…nagu te kõik teate!

Ma olen viimasel ajal paar korda kuulnud sellist suhtumist, et küll see emadus on ikka raske. “Küllap KÕIK emad teavad neid unetuid öid ja gaasivalusid ja hambatulemisnuttu ja pidevat ilastamist! Muidugi seda, kuidas sa kaks aastat superväsinud ja magamata oled!”.  Selle valguses on veel eriti armas küsida, et “Kas sa ei karda, et teise lapsega kordub see kõik taas?!”.

Ausalt? Ei karda. Minu jaoks on täiesti mingi raamatust loetud ilukirjandus see, kuidas inimesed kottis silmadega röökivat imikuid päevi-kuid-aastaid kussutavad. Ei tea, pole kuulnud, pole näinud, pole teinud. Muidugi on mulle öeldud, et jah, SUL on muidugi lihtne elu olnud. Sellega pean nõustuma.

Mulle mängis elu Mariga KÕIK head kaardid kätte, ma tean seda ise ka. Esiteks ülirahulik laps, kelle beebipõlv oli ainult suurte silmadega ringi vaatamine ja maailma uudistamine. Teiseks tugivõrgustik – õismäel elas ülilähedal minu ema, männikul Kardo ema. Mõlemad on Mari algusest peale hoidnud, temaga jalutamas käinud ja tegelenud. Seega iga hetk, kui mul tekkis tunne, et tahaks nüüd rahus olla, siis võttis lapse kas mu ema või ämm või Kardo ja mina vedelesin niisama asja eest teist takka rahuliku südamega. Ja kui natukene vedeletud sai, siis võtsin oma nohiseva könni jälle kaissu ja vedelesime koos.

Unelmate elu.

Mul on lausa kahju näha neid emasid, kes mitmendat aastat sorgus juustega istuvad ja teistele naistele heietavad, et jah, pole siin kolm kuud pead pesnud ja viis aastat maganud, aga noh, sa ka ema, tead ju küll, mis tunne see on!

Alati mul on selline tunne, et tahaks öelda, et issand, pliis ära pane mind sinna patta, sest ma olen elanud unelmate maailmas, kus lapsi sünnitatakse 2 tundi ja nendega koos elamine on ainult õnn ja rõõm. Noh, mingi aeg lisandub õnnele ja rõõmule natukene jonni ja isepäisust ja kismat ja solvumist, aga see on lihtsalt elu. See pole raske, see on kihvt ja lahe. Nii et ma ei taha teada, et on naisi, kes öösiti 6×20 minutit magavad ja siis duši all looteasendis nutavad. Duši all on muidugi lapsed kaasas 😀 Mul on lihtsalt nii kahju! Ja ma kardan, et kui mind sinna patta kistakse, et siis see on nagu mingi katk, mis mulle nakkab.

gross_no_thank_you_supernatural-3012005

Eriti kahju hakkas mul siis, kui Mari viimased 3-4-5 päeva on IGA öö nutuga üles ärganud. Ma ei tea, mida ta unes näeb, või mis teda üles ajab ja see on lihtsalt nii õudne. Eks ta ole selle kahe ja poole aasta jooksul enne ka öösiti üles ärganud nuttes, noh mingi 10x elus kindlasti, aga nii pika perioodi peale, et lausa mitmeid päevi jutti, seda pole olnud.

See on ikka nii imelik tunne, et sa ärkad keset ööd selle peale, et laps nutab. Midagi viga pole, midagi püksis pole. Kuum ei ole. Lihtsalt nutab ja nutab. Mõnikord aitab, kui ma võtan sülle ja kiigutan. Mõnikord aitab, et panen tule põlema. Mõnikord ei aita mitte midagi ja pean tal laskma röökida, sest ma ei tohi teda puudutadagi, kuni ta ise maha rahuneb ja tuttu jäb.

Nutt kestab ise mingi…5 minutit maksimum, aga see on nii frustreeriv ja õudne. Eriti kuna ise oled ka unine ja siis unesegasena proovida aru saada, mis tal viga on ja teda aidata. Oeh. Just eile öösel mõtlesin, et kui jumal olemas on, et ta annaks mulle uue lapsega ka vähemalt kaks aastat aega, enne kui ma pean keset ööd kellegi kurva nutu peale ärkama. Kaheaastase vähemalt kahmad kaissu ja ütled, et kuule, ole meheks ja maga edasi. Uued beebid tunduvad nii haprad ja õrnad, et ma lausa kardan, et nende kopsud karjudes plahvatavad 😀

Lisaks oleks eriti niru, kui üks teise nutuga üles ajaks, seega ma lihtsalt eelistaks kahte MAGAVAT last. Tänan, aitäh, palun!

Mul ju Mari ja uus mugul hakkavad kõik meie magamistoas magama, seega oleks hea, kui kõik rahumeeli põõnaksid. Ja no te võite nüüd öelda, et praegu oleks tagumine aeg hakata Mari harjutama ta enda toas magama, aga ma ei ole kunagi sellel põhjust näinud. Ma isegi tassisin Mari voodi meie tuppa, et ehk ta mingi hetk oleks nõus seal magama. Oleks abiks seegi. Aga ma ei ole sellele pihta saanud, et kui muidu on kõik ema mugavuse asjad jube tabu (ma räägin luttidest ja muust sellisest), siis laps PEAB harjuma iseseisvalt magama jääma üksi pimedas toas ja asi ants. Miks? Mugav oleks muidugi ja säästaks mu igast õhtust mingi tund aega, mil üks meist Mari magama paneb.

Mõnikord ma jään ise ka magama ja mõnikord meenub mulle sada asja, mida ma ma tegelikult tahaks teha. Aga selle asemel laulan ma mõmm-mõmm laulu ja hoian Mari käest kinni ja tsillin temaga voodis ja see on nii tore. Ma ei taha teda kuskile üksinda teise tuppa magama saata. Ma olen ise 26-aastane ja ma IKKA ei julge üksi pimedas toas magada. Miks ma peaksin siis oma lapsi sundima seda tegema? Minu poolest võime me kõik neljakesti ka ühes suures voodis eluaeg magada, aga ma kardan, et mingi hetk muutuks see ühiskonna ees imelikuks? Ei? Ma ise magasin ema kõrval 9da eluaastani. Ja ma olen niiii-iii-ii normaalne.

Ja kui ma seda enne kuskil (naljaga) maininud olen, siis alati küsitakse, et mis sa ei kavatse nüüd mitte kunagi enam seksida või?! Ma ei tea, kas teiste inimeste majas on mingid seksipolitseid, kes lubavad nahistamist ainult 22-07.00 vahemikus ja ainult oma voodis, aga meie majas õnneks seda menti pole ja nagu näha saime uue lapsegi hakkama pandud ja ma ausalt luban, et kuigi Mari magab meie kõrval, siis sellel ajal ta meiega ei olnud 😀

Ok, ma olen nüüd sada aastat suvalistel teemadel jauranud ja suutsin ikka lõpetada faktidega, et kus ja millal meie majas seksitakse.

01a3ec5a141690920995482364_700w_0-2915825

Mida sina arvad?

* Required fields are marked *

143 Comments
  • Pille
    May 3, 2016

    Hahhahahahhahha @ seksijutt!
    Ma arvan, et ühetoalises avatud köögi, avatud vannitoa ja avatud kõigega korteris elades tekiks mõte, et kuhu küll lapse eest seksima pageda 😀 Aga et inimestel kahekordse maja osas sellised umbusklikud küsimused tekivad – ulme 😀 Sain kõhutäie naerda, aitäh!

    • Mallukas
      May 3, 2016

      Isegi avatud planeeringuga korteris oleks vast vannitoas uks ees 😀

      • Mallukas
        May 4, 2016

        Haha, no viivad lapse kellelegi hoida ja siis annavad tuld!

  • Maria
    May 3, 2016

    Heh.. Minul esimene synnitus kestis 1,5h 🙂 laps magas ka
    nii ilusti koguaeg (magab siiani, hetkel on ta 1a7k) 🙂
    Nyyd olen 13 nädalat rase…ja no kardan, et äkki nyyd kõik
    läheb vastupidi…a’la sünnitus 1,5 päeva ja laps rahutu ?
    ?? see oleks karm???

    • Mallukas
      May 3, 2016

      Ooojaa 😀 loodame siis meile parimat 😀

  • Ave
    May 3, 2016

    Meil noorem poiss nuttis ka niimoodi 1,5aastaselt mingid päevad. Hiljem tuli välja et lapsel äge
    kõrvapõletik 🙁

    • Mallukas
      May 3, 2016

      Siis peaks ju kõrva näppima vms?

      • Reelika
        May 3, 2016

        Iga laps ei pruugi kõrva näppida ega kakkuda.
        Katsu ise lapsel kõrvad läbi et nö vajutad
        kõrvanibule. Nooremal lapsel mul hiljuti oli ja see
        tekkis nohust ja nyyd kui alati nohu vms siis
        katsun kõrvad läbi.

      • Elis
        May 3, 2016

        Mitte alati,mul oli sama jama
        1,5aastasega…nädal aega ei saanud
        aru,mis viga on…kuni lõpuks kõrvast mäda
        voolama hakkas 🙁 🙁 🙁

        • Mallukas
          May 3, 2016

          Okei, ma loodan siis, et pole miskit hullu. Tal nädal tagasi oli perearst, siis vaadati kõrva ka, oli kõik korras.

  • Kertu
    May 3, 2016

    Mu laps on 10-kuune ja mind vahitakse nagu tulnukat,
    kui ütlen, et ta siiski endiselt magab minu kaisus
    vaatamata sellele, et saan öösiti kandadega korduvalt
    näkku. So worth it!

    • Mallukas
      May 3, 2016

      Minu meelest 10 kuune on ju nii väike, et ma üldse ei imestaks sellise asja üle, et nii väike kaisus magab. Nad on ju kaisus NII NUNNUUD!

    • Reelika
      May 3, 2016

      Tohoh..10 kuune ju paras beebi ka veel 🙂 aga nagu
      näha, siis igasuguseid inimesi leidub. Ma magan kahe
      lapse keskel ja saan öösiti korralikult peksa:D

    • Kertu
      May 3, 2016

      Minu arvates on ta ka veel nii pisi, et võib ju meiega
      ühes voodis magada ja mul omal kergem, sest ma saan
      magada 90% ööst. Ma ei tee väljagi teiste suurtest
      silmadest ja ohkimisest. Meil see toimib ja jääb ka nii.
      Ega nemad minu beebiga magama pea.
      Mu väikseim vend magas vist 8nda eluaastani emaga,
      kuna isa soomes tööl.

  • Reelika
    May 3, 2016

    Mul oli ka esimene laps väga väga rahulik ja väga
    iseseisev aga gaase jne..mis need on?? 😀
    Teise lapsega sain neid natukene teada. Ei ütleks, et
    hullult emmekas või et jonnib palju, aga jonnituure on
    olnud ja ka öösiti aga jällegi, mitte midagi õudset!
    Öösiti on olnud need mõned korrad kas haiguse või
    hammaste pärast või kes teab mille pärast veel. Ta
    magab mul nt praegu 9st ja on ärkand juba 2x üles
    nuttes, teinekord proovisin võtta sülle, et kallistan ja
    läheb üle..kus sa sellega 😀 loopis end täiega! Tiss suhu
    ja asi vask 😀 aga ta praegu veidi tõbine ka veel.
    Aga laps võõristab täiega, vanem poiss on kõikidega
    koheselt sõber.
    Ja see magamine..kui ootasin teist last siis ostsin lausa
    2m laia voodi, et me ikka KÕIK ära mahuks 😀 aga
    nüüd on nii, kui mees tööl siis mõlemad lapsed
    magavad minuga koos aga kui mees kodus, siis vanem
    laps magab enda voodis ja talle meeldib seal. Aga kui
    ma üksi olen siis ta pole nõus enda voodis magama 😀

    • Mallukas
      May 3, 2016

      Meil on ka 2×2 voodi, seega ruumi on kõigile! Ja no tegelikult ma saan aru jah, et lapsed ja nende iseloomud ja närvikavad on erinevad, aga loota ju võib 🙂

  • Reelika
    May 3, 2016

    Aaa ja mul läksid ka mõlemad sünnitused mega kiirelt
    ja ütleks, et ka valutult, mingeid rohte selleks ma ei
    saanud, aind seda tablakat, mis emaka veel kiiremini
    tööle paneks vms:D
    Mul oli need sünnitused pigem ebameeldivad aga
    valusad mitte.

    • Mallukas
      May 3, 2016

      Ei mul ikka oli valus küll, aga oleks vast võinud hullem olla 😀

      • Reelika
        May 3, 2016

        Oh loomulikult. Ma tunnen täiega nendele
        naistele kaasa, kes üle 6 v 7 piinleb! Rääkimata
        siis 48h jne eksole..

        • Mallukas
          May 3, 2016

          Mina ka!

          • Mari-Liis
            May 4, 2016

            Mul algas sünnitus vete tulekuga
            keset parki. Tund hiljem hakkasid juba
            ka valud, mis aina hullemaks läksid. 10
            tunniga avanes emakas ainult 1 cm ja
            valud olid üsna kohutavad. Lõpuks
            lausa nutsin aga kui ämmakas
            epiduraali soovitas, siis küsisin et kas
            see on väga valus 😀 Mingi hetk kui
            juba umbes 20 tundi oli möödas
            algusest ja emakas oli avanenud enam
            vähem 4.5cm siis otsustati kiirendit
            anda ja epiduraali sain kokku 4 korda.
            Esimesed kaks nagu leevendasid ja
            tunnike sain tukkuda ka aga viimased
            2 küll mu meelest ei toiminud. Samas
            pressid polnud enam valusad, vaid
            lihtsalt suruv tunne.
            Kokku sünnitasin 26h 21min. Selles
            24h umbes olid põrgu valud..
            Aga no nüüd preili kohe kohe aastane
            ja kui vaja, teeks selle kõik uuesti läbi.
            Kahjuks olen kas see ema kes
            esimesed peaaegu 8 kuud oli sorakil ja
            pesemata juustega magamata ning
            muudkui kussutas hüsteeriliselt
            röökivat last ja gaaside käes piinlevat
            last.. oeh.
            Õnneks nüüd asi tunduvalt parem ja
            laps kasvab sünnitraumast välja mingi
            aeg. (Arstide poolt pandud diagnoos
            hüsteeria hoogude pärast)
            Aga ei, elu on ilus! 🙂

          • Mallukas
            May 4, 2016

            Oh jumal, eriti tugev naine oled! Ja ma tean väga hästi, et on naisi, kes tõesti peavad ikka endast VÄGA palju ohverdama lapse beebieas. Mis sul ikka üle jääb, kui laps tahab nt kogu aeg süles olla ja vastasel juhul nutab? Ikka hoiad ja kussutad. Muidugi pesta saab siis ka, kui mees koju tuleb 😀

            Aga elu on ilus küll!

        • Karks
          May 4, 2016

          mul kestis tugevate valudega sünnitus 16 h
          aga ju ei olnud nii hull kui 1,3 a pärast uuesti
          rasedaks jäin 🙂

          • Mallukas
            May 4, 2016

            Naised pidid ju sünnitusvalu unustama 😀

    • Veroonika
      May 3, 2016

      Ma sain valutada 28h, millest selliseid valusid, et oleks
      tahtnud mööda seinu ronida oli 12h 😀 voodi otsa
      kusjuures kangutasingi lahti ja mehe kintsu muljusin
      ka pigistades korralikult ära 😀 kõik see trall lõppes
      lõpuks erakorralise keisriga.. kahjuks. Aga meie Maria
      valis endale sünnipäevaks ilusa kuupäeva- 08.03.2015
      kell 01.07 ehk naistepäeva. Ilus kingitus oli kogu selle
      piina lõpuks! 😀 ( tähtaeg oli kusjuures juba 23.
      veebruar ). Nii et, Mallukas.. Mariga nii ruttu mäele
      said, siis ei usu, et sind nii karm saatus võiks oodata 😀

      • Mari-Liis
        May 5, 2016

        Ma õigele kommentaarile ei saa vastata, ei lase
        millegi pärast.
        Aga just, pesta saab siis kui mees koju tuleb.
        ÕNNEKS jäi mul mees lapsehoolduspuhkusele ja
        üksi olin ainult esimesed 2 kuud. Ise lõpetasin
        lihtsalt töölepingu. Kuna saan
        töövõimetuspensionit, siis saan kodus olla ilma
        et haigekassa kindlustus ära kaoks.
        Aga kahjuks nende nende hüsteeriahoogude ajal
        ei leppinud laps mehega, seega tema kodus
        olemisest kasu väga palju polnudki 🙁
        Aga nagu ütlesin, elu on ilus ja hakkama ma sain.
        Elasin selle hullu aja üle ja elaks uuesti kui vaja 🙂

  • E
    May 3, 2016

    Mina olin üks neid emasid kes kussutas nutvat
    last esimesed kuud ja unistasin et saaks 1 tund
    järjest magada. Nutsin ka kui omaette olin.
    Seega sa pead tõesti õnnelik olema, et sina said
    lapse beebipõlve nautida. Kohe tõesti. Aga mul
    kujunes välja oma teooria: kui laps peale
    sünnitust esimene öö palju nutab siis tuleb
    nuttu veel ja rohkem, kui aga laps peake
    sünnitust magab õndsat und, siis läheb nii ka
    edasi. Anna siis blogis teada kuidas sinul ☺

    • Reelika
      May 3, 2016

      Kusjuures mul täiesti vastupidi. Vanem laps kui sündis,
      haiglas nuttis öösiti ja esimesed 1.5 ndl aga edaspidi
      oli niiiiiii rahulik laps.
      Teine laps kui sündis, oli haiglas niiiii vaikne, et
      ämmakad käisid vaatamas lausa, kas me elame ikka 😀
      ja on teinud rohkem kisa kui esimene laps 🙂

  • Andra
    May 3, 2016

    Beebina ei ärganud Mari kordagi öösel? Oeh minu 1
    kuune tahab ikka 2 korda öö jooksul süüa ja
    mähkmevahetust ja vähemalt pool tundi üleval olla, et
    emme teeks jalgadega sipa-sipa ja räägiks juttu 😀 oeh

    • Mallukas
      May 3, 2016

      Beebina ta ärkas kell 24.00 (siis ma olin veel ise üleval) ja tegi sellist häiritud puhkimist, et keegi süüa annaks. Andsin. Uuesti ärkas kell 4. Ei nutnud, puhises ja nagu.. köhatades tegi häält. Sai süüa, magas mingi 8-9ni 😀 Nõnda esimesest nädalast saadik. Ülesse ta ei ärganudki, sõi ära, krooks ja no väike mähkuvahetus ja magas edasi.

  • helen
    May 3, 2016

    Ma magan ka pisemaga koos, suurem kolis siis oma
    voodisse kui väike tuli- sai asjale pihta kyll, alla kahe
    aasta vana oli siis. Pimedas ei meeldi ka endal olla,
    soolalamp ikka põleb öö läbi, kui meest kodus pole 😀

    • Mallukas
      May 3, 2016

      No ma ise mõtlen, et uus beebi võib ju hällis olla ja Mari võib ju oma voodis ka olla, aga ikka kõik meie toas 🙂

  • Merka
    May 3, 2016

    Minu tüdruk oli ka beebina väga vaikne ja mõnus laps.
    Magas palju ja tal ei olnud gaase. Ma mäletan ainult
    1fe ööd kus ta 2h röökis gaasidest ja ma käisin temaga
    mõõda tuba ja tegin imenippe et vaesekest aidata. See
    oli ka ainuke kord. Hetkel tütrul 2.5a ☺ Kõik
    hitmutasid mind et alaa teine laps teeb kõik tasa ja
    röögib toppelt jne. 15Apr sünnitasin poja. Siiani on
    küll mõnus rahulik. Beebi magab,sööb ja ärkvel oleku
    aja vaatab ns ringi. Gaase ka pole selliseid et röögiks.
    Öösel natuke ägiseb aga tüdrukut see ei sega. Beebi
    magab oma voodis millel 1 külg maas ja meie voodi
    vastas ja tpdruk magab meie keskel. Kui embkumb
    isegi nutab natuke siis ei ärka teine ülesse. Kui poiss
    hommikul väga pikalt ja häälekalt jutustab siis lõpuks
    tüdruk ärkab teeb vennale musi kalli ja pikutab veel
    koos meiega ☺ Seega sul võib teine laps ka tulla
    mõnus rahulik beebi ? Ma algul kartsin ka meeletult
    kuidas see magamine saab olema. Aga kartsin rohkem
    kui asi väärt ?

    • Mallukas
      May 3, 2016

      Tänks, annab lootust 🙂

  • eku
    May 3, 2016

    Laps võiks magada oma vanema kaisus täpselt nii kaua
    nagu tema tunneb, et tal vaja on! Mitte nii kaua, nagu
    tähtsad onud ja tädid ütlevad!

    • Mallukas
      May 3, 2016

      Ma arvan täpselt sama. Ja inimesed võivad mulle 100x öelda, et laps PEAB oma voodis olema, aga ma ei saa ka aru, miks. Mina teiste lapsi ei tassi nende voodist ema juurde, ma ei näe põhjust, miks teised tunnevad nn vajadust siis vastupidi teha 😀

      • Mari
        May 4, 2016

        Ma arvan, et see on see arenenud tööstusmaade mudel, väike laps pannakse teise tuppa magama, ülejäänud maailm toimib
        teistmoodi, lapsed magavad aastaid oma vanematega koos. Nagu looduses. Ega loomad pane oma last ka kusagile endast
        kaugemale magama, vaid magatakse ikka koos. Usaldage oma sisetunnet Kardoga, küll te teate, mis on teie lastele hea

        • Mallukas
          May 4, 2016

          No ma arvan ka, et see on nii tugevalt iga pere oma asi, et teistel selle kohta küll midagi kobiseda ei tohiks olla, et kus teise pere lapsed magavad 😀

  • Merka
    May 3, 2016

    Aa ja esimene sünnitus kestis 2h umbs ja teine oli veidi
    kiirem. ☺Teine sünnitus oli kuidagi kergem kuna
    püütsin hingata ja keskenduda jne. Esimesega ns
    rapsisin ja üritasin lihtsalt ühelepoole saada. ?

    • Mallukas
      May 3, 2016

      Ma ka essaga ikka täiega rapsisin ja olin jumala krampis. Eks uuega proovin paremini 😀

  • Tiina
    May 3, 2016

    Oeh…..ma olen 31 ja ma kardan ka
    ikka veel üksi pimedas toas magamist.
    Mees käib vahest öö vahetustes
    tööl…siis me pojaga tudume pisikese
    lambi valguses 😀 Mul lapsest
    saati pimeduse hirm….tundub, et see
    ei lähegi üle . Poja tahaks mingi aeg
    küll oma tuppa tudule panna, õnneks
    ta alles 5 kuune , saame veel
    üksteisele seltsi pakkuda pimedatel
    üksikutel öödel 😀

  • Gerly
    May 3, 2016

    Mul on ka vedanud… poiss on 2a3k ja magamata öid suht vähe(haiguse ajal mõned). Beebina magas kui nott, gaasivalusi oli
    minimaalselt. Magab algusest peale oma voodis ja õhtuti teatab ise- emme tõsta voodisse 🙂
    Päevasel ajal teeb muidugi kratti ja kulutab mu närve aga see käib asjaga kaasas 😀

    • Mallukas
      May 3, 2016

      Ma tahaks näha kaheaastast, kes kratti ei teeks :D!

  • An
    May 3, 2016

    Esimene laps oli keerulisem beebi, teine laps (saab juuli
    lõpus 3), oli algusest peale siiamaani rahulik.. ?
    Uskusime mehega, et esimesest hullem ikka asi olla ei
    saa, jess… Sai veelgi parem. Ja see mega rahulik laps
    magab al 3ndast kuust emme kaisus ja oi millist rahuolu
    temast kiirgab.
    Esimene laps magad juba 6ndast kuust oma toas, 3 kuud
    peale teise sündi tulevad mõlemad lapsed meie tuppa
    minu kaissu ja jäävad tudule ja mul pole plaaniski seda
    veel lõpetada, sest ma näen, et minu lapsed vajavad
    seda ja see teeb nende hingele pai! ☺️

  • Gerli**
    May 3, 2016

    Mul esimene laps ei maganud ja ei maga siiani
    normaalselt .. hommikul ärkame ikka ühes voodis kuigi
    laps magab oma toas või üritab magada.. teine laps on
    kukupai magab ilusti kuni hommikuni oma voodis

    • Mallukas
      May 4, 2016

      Nagu öeldud, lapsed on erinevad 🙂

  • S.
    May 3, 2016

    Noo Sa küll ei taha seda kuulata,.. Kuid tegelt ka Sul oleks endal lihtsam harjutada Mari praegu teise tuppa magama, kui hiljem..
    Endal esimene laps magas nagu ingel varakult terve öö.. issand kui hea oli.. nüüd …Teine laps on 10 kuud vana ja ma pole ühtegi
    ööd saanud korralikult magada.. Mul vanem laps on nüüdseks juba neljane ja läheb ise magama voodisse ning tegelt ka, krdi
    palju lihtsam on, kui vähemalt üks laps ise magama jääb.. Kujutad Sa ette, et pead beebi magama panema ja siis samal ajal Maril
    kätt hoidma voodis ja tema ka magama panema ?
    Tundud mulle inimesena, kellele ei meeldi igasugust graafikut näpuga taga ajada.. ja teha asju nii nagu sa tunned et oh äkki
    nüüd võiks.. aga samas ma võin kunagi hiljem ka teha ning küll see asi ise paika loksub jne..
    Võin eksida.. aga kohati on selline mulje jäänud.. Tasub, ehk siiski kõrva taha panna, mida paljud soovitavad ja mõelda, milline
    oleks teie perele parim variant 🙂

    • Mallukas
      May 3, 2016

      Kardo ju ka olemas, küllap saame kahe peal
      kaks last magama, ei tundu probleem olevat 🙂

      • S.
        May 3, 2016

        noo muidugi, ise kasvatasin pool aastat üksi neid väikseid, kipun unustama, et teistel on mehed kõrval 😀 😀

        • Mallukas
          May 3, 2016

          Jah, üksi olles on muidugi palju asju
          teisti kui kaksi, seda nagunii 🙂

  • Janika
    May 3, 2016

    Oh, mina olen ka sellega õnnistatud,et laps
    marurahulik! Magamata ööks pean ma seda,kui pean
    2x korra ärkama ja lutti otsima :’D seda juhtub harva.
    Enne kolmandat elukuud lõpetas öösiti söömise ära ja
    magab terve öö (23- 09) Laps aastane ja ma olen selle
    aasta jooksul palju rohkem maganud ja puhanud kui
    enne lapse saamist. Sünnitus oli küll täielik põrgu ja
    kui ma sünnitama ei oeaks uuesti, siis võiks mul kasvõi
    5 sellist rahulikku beebit olla ja elu oleks ikka lill 😀

    • Mallukas
      May 4, 2016

      Ma ise mõtlen ka, et kas on üldse sellist perekonda, kus oleks mitu-setu last ja kõik sama iseloomuga? 😀 Et ei nuta beebina?

      • kiivi
        May 4, 2016

        Kui kolm kvalifitseerub mitu-setu alla, siis jah, on küll :D.

        • Mallukas
          May 4, 2016

          No ma siis palvetan kõikide jumalate poole, et minu õuel sama õnn oleks! 😀

  • Banaan
    May 3, 2016

    Kas nutt ei või olla päeval üleeleatud emotsioonidest. tavaliselt lasteaias käivatel lastel kaasneb öise magamisega ka nutt,
    olenevalt päevast ja sündumustest vahel rohkem vahel vähem. lapsele on uni ja une kvaliteet väga olulised, nii et soovitan siiski
    ka Mari eraldi panna lõpuks, olenevalt muidugi beebist ja tema temperamendist. Et lähtu lapsest mitte endast ja näe märke Mari
    suureks kasvamisest, kui ta ikka on valmis oma voodisse minema väikese suunamisega, siis ei tasu teda niimoodi kramplikult
    enda küljes hoida. Vahel mulle tundub, et sa teed otsuseid nii palju just endast lähtuvalt mitte lapse vaatevinklist, et kuidas tema
    seisukohast oleks parem. samas, ega blogi taha ei ju ei näe.

    • Mallukas
      May 4, 2016

      No ma seda ei tea öelda, et millest see nutt on, sest lasteaias on ta juba mitu-mitu kuud käinud. Küll aga proovisime täna seda
      nippi, et jätsime väikse tule põlema ja ei ärganud Mari kordagi. Äkki on ikka mingi teema pimedusega? Ei tea, igatahes plaanin
      sinna üles mingi öölambi sebida. Kaua seda vetsutuld ikka põletada 😀

      Ma ei tunne, et ma ise Mari küljes kinni oleks, pigem on olukord ikka vastupidi. Nagu ma siin ühele kommmentaarile vastasin, siis
      ei ole nii, et ta rahumeeli ikka terve öö magaks, ta vahepeal kontrollib, kas meie ka alles oleme. Ja kui pole (näiteks oleme ta
      magama pannud ja ise alla tulnud), siis ta hakkab küll nutma ja tuleb meid otsima.

      Kui ta aga terve öö kenasti magaks, siis mul poleks probleemi teda ta enda vooodisse ja tulevikus tuppa ka panna.

      • Banaan
        May 4, 2016

        See tuletab mulle meelde, et meil ka alguses soolalamp põles voodi all, nagu siin veel ühes kommentaaris oli, eks sa ise
        tunnetad kõige paremini ja näed kogu konteksti. Pimedus võib olla hirmutav küll, kui aknast ka valgus sisse ei paista, et teed
        silma lahti ja pimedus.

  • maria
    May 3, 2016

    Mina magan koos 5, 4 ja 2 aastasega uhes voodis,
    mees magab teises toas.
    laste kaisus on nii monus magada ja kuulata kuidas
    nad nii armsalt nohisevad, lapsed on ise ka rahulikud.
    Nii ruttu kasvavad nad ju suureks, eriti oudne veel kui
    imik teises toas. Ma ei saa aru naistest kes mehe enne
    lapsi panevad, lapsed ikka koigepealt ja siis mees.

    • A.
      May 3, 2016

      Mina jällegi ei saa aru, miks peab mehe voodist välja peksma, kui laps majja tuleb ? Miks ei või mees oma voodis magada ? Kuna
      endal lapsi paraku pole, siis nägin kõrvalt, kuidas mul vend kolis diivanile 1.5 aastaks, kui tütar sündis ja ma tõsiselt ei mõista
      siiani, miks ?

      • maria
        May 3, 2016

        Sest lapse vajadused on olulisemad kui naise ja
        mehe, kui saad lapse, siis mottemaailm muutub.
        Tanu jumalale on mul mees kes saab aru ja tal on
        hea meel naha oma lapsi kaitstud ema kaisus.
        Ruumi on majas kullaga ja kui lapsed tuduvad
        lahen ka natukeseks mehe kaissu, aga uneajal
        pole enam ju vahet kus keegi magab, peaasi, et
        koik end armastatuna tunneks.
        Ps. Ootan neljandat ja ka votan kaissu 😉

        • A.
          May 3, 2016

          Kus on see koht, kus ma ütlesin, et mehe ja naise vajadused on olulisemad ? Minu küsimus oli, miks peab mees diivanile
          kolima, kui majja saabub laps ? Miks ei või mees KA voodis magada ? Olen oma tutvus ringkonnas peaagu iga lapse
          ilmaletulekuga näinud/kuulnud, kuidas mees koheselt diivanile kupatatakse.

          • Brx
            May 4, 2016

            Ma jätaks sellise naise kohe maha,
            kes omaenda mehe voodist välja
            peksab, et KOLM last voodisse mahuks.
            Sellist absurdust pole enne kuulnud,
            kuidas sa saad üldse öelda, et mees
            tunneb end armastatuna, kui ta ei saa
            isegi abielupaari kombel oma voodis
            magada…Ta lihtsalt ei julge sulle
            öelda, tüüpiline füürer-naine ja
            tallaalune mees. Ja lastel ei ole ka
            ennast armastatuna tundmiseks vaja
            kaisus magada, kui laps on väiksest
            saati harjunud omaette magama, ei ole
            küll mingit probleemi, et lastel
            hirmsasti vaja kaisus magada, eriti
            kui samas toas on veel õdesid-vendi.
            Reeglid tuleb kehtestada, mitte
            mingeid lollusi välja mõelda. Kui
            mehega koos ei taha olla, jäta siis
            maha ja lõpeta see laste tootmine.

          • Mallukas
            May 4, 2016

            Appi, ma ei saa aru, kuhu ma pean kirjutama, et siin vastata. Ma kordan veelkord – IGA PERE teeb enda magamisvalikud ise. Magagu ema/isa kasvõi kuuris, pea alaspidi rippudes, teiste asi selle üle ilkuda ei ole. Kui pere on ise rahul, siis mis on siin teiste asi öelda, et “vaene mees” jne. Mehel on suu peas ja heas suhtes ikka suheldakse omavahel. Vähemalt ma julgen nii arvata. Nii et las iga inimene magab seal, kus tahab.

            Ma ei ütle, et ma ise Kardo voodist tahaks ära ajada. Vastupidi…Ma kardan ilma temata magada! 😀

        • K.
          May 4, 2016

          Kusjuures hiljuti just lugesin, et paarisuhe püsib peale lapse saamist edukana just siis, kui paar ei pea lapse vajadusi
          enda omadest tähtsamaks. Kui paarisuhe püsib tervena, on ka laps õnnelik! Kui lapse huvid seatakse esikohale, jääb
          tahaplaanile elukaaslane, mis omakorda lõhub elutervet suhet ning ühel hetkel avastad, et mehel on suur soov kolida
          kokku teise naisega! Mul pole veel lapsi ja võib ütelda, et ma ei tea, millest ma räägin, kuid praeguste eelduse järgi
          soovin igatahes eelneva järgi tegutsema hakata, kuna usun, et lapse kasvatamisest ei tule midagi välja, kui ema ja
          isa suhe ei ole täisväärtuslik. Loomulikult on lapse vajadused olulised ja kõige tähtsam inimene sinu jaoks maailmas
          jne jne, aga vb tasub selle peale natukene mõelda…

    • Olen üks lahe mutt
      May 4, 2016

      Thank god jesus et ma pole sellise mõttemaailmaga
      nagu sina. Soovitan tõesti soojalt sulle raamatut
      Anatoli Nekrassov “elavad mõtted”.

      • maria
        May 4, 2016

        Kallid inimesed, keegi pole kedagi kuhugi ajanud
        ega peksnud, lihtsalt nii saame koik magada
        rahulikult. Ainult koos voodi jagamine ei muuda
        peret onnelikuks, onnelikud peresuhted ja
        uksteisega hea labisaamine teeb onnelikuks. On
        neid mehi kull, kes teie abieluvoodis teist paneb.
        Kui juba nii lihtsal pohjusel uksteist maha
        jaetakse, siis pole ju motet abielluda ulde, mina
        vahemalt ei ela koguaeg kabuhirmus, et mees
        kohe maha jatab kui midagi ei meeldi.
        Saame molemad olla mina ise ja ei pea koguaeg
        katsuma teise meelejargi olla.

  • A.
    May 3, 2016

    No sa ju kirjutasid, et ei taha, et üks laps teise oma nutuga üless ajaks – siit ka põhiline põhjus, miks Mari võiks magada enda toas.

    • Mallukas
      May 4, 2016

      Jah, idee poolest küll. Aga ma ei tea, kas nad üldse nutavadki ju. Pealgist nagu sa siin eespoolt saad lugeda, siis paljudel on kaks last samas toas (mu enda sõbrannal ka) ja tegelikult selline korraks tekkiv hädakisa kellegi poolt üldiselt teist üles ei aja 🙂

      Aga noh, ma võin siin spekuleerida igate pidi, aga kuidas päriselt olema saab, ei tea me enne oktoobrit 🙂

  • Liisa
    May 3, 2016

    Mul laps 2 a ning magab kaisus, oma voodis magas
    mingj aeg beebina aga mitte kunagi pole tervet ööd
    maganud.. Mina võin lugeda neid kordi kus ta terve öö
    maganud on ja neid on umbes 5 korda 😀 beebina
    tahtis süüa kuni 4x juhtus ka kui 10x sõi, öösiti ärkab
    siiani, kas siis lihtsalt joomiseks või näev paha und.
    Kaisukas on nii kaua kuni ise soovib 🙂 sünnitus kestis
    mul paberite järgi 15h aga valudes olin 2 päeva ;D
    teist last veel saada ei soovi kuna meie pesamunake
    on natuke eriline ja temaga veel tuleb haiglas
    jooksmiseid ja pidevaid arstlikke kontrolle 🙂 kui poja
    suurem siis eks tuleb talle õde/vend õigel ajal 🙂

    • Mallukas
      May 4, 2016

      Eks iga asi omal ajal, nii kaua pange oma tempos edasi!

  • Mona
    May 4, 2016

    Amen to that!!! Ma tahaks igakord nendele inimestele
    lõuksi anda, kes üritavad emadust vähekenegi
    negatiivses valguses näidata. Laste olemasolu ja
    nende kasvatamine on AINULT HEA 🙂 see on faktide
    fakt.

    • Mallukas
      May 4, 2016

      Ma ei arva, et need inimesed üritaksid emadust negatiivses valguses näidata. Ma olen kindel, et kui ma ise aasta aega magamata oleks, siis ma joriseks iga päev vist siin blogis sellel teemal 😀 Laste olemasolu on hea, aga nende titepõlv ei pruugi kõigil kerge olla.

      • Birx
        May 4, 2016

        Ma olen iga öö magamata 😀 pohhui ju, kunagi
        kasvab suureks ja läheb üle. Ma naudin seda
        kuna rohkem lapsi ma ei tee, norm on täis 😀 no
        ja kui olen aasta kaks magamata siis ülejääbud
        elu võin ju lolliks ennast magada, muiudgi ma
        tahaks magada aga kui beebi arvab, et emme
        pole vaja siis nii on 😀

        • Mallukas
          May 4, 2016

          Jaa, kui rohkem lapsi ei tee, siis sa hindad nagunii vist seda beebiiga selle võrra erilisemaks, et see on nagunii VIIMANE! 😀

        • Mona
          May 4, 2016

          Birx- just seda ma mõtlesingi:)!!
          Mallu- on küll negatiivses valguses
          emaduse näitamine, kui paljud järjepidevalt
          virisevad kui raske see elu lapsega on.
          Selliste juttude pärast lükkab nii mõnigi
          lapse saamise edasi – selle negatiivsusega
          lihtsalt ära hirmutatud. Minu
          tutvusringkonnas on seda mustrit müll 🙁

          • Mona
            May 4, 2016

            Küll*

          • Mallukas
            May 4, 2016

            No ma ei usu tegelikult, et keegi, kes lapsi tahaks, nüüd selle pärast lapsed saamata jätaks, et keegi teine magamata on 😀

          • Mona
            May 4, 2016

            Vaata Mallukas, selliste inimeste
            loodud kuvand- et beebiga ja lastega
            elu on nii raske (ei räagi vaid
            magamisest, vaid raskustest
            üleüldiselt)- paneb küll mõningaid
            inimesi lapsesaamist edasi lükkama.
            Sa ei pruugi uskuda, aga nii kahjuks
            on.

          • Mona
            May 4, 2016

            Ja toongi vastupidise näite- kuna sinu
            blogis ei domineeri kunagi
            negatiivsus, vaid siit kumab läbi vaid
            siiras ema rõõm lapse olemasolu üle,
            ning oskus elada lahedat elu koos
            lapsega, siis on nii mõnigi lugeja vast
            saanud innustust, et lapsesaamine on
            äge asi. Asi ongi suhtumises- näeme
            siin pidevalt Mari “marakratiseiklusi”
            aga see on kirjutatud läbi
            huumoriprisma ning see ei tundu r a s
            k us vaid loomulik ja tore eluosa 🙂

          • Mallukas
            May 4, 2016

            No vaata, ma ei saa ju väita, et ma samamoodi kirjutaks, kui ma praeguseks hetkeks oleks kaks aastat magamata. Igas pereelus on aeg-ajalt külgi, mida hea meelega ei jaga avalikkusega. No näiteks ükskord unesegasena ma käratasin nutvale Marile keset ööd, et JÄÄ MAGAMA! Ilmselgelt ei olnud see just parim lahendus, sest ta kohe kindlasti ei jäänud selle peale magama, vaid hakkas rohkem nutma ja siis mina tundsin ennast nagu ilgem tõbras, et oma lapse peale kisan nagu lolllakas ja üldse mõtlesin, et ma ikka täitsa läbi kukkunud selles emaduses. Ja sinna punkti viis mind ala kolmpäevane ÜHE korra ärkamine. Ma kardan, et kui mul oleks kogu aeg nuttev laps, siis ma oleks ennast mätttasse löönud 😀

  • Mari-Liis
    May 4, 2016

    Mul ka kaisubeebi, ei taha kuidagi omaette magada ja
    kuna diagnoositud sünnitrauma raskest sünnitusest,
    siis isegi lastearst soovitas rahumeeli kaisutada.
    Mulle meeldib, elukaaslasel selle vastu pole midagi ja
    laps on ka rahul. Voodi on suur ja ruumi on.

    • Mallukas
      May 4, 2016

      No ma arvan ka, et kui vanemad on rahul, siis probleem puudub 🙂

  • Brx
    May 4, 2016

    Loomulikult on hea öelda, et pole
    siin rasket midagi ja öösel saab
    magada küll, kui laps iga öö enda
    kõrval on ja ei vaevu teda isegi
    eraldi voodisse tõsta. Ma ei kujuta
    ette beebigagi ühes voodis magamist,
    väikelapsest rääkimata. Ole hea ja
    ära aja sellist juttu, et issand
    mingid vingatsid ei saa oma lapsega
    hakkama ja ütlevad et magada üldse ei
    saa jne. Ma pigem oleks ka selline
    ema, kes magab ise vähe aga laps
    magab oma voodis ja isegi oma toas,
    kui selline kelle laps kooliminekuni
    oma voodis magab lihtsalt
    sellepärast, et ema on laisk. Muidugi
    on lihtsam laps lihtsalt kaissu
    haarata ja edasi magada, aga mina ei
    kujuta ette, kuidas inimesed
    viitsivad magada nii, et keegi
    jalgadega näkku peksab ja et koguaeg
    kui mehega natuke omavahel tahad
    olla, pead lapse mujale tassima. Ptüi
    ptüi ptüi et ma kunagi selliseks ei
    muutuks…

    • Mallukas
      May 4, 2016

      Kuule Birx, sa saad natukene vist valesti aru. Ma mitte mingil juhul, et need, kelle lapsed nutavad, et need ei saa lapsega hakkama. Ma ei ole ju sellist asja öelnud. Ütlesin hoopis, et see kõik oleneb lapse enda iseloomust ja närvikavast. Hakkama saamine on üldse nii lai mõiste ja ma usun, et üldplaanis saab iga ema oma tööga hakkama, seega ei tohiks olla ühtegi nutvat last siin ilmas.

      Imelik, et sinu maailmas on kaks võimalust – ema on laisk VÕI ema magab vähe. Miks üldse selline “valik” teha tuleb? Mina ka ei tahaks magada nii, et keegi mulle näkku peksab. Ega ei peksa kah keegi, nii et ma ei tunne nagu hirmu selle ees. Kui mehega omavahel olla tahan, siis ei lähe ma last kuskile tassima, lähen ise mujale.

      Ma lihtsalt räägin, et minu enda arvamus, et laps TAHAB ema kõrval magada on pigem tekkinud sellest, et ma ise mäletan lapsena, et ma nii kartsin üksi olla ja magada. Ma ei tahaks, et vaene Mari nii tundma peaks. Ja ta ei ole ju veel NII vana, et oleks jube imelik, et ta meiega magab. Alles kaheaastane. Sina võid muutuda või mitte muutuda selliseks nagu sa ise soovid, sest minu meelest on see ikka sügavalt iga pere oma asi, kus nende lapsed magavad.

      • Birx
        May 4, 2016

        Ma olen 100% sinuga nõus, mul magab 3 kuune
        igapäev minu kaisus ja mees läks ise teise tuppa
        kuna ta tahab rahus magada, beebi sööb meil oga
        2 h tagant ja koolilaps on meil oma toas aga kui ta
        väike oli siis peaigapäev kaisus, nüüd on beebi
        kaisus, ta tahaks ka veel kaissu aga mõlemat ma
        ei ju

        • Birx
          May 4, 2016

          Julge võtta korraga, suurem laiutaja, iga
          pere ona asi mis teevad 😉

  • Liis
    May 4, 2016

    See öösel suure nutuga ärkamine on nii tuttav
    teema:(
    Minu laps on hetkel 3a 4k vana ja ÕNNEKS
    on need hüsteeriad nüüdseks ikka juba suht
    ammu möödas ..aga kui ta oli 2,5aastane, siis
    ärkas ta iga öö kusagil 3h peale uinumist ja
    nuttis nii hüsteeriliselt, et mitte miski ei
    aidanud. Kui tahtsin sülle võtta, siis peksis
    ainult ja karjus. Vahel aitas joogi pakkumine
    teda äratada, sest tundus nagu ta magaks
    ,kuigi rääkis vihaselt vastu ja silmadki olid
    lahti. See oli ikka väga hirmutav ja nii kurb.
    Aga mingi aeg läks see lihtsalt mööda ja nüüd
    magab jälle 10-11 h jutti.
    Mina ka ei poolda seda, et nii väike laps PEAB
    teises toas magama, küll magab ta oma voodis,
    sest ütleb , et meie juures pole üldse hea
    magada, kuna on liiga palav 🙂

    • Mallukas
      May 4, 2016

      Täna öösel proovisime seda, et väike tuli põles ja laps ei ärganudki kordagi. Ma ei tea, kas tuli aitas, aga hea meel oli küll, et saime rahus magada kõik!

      • Külli
        May 4, 2016

        Meil on selleks öiseks tuleks väike soolalamp lapse toa aknalaual. Kui see põleb, siis magab rahulikult.

  • gaidi randmäe
    May 4, 2016

    Vanem laps saab 12-al juba 10a-ks..mini juubel ? no
    ja pimedat kardab siiani..seega magama minnes peab
    tal alati fanaarik põlema..väike plika aasta ja 8 kuud
    ärkab sellise nutuga mul viimased 8 kuud..mitte kogu
    aeg aga nii paar korda nädalas kindlasti..vahest
    rohkem..vahest vähem..omaette tuppa läheb kindlasti
    magama siis kui ta selleks küps on ehk siis kui enam
    öösiti üles ei ärka..poisiga oli see nii kolme-nelja
    aastaselt..ehk läheb tšikiga samanoodi ?

    • Mallukas
      May 4, 2016

      Vot Mariga on ka see, et öösel ta ühe korra ikka ärkab. Ehk siis ta küll tavaliselt ei nuta, aga ta teeb miskipärast kontrolliks silma ikka lahti. Näiteks mõnikord on nii, et kui Mari üleval meie voodis magab ja meie Kardoga oleme all, siis ühel hetkel ärkab Mari, vaatab, et kedagi pole ja siis kas tuleb alla või siis hakkabki tihkuma, sest ta ei taha üksinda olla.

      Kui ta terve öö nagu nott magaks, siis võiks ta minu poolest omas voodis olla, ega ma teda väevõimuga kinni ei hoia 😀

  • Katrin
    May 4, 2016

    Minu laps magas meie voodis umbes 3 aastat ja
    mõni kuu peale. Ka mind vaadati viltuse näoga
    ALATI kui teema jälle päevakorda tuli. Nüüd
    pool aastat magab laps oma toas, vahest ärkab
    öösiti kui näeb halba und vm. Aga 99% on
    hommikuti kuskil kell 5 kõpsti oma kaisukaga
    meie voodis?

    • Mallukas
      May 4, 2016

      Ma lihtsalt ei saa aru, et mis häda on teistel kõõrdi vaadata, Ma saaksin aru, kui ma ütleks, et mu 40-aastane magab minu kõrval, aga me räägime ju paariaastastest lastest :D!

  • k
    May 4, 2016

    Mul ka kaisulaps. 1 a 10 kuud. Ei näe selles midagi
    kahjulikku. Eks ise olen ka mugav ja tahan hästi
    magada. Meil ka uus beebi tulemas. Esimene hellitas
    meid ära. Loodan, et teime tuleb sama mõistlik.

    • Mallukas
      May 4, 2016

      🙂 Loodan sama!

  • Mann
    May 4, 2016

    Minu laps magas oma elu 1 nädala meie kaisus
    ja siis hakkas öine jonn ja kui panime ta oma
    voodisse, siis rahunes maha. Magas oma
    voodis ilusti pea kolm aastat. Peale seda aga
    tahab alati minu kaisus magada, eriti siis kui
    issi on välismaal tööl. Nüüd laps 6 aastane ja
    ikka tihti minu kaisus, aga magab ka omas
    voodis kui palun või ise tahab. Ka kui ikka
    tahab kaissu, siis miks peaks keelama. Mehele
    ka meeldib, et laps vahest meie kaisus on sest
    siis saab laps rohkem lähedust 🙂

    • Mallukas
      May 4, 2016

      See on jah nii, et iga laps on erinev ja iga perekorraldus on erinev 🙂

  • Piret
    May 4, 2016

    Soovin Sulle edu ja jään ootama tulevasi seikasid kahe lapsega.

    • Mallukas
      May 4, 2016

      Aitäh, ma ootan ka neid täiega 🙂

  • Estelle
    May 4, 2016

    Mul on hetkel kaks last, kolmas
    tulemas. Ema olen olnud praeguseks
    hetkeks üle kaheksa aasta ja siiani
    ei ole olnud mul ühtegi magamata ööd.
    Ei tea ma gaasivaludest ega
    hambavaludest midagi 😛 Lapsed mul
    kaisus ei maga. Mõlemad maganud oma
    voodis rahulikumalt. Minu silmis on
    öösiti beebi toitmine ja magamata öö
    kaks erinevat asja. Mõlemad lapsed
    küll tahtsid iga kahe tunni tagant
    alguses süüa, aga siis nohistasime
    edasi ja kogu muusika. Kussutama ei
    ole öösiti kunagi lapsi pidanud.

    • Mallukas
      May 4, 2016

      Ma loodan, et mul läheb sama hästi kui sul!

  • L
    May 4, 2016

    Meil olid beebina gaasivalud, see oli jube..
    Kussutasin vahest mitu tundi teda magama.
    Olin ka magamata ja pahur, aga muidu oli
    super beebi mul. Magas öösiti ilusasti kuni
    hommikuni ja oma voodis! Kisas ainult siis kui
    olid gaasivalud. Nüüd poiss 2,4 aastane. Paras
    suslik on, aga ikkagi minu nunnukene 🙂
    Magab oma voodis, aga vahest hommikul
    ronib ikkagi meie kaissu.
    Ja sünnitus mul kestis ainult pool tundi, valus
    oli, aga mitte köige hullem.
    Mulle väga meeldib kuidas poja mind
    kallistama ja musitama tuleb. Ütleb: emme
    kuule, kalli-kalli! <3

  • Maria
    May 4, 2016

    Ma ka ausalt ei tea kus need salkus emad on, ked dušši all loote asendis nutavad ja pole sada aastat
    maganud 😀 mina see ei ole. Aga mul on sulle hea uudis mul on kaks last. Ja ma ikka ei nuta loote asendis
    mitte kuskil. Suurem plika kes on kahe poole aastane magab üksi enda toas. Tita magab oma voodis minu
    ja mehe toas, et nad üks ühte üles ei ärataks. Tita ärkab heal juhul korra öösel. Suurem tüdrul magab
    ammu terve öö… Kuigi see mis sa Mari puhul kirjeldasid oli vahepeal minu plikal kaa. Jube oli, aga üle
    läks. Ärkab silmad punnis ja karjub ja ei tea miks. Vahel ei aita midagi. Mitu ööd jutti on ka olnud. Aga mul
    on mees selleks, kes teda siis maha oskas rahustada. Kui mees oli öises vahetuses siis ma hoidsin küll
    kahe käega peast kinni XD. Aga muidu on ta hea magaja. Aga kus need salkus emad on kes kukuvad
    tänavatel pikali kuna tahavad magada- tead need emad on perekoolis XD

    • Lonni
      May 4, 2016

      Hahahahaa perekooli peale. Mul on sellisel juhul hea meel, et ma olen suutnud elada nii, et ma seal ei käi, muidu oleks ka
      samasugune äkki.

  • Lonni
    May 4, 2016

    See on klassikaline hamba tulemise käitumine, mida minu laps praktiseerib juba poolteist! (fakkkkk) aastat. Mari selles vanuses,
    et tal tulevad ilmsetl tagumised purihambad, mis on jube valusad. Kui väga hull, anna enne magamaminekut nurofen siirupit
    natuke. Viriseda on nõme, aga minu laps ärkab praegu pmst iga tunni tagant aiaaiaaa nuttes. Aga ikkagi on tore ja ikkagi on rõõm,
    aga eriti tore oleks, kui järgmisega oleks samamoodi, nagu Mariga. Kuigi, kui lugeda autismi spektri kohta, siis need lapsed on
    beebina kas väga nrvilised või vastupidi jube rahulikult, enamasti isegi teist. Nii et be careful what you wish for, mõtlen ma alati
    oma elus. Parem, et laps on üks normaalne hädaldaja ja terve. Nii olen ma vähemalt endale asjad selgeks mõelnud ja see aitab
    unetutest öödest üle saada. Pealegi, KÕIK lapsed hakkavad lõpuks magama.

    • Mallukas
      May 4, 2016

      Kas hamba tulemisega ei peaks mitte kaasnema mingi ilastamine või käte suhu toppimine? Seda ta igatahes ei tee. Ja ma Mari puhul tõesti ei eeldaks, et tal hambad “õigel” ajal tuleksid, sest nagu sa ehk mäletad, ta esimene hammas tuli alles 1,2aastaselt 😀

      • Lonni
        May 4, 2016

        Mkm, ta juba nii suur, see on pigem beebide värk. Mul ka laps käsi suhu ei topi ja ila ei tule, vahetevahel üritab ainult
        hambaharja sinna taha toppida. Aga igemed tagant täiesti paistes, pole küsimustki selles, et hambad tulemas. Mäletan jah,
        et tulid esimesed hilja,aga teised tulid ju jube ruttu kohe järjest, ta selline alguses ei saa vedama- pärast pidama laps vist, nii
        et võivad küll purikad olla.

        • Lonni
          May 4, 2016

          Proovi katsuda tagant, kui ta laseb. Muidugi ega ilmaasjata pole loomaaias silt, et paaviane katsuda ei tohi- minu
          paavian on mul silmagi pilgutamata kaks korda vere välja hammustanud..

        • Mallukas
          May 4, 2016

          Ma üritan talle täna suhu vaadata, aga see võib osutuda päris keeruliseks 😀

  • Lonni
    May 4, 2016

    Aaa, ja täiesti lambi kohas pean ära ütlema selle ka, et sirvisin poes Tuuli Mathiseni kokaraamatut hiina toitudest. seal oli 35
    retsepti sees, sul on neid ligi 50 😛 Siit tuleb üks kokaraaaamat juhhuuuu!

    • Mallukas
      May 4, 2016

      Ma nüüd ei teagi, mida ma tegema pean…mingi trükikoja otsima ja uurima hinda 😀

      • Lonni
        May 4, 2016

        Now we’re talking!! Kuule ja kuna sa juba kokaraamatut teed onju 😀 siis mul tuli selline mõte ka, et Eestis võiks ka my
        kitchen rules saade olla ( ma täiega elasin selle saate nimel mingi aeg) ja sina sobiks ideaalselt seda saadet juhtima. Ma
        mäletan, et sa mingi aeg mõtlesid sellele, et võiks oma saade olla.
        Dream big, on minu moto alati olnud!

        • Mallukas
          May 4, 2016

          Ma kahjuks selles saates vist saatejuht olla ei saaks, sest selle jaoks peaks ma ise mingi masterchef olema 😀 Aga eestis oli ju see õhtusöök viiele, mis oli paras naljanumber 😀

          • Lonni
            May 4, 2016

            See oli ju mingi friikshow:D ma poolt saadet kunagi nägin. Kui saoled kokaraamatu välja andnud, siis sa pmst
            oledki masterchef 😀
            Petrone kohta ma ei teadnud, arusaadav, et ei taha. Sul ei ole ka nendepoolset promomist tegelikult vaja, sul nii
            suur lugejaskond, et see ostab sul kohe tiraaži ära. Mul jube mõte nii jookseb ja näen silme ees pilte, kuidas te
            Mariga natuke jahusena naerate või Kardo samal ajal imikut väsinud näoga hoiab, kui naised köögis. Sellised
            fotod oleks super ägedad retseptide juurde, mitte ainult klants toidupildid, sest MITTE KUNAGI ei tule mul toit
            samasugune välja, nagu nendel piltidel. Kurjaks teeb, ausalt öeldes. Sellest saaks nii laheda kokaraamatu, just
            sellise “normaalne pere teeb süüa nagu päris inimesed , naudib protsessi ja ka tulemust”

          • Mallukas
            May 4, 2016

            Haha, mul ka mitte kunagi ei tule sama ilus 😀 Jumala suurt pettumust valmistab 😀

            Aga ma kirjutasin täna selle ideega Ajakirjade Kirjastusse, see on nüüd mu uus töökoht, vaatame, mis nad kostavad 😀

          • Lonni
            May 4, 2016

            Oh kuule- lahendus tuli ju koju kätte, väga äge. Jään põnevusega ootama!

          • Mallukas
            May 4, 2016

            Nad lubasid mõelda sellest, eks näis 😀

          • Lonni
            May 4, 2016

            Äge! Hakkan pöidlaid hoidma! Sa võid neile motivatsiooniks öelda, et sul on lugeja,kes lihtsalt ei jäta sind rahule
            muidu ja ta laps sureb nälga, sest seni pole ühtegi normaalset inimlikku kokaraamatut välja antud.

          • Mallukas
            May 4, 2016

            Krt, lisa mind FBis sõbraks, ma sain veel ühe kirja ja tahtsin sulle sellest rääkida, aga imelik oleks siia lamp kommentaar jätta – nagu hüüdja hääl kõrbes 😀

      • Lonni
        May 4, 2016

        Petrone print äkki?Neil on sellised pere-lastesõbralikud raamatud pluss mulle tundub, et ka hea reklaamitöö…

        • Mallukas
          May 4, 2016

          Ma kunagi pakkusin neile oma rasedusraamatut ja nad ütlesid mulle ära. Nüüd meelega ei taha neid! Ja ma ei taha üldse läbi kirjastuse teha, ainult trükikoda tahaks.

          • Grete
            May 4, 2016

            Dipri on mingi uus äge värk
            ju!

          • Mallukas
            May 4, 2016

            mis see on?

          • grete
            May 4, 2016

            „Väiketiraažide trükikoda vabastab kirjastused laovarudest ja annab noorkirjanikele võimaluse maailma
            vallutada!“

            “Kaasaegseim trükiteenus vähemalt 1000 km raadiuses”

            “Print on demand
            Vajaduspõhiselt opereerides valmivad trükitööd täpselt sellistes kogustes nagu vaja. Tulemusena saab suured
            tööd liigendada väikesteks, hajutada maksed pikemale perioodile ning vähendada laokulusid.”

            “Web to print
            Veebikeskkonnas on erinevad kujundusblanketid, mis aitavad Sul trükifaile disainida erioskusteta. Tarkvara
            kontrollib dokumendi kvaliteedi, annab koheselt tagasiside ja saadab otse trükki.”

            ühesõnaga peaks olema midagi innovaatilist ja eestis esmakordset 🙂

            dipri.ee

  • kerlin
    May 4, 2016

    Mina olin esimese lapsega see sorgus ema kes istus
    lapsega öösiti üleval ja nii kuni laps sai kaheseks. Jäin
    teise lapse ootele.ja valmistusin unetuteks ööseks –
    nüüdseks laps 4 kuune magab öö otsa ( 7-8 h) ei nuta
    praktiliselt üldse ja muidu ka üli rahulik laps. Võin
    öelda, et vaatamata sellel et kodus on
    Väikelaenuleping ja beebi magan ma paremini kui
    viimastel aastatel 1 lapsega :)seega iga laps on erineva
    ise olen õnnelik, et just teine laps on rahulik.

    • kerlin
      May 4, 2016

      autocorreckt kodus on väikelaps 😀

  • Kelly
    May 4, 2016

    Seoses eelmiste kommentaaridega, siis päris
    ausalt, ma ostaks ka su kokaraamatu. Ma ei
    ole üldse kokkaja aga arvestades, kui hästi Sa
    asju kirja panna iskad, siis isegi minusugune
    uhhuu saaks köögis ehk hakkama.
    Jään ka ootama seda raamatut 🙂 ja siis tulen
    küsin autogrammi raamatusse, hea póhjus
    sind näha siis! ? kuigi ma mingi paar aastat
    tagasi nägin sind isegi ülemistes aga ei
    teadnud sind siis veel sellisel tasemel niiöelda
    kui praegu , damn! ?

    • Mallukas
      May 4, 2016

      Okei, järelikult mul oleks kaks inimest, kes mu kokaraamatu ostaks 😀

      • Kelly
        May 4, 2016

        Püsilugejad ostaks kindlasti ja neid siin
        ju omajagu ? Just do it! ?

        • Lonni
          May 4, 2016

          Tee gallup, paljud ostaksid malluka kokaraamatut. Ma olen kindel, et peale minu ja Kelly on neid veel:)

  • anx
    May 4, 2016

    Rõõm on lugeda

    • anx
      May 4, 2016

      Sellise ema juttu nagu sina 🙂 kahjuks pean tõdema, et
      tutvuaringkonnas on üks naika, kes on ema oknud neli
      aastat juba, kuid tänase päevani rä

      • anx
        May 4, 2016

        Räägib et kahetseb lapse alles jätmist. Sai nüüd
        kolm kommentaari, sest telefon peksab segast 😀

  • Nele
    May 4, 2016

    See öine karjumine on ilmselt
    unepaanika.- elab päevasündmusi
    välja. Või siis nägi halba und. Teha
    polegi muud kui rahustada, jääb ise
    magama. Või kui näed, et öine
    karjumine on seotud tegusamate või
    stressirohkemate päevadega siis teed
    põnni päevad rahulikumaks.
    Aga mis räsitud emadesse puutub siis
    ega seda valida ei saa milline laps
    satub. Mina olin ka see, kes lapse
    esimesel eluaastal magas keskmiselt 6
    tundi ööpäevas ja mitte rohkem kui 2
    tundi juttu. Sattus rahutu unega laps
    meile. Aga aastasena kõik muutus,
    kutt magas terve öö jutti ja päeval
    oli lihtsalt ülichill.
    Ehk siis kõik möödub 🙂

  • Kaire
    May 4, 2016

    Meie magame ka kõik neljakesi ühes toas. Algul uinutasin küll väiksemat
    ühes ja suur katsus ise jääda, aga öösel olime ikka kõik kampas. Praegu on
    suurem poiss kolm pool ja väiksem üks. Ja mina küll kedagi toast välja ei
    kavatse visata. Kui laps ise soovib, siis korraldame ära. Pole mõtet tagant
    kiirustada. Niisamuti tegin mähkmest välja saamisega ja lutiga, kõik tuli
    loomulikult ja ilma stressiga.
    Ma arvan, et lase ikka nii edasi kuidas heaks pead. Ennast Mari vaatenurka
    ei suuda sa eales mõelda. Ja milleks üldse kiirustada, kui kõigil on hea ja
    tore olla!

  • kat
    May 4, 2016

    mul on kaks last 7 aastane poeg ja 4 aastane tütar,
    mõlemad olid beebidena kukununnud 😀
    ja noh kui aus olla siis on nad nüüd ka…siis kui nad magavad(ärkvel oleku aeg on miskit muud):D eks ikka kui haiged on siis on
    natuke nuttu ja vahest ka enda kõrvale võtmist ,eriti tütre näol,poja magab alati oma voodis,isegi kui tõbine on. aga siis käin
    nagu segane kontrollimas ,et ega palavik pole tõusnud jne 🙂 kui terved on siis magavad õhtul 22 hommikul 9,ni 🙂 tundub
    justkui ideaalne?
    noh jah olekski kui suudaks ise ka kell 22 magama minna 😀 oh ei ,passime elukaaslasega tihtipeale 1-2 öösel üleval ja vahime
    filme….või teeme miskit muud ;D

    praegu mõtlen küll hirmuga selle peale kui peaksin kolmanda lapse saama 😀 see oleks nagunii nagu aamen kirikus ,et
    kolmandaga nii ei vea kui esimese kahega 😀

  • Marlen
    May 4, 2016

    Pane soolalamp voodi alla nt…hea hämar
    valgus ja asukoht teeb selle häirivusastet veel
    väiksemaks..teine asi, mida tahaks kangesti
    soovitada on see, et püüa oma hirmudest üle
    olla ja neid mitte “pärandada” lastele…you
    know, lapsed ju geeniused igasugu
    tunnetega..tunneb ära, et Sa kardad ja võtab
    selle tundmuse ka omaks..kerge öelda, tean.

    Muus osas aga, jällegi hea lugemine..küllap
    loksub Teil see magamiskohtade teema paika,
    kui värskeim pereliige omad nõudmised letti
    lööb..seni rahu, ainult rahu!

  • Vesper
    May 5, 2016

    Valmistusin ka tuttavate õudusjuttude peale magamata öödeks ja koolikuteks ja hammaste tulekuga kaasnevaks palavikuks
    jne. Mida ei tulnud, seda ei tulnud. Sünnitus oli küll ca 20 tundi. Arvan, et neid asju ei saa omavahel alati siduda.
    See öine ärkamine ja karjumine võib tulla näiteks väga intensiivse päeva järel, laps elab sündmusi ka unes läbi või näeb
    midagi seonduvat, aga ta ei oska neid veel lahti mõtestada ning need võivad olla hirmutavad, samas kui täiskasvanueas
    mõtled lihtsalt, et “ah veider uni”. 🙂 See läheb õnneks üle.

  • Tiia
    May 5, 2016

    Mina olen siis see magamata ema, kolmas laps on nüüd
    1 aasta ja 9 kuune, selle aja jooksul olen maganud tubli
    kaks nädalat. Looteasendis ei nuta ja väga rasvase
    peaga pole 😀 inimene harjub kõigega 🙂 Teiste lastega
    jäi ka mõni kuu und vahele aga midagi nii hullu nagu
    praegu poleks osanud isegi unes näha. Aga eks kõik
    haigused lähevad mööda ja tulevad paremad ajad.

  • jolo kunn
    May 6, 2016

    ma arvasin, et olen ainuke idikas, kes magab koos oma mehe ja 3-sega ning plaanib juulis sündiva beebi ka sinna vahele sokutada…
    me oleme voodi ehitanud 3meetri laiuseks, et kõik ära mahuks, sest tegelikult magamamineku õhtud on armsad ja
    südantsoojendavad, kui kuuled oma jopede hingamist ja nohisemist. (mäletades, kui nõme oli väiksena eraldi pimedas toas
    uinuda 🙁 ) .. mu kolmene ei jää kolmeseks ja 14-aastasena ei too ta oma prutasid meie voodisse kahjuks, seetähendab, et las
    magavad beebid oma beebiuned meiega koos ja kõik on rahulikud 🙂

    • Mallukas
      May 7, 2016

      Nii armas 🙂

  • Tarkpää
    May 7, 2016

    Kirjastamiset:
    Kui sa kirjastuse välja jätad, kes
    tegeleb poe tarnetega ja kirjutab
    saatekirju ladudest poodidesse … ?
    Eks see paras tüütu töö ole.

    Peaksid siis ise mõne suure laoga
    ühendust võtma, kust nt käivad
    kaubaautod, mis viivad kaupa RR-i ja
    Apollosse. Tegema nendega mingi
    lepingu ja siis arvestama sellega, et
    aeg-ajalt pead saatelehti täitma jne.
    Pole ka tappev töö tegelikult …

    Ja kuna sul endal on nii suur
    fännibaas ja sa ei vaja väga suurt
    reklaami (Samas, ega see sulle paha
    ei teeks. Rohkem on uhkem.), siis
    kirjastusel mingit suurt rolli ei
    näe. Tänu naistelehele sul kindlasti
    tutvused kujundajate ja
    küljendajatega ….