nonii, sisekujunduse ja ehituse fännid

Lähme korraks kogu selle “draama” lainelt hoopis selle kallale, mis mulle sisemist paanikat sootuks rohkem tekitab – maja! Mõtlesin, et näitan teile jooniseid, räägin oma mõtetest ja vaatan, mis arvamusi ja mõtteid teil on!

Esiteks: ma tean, et maja peab tulema üle vaatama projekti tegija, torusüsteemidega tegeleja (õhk-vesi soojuspumba jaoks) ja ehitaja ja sisekujundaja. Aga.. mis järjekorras? Endised omanikud on muidugi veel majas sees, kuid kokkuleppel saan sinna koos ekspertidega minna küll, kuid ma ei suuda välja mõelda… kellega ma sinna esimesena minema peaks? VÕI peaksin ma nende kõigiga koos sinna minema? . Et siis saaks teoorias kõik kenasti kohe aru, mis seis seal on ja mida ma teha saan/tahan?

Esiteks näitan ma teile maja plaani. Esimene korrus on selline:

Nagu te aru saate, siis välisuks on seal, kus on kirjas “tambur” (btw, ma pole elusees sellist sõna enne kuulnud) ja välisuksest sisenedes jõuab pikka esikusse, kus paremat kätt on väike WC ja sealt natukene edasi trepp teisele korrusele saamiseks.

Ma tahaks maha võtta elutoa ja köögi vahelise seina ja panna köögmööbli hoopis sinna nurka, kus praegu on joonisel see söögilaud ja toolid (kõige vasakul all nurgas). Majapidamisruumist tahaksin ma teha ainult sahvri, sest praegu on seal ka pesumasin ja kuivati, mis ma ise tahan viia ikka teise korruse vannituppa). Nüüd aga mu küsimus: kui ma võtan vaheseina maha, siis kuidas ma pärast seda diivani ja TV kohta paigutama peaksin? Ühes seinas on ju pmst ainult aknad ja teine sein on käiguteel, ehk siis sinna ei saa ka midagi panna. Kas ma peaks ehitama köögi ja elutoa vahele väikse “seinariba” et sinna telekas panna? Ma olen nii segaduses…

Andral tuli tegelikult ka mega hea idee, et võtta köögi ja kaminaruumi sein ka maha. Sest muidu on mul kamin mingis X väikses ruumis, aga ma tahaks, et kaminavalgust saaks ikka köögi poolt ka nautida. Seega pliis andke nõu, kuidas teie seal mida paigutaks?

Kaminaruumist saab ka sauna ja pesuruumi, mille suhtes ma isegi korra mõtlesin, et laseks äkki üldse välja lõhkuda, sest mind teoorias see saun absull ei huvita. Samas ei ole mul ka ühtegi muud mõtet, mida sinna selle asemel panna võiks.

Ma olen nii palju aru saanud, et kandvad on sellel majal vist ainult välisseinad, seega SEES saaks muuta mida iganes. Aga mis see mida iganes oleks, ma veel öelda ei oska. On ehk teil ideid?

Teisel korrusel on praegu neli magamistuba ja üks “elutuba”. Mina tahaks teha nii, et see elutuba oleks minu magamistuba ja paneks selle magamistoa ukse, mis praegu “elutuppa” avab, avanema hoopis sinna teise seina, kus ees praegu on ahi. See tuleb sealt nagunii 30 päeva jooksul peale võtmete kätte saamist välja lõhkuda, seega ette ta nagu jääda ei tohiks.

Ühesõnaga… sellised plaanid siis. Ootan teie mõtteid ja ideid

Mida sina arvad?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

74 Comments
  • N40
    September 19, 2024

    Ma koliks alumise korruse wc leiliruumi. Saaks esiku avaramaks, sest nn koridorid on suht mõtetu ruumiraiskamine mu hinnangul. Terrassile paigutaks klaasist lükandseinad/uksed ja kaminaruumi välisseinad asendaks ka niipalju kui võimalik maast laeni akende v klaasustega. Elutoa- ja köögivahelise seina eemaldamine on hea mõte.

    • Mallu
      September 19, 2024

      Tead seal esikus on NII palju ruumi, et mul ei oleks seal ausalt öeldes juba praegu nii palju asju, mida sinna kõike “ära paigutada” seega sinna ma seda lisaruumi panema ei hakkaks. Terrassile need klaasist lükandseinad olid mul endal ka ideena olemas, aga kuna see pole nö esmavajaliku nimekirjas, siis saab seda teha ka tulevikus. Maast laeni aknaid tahaks ma elutuppa, aga tegelikult oleks mega äge sinna kaminaruumi ka, sul on õigus. Ainult ma ei taha teada, palju see kõik maksaks 😀

    • Si
      September 19, 2024

      Köögi, elutoa, leiliruumi, kaminaruumi ja majapidamisruumi seinad maha. Elutoa juurde avatud saarega köök. Köök võiks ju koridorist tulles esimene olla kus maha laadida ostetud toidukraam ja joogid .
      Leiliruumi ees on võimalik keerdtrepi asukoht, sinna siis trepp ja teise trepi kaotaks ära. Kui koridor on niigi liiga suur siis sinna paneks majapidamisruumi või esimese korruse vannitoa .
      Kööki elutoa osa ja majapidamisruumist käik terassile. Majapidamisruum maast laeni klaasist sein või kuidas seda nimetatigi .

    • Anni
      September 19, 2024

      Hei, Mallu! Kas see kandvate seinte asi on kindel? Kui ma joonist vaatan, siis selle järgi võiks arvata (seina paksus), et just see köögi ja elutoavaheline sein on kandev. Arvestades, et peal on veel teine korrus, siis esimesel korrusel on kindlasti mõned kandvad siseseinad. Ma soovitaks see näiteks mõne konstruktoriga selgeks teha ja kutsuda ta vaatama. Kui on ikkagi kandvad seinad, siis konstruktor teeb vastavad joonised ja tugevusarvutused ehitajatele.

      • Maarja Taavel
        September 19, 2024

        Kuna enda majas mul selline paigutusja olen väga rahul siis soovitaksin samuti,et maha võtta köögi ja elutoa vaheline sein ja telekas panna sinna seina,kus on praegu diivan ja uus diivan siis paigutada nii,et see jääb seljaga köögi poole ja keskele saar koos pliidiga,sest nii mõnus on süüa teha ja telekat samalajal vaadata või juttu ajada. Saar mul tehtud lai nii,et ikka pliidi vastas saaks normaalselt istuda jalad saare all. See alati külalistel lemmik istekoht,keegi väga suure laua taha ei tahagi.

        • Marleen
          September 20, 2024

          Appiii simsimängija eluunistus

      • C
        September 19, 2024

        Hei! Olen ise ka ehitusinseneri tudeng ja mulle tundub ka, et see sein, mis sa maha tahad võtta 300mm paksus võib olla küll kandev sein. Olenemata, et välisseinad on ka kandvad. Aga päris kindel ei ole ka. Soovitan üldehitajaga seal koos esialgu käia. Köögisein on kindlasti täis erinevaid juhtmeid, kuna ühendused kraanikausile, pistikupesad jne kõik seal. Päris palju tööd on tuua need nüüd akna alla. Kaminaruum on jah üksikult nõmedalt seal võiks ju olla elutoas. Hea oleks ehitajale võimalusel näidata arhitektuurset, konstruktiivset, elektriskeemi ja vesi kanal 🙂 siis saab ma arvan esialgse plaani paika.

      • Tyy
        September 21, 2024

        konstruktor on küll veidi naljakas sõna kasutus siinkohal . See on ikka arhitekti või ehitus inseneri pärusmaa. 🙂
        Kardan samuti, et seda köögiseina täies ulatuses ei lasta mahavõtta. Väga tahaks küll. Muude seinte kallale ei läheks.

  • Janne
    September 19, 2024

    Kui meie maja ostsime, elasime natukene aega sees, et aru saada, kus on murekohad, mida ja kas üldse muuta jne jne, sest tark ju ei torma Ja talve elasimegi sees ning kevadel olime juba palju targemad ning plaanid/soovid paigas- ja nii me tegutsema hakkasimegi! Elu parim otsus tagantjärgi mõeldes!

    • Mallu
      September 19, 2024

      Kuna ma PEAN 30p jooksul sealt ahju välja lõhkuma, siis tähendab see ka seda, et ma pean suht samal ajal ka ülejäänud remondiga alustama. Sest noh, sees seal ju elada ei saa. Lisaks maksan ma nii kaua kahe koha laenu, kuni ma maja valmis ei saa, sest ehituse sees ma elada ei taha.

    • Jaanika
      September 19, 2024

      Sama, sees elades saab kõige paremini aru murekohad, mis segab ja mis mitte. Kuidas mugav liigelda jne. Ma soovitaks ka niisama prooviks ööbida enne lammutamist ja proovida ruumid ära.

      • Jaanika
        September 19, 2024

        Lisaks tundub sul põnev kontoriruum magamistoaga ühenduses olevat.
        Kuna teil suur pere, siis ma teeks sellest isikliku wc/dušširuumi, kuna maja varsti teismelisi täis, siis jääb endale privaatsust oma toimetusteks, eriti hommikul.

        • Mallu
          September 19, 2024

          See on tegelikult üks magamistuba ja seda me nö endale võtta ei saa, sest meil on seda tuba lastele vaja 😀

      • Mallu
        September 19, 2024

        Ma ei saa ju seal “sees elada”, sest ma tahaks selle maja valmis saada, et enda korter üürile anda. kahte laenu maksta veits kirves 😀

      • Kätlin
        September 19, 2024

        Mina kutsuks esialgu ehitaja. Kui on tark ehitaja, siis ta annab sulle ise ka juba mõtteid või paneb lausa su mõnes enda plaanis kahtlema ning siis saaks kõik projekti panna. Aga kui sul oleks kõik mõeldud, siis kutsuks esimeseks projekti tegija.

    • Trini
      September 19, 2024

      Lapsi palju, ma teeks saunast magamistoa. Siis oleks igal lapsel oma tuba?

  • Eneli
    September 19, 2024

    Üks mõte telekas siis esikuseina poole panna, istuda siis nö köögi poole seljaga.
    Samas kui jätta mingi seinariba köögi ja elutoa vahele, siis saaks sinna taha panna nt külmkapid (või suure külmkapi ja nt väikse tasapinna kohvimasina jaoks)või mõne muu seadme, tasapinna alla veinikülmik nt vms.

    Aga teise korruse ahi, miks see välja lõhutakse?

    • Mallu
      September 19, 2024

      Sest see ahi pole nö seaduslikult seal (või noh, lepingu allkirjastamise hetkel olid paberid puudu). Nüüd on vist tegelt korras, aga ma nagunii ei taha endale mingit kobakat ahju teise korruse esikusse. Ahjukütte asemel tuleb õhk-vesi.

      • Jane
        September 19, 2024

        Ja kui tuleb elektrikatkestus keset talve nt, siis külmute kringliks või?

        • Mallu
          September 19, 2024

          Miks ma talvel seal külmuma peaks? Ei saa su küsimusest aru. Et ainult ahjuküttega inimesed ei sure talvel külma kätte?

        • Jaanika
          September 19, 2024

          Elan samamoodi uues majas õhk-vesipõrandaküttega majas juba viimased 8 aastat ja veel pole ära külmunud. Kui on tulnud elektrikatkestusi, siis ega betooni sees olev küttetorustik ja maja nii kiirelt maha ei jahtu.

          Muidugi tuleb kasuks, kui majas oleks lisaks mõni kamin, aga omast kogemusest ütlen, et ei juhtu midagi.

          • Agnes
            September 20, 2024

            Ma võtaks maha seinad köögi/elutoa vahel võimaluse korral ja ka kôögi/kaminaruumi vahel. Köögi teeks maja esise poole ja elutoa koos kaminaga terrassi poole, kust avaneb maast laeni akendest vaade välja.

        • Sigrid
          September 20, 2024

          Me elame maal, karu tagumikus, elektrikatkestused on talvel ikka väga tihedad nähtused.
          Kütteks maaküte, ka el pealt.
          Eelmisel talvel olime pea nädala ilma elekrita, niipalju kui generaatorist saime (ja sinna maakütet taha ei pane) maja temp langes 4 kraadi 🙂
          Mõni aeg hiljem olime 3p – 28ga ja tuulega ilma elektrita. Põdesime küll, aga samuti 21 pealt langes vaid 18 peale 🙂
          Maja soojustatud, siis pole hullu

          • Jane
            September 20, 2024

            Aamen. Seda ma mõtlesingi. Kunagi ei tea ette, kui kauaks vms võib elekter ära minna ja siis pole nende peenete küttesüsteemidega midagi peale hakata. Meil on samuti õhk/vesi, aga la ahi ja pliit. Ma oleks mehel kupu lõhki löönud, kui ta nende kallale läinud oleks

      • Anett
        September 19, 2024

        Ma istuks ka seinaga köögi poole ja paneks teleka sinna seina kus praegu diivan.
        Diivani taha / ehk siis köögi poole paneks n.ö konsool laua lihtsalt et visuaalselt natuke lõigata ruumi ja eristada kööki elutoast või siis natuke kõrgema laua kuhu saab panna punktoolid ja siis köögi istumise osa täiendada- saab telekat vaadata / süüa ka.
        Nagu midagi sellist : https://pin.it/6LMgQmL2V

        https://pin.it/5GaCE34BF

        Või siis selle asemel et terve seina maha võtad tee sinna vahele kahepoolsed suured avarad uksed/ french doors

        https://pin.it/4J06Tv3b2

        https://pin.it/39NWwnWGf

      • Tyy
        September 21, 2024

        Tahtsin just soovitada, et õhk-vesi oleks teile parim.
        Kui uut maja ehitaksite, soovitaks maakütet aga selles olukorras mitte. Kuna all korrusel ei näe ahju siis kuidas seal praeguseni sooja tehti ?

  • Vaike
    September 19, 2024

    Mina tegin oma saunast garderoobi.

  • Ks.
    September 19, 2024

    Kui tahad eluta ja köögi avatuks teha, siis mina paneks teleka sinna, kus on joonisel diivan ja diivan tuleks lammutatava seina kohale

    • Mallu
      September 19, 2024

      Et diivan oleks nö seljaga köögi poole?

      • Ks.
        September 19, 2024

        Jaa, just. Minu arust oleks see ideaalne lahendus. Köögist saab telekat kiigata ja elutoas diivani peasest melust osa .

  • Mina
    September 19, 2024

    Ma soovitan sulle otsida mõni tore sisearhidekt, kellele sa võiksid rääkida, mis soovid sul on ja laseksin tal ümber elamise joonisada.

    Ma ise oleksin pidanu seda tegema, sest vana maja õmber tegemine on ilge peavalu 😀

    • Ell
      September 19, 2024

      Täiesti nõus. Sisekujundaja, kes ka valgustuse juhtmed ÕIGEL ajal planeerib, mitte nii, et hiljem seinad olemas ja saad aru, et pole ikkagi piisavalt pistikuid ja nurk, kus kõige rohkem pilte tahaks teha, on alati liiga hämar.
      Britta Kodres jt sarnased joonistavad ühe päevaga Sulle kõik olulise üles, selles tõesti tasub enne investeerida, et pärast ei peaks jälle ukseavade asukohti muutma.

    • Lea
      September 20, 2024

      Kahe käega poolt. Meie võime ju nõu anda, pane kõik mõtted kirja, mis sobivad aga põhiplaan lase ikka sisearhidektil teha. Kandvad seinad, elekter, vesi jne. Nii öelda suured asjad. Ma ei tea küll palju selline teenus maksab aga ma arvan, et parem kui ise otsustada/teha ja pärast vigu parandada.

  • H
    September 19, 2024

    võta elutoas pool seina maha, siis saad sinna nurka TV jätta ja kaminaruuni sein maha ka hea idee, soojus ka liigub.

  • Anni
    September 19, 2024

    Meie soetasime 4 A tagasi uusarenduse, kus polnud sauna. Pole kunagi end sauna inimeseks pidanud, va spa saunataja… ja lihtsalt eelmine aasta hakkas peas kerima mõte, et jesus mul sauna vaja. Ja see oli mega väärt ümberehitus!!!!!

  • Annika
    September 19, 2024

    Ma võtaks ka elutoa ja köögi vahelise seinamaha. Kus need saunalised siis istuvad ja riide panevad kui kohe kööki paistab 🙂 ja kuna teil kahepeale on päris mitu last, siis üleval selle kõige suurema toa ja kontori vahelise ukse ehitaks kinni ja teeks kontori sissekäigu trepihallist (saab ühe lastetoa kontorist).

    • Mallu
      September 19, 2024

      Jep, ülemise korruse plaanid täpselt sellised ongi 😀

  • Insener Ann
    September 19, 2024

    Esimesena soovitaks ise projekteerijaga rääkida, et kas ja kuidas saab seinu vähemaks võtta ehk ikka mingeid toepoeste vaja. Mingil määral võib kaasata sisearhitekt vms kui soov.

  • Külli
    September 19, 2024

    Tule meie kontorisse- MiHo oü

  • Külli
    September 19, 2024

    Tule meie kontorisse- MiHo oü.

    • Sirli
      September 19, 2024

      Väga kahtlen,et majas sees ühtegi kandvat seina ei ole. Teine korrus ikka peab keskelt kusagile peale toetuma. Enne kui seinu maha hakkad lõhkuma siis .. alustagi sellest et kas võib ja mida võib.

      • Ketu
        September 19, 2024

        Hei, Olen täpselt samas seisus hetkel maja osas. Kõige enne peaks alustama seinte ja põrandate lammutusega ja kütte torude paigaldamisega põrandasse Vesi-õhkkütte paigaldamiseks tuleb kõik põrandad üles võtta ja siis tasub juba seinad ka paika panna, et kust maha võtta, et kui uus põrand tuleb siis enam miskit lõhkuma ei pea hakkama. Või variant, et panete radiaatorid, aga kui seinad maha võtate siis on niikuinii põrandates augud ja vaja sinna uut põrandat.

  • MS
    September 19, 2024

    Elutoa ja köögi vaheline sein ära, diivan selle seina asemele ja tv siis esiku seina paigaldada. Ja ka kaminatoa sein ära, sinna paigutaks pika söögilaua, saaks mònusalt terassile astuda tulevikus. Kööki kaaluks ka köögisaart kuna akende tòttu jääb kapipinda väheks (mida sahver küll korvaks). Sauna asemele kontorinurk/panipaik? Oma majas seda kola tekib.

  • Triin
    September 19, 2024

    Minu küsimus on,et miks ei saaks vahetada hetkelist teleka ja diivani kohta?
    Nagu aru saan siis suuretoa ja koridori vahel on vahesein. Hetkel plaanipeal on diivan vastu vaheseina ja telekas vastu köögiseina. Kui sa võtad köögi ja elutoa vaheseina maha ja paned köögi mööbli sinna nurka siis sul jääb keskelt vabaks.
    Ehk siis diivani paned sinna kohta kus hetkel plaanipeal telekas ja teleka paned sinna kus on diivan. Siis on köögist otse vaade ka telekale.. vahekäik ja aknad vabad.

  • K
    September 19, 2024

    Sisearhitektiga konsulteerides paned esmalt oma soovid kõik paika ja temal peaks olema teadmised, kas ja kuidas saada kõik vajalikud asjad (elekter, veetorustik, küte, seinade lammutamine jne) korralikult paika. Selle põhjal saab teha projekti, mille alusel ehitaja ehitab või erisüsteemid nagu elekter, torustik, küttesüsteem paigaldatakse. Sisekujundaja muidugi saab anda nõu, kuidas oleks parem näiteks elektripistikute paigutust planeerida, et saaks valgustuse hästi paika ning kuidas saaks seinu maha võttes mööbli planeerimisega arvestada, kuid tema ei tegele konstruktsioonide ja süsteemidega.

    Pead arvestama ka sellega, et paljude asjade jaoks on vaja projektide kooskõlastust kohaliku omavalitsusega ja ehitusteatist või isegi ehitusluba ja kõik see võib mitmeid kuid aega võtta.

  • Landa
    September 19, 2024

    Teiselt korruselt teeksin ka endale magamiatoa ja sellest kabinetist garderoobi ja wc/dushiruumi ,siis ei peaks lastega maid jagama hommikul. Esimesel korrusel võimalusel paneksin teleka sinna kus hetkel on diivan äkki.

  • M
    September 19, 2024

    Esimesel korrusel kandvad seinad. Enne, kui hakkad plaame tegema, siis lase spetsialistil selgitada, mis seinu ei saa lammutada ja milliseid saab. Kuna teine korrus peal, siis kaks pikka seina on kindlasti kandvad. Kui see selge, siis tasub hakata mõtlema, mida saab teha. Köögis viiksin kööginurga vastasseina ja kui õnnestuks, siis ehk see elutoa ja köögi seinale teeks mingi suurema augu. Üheklrdsel mahal oleks lihtne lammutada sein maha ja panna toeks tugevad postid aga kuna teine korrus peal, siis selline lahendus ei ole turvaline.

  • K
    September 19, 2024

    Ma ei lõhuks elutoa ja köögi vahelist seina täielikult vaid jätaks väikese osa alles.
    Elutoa poole niipalju, et oleks piisavalt ruumi telekas panna (nt seinakinnitusega sellise, et saab suunata vastavalt vajadusele).
    Ja teisel poole seina tuleksid köögikapid vastu. 🙂

  • Pirle
    September 19, 2024

    Kui sul teise korrusega selgem plaan, siis alustagi sealt. Sel juhul jõuad mõtteid settida alumise korruse osas ka. Vahest pikema aja jooksul tuleb veel paremaid mõtteid. Aga minu mõtted sellised:
    1)Kaminaruumi jätaksin alles, sest vaatasin kohe, et jess sul on sauna eesruum. Mind ka kodus meie saun ei huvita, aga uude koju planeerin kindlasti sauna eesruumi. Kindlasti tuleb hetki, kus ise või mees sõoradega teeb sauna chilli ja lebo eesruum on selleks megaaa!
    2)kindlasti tahaks, et sauna eesruumis oleks ka wc. Meil praegu on nö sauna/dushiruumis see olemas- super! teil on palju lapsi ning kui kui külalisi palju käub, siis wc-i jääb alati puudu
    3)See suur esik on igati lahe. Arvad, et pole midagi panna, aga küll seda nodi tekib. Hea koht, kuhu kohvreid, isegi külaliste tekke-patju,hooaja riideid, dokumente mida iganes hoistada
    4)kamina saad kuskile elutuppa ka panna.Meie lisasime kamina, ummargune kordtnatoru viidi katusest läbi.(saab ka läbi maja seina).Väga lihtne protseduur.Enne annad LOV teada, siis nt kaminakoda teeb ära.Saadad paar pilti päästeametisse ja LOV ja ongi olemas.
    5)kui sa teedki selle master magamistoa, siis ma ise tahaks kindlasti wc/duss(vann) oma tuppa
    6)pesumasinad/kuivatid kindlasti 2. korrusele, sest mustad riided liiguvad ikkagi seal korrusel ringi

    edu ja ootan ehitus-storysi

  • E. B.
    September 19, 2024

    Mina ootaksin ära , mil inimesed on saanud rahus välja kolida . Kuidas teile endile see meeldiks kui teie sees elades sedasi tehtaks ? Teiseks – õhksoojuspump on 20 saj . Maaküte on 21 saj . Pluss maaküttel ka tasuvus korralik . P.S. See on minu isiklik arvamus, aga ma ei ostaks ka tappes midagi , mida vaja kohe hakata ülihelikiirusel ( isegi vanu elanikke häirides – mis ON eraeluriive ) ümber tegema . Ümber tegemise objektid on ikka reeglina kordades odavamad . Inimlikult mõistetav et kärsitus peal, aga nii vanad inimesed peaksid suutma siiski a) ohjata liigset kärsitust b) käituma teistega nagu nad sooviksid et nendega käitutataks .

    • Mallu
      September 19, 2024

      Ma ei saa praegu probleemist aru. Tavataks on anda välja kolimiseks 4 nädalat, mina tulin nende palvele vastu ja andsin neile kuus. Kas sa tõetsi arvad, et nende elu rikub nüüd nii kohutavalt see, et ma TUND aega ekspertidega maja peal ringi vaatan?

      • Evelin
        September 19, 2024

        E.B sai vist aru, et homme hakkad juba lammutama

    • Tyy
      September 21, 2024

      jutt ei ole õhksoojuspumbast vaid õhk-vesi lahendusest, ms antud oludes on mõistlik lahendus. Aga ka see koosneb hulgast ehitustöödest majas ja kulu saab olema korralik. Vaja ju kütte torustik vedada/osta ja radikad soetada ja maksta paigaldajale.
      Maakütteks tuleks terve krunt rohkem kui meetri sügavuselt üles kaevata , jah on ka olemas puuraukudega meetod aga usun et küsimus on hinnas, ajas ja mõttekuses. Sel juhul oleks Mallu saanud valida veel kallimate majade hulgast kodu ja leidnud valmis lahenduse.

  • Mikk
    September 19, 2024

    Kindlasti võta sisekujundaja ja ehitaja koos ja vaadake mis võimalused sul on. Ehitaja ütleb mida saad realistlikult maha võtta ja sisekujundaja saab endale selgeks kuidas ja mida arvestada kujundamisel. Ma isiklikult väga ei usu, et ainult välis seinad kandvad on. Aga mine tea võibolla ongi nii

  • Nell
    September 19, 2024

    Ma enda majaga õppisin seda, et võtta maha need seinad, mis tekitaksid avarust juurde. Lisaks tasuks veits aega sees elada, tulevad ka paremad ideed, mida teha. Olen õnnelik, et kohe täie hooga peale ei lennanud, vaid lasin ideedel natukene seedida, sest uued ideed said veelgi paremad ja mõistlikumad. Ma teeks tasa ja targu 🙂

  • Vika
    September 19, 2024

    Võta litsenseeritud sisearhitekt, tema aitab kõik muud ka paika https://www.hange.ee/blogi/mis-erinevus-on-sisearhitektil-ja-sisekujundajal/

  • Epp
    September 19, 2024

    Mulgi Ehitus is your guy! 🙂

  • Triin
    September 19, 2024

    Küsisin oma soojuspumpadega tegeleva abikaasa käest, et kõigepealt ikka projekteerija. Küsi soojuspumbale pakkumist http://www.klest.ee – annavad parimat nõu ja ehitavad sulle korrektse soojasõlme.

  • T.
    September 19, 2024

    Mina jätaks elutoa seina alles ja lõhuks ära kaminaruumi seina, kuhu ma paigutaks suure söögilaua piisavalt istekohtadega. Oletan, et tahad seal kaua elada, lapsed kasvavad ja tahad dinner-party’sid korraldada. Sellisel juhul saad köögimööblit juurde panna sinna nagu tahad (sinna kus laud praegu).
    Elutoa seina jätaks alles selle pärast, et kui lapsi majas korraga palju, saad nad kõik sinna teleka ette paigutada ja ise ukse kinni panna ja vaikuses olla. Kui ust pole, siis paneks ukse just ette.

    Või kui sauna ei taha, siis võib ka kaminaruumi ühendada pesuruumi ja saunaga (teed tühjaks ja teed mingi “telekavaatamise elutoa” sinna) Ausalt, meil on sedasi, et saad kinni panna ukse kui igast lapsed seal ja siis ei pea kogu aeg seda kõike kuulama. Kui ise telekat tahad köögis söögitegemisel vaadata, siis võid ka arvutist vaadata

    Kuivati ja pesunasin tehnilises ruumis oleks ka norm, seal ju eraldi uks, märjad/sopased lapsed ja koer vǒivad oma tilkuvad riided sinna jätta ja saad kohe kuivatada/ pesta. A vb teil ei teko selliseid riideid, siis on jah mugavam, kui need on magamistubadele kõige lähemal. Also, oled kindel, et tahad magamistuba samale korrusele kui kǒik lapsed? vm tahad magamistuba hoopis esimesele korrusele panna. Nagu näed on mul palju mõtteid ja erinevaid kogemusi

  • Gerli
    September 19, 2024

    Ma uuriks sinu asemel maakütte võimekust sellel hoonel ja pinnasel. Olin mingi aeg maaküttega seotud ja kuulsin päris jõhkraid arveid, kes õhk- veelt üle läksid.
    Kui rahakott ja pinnas lubab siis hea on see töö sügisel ära teha, et kevadel juba korraliku hoovi nautida.
    Maaküttel Tallinnas paar head firmat ka soovitada.

  • Triinu
    September 19, 2024

    Ära kaota kaminaruumi seina. See hea saunaeeseruum

  • Ergo
    September 19, 2024

    Oh, nii põnev! Vaheta köök ja elutuba omavahel ära – diivan asukohta saad siis panna köögi. Või kui soovid kasutada panipaika sahvrina, oleks ehk mugavam, kui see on köögile ligemal ehk siis kohe sahvri ukse ette seina äärde köök. Kindlasti sein vahelt maha. Kaminaruumi võiks säilitada ehk see oleks nö sauna eesruum, kus oleks mõnus lebotada. Mina teeks kaminaruumi ja tänase köögi vahele veel ka ukse, et oleks hea otse terrassile minna. Esimesel korrusel on ruumi nii palju, et tegelikult annaks välisuksest sisse tulles vasakule mõned väikesed ruumid teha – nt eraldi garderoobiruum (ei pea olema pikas rivis), abiruum, kus oleks pesumasin, kuivati, triikimiseks sobilik pind, sisseehitatud mööbel koos töötasapinnaga, kus saad nt koristus- ja pesuvahendeid hoida. Oma majas on igasugu tavaari hoidmiseks alati väha ruumi 😀

  • UK
    September 20, 2024

    Kindlasti kaasake esimesena ehitusekspert – ise ei tasu oletada.
    Tase 8, ehituseksperdi nõu soovikorral võtke ühendust: kinnisvarategevused@gmail.com.

  • maurus
    September 20, 2024

    Kõik need mõtted ja soovitused on võib-olla head, aga alustada tuleb kaugemalt. Igasuguste remontide, ümberehituste, lammutuste teostamiseks on vaja esmalt pöörduda KOV ehitusosakonda, konsulteerida ehitusspetsialistiga ( või ehitusinseneriga, kuidas neid kusagil nimetatakse), kes vaatab üle joonised, kuulab ära sinu soovid ja mõtted., tõenäoliselt käib ka kohapeal. Siis arutatakse seda veel komisjonis, kes siis annab nõusoleku või mitte ( on ka seda ette tulnud, nt. kui sa plaanid hakata lammutama kandvaid seinu või küttekoldeid). Sinu maja kandvateks seinteks peale välisseinte on veel köögi ja elutoa vaheline ja kaminaruumi ja pesuruumi vahelised seinad.
    Nii et ahju lammutamisega. ära küll peale hakka!
    Üldse käivad need asjad ikka selles järjekorras, et alguses paberimajandus korda, kohapealne inspektsioon ja alles siis kuvalda kätte!
    Ja alles siis hakkavad kommenteerijad sulle nõu andma värvide ja paigutuste koha pealt.

  • Jaak Kõivistik
    September 20, 2024

    Maja suurim kulu on küte ja jahutus. Kui hakkad midagi üldse tegema siis alusta põhiasjadest, põrandaküte (veega), jahutuse planeerimine, maaküte jms.
    Hiljem saad lisada päikesepaneelid, akud.

  • Piret
    September 20, 2024

    Ma teeks teisele korrusele elutoa asemele masterbedroomi ja kabineti seega siis mõnusaks suureks vannitoaks, kuhu mahuks kahene valamu koos meigilauaga, eraldiseisev vann ja dušš. Uks saaks jääda siis ka praegusesse kohta.
    Lastel oleks siis niiöelda enda vannituba, mis teismelistel tüdrukutel väga ära kulub – rohkelt panipaiku sinna igasugu stuffi jaoks.
    I korrusel jätaks sauna ja pesemisvõimaluse alles ja kaminatoa seina tõesti lõhuks maha. Sinnapoole oleks hea söögilaua osa teha.

    Teleriga tõesti vaja vist väike seinajupp tekitada. Muud võimalust hetkel ei näe.
    Kööki teeks kindlasti ka mõnusa saareosa .
    Veidi raske on elutoa ja köögi osas arvamust avaldada, kuna nende suurte akende kohta lisainfot ei ole. Kas need on põrandani aknad?

    Päikest ja edu!

  • Kats
    September 20, 2024

    Mina jätaks praeguse trepi alles ja keerdtrepile üle ei läheks, kui vähegi ruumi on. Ja seda ju on. Pidevalt kasutada on keerdtrepp päris ebamugav, igasugu mööbli edasi-tagasi vedamisest rääkimata. Te nagunii aeg-ajalt seda teete 🙂
    Jätaks alles ka allkorrusel kaminaruumi ja elutoa vahelise seina. Teeks sinna äkki laia lükandukse või kahepoolsed uksed, mis avanevad elutuppa. Elutuba tuleb suur niigi, aga väga hea on, kui on võimalus suures peres ka natuke eralduda (maja varsti pubekaid täis). Jah, nad võivad oma magamistoas oma külalistega tsillida, aga küll sa näed, nad hindavad seda väikest elutuba. Ja sa ise ka.

  • Ehh
    September 20, 2024

    Kui see ülemise korruse ahi saab seadustatud ja on muidu ka töökorras, siis mina jätaks selle alles. Ja teeks hoopis selle ülemise elutoa pooleks. Pool ühendaks siis selle kabinetiga ja teisest poolest teeks eraldi magamistoa. Saaks ühe suurema ja ühe väiksema.
    Aga alustuseks jah vaja välja uurida millised on kandvad seinad. Plaani järgi tundub, et all on pea kõik. Ning riutmeetrote järgi on köök ja elutuba nii suured, et võivad vabalt ka eraldi olla.

  • Kadri
    September 20, 2024

    Ma ise võtaksin võimaluse korral kaminaruumi ja köögi vahel oleva seina maha ja paneksin sinna suure söögilaua kuna teil palju pereliikmeid ja vast külalisi käib ka. Lisaks paneksin kaminaruumi seinte asemele maast laeni klaasuksed ja terrassile teeks talveaia, mille klaasuksi saab aeda avada. Eks kõik peab teostatav ka olema aga sellised mõtted 🙂

  • Tyy
    September 21, 2024

    Lugenud kommentaare kutsun üles mõistlikkusele.
    ESMALT Mallu on maksnud maja eest pea Pool MILLI, st et ei ole seal kõike vaja maha tõmmata , et siis uusi ideid vanas majas topelt hinnaga saada. Peale selle ON tal vaja võimalikult ruttu sisse kolida ja mitte remonditavasse majja.
    Mina piirduks köögiseina eemaldamisega aga ka see nõuab spetsialisti haridust ja hinnangut.
    Ma küll ei tea mis põhjusel ta PEAB teise korruse ahju välja lõhkuma aga see on isegi hea, nii saab ta vajaliku lisa toa eraldi sissepääsuga. Endale aga toa töölaua ja suure karderoob-kapiga. Alumise korruse saun/dush on väga vajalik kui pere suur on. Eraldi wc samuti, selle lõhkumises ei näe küll kasu või pointi.
    Veel ei kujuta ette pesuruumi mõõtu , tunne on et pesumasin võiks olla allkorrusel, Kohti selleks näen mitmeid.

  • Veel üks mõte
    September 21, 2024

    Teha alla poolde elutuppa magamistuba. Ja pool elutoa-köögi vahelist seina maha. Kui saab seda seina üldse puutuda muidugi. Ja üleval siis kogu see praegune elutuba- kontor kokku üheks suureks magamistoaks-garderoobiks. Üleval võiks muidugi olla 2 pesuruumi-wc’d. Sest teismelistel neiudega on nii kergem ja mugavam. Ahju pigem ei lõhuks välja.
    Ja ma saan aru, et tegelikult saab ka kolmanda korruse (pööningu) kasutusse võtta?

  • SG
    September 21, 2024

    Valmiskujul maja selle hinna eest ei olnud siis tõesti midagi pakkumistes? Hetkel tundub selline 100k vähemalt juurde panna, arvestades Sinu head ja kallist maitset. praegu ikka väga mannetu majake 🙂
    Tartus hinnaga saad ikka päris lux asja 🙂

    • Mallu
      September 23, 2024

      Ja mis ma selle infoga teen, et Tartus saaks lux asja 😀 Ma ei ela Tartus ju 😀

  • JJ
    September 21, 2024

    Mõtlen seda, et pane parem maa-õhk pump (ei pea tervet hoovi üles kaevama, kolme puurauguga variant). Issand, kui hea meel mul on, et me selle tee ette võtsime, mitte õhk-vett ei valinud. Ka jahutuse lasime selle süsteemiga tekitada/ühendada. See on boonuseks. Ja lisaks pole mingit jura akna all lärmamas ning külmakraadidega tuksi minemas.