisuguse tagavara aegadeks, kus on tõesti kapid toidust lagedad. Ja kui sissetulek natukene suurem ja tahate näiteks kedagi püsivalt aidata, siis Avol läheb iga kuu kaks purki suhkruribasid, mis teeb kokku umbes 50€. Ah, isegi 5€ suurune püsimakse garanteerib, et inimene saab tänu teile natukene paremini hakkama. Minu meelest tublid, siirad ja ausad inimesed on seda väärt. Kas teie ei arva seda? Napsu ei võta ja kellelegi halba ei tee, tahab ainult elus püsida…

Ja kui tahate Raivot aidata, siis minge ikka tema juurde pildistama. Tal on kõik tehnika olemas ja teeb hea meelega väljas perepilte ja portreekaid, väga ilusad pildid on! Tema näidistöid ja infot leiab tema FBi lehelt SIIT! Kirjutage talle julgelt! Ta ei tea küll, millal ta endale uue stuudio saab, aga küll saab teda tellida üritustele pildistama ja noh, loomulikult välja ka!

Kahju, et inimesed peavad ise riigi tööd tegema, aga no persse kah, vähemalt saame meie hea südametunnistusega magada 🙂 Aitäh kõikidele, kes otsustavad Avot ja Raivot aidata! Ahjaa, Elva/Rõngu vallavanem Aivar Kuuskvere, sina võid minu meelest ise kuskil hooldekodus elada, ma ei pilgutaks silma ka. Ainult, et ma ei tea, kas nendes kõikide “väetikeste” kõrval sinusugusele notsule ruumi on…

EE 962 200001 106633150 Avo Paap

Mida sina arvad?

* Required fields are marked *

126 Comments
  • Merks
    September 26, 2017

    Pöial püsti, tubli oled. Ainus mida mõtlesin, et peaasi, et sinult saadud igakuine 50€ ei riku tal mingi toetuse saamist ära. Neid juhtumeid varemgi olnud, kus riik leiab, et näe on ju piisav sissetulek ja siis inimene ei saa mingit toetust vms.

    • Mallukas
      September 26, 2017

      See oleks enam kui absurdne, aga ma natukene uurin seda asja. Kui inimene ära ei ela, siis oleks imelik, kui teda aidata ka ei või, vaid tuleb vaadata, kuidas ta nälgib või?

      • Kedli
        September 26, 2017

        Uuri seda kindlasti, sest minu meelest seal saates juba viskas see vallavanem ju korraks mingi lause, et ah ta käib ju poe ees laulma- alaa, see ju ka sissetulek!

      • Kaja
        September 26, 2017

        Ta saab pensioni ja puudetoetust ju ainult. Need on niikuinii seisundist/haigusest ette nähtud ja riiklikud. Kui ta toimetulekutoetust saaks vallalt, siis võetakse küll KÕIK kontole laekumised arvesse ja võib ilma jääda.

        • Mallukas
          September 26, 2017

          no sellisel juhul on see toimetuleku toetus vaid 50€ kütteperioodil.

      • Kat
        September 26, 2017

        Paraku nii võib juhtuda küll, mu enda tuttavalt võeti toimetulekutoetus ära, kuna laenas ühes kuus sugulaselt kommunaalide jaoks raha, laekus panka ja see oli sotsameti jaoks piisav põhjus, sest see on nende meelest sissetulek, kui võimalik tasub anda sulas.
        Aga kuna Avole maksti vist enivei 50 toetust, siis sinu raha katab selle igal juhul ära, samas ikka väga kahju kui sellepärast talt see ära võetakse, aga ilmselt tuleb tänu Sulle teistelt veel lisa.

        • Mallukas
          September 26, 2017

          No kui keegi kasvõi veel väikse püsimakse teeb, siis katame ära ja oleme ülegi 🙂

      • T
        September 26, 2017

        Oleksid pidanud panema selgituse mingi muu märksõna – kingitus või midagi, et vald ei saaks sinu raha ka sissetuleku alla panna.. kindel pole, kuid kuskilt kõrva jäänud

        • Mallukas
          September 26, 2017

          ükskõik mis märksõna kasutad, raha on raha.

  • Krissu
    September 26, 2017

    Vaatasin saadet eile ja pisarad täitsa voolasid. Kuuuurija FBi lehelt leidsin loetud minutite pärast ka Avo pangakonto nr ning tegin sinna kohe ka 30-eurose ülekande, pole küll suur summa, aga abiks talle vast ikka.

  • Triinu T
    September 26, 2017

    Super! Ma vaatasin eile mitu korda su lehte lootuses, et ehk oled sa Avo kohta postituse teinud, aga ei olnud. Just sellepärast, et mulle läks see lugu niii hinge ja tahtisin teda väga toetada. Aitäh sulle!

  • Kaja
    September 26, 2017

    Ma vaatasin ka täna järgi seda saadet. Mitmel korral olen Avo näinud Viru Keskuse juures pilli mängimas. Iga kord olen talle paar eurot andnud ja nüüd on mul piinlik, et rohkem pole andnud. Ei teadnud, et seal taga on nii kurb lugu.
    Ma tegin ka 30 eur püsikorralduse Avole.
    Ja see vallavanem … vastiku ja ülbe mulje jättis.

  • K
    September 26, 2017

    Aitäh Mallukas, et sa olemas oled! Mul on siiralt hea meel, et sa alati aitad neid,kes seda vajavad ja juhid tähelepanu ühiskonna valupunktidele. Tühja nendest, kes sind heitivad, sul on palju neid, kes sind armastavad ja tänavad:)

  • Liis
    September 26, 2017

    Kui Elvas temast mööda kõndisin siis ta tõesti mängib hästi pilli!!! 🙂

  • Kadri
    September 26, 2017

    Olem ka kuulnud,et kui kasvõi ema kannab su aitamiseks raha ja lähed hiljem vallast toetust küsima,arvestatakse see summa sissetulekute hulka. St valla toetust ei saagi 🙂

    • Kadri
      September 26, 2017

      Oih see viimane naeratus vale..nii harjunud seda kasutama

  • Katu
    September 26, 2017

    Sa oled üks uskumatult tore ja südamlik inimene! Mul on nii hea meel, et sinusuguseid meil siin ilmas veel endiselt leidub! Jõudu ja jaksu sulle ikka samas vaimud edasi talitada! ??:)))))

  • T
    September 26, 2017

    Väga hea meel, et selle postituse tegid, kuid väike faktiviga on- Aivar Kuuskvere ei ole Elva vallavanem, vaid Rõngu vallavanem. Elva on linn ja selle linnapeaks on just hiljaaegu valitud Aivar Õun.

  • Mati
    September 26, 2017

    Aiaiai. Nüüd loetakse see tuluks ja vähendatakse selle arvelt muid võimalikke toetusi.

    • Lille
      September 26, 2017

      Ma kahtlustan ka seda.

    • Kätlin
      September 26, 2017

      Kahjuks küll. Kusjuures just eile saadet vaadates mõtlesin, et ta ju laulab ja mängib pilli tulu eesmärgil- kardan et maksuamet tahab sealt ka nüüd oma osa 🙁

  • Killu
    September 26, 2017

    Ma nutsin nii, et ei suutnud lõpetada…Lihtsalt nii valus oli seda vaadata.Kui oleksin hetkel normaal kaalus ja sobiks neerudoonoriks teeksin seda!Päriselt. Aitähh Katrinile ja Mallule! ?

  • Ei ytle nime
    September 26, 2017

    Ma ei teagi kuidas algust teha.See mis toimub on ausalt sulaselge sitt.Ta on selline inimene kes vajab n.ò abi.Ja mis mind kõige rohkem vihale ajab on see et mul tòò juures on üke naine kallel on 100% tòòvõimetust.Käed jalad on otsas.silmad peas kui ainult mõistus oleks ok.Tal närvid läbi nii ta ise ütleb.Aga sellega võib ta ohtlik olla teistele.Ta saab koos n.ò lolliraha +palk oma 900 euri kätte.
    Tahan teada kus on õglus .Inimene kes tõesti vajab abi ja raha see ei saa aga kes saab ise hakkama sellele andakse juurde ja kui palju veel. Ega ma sellepeale kade ei ole aga noh kus see 100prossa talle tuli.Ta nagu ei tohiks siis tòòl olla või mis.

  • Mailis
    September 26, 2017

    Mina saatsin ka väikse abi teele.
    Kurb ,et omad ei aita.

    • Ester
      September 26, 2017

      ???kes omad??lapsed??!! Kust te seda vötate et ei aita.??tean täpselt,et tytar on oma 2 väikse lapsega vöimalikult palju kylas!!ärge heitke sopaga!!point oli ju kogu loos,et vald vötab “teenuse osutamise eest “raha!!!

  • Kätlin
    September 26, 2017

    Mallu,Sul on suur ja soe süda. Oleks sinusuguseid rohkem. Ma ei pea selle all silmas ainult sinu rahalist toetust abavajajatele. Vaid juba see, et sa mõtled ja kirjutad neist toob nende ellu positiivsust. Keegi loeb ja tunneb ehk saab aidata. Kasvõi toitu või muud vajalikku pakkudes.

  • Triinu
    September 26, 2017

    Tead. Sa oled äge! Päriselt!

    See on võimas kuidas sa suudad ja tahad aidata neid inimesi kes seda vajavad.
    Viimasel ajal üha enam avastan ma end tegema ülekandeid abivajajatele. Antud hetkel lihtsalt pole mul arvel suurt midagi ja kohe lähen hambaarstile. Aga kohe kui selge palju alles jääb siis toetan ka omalt poolt. Jõudu!

  • HeiLi
    September 26, 2017

    Kas haigekassa ei toeta ribade ostul üldse ? 50% peaks purk jääma 5€ ligi ja 90% puhul nii 2€ ligidale.
    Täishinnaga ostes on need jh tõesti suht 25€ purk. Aga müstika kui talle neid retseptiga ei kirjutadata. 🙁

    • Mari
      September 26, 2017

      No mida ta toetab? Ühe korra poole aasta jooksul saab 90%. Ja seda mitte poole aasta ulatuses. Ette on nähtud 1 riba per päev. Aga no läheb siis päevas riba või? See nö toetus on nutuselt naljakas. Ja need ribad ON kallid. Esimese paki saad jah tasuta. Edasi on nõelad ja ribad ja ravimid

    • Krissu
      September 26, 2017

      Nu mul ka II astme diabeet ja saan poolaastas 50 riba soodukaga. See on 180+ päeva kohta 50. Seega kui ikka vaja kontrollida päevas mitu korda, maksad…………..

  • Ille
    September 26, 2017

    Elan ise Elvas ja kui Avo on mänginud seal konsumi juures,siis võimalusel olen alati midagi pannud tema korvikesse. Mees tõesti laulab ja mängib väga hästi!
    Ja Raivo juures olen käinud ka pildistamas,super inimene,väga hea fotograaf.
    Aitäh Mallukas,et võtsid teema üles. Väga armas sinust!

  • Mõtleja
    September 26, 2017

    Lugesin Kuu-uurija lehelt, et Avol on kuus ca 416 eur maksuvaba tulu lubatud. Et siis kõik need annetused, mis yletavad seda summat, läheb maksustamisele?Ma ei saa aru sellest, et kui mina oma palgast (millelt on riigile kõik maksud juba tasutud!) teen annetuse/kingituse, siis kuidas saab riik teistkordselt veel sellest rahast (tulu)maksu nõuda? Ja kui Avo näiteks kannab osa annetusi oma sõbra arvele, siis sõber maksab jälle omakorda tulumaksu? Et lõputu maksustamine? Kui ma näiteks oma emale kannan synnipäevakingiks pangaarvele raha, siis järelikult peaks ta sellelt ka tulumaksu tasuma? Absurdne.

    • Kat
      September 26, 2017

      Ei nõuta tulumaksu, kuni maksuametile silma ei jää. Kuigi huvi tunda nad tõesti võivad. Mäletan enne seda kui veel see vähiravifond eksisteeris, siis postimehes oli lugu ühest naisest koos annetamispalvega, seal aktiveerus see maksuamet suht kohe ja nõudis tulumaksu annetuste pealt ja tookord maksis postimees ise selle tulumaksu annetuste pealt ära, tänapäeval sageli ongi vaja, et vahel oleks MTÜ, kes saab anda inimesele raha edasi, ilma, et seda inimest see maksuamet kimbutaks.
      Paraku võib tõesti meediakajastus maksuameti huvi kaasa tuua, aga ei pruugi, üldiselt huvitavad neid suuremad summad. Vaadake kasvõi neid, kes fb’s uusi asju ärivad gruppides, neile kantakse koguaeg erakontole ja kui keegi ei kaeba võibki nii jääda.

  • Viivi
    September 26, 2017

    Oi Mallukas..sa ei kujuta ette, kui palju meil selliseid abivajajaid on :(. Igas Eesti nurgakeses on selluseid inimesi, kes on jäänud meie sotsiaalsüsteemi hammasratta vahele ja virelevad kuidagi moodi. Ja sellistes väimsemates kohtades ongi asi mäda. Sama dialüüs..nii kagel jne. Aitäh sulle, et viitsid tegeleda! Sa kasutad oma tuntust väiga õigesti ära, su süda on õige koha peal. Ära inisejaid kuula!))

    • Viivi
      September 26, 2017

      Sorry kirjavigade eest, toksisin kiiresti bussis seistes 😀

  • H
    September 26, 2017

    Mul oli saadet vaadates pisar silmas!
    Mul südamest hea meel, et on niii häid ja õiglaseid inimesi olemas nagu Sina ja Katrin!!
    Kuldaväärt inimesed!!

  • Lähedal elaja
    September 26, 2017

    Kas te ei vaata inimesed videot korralikult??

    Minu kriitika lõigule:
    * Avo ise küsis endale 50 eurot, sest ta rohkem ISE EI JULGENUD KÜSIDA. Seda ta ju ütleb ka.
    * Avol paluti ankeet koju viia ja see seal kellegi abiga täita. Palunud siis valla töötaja abi ankeedi täitmisel. Kui sa infot anda ei oska, siis ei saa ju vald sind aidata ka? Miks peab sulle siis ette ja taha asjad ära tegema. Ise peab ka ikka lahendusi otsima!
    * Kes see Kuuuurija enda arvates on, et lendab uksest sisse ja hakkab kohe dokumente nõudma. Sellised asjad võtavad ilmselgelt aega, valla töötajad ei pea sekundi pealt oskama iga valla elaniku elulugu ja vallakäimisi ette kanda.
    * Kui sa oled endale valinud sellise elukutse, et topid enda taskud kurbade “meedia uudiste”lõikudega täis, no anna ise siis nendele inimestele tagasi, kelle arvelt sa teenid Katrin või kesiganes sa oled.
    * Lisaks võiks saatejuht ka viisakusreegleid teada. See pidev vahelesegamine ja lõugamine ajas natuke närvi lõiku vaadates. Ja sa nimetad end veel ajakirjanikuks…
    *Vald ei saa niisama heast südamest valla arvelt raha jagada. Selleks on seadused ja kord, mida volikogu peab omakorda kontrollima. Igal rahalisel liikumisel peab olema alusdokument, mille alusel kanne tehakse.
    *Eriti kahepalgelised on Rõngu inimesed, kes sotsiaalmeedias valda maha tegid – kulla inimesed, te ise kõnnite ka võib-olla igapäev Avost või tema kodust mööda – miks te siis enne ise midagi ei teinud, kui see Eesti avalikkusele teatavaks sai? Miks te ainult teisi kirute ja maha teete? Aidanud siis enne inimest, mitte ainult pärast, kui see “populaarseks” sai.
    *Jah, väga kahju, et inimesel on haigus (siinkohal pole öeldud diabeedi tüüpi- võib olla ka vabalt elustiili tõttu selline seisund – tüüp 2). Aga kas siinkohal ei peaks raviarstiga konsulteerima. Kui need ravimid on talle eluks vajalikud, peaks neile kehtima ka vastav soodustusprotsent? !
    * Kas vallavanem peaks käima iga elaniku ukse taga inimesi teretamas ja küsimas, et kas kõik on korras, kas toetust tahate? Avo tundus sedasi mõtlevat. Ise ta pabereid ei täida/ei lase kellelgi teisel täita (vald ei pea teadma ju ise leiutama Avo kulutusi välja, inimene peaks seda ikka ise teadma); Ja eks siin on ikka põhjus ka, miks ta oma lapsed temast kuulda ei taha ja teda aidata ei taha.
    *Saadet vaadates ja kommentaare lugedes – inimesed tuginevad siin emotsioonidele, mitte aga faktidele.

    Positiivsest küljest:
    * Tänu saatele peaks Avo pangakontol olema nüüd päris korralik summa.
    * Kindlasti on antud blogipostitus Avo jaoks väga positiivne, rohkem inimesi saavad abivajajaid aidata.

    Ja enne kui keegi jõuab mind kritiseerida, et ma ei tea, mis elu ta elab… Olen ka ise diabeedihaige ja seda mitte valede valikute tõttu…

    • Mallukas
      September 26, 2017

      *Avo ei KÜSINUD 50€, talle öeldi, et saad 50€ või ei saa mitte midagi. Sellisel juhul ei JULGEKS mina ka senti saagida.
      *Mis see ankeet siia puutus, viiski koju ja täitis kellegi abiga ära. See näitas lihtsalt ametkonna suhtumist.
      *Vald puutus päris hästi olevat kursis antud teemaga ja summadega, ometi ei suutnud nad vastata lihtsale küsimusele: “kas on normaalne, et inimesele ei jää sööögiraha kätte?”. Mingeid pabereid ei nõutudki ju.
      *Ma ei tea, mis see Katrin Lusti amet minusse puutub?
      *Kas sa arvad, et MINA olen Katrin?
      *Muidugi ei saa vald niisama raha loopida siia-sinna, aga inimlikkust võiks olla.
      *Rõngu elanike kohta kaasa rääkida ei oska. Paljud ju ütlevad kommentaarides, et on ka aidanud.
      *Kindlasti kehtib mingi soodusprotsent ravimitele, aga dialüüsile saamise transport on kõige suurem kuluallikas.
      *Vallavanem ei peaks kindlasti kõikide ukse taga käima, aga küll peaks ta proovima abivajajaid aidata, mitte neid mõnitama ja hooldekodusse suunama (mis on muuseas väga kallid!).
      *Sinu kommentaari lugedes – sina tugined vist puhtalt kadedusele, mitte faktidele ja inimlikkusele.

      Loodan, et sinu elu on natukene kergem kui Avol ja et sinus ikka vähem õelust oleks edasipidi.

    • Mel
      September 26, 2017

      Huvitav on see,et kuidas môni vald suudab oma valla nii puudega kui raskesti toimetulevatega hakkama saada.ega neid inimesi nyyd igas vallas lademetes ole, kes lisa abi vajavad ning nendesse kriteeriumitesse kvalifikseeruksid, seega normaalne vallavanem oma ametipostil võiks ikka neid teada tunda nägupidi…ise küll eestis enam 5a ei ela, kuid võin oma ema poolt meie valda kiita, nimelt peres puudega laps ning kasulapsed, kunagi vallas asjade ajamisega probleeme pole, pigem ise tunnevad huvi ning üritavad aidata igati.valla sotsiaalanetnik teab tunneb täpselt oma valla inimesi…miks yhes kohas asjad toimivad ja teises mitte, järeldus lihtne, keegi ei viitsi voi teeb oma tööd sitasti.lihtne

    • Else
      September 26, 2017

      See lähedal elaja on ilmselt see seastunud vallavanem, kes tormab nüüd oma rumalaid väiteid kaitsma, sest keegi ei teine ei kaitse teda siin.

      • Kertu Ro.
        September 26, 2017

        Else, kusjuures ei ole tema, andsin lingi ja uuris mis koht on mallukas ja siis tänas ilusti, et edastasin. Rõngu ikka valis ta ette otsa kuna paljud asjad on valmis ehitatud tänud temale. Isegi kui ta on meie valla vallavanem siis see suhtumine oli natuke liiast tema poolt. Ei kaitse teda kuid närvi ajab püsti, et Avo on oma silmanägemise tegelikult ärajoonud, netist uurisin, et alkohol teeb seda aga tore on kui vanavanemad midagi ka teavad sellest tema joomisest. Isegi kui olen noor siis mind ajab vahest nii kurvaks, et Mallukas jookseb pea ees kuhugi ja hakkab raha loopima, ise tausta teadmata. Et mõtle ennem paar päeva kui sa midagi teed Mallukas, päriselt. See aitamine on muidugi tore ja loodan, et Avo enam ei joo.

        • Ester
          September 26, 2017

          Minu arust ei saanud nagu teised,siis saatejuht ja Avo nagu yldse söna sekka öelda,vallavanem nähvas et tema räägib nyyd ja ajas suust paska välja.kas seda ka ikka uurisid netist kuidas insuliiin mida ta peaaegu kogu elu on systinud möjub teistpidi tervisele,kahjustab??!!!

    • Ester
      September 26, 2017

      Minu arust ei saanud nagu teised,siis saatejuht ja Avo nagu yldse söna sekka öelda,vallavanem nähvas et tema räägib nyyd ja ajas suust paska välja

    • piret
      September 27, 2017

      Minu meelest ka see Katrin Lust on lihtsalt kohutav oma peale lendamisega. Samas oli selle koera looga, kuidas kaameratega uste vahelt sisse suruti ja vana inimene terve kylarahva ette h2biposti veeti.

      V2ga inetu lugu. Loomulikult tuleb looma aidata, kui ta on v22rkoheldud, aga milleks selline teater?

      • Kristiina Allekõrs
        September 29, 2017

        Koera loos tegid kõik õigesti. Kurjategijad,ka haiged, tulebki avaldada sest koera koheldi kehvasti.

  • kristi
    September 26, 2017

    Suur kummardus! Loodan,et sinu heateod innustavad ka teisi tegutsema ja aitama! Tubli oled 🙂

  • Avokaado
    September 26, 2017

    Vaatasin ka eile saadet ja nii kurb hakkas 🙁 mõtlesin kohe, et Mallukas võiks selle teema üles võtta ja kõik üheskoos Avot rahaliselt aidata. Tore, et seda tegid! Minu väike abi läheb ka igatahes Avo poole teele

  • H
    September 26, 2017

    Otsustasin, et pean ka ikka kommentaari lisama. Nägin ka eile seda saadet ning Sinu postitus tõi pisara silma. See on tõesti Sinust väga armas tegu ja väga meeldis ka see viimane lause “Ahjaa, Elva/Rõngu vallavanem Aivar Kuuskvere, sina võid minu meelest ise kuskil hooldekodus elada, ma ei pilgutaks silma ka. Ainult, et ma ei tea, kas nendes kõikide “väetikeste” kõrval sinusugusele notsule ruumi on…”. Tahaks näha härra Aivari nägu kui oleks ise sellises situatsioonis ja samamoodi talle selg keeratakse. Häbi võiks olla!

    • Kalli
      September 26, 2017

      Kui inimene on sellises situatsioonis, siis ta on ise nii elanud et sellesse situatsiooni sattuda. Jah, juhtub ka inimesest sõltumatuid kurbi asju, aga selliseid inimesi telekas ei näe.
      Aitama peab, aga selliseid kes seda päriselt väärivad. Minul pole tahtmist teistele halba teinud inimesi, kes vananedes väetiks jäävad, aidata. Elasid nii, siis nii olgu.

      • M...
        October 2, 2017

        No tere tule tali, inimesed kõik teinud vigu minevikus! Tänu sellele peab inimesi sellepärast klobima terve nende elu ? Inimesed muutuvad ja arenevad aastatega. Niipea, kui tegemist pole inimesega, kes pannud näppe külge teisele inimesele, ei näe ma põhjust, miks peaks üks inimene nälgas olema ja ebainimlikumalt elu elama, kui teised. Kinnitad sellist paska terve selle teema siin, et ainult iseendale korrutada, et näed miks sa ei aita seda inimest, kuna too tegi seda ja see tegi toda. Sa oled inimene, kes pole raudselt kunagi ühtegi heategevust teinud, et mine ime oma näppu edasi ja korruta endale kiigutades edasi tagasi, milline üllas ja vooruslik inimene sa küll oled!

  • Kristin
    September 26, 2017

    Vaatasin täna Kuuuurijat ja tõepoolest poeb kurbus hinge, kui näed ühte lugu, kuidas mitmed avaliku sektori töötajad nii ülbelt käituvad. Need on inimesed, kes juhivad meie riiki ja selle allüksusi. Süda läheb pahaks!
    Aitäh Sulle, Mariann, et ülekohut märkad ja meidki appi kutsud!
    Teed kiiduväärt tööd!
    Teen üleskutse esitada Mariann “Tunnusta inimest, kes on tunnustamist väärt” nominendiks! 🙂

    • Mallukas
      September 26, 2017

      Mul ei ole vaja kuskil olla tunnustatud millegi eest, selles pole üldse see point.

      • Kristin
        September 26, 2017

        Seda ma ei arvagi, et Sa otsid tunnustust, vaid teed heategu heast tahtest ja omakasu püüdmata! See oli ikkagi kirjutatud heast südamest, et ka neid inimesi võiks kuidagi tänada, kes teisi aitavad. Vabandust, et heategijatki märkan!

        • Mallukas
          September 26, 2017

          Ei sa ei pea vabandama, väga armas mõte üldse, aga mul on ausalt nii kopp ees nendest suva süüdistustest, et ma kohe juba õudusega kujutan ette kommentaare, et näed, muudkui kirjutab, et teda kuskile nomineeritaks 😀

          • Kristin
            September 26, 2017

            Seda ma usun! Enamasti ma kommentaare Sinu blogis ei loegi ja seda põhjusel,
            kuidas mõned “inimesed” ennast siin välja elavad. Kurjus kahjuks on jääv nähtus.

  • Merili
    September 26, 2017

    Nende suhkruribadega on vist see lugu, et nendele on mingi “limiit” kehtestatud palju üks inimene neid aastas odavalt saab. Kui tal mingi lihtsam glükomeeter on siis pm iga rasedusdiabeedi diagnoosiga naine saaks enda retseptiga neid ribasid imeodavalt soetada ja talle ära anda nt. Mul endal on kodus ka kaks kinnist karpi täitsa olemas. Saaks kasvõi ühe kulu natuke väiksemaks ehk..

    • Jane
      September 26, 2017

      Minul ka ilge hunnik.

      • Mallukas
        September 26, 2017

        Aga helistage talle ja ehk saate kuidagi saata :)?

  • Lille
    September 26, 2017

    Täielik mark tollele nn vallavanemale, aga jah, meie riik loeb sissetulekuks ka pereliikmetelt tulnud ülekandeid, niiet riigipoolsest toetusest on arvatavasti ilma.
    Õnneks on meil nii häid inimesi, et varsti pole toetust vajagi.

  • Älis
    September 26, 2017

    Elasin 12 aastat tagasi Elva külje all. Tean neid mõlemaid mehi. Avole olen tihiti raha andnud ja Raivo juures pilte teinud. Toredad mehed….. AGA riik on meil hukas. Pukil olevad inimesed, krabavad ainult endale raha, et endil hea olla oleks.

  • ........
    September 26, 2017

    Apppiiii!! NII hästi öeldud! Ma elan ise RÕngu vallas ja absoluutselt kõigega nõus. See vallavanem on alati olnud üks suslik…. Nii tore, et sa otsustasid Avot aidata 🙂 see reklaam on neile mõlemale (ka Raivole) kindlasti väga suureks abiks! Ja lõpuks said ka sina teada Rõngust, aga kahjuks sellisel viisil…

  • S
    September 26, 2017

    Olen näinud teda pilli mängimas, tõesti on kahju mehest, tal ju juhtkoer ka veel vist? Labrador ei söö mitte väge, ainuüksi koera toidule läheb vähemalt 25 euri kuus ära. Hea meel, et head inimesed aitavad seal, kus riik ei aita.

  • Annely
    September 26, 2017

    Tubli Mallukas – nii otse ja öieti öeldud ! Tubli , et algatasid selle abistamise…

  • Katjusha
    September 26, 2017

    Eilne lugu läks mulle väga hinge ja mõtlesin ka ise toetada ja toetan kõiki toetajaid. Samas juhtusin ühe tema tütre leheküljele ja vaatan, et seal on koer, kes sööb küll vist kallima raha eest kui isa. Samuti on näha palju kunstküüsi, pilte reisidest, jõusaali, bemmi lingid, blingblingi, ilusaid korterit ja disaintorti. Ma ei välista, et need on jäänud pildile juhuslikult või et lihtsalt jätab sellise mulje, samas tekib küsimus et kas pole anda isale iga kuu 50 eur? Või söögikraami? Või vaadata ümber elukorraldus, et tuua ta dialüüsile lähemale (kuigi olen kodu ja sõprade säilitamise poolt). Ma pole kindel, et juhtusin ka teise tütre leheküljele aga seal polnud ka just suurt kokkuhoidu näha, et isale söögirahaks ei jätkuks. Mallukas, kas oskad selle koha pealt kaasa rääkida, kas omad ka aitavad või on seal miski must kass läbi jooksnud?
    Vabandust kui kõik on endast andnud maksimumi või on midagi, mis mulle teadmata….
    Ja mina teen oma annetuse ikka, sest fakt on et inimene vajab toetamist!

    • Mallukas
      September 26, 2017

      Mina nendest lastest ei tea midagi, seega ei oska kaasa rääkida. Ju siis ei ole/ei taha, kes teab.

      • W
        September 26, 2017

        Ühte tütart tean küll, kuid teine laps on tal poeg. Tütar jah elabki väga head elu ja minuteada millestki puudust tal ei ole, pigem elab ülihead elu, kõik olemas 🙂 Aga jah sellega ma enam kursis pole, millised nendevahelised suhted on, tütrega minuteada läbi saavad aga pojaga mitte!

        • Ester
          September 26, 2017

          Ole vait kui midagi ei tea. Kas tead täpselt kes ja kui palju teenib -kui yldse käibki tööl.!! Kyll see issanda loomaaed on suur!!

    • Ikka abiks
      September 26, 2017

      Võib olla isa ise ei ole nõus lastelt raha vastu võtma. Mina ka ei võtaks. Mu poja peres kasvab kolm last, kuidas ma võtaksin neilt raha, see tuleks ju laste arvelt Õnneks mul pole vaja seda teha ja väga loodan, et saan ka tulevikus ise hakkama. Ja see hooldekodu jutt ajab naerma. Hooldekodu koht maksab vähemalt 2x nii palju, kui on Avo pension. Kohalik omavalitsus peaks ju ikka juurde maksma. Huvitav, miks nad ei maksa siis inimesele, kes saab edukalt oma tegemistega kodus hakkama. Ja see invaliidsuspension on ka üks kummaline pension Arvestatud on, et inimene hoiab selle piskuga end elus, aga invaliid teadupärast vajab ka alati ravi? On kummaline, et neid kulusid ei kata Haigekassa? Teab keegi, milleks meil see asutus üldse on? Igatahes, väga teretulnud algatus see raha kogumine, nii toredad ja tublid mehed mõlemad

  • Kelly
    September 26, 2017

    Mul on nii hea meel, et meil leidub selliseid toredaid inimesi, kes tahavad ka teisi aidata 🙂

  • Tatjana
    September 26, 2017

    Pole sõnu ega oskagi midagi kosta sinu eaduse peale kui uskumattu inimene sa Mallukas eaduseSa oled väärt tunnustust pole veel kohanud sinusugust kes niimoodi lihtsalt aitab inimesi. Kurb on sellest et selliste kohtade peal leidub ikka ja jälle kriitikuid kes ainult kritiseerivad.
    Au ja kiitus sulle. Oled supper inimene.

    • Kalli
      September 26, 2017

      Kriitikuid on maailmale vaja. Kui kõik teeksid seda, mis pähe tuleb, kuhu me nii jõuaksime. Antud loos on vaja kriitilist mõtlemist, sest Mallukas aitab inimesi, kes pole tema aitamist ja headust väärt. Kus oli nende meeste headus ja aitamine, kui nad noored olid? Palun, uurige inimese tausta ka, enne kui raha loopima hakkate.

      • SS
        September 26, 2017

        Ja mida siis nii hirmsat seal minevikus on, et nüüd inimene elu ja surma vahel peab kõikuma? Räägi siis ära, ilmselgelt sa ju tead täpselt, mida keegi tegi jne?

  • OH
    September 26, 2017

    Lihtsalt täpsustuseks, et Avo ja Raivo Elvas ei ela, elavad nad Rõngu vallas.

    Rõngu vallavanema taset oli tema intervjuust selgelt näha.

  • Kerli
    September 26, 2017

    NII ARMAS, ET NEID AITAD! Eile saadet vaatasin mõtlesin just sama ,et mingi raha annetus tuleks teha.. Tõsiselt tubli oled, et selle teema ülesse võtsid!
    Ja viimane lause on lihtsalt niii hea 😀 😀

  • Kertu Ro.
    September 26, 2017

    Ei hakka fakte kinnitama ega ümber lükkama. Kuid kohalik rahvas räägib, et ta olevat kunagi joonud, et selle elustiilliga ta aitas kiirendada seda protsessi, et niimoodi pimedaks jäi. Kas alkohol siis on sellise võimega ja kas keegi teab, et ta ka jõi faktina???

    • Mallukas
      September 26, 2017

      Ja kui ka jõi? Mis siis? Et las sureb nälga, paras?

      • Evelyn
        September 26, 2017

        Dziisas!
        Las ta siis jõi! Vb see kiirendaski tänase tulemuseni jõudmist, aga ta on inimene ja vajab abi!

    • Maris
      September 26, 2017

      Avo läks küsima vallast abi äkki vald tuleb talle vastu ja saaks odavamalt dealüüsi . Aga loe ja imesta terve Rõngu teab Avo elu palju paremini kui tema ise kas teil häbi ei ole ? Kui sa oled nii uudisimulik inimene siis mine küsi Avolt ise mis juhtus mitte ära kirjuta siin et küla räägib et jõi inimene on üle 30 aasta olnud suhkruhaige . See et inimesed soovivad teda toetada on ju inimeste vaba valik ega tema ei ole kellegil käsinud annetada vms või on ?! Palun mõelge natukene ennem kolm korda mida te kirjutate .

    • Ester
      September 26, 2017

      Aga ära aja siis siin inimesest kuulujutte!!!! Väga inetu ju!

  • Kai pimeduses kobamas
    September 26, 2017

    Avol on I-tüübi diabeet ja meile pimedatele on olemas kõnelev AutoSense glükomeeter, mida jagatakse firma poolt tasuta, pluss Haigekassa poolt on igale I-tüübi diabeetikule poolaastas omaosalusega 18 topsi ribasid ja nõelu, mis on 40€. Kuid ettevõtte, kes nende kõnelevate glükomeetritega tegelevad, siis nemad on nägemispuudega inimeste vastu ääretult lahked ja täidavad küll selle 40€ riiginõude, kuid saadavad kliendile vastu selle sama summa väärtuses Selveri kinkekaarte. Lisainfo: http://www.glukomeeter.ee/ Lihtsalt infoks, et inimesel on tegelikult neerud olemas.

    Ning lihtsalt teadmiseks, siis nende neerudega on see point, et kui inimene põeb diabeeti, siis veresuhkru kõikumised (eriti kõrged) kahjustavad neere, kuna neerud filtreerivad verd, aga kui veres on glükoositase kõrge, siis kahjustabki neere ning mõlemad neerud kahjustuvad korraga. Avol on olnud mitu doonorneeru, kuid põhjuseid on mitmeid, miks inimene vajab taas uut doonorneeru. Alates sellest, et doonorneeru aeg saab lihtsalt läbi ja lõpetades sellega, et inimene ei hoia end piisavalt. Doonorneeruga inimesed tarvitavad immuunsustnõrgestavaid ravimeid ja seega on oluline, et nad ei koormaks end ülemäära palju.

    Igatahes Haigekassa poolt on 90% ulatuses soodustus insuliinile, nõeltele, glükomeetri testribadele ja teistele ravimitele. Võrreldes kunagise ajaga, on praegu diabeetiku elu täitsa lill. Ma ise poleks osanud 7-aastat tagasi unistadagi, et saan rahuliku südamega ühes kuus 3 topsi ribasid HK poolt.

    PS. Avol enam juhtkoera kahjuks pole. Lahkus paar aastat tagasi meie seast ja paraku uut koera Avole ka ei anta, kuna Avol ei jagu jaksu koeraga liikumiseks ja tegelemiseks.

    • Ester
      September 26, 2017

      Mitu doonarneeru??? Tead siis ise mida räägid?? On olnud doonarneer!!!löpetage see oletamine!!!kui ei tea kuidas asjad on,olid -suu kinni!!

      • Kristiina Allekõrs
        September 29, 2017

        Saatest pärit info. Doonorneer kestis 14a.

  • Egle
    September 26, 2017

    Ka ma ulgusi eile kurbusest ende meeste suhtes ja vihast vallavanema vastu. Endal on plaan hakata kolima ja üheks varjandiks on ka Tartu. Kui mu plaan peaks uuel aastal (jaan veeb) õnnestuma siis kuna ma olen anyway kodune pisi titega (ja uuesti rase) siis tekkis mõte et aitaks Avot ise trantspordiga dialüüsi ja tagasi koju, nii hoiaks ta 160 eur kokku. Aga oleneb kas leian tartusse kolmetoalise korteri kus lapsed omeks lubatud ja kutsuke ka ja oleks otse omanikult. Aga kui mu plaan õnnestub siis aitaks heameelega Avot ja seda muide ilma ühtegi eurot soovimata!!!

  • Ester
    September 26, 2017

    väga, väga tore ,et inimesed tahavad aidata Avot. Kusjuures tema puhul on ÖIGE toit väga tähtis , kuna tal diabeet. Kuigi ma käin väga harva Eestis , aga kui olen trehvanud Elva kanti , hyppasin alati Raivoga juttu rääkima. Eriti tublid mehed , pole andnud alla eluraskustele. Meil ” tervetel ” kannataks nende optimistlikust elutahtest öppust vötta !

  • T
    September 26, 2017

    Super Mariann!
    Sul on suur lugejaskond ning sa kasutad seda imelistel eesmärkidel otstarbekalt!
    Juba enne seda saadet, Avo lugu lugedes, tahtsin ma teda aidata.
    Nüüd nähes, et sina enda suure kaasaelajaskonnaga seda samuti teed, võttis silma märjaks.
    Suur aitäh sulle, sa oled imeline!

  • Eevi
    September 26, 2017

    Kahjuks kõik valla ja linnavalitsused on selliseid empaatiavõimetuid karjääriinimesi täis.
    Palun mõelge hoolikalt keda te valima lähete.

  • Maret
    September 26, 2017

    Mallukas, Sa oled tõsiselt lahe naine! Sinu teksti on nii mõnus lugeda … 🙂
    Mind hämmastas saates lõik, kui mindi vallavanemat otsima. Sekretär lidus teisele korrusele, ent pime mees kuulis vallavanema häält hoopis esimese korruse koridoris … mida suhtumine, eksole … ja no ametivõimu esindaja mõõtu see mees küll välja ei andnud …
    Avole ja Raivole edu ja vastupidavust!

  • Maire
    September 26, 2017

    Imelik, et ühegi Rõngu elanikuga ei vesteldud. Ma ei teadnudki Rõngu kaugemale kolimisest Tartust…. nüüd lausa 70 km kaugusel, sama Elvaga…. väga palju valesid fakte…. Lõpetuseks – “karma is a bitch”.

  • MarianneL
    September 26, 2017

    Kõnnin ka temast pidevalt mööda poodi minnes, aga väga harva on sularaha kaasas. Nüüd panen kindlasti igal võimalusel midagi korvi talle, täna juba sain natuke panna. Üldse tundus, et rohkem inimesi jäi teda kuulama, alustasid juttu jne. Nii tore!

  • MARJU VILLEM
    September 26, 2017

    Väga suuremeelne tegu.Oled suure südamega ja väga otsekohene ja siiras.Ära muutu ja jää ikka selliseks, kerge see ei ole.Mina olen seda sümpaatset härrat toiduga aidanud kui teda mängimas näen, täna ka.Ma palusin, et ta mängiks Ukuaru valssi, ta mängis.See oli armas.Mallukas, mingu sul hästi!Ise olen kunstnik ja pensionär.Kui vahvaid inimesi meil ikka on.

  • Katre
    September 26, 2017

    Oleks võinud jutu paremini lõpetada. Nii inetult kellegi kohta öelda… madal.

    • Mallukas
      September 26, 2017

      What goes around, comes around.

    • Jansa
      September 26, 2017

      Ja mis valesti öeldud oli ja ainuke madal on see vald ja vallavanem 🙂

    • M...
      October 2, 2017

      Boohoo, nuta järv nüüd, kuradi lumehelbeke.

  • Helene
    September 26, 2017

    Huvi pärast tahaks teada, et millise summa Avo abiks kokku sai 🙂

    • Ester
      September 26, 2017

      Issand kyll on ikka suur uudisimu6!!

    • Nunn
      September 26, 2017

      Seda pole vaja kellegil minu arust teada.Pole ilus sobrada teise rahakotis…

    • Usike
      September 28, 2017

      Kindlasti ta ütleb 🙂

  • surnudhing
    September 26, 2017

    Juhtusin eile seda saatelõiku pisut nägema ja pidin reaalselt nutma hakkama.Täna kippusid mõtted millegipärast sellele,et kui vaid sina saaksid üleskutse teha,et me seda vanaonu kuidagi aitaksime.Nüüd juhtusin lugema su postitust ja olen nii õnnelik,tõsiselt!Südamelt oleks nagu kivi langenud.Aitäh,et aitad meil aidata!

  • Evelyn
    September 26, 2017

    Väga tubli! Mul laps ütleks: ”Sinu süda on õige koha peal!”
    Väga mahe kommentaar on lõpus ????

  • Maria
    September 26, 2017

    Mallukas sa oled super inimene. Said omale ühe fänni juurde.
    Avole ja Raivole jaksu ja jõudu. Südamest nutsin, kui saadet vaatasin.

  • Ester
    September 26, 2017

    Kas köik saate vaatajad said ikka aru et milles point oli??tundub et ei!! Asja möte oli ju5,et vald kasseerib Avolt söidukulud!! Soovitan,ärge oletage- teiste elust,olust kui ei tea!!

  • T
    September 26, 2017

    Tegin ka ülekande. Küll 5 EURi, kuid abi ehk sellestki. Nii kahju Nendest inimestest.

  • Ester
    September 26, 2017

    Teen ettepaneku teema lukku panna. Naised – mehed, kes te ei tea ei tunne inimest,oletate ja levitate jutte,minu arust nöme ja väiklane. Teema algatajale kniks ja kummardus. Avo on kindlasti väga tänulik!!

  • Kadri J.
    September 26, 2017

    super, et võtsid midagi ette. aitäh! tegin ka ise ülekande. Kui eile saadet vaatasin, siis vallavanema suhtumine, et “mul on infot , et sa ju käid poe juures pilli mängimas” oli niivõrd vihale ajav- nagu see see peaks nii olema! inimene kerjas, mitte ei käinud “tööl”
    mõtlesin isegi, et kuidas saaks teda aidata. nüüd sain ja saan ka edaspidi. Tubli ettevõtmine!

  • Katrin
    September 26, 2017

    Väga inetu oli vaadata vallavanema suhtumist ja suhtlemist…Paneb ka imestama,et me rääkisime ju kahe väga tööka loomusega inimestest,kes hoolimata oma haigustest ei anna alla…Tegu on võitlejatega.Töötades ka ise nende klientidega,kes vajavad reg.vere puhastust on tõesti neil väga raske…Ja sellest hoolimata on see mees tugev,töökas ,julge jne.Aitäh sulle Mallukas,et võtsid sõna ja aitad TUBLI TÜDRUK….Kallistused sulle!!!Eriti meeldis sinu postituse viimased laused.Mis voiksid jõuda ka selle sorry väljenduse eest, selle värdja kõrvu…..igatahes Aitäh Mallu:)

  • Pille
    September 27, 2017

    Oh Mallukas, sa oled super tubli noor naine! ❤️ Sul on süda õige koha peal. Ja nt mulle ei oleks vaja mingit kuvatõmmist, et sa tegid püsikorralduse Avole. Sa oled oma kirjutistes alati avameelne ning julge, usun hoopis, et oma südames kirud, et pole miljonär, siis saaksid kõiki abivajajaid aidata. Lugupidamisega ja suure austusega. Pille ?

  • Kristi Kuusik
    September 27, 2017

    Tubli töö <3

  • Ülle
    September 27, 2017

    Aitähh sulle hea südame eest.

  • J.
    September 27, 2017

    Issand see vallavanem on ju kohutav. Kuidas saab selline isik üldse sellisel ametipostisioonil tegutseda? isegi kui inimesel ei ole just kõige puhtam minevik, on ta siiski väärt, et saaks praeguses olukorras lubadagi elementaarseid asju omale ning ka puhata peale rasket ravi. Minu poolt läks väike abi teele.

  • H
    September 27, 2017

    Aitäh, Mallukas, et sa selliseid toetuskampaaniaid korraldad! Mulle ei meeldi anonüümsetele organisatsioonidele kunagi annetada, aga kui ma tunnen, et raha läheb õigesse kohta ja õigele/konkreetsele inimesele, siis on väga lihtne panka sisse logida ning ära teha. Väike panus paljudelt muudab nende inimeste maailma oluliselt.

  • Kiku
    September 27, 2017

    Oi viimane lause oli lihtsalt parim!

  • Eva Kalda
    September 27, 2017

    Jälgisin seda Kuuuurijat pönevusega,sest see on saade ,mis avab möned mädapaised nagu nyydki selle Röngu vallavanem AIVAR KUUSKVERE,Tal jätkus häbematust käituda oma silmi välgutades ja lakke vahtides selliseid lolle sönu välja öelda,Kas kartis pildile jäämist? Jah ,oligi pöhjus karta,Katrin ootas teda kohtumisele ligi 2 kuud,See mees ei vääri kyll vallavanema tiitlit,Ja need Elva linnavalitsue daamid olid nagu kuu pealt kukkunud,Kui inimesed ei oska suhelda ,siis ei ole ju nende koht seal,kust aga raha kukub ,mitte nagu need kaks haiget meest,Neile kuulub lugupidamine mitte neile nn.lipsukandatele (kuigi lipsu ei näinudki) ja Elvad toolihöörujatele,Kas sellised on töesti nn,pukis ja loobivad oma tyhje ja alandavaid sönu neile,kes ei ole seda ära teeninud,Katrin on väga tugev saatetegija,kes leiab yles selle,,mis tulebki avalikustada,Kirjutan ka kohalikus lehes vee,jätkamaks sama teemat ja samu YLEMUSI,

  • Saara
    September 27, 2017

    Iga rahvas on oma kuningat väärt.
    Võib-olla Rõngu enamusele sobib selline ebalev, suhtlemisoskuseta, empaatiavõimeta juht?
    Tean veel paari valda, kus on täpselt samasugune tegelane vallavanemaks.
    Õnneks on ka täiesti vastupidiseid näiteid!

    Vaadates Rõngu vallavanemat, tekkis mõte, et kui ta jätaks igakuiselt mõned rammusad palad söömata ja ebatervisliku joogi joomata, siis mõjuks see väga hästi tema taljele/liigestele/südamele ehk tervisele.
    Kokkuhoitud raha arvelt jääks tallegi võimalus heategevusega tegeleda!

    Vaatasin täna seda pillimängu poe ees… Inimesed ongi väga erinevad. Juba kaugelt aimad ära, kes vaevub münte taskust otsima. Osa on nõnda üles vuhvitud, et nad ei märkagi teist inimest hädas. See oleks nende jaoks justkui alandav. Siis tuleb lihtne mammike, otsib ja otsib kotist münti ning on nii rahulolev, kui saab miskit korvi poetada. Seejärel tuleb üks Rõngu vallavanema tüüpi suuuuuure kõhuga mees oma džiibist välja, keerab näo ära, astub peaaegu pillimehest üle taaruval sammul… Üks poisike jookseb ema juurde raha paluma ja siis aupaklikult poetab selle korvi…

    Kulla Ester, kes Sa siin pröökad vahele! Me kõik oleme valmis ka Sind aitama.
    Kas Sa tahad lihtsalt midagi rahulikult südamelt ära rääkida? Kuulame.
    Või vajad materjaalset abi? Anna teada!

  • Efersiine
    September 27, 2017

    Ei tea, kas keegi on maininud, aga “Kuuuurija” fb lehel säärane kommentaar: NB!!!! Täiendav teade, mis on väga oluline.
    Helistasin just praegu Maksu- ja Tolliametisse ja sain teada, et Avo Paap, võib saada kuus 416.- € ja aastas 4 992.- €. See on tulumaksuvaba! Mis läheb üle selle summa, tuleb deklareerida ja maksta 20 protsenti tulumaksu riigile tagasi.

    Tänu entusiastidele ja kärale hakkab Avo maksma just sellistele lödipükstest ametnikele veel palka ka. Karm 🙁

    • Mallukas
      September 27, 2017

      Ei, seda on juba uuritud ja annetuste pealt ei pea ta midagi maksma 🙂

  • Kristiina Allekõrs
    September 29, 2017

    Mallukas kahju,et sa poliitikas nii vähe püsisid. Ligipääsetavuse probleemi tuleb kajastada ning taunida Raivo kiusamist ja julgustada puudega inimesi enda eest seisma ka avalikult. Kiusajad ootavadki,et vaikiksime või poeks maski taha rääkima. Ligipääsetavus on inimõigus.

  • Kristiina Allekõrs
    September 29, 2017

    Mallukas kahju,et sa poliitikas pole. Ligipääsetavuse probleemi tuleb kajastada ning taunida Raivo kiusamist ja julgustada puudega inimesi enda eest seisma ka avalikult. Kiusajad ootavadki,et vaikiksime või poeks maski taha rääkima. Ligipääsetavus on inimõigus. Enamus vallamaju on kaldteeta. Mõnel juhul saab teha seda väga odavalt tsemendikotist või keevisrestidest. Kui liftiks raha pole siis uued avalikud hooned tuleb ehitada maapinnaga tasa ja ühekordsena.

  • Albert
    September 30, 2017

    Ohhjahh. On keegi teistelt kohalikelt küsinud, et mis meestega tegu? Sellest ei räägi ju keegi, et pimedaks jäi sellepärast, kuna ei kuulanud targemaid inimesi (arste), kes käskisid alkoholi tarbimise lõpetada ENNE kui pimedaks jääb tervislikel põhjustel. Jalutu mehega on ka olemas loo teine pool aga no näitame telekas natuke nukrama külje alt ja las eesti rahvas maksab ise nende elu valed otsused kinni, tehes süüdlasteks valed inimesed. Päikest Teile sinna silmaklappide vahele…

    • Liisi
      September 30, 2017

      Vallavanem, sina või? Ja sellepärast peab inimene nälgima, et on elus valesid valikuid teinud kunagi? Sa ise pole kindlasi mitte ühtegi teinud ju?! Sa räägi, mis iganes sa räägid siin, aga mitte kedagi ei huvita.

      • Albert
        October 4, 2017

        Ei, ei ole vallavanem. Pole neid inimesi kedagi kunagi reaalselt näinud, 10 korda ehk Rõngust läbi sõitnud elu jooksul. Töökaaslased on küll kohalikud ja teavad rääkida rohkemat, kui saade näitas. Ning ei, ei ole kadedusest rääkinud heal elujärjel olevad inimesed neist, vaid ikka kes teavad/tunnevad kaua-kaua. Ei ole ka vallavanemat kaitsnud otseselt, kirjutasin üldiselt, et tegelikult ei ole kõik nii must-valge kui saade näitas ja et Mallukas tegi ehk ennatlikult 50 eurise püsikorralduse aga iga inimese oma valik… See, et vallavanemal saate lõpus klemm kokku jooksis ning enesevalitsuse kaotas kui keset päeva rünnatakse asjadega, mis ei ole päris nii, kui saade näitas, siis see sõnavalik on jah kivi tema kapsaaeda.

    • Liisi
      September 30, 2017

      Me peame ju mitu vanglatäit inimesi üleval, need on seal ju sellepärast, et kõik valikud on elus on õiged olnud.

      • Albert
        October 4, 2017

        miks teha sama rumalaid valikuid kui riik? kelle eesotsa me ise valinud oleme…