põhimõtte värk noh!

Mõni aeg tagasi läks Milvil vasak silm väheke pekki. Vaatasin alguses, et hoiab seda nagu vähekene kissis, aga eelmisel nädalal läks asi lausa nii hulluks, et silm voolas mingit jura välja ja takkatipuks see vist sügeles tal, seega sügas ta enda silma vastu teravat lauanurka täiesti katki, nii et nüüd on see paistes ja verine ja mingit soga välja ajav.

Mida ma ikka teha oskasin. Puhastasin seda füsioloogilise lahusega ja üritasin silma peal hoida, et ta jälle ennast kuskile vastu ei sügaks. Kuna ma  aga loomaarst ei ole, siis tundus loogiline helistada loomaarstile. Mulle soovitati Vetdiagnosikakeskusest Aleksander Semjonovit, sest ta olevat AINUKE (?) sigadega tegelev arst Tallinnas.

Ma nüüd anun jumalat, et keegi teaks veel mõnda, sest selle trossi käest inimesed küll abi ei saa. Esiteks helistasin ma sinna eelmisel kolmapäeval. Sekretär ütles, et Aleksander ei ole tööl. Kui ma ütlesin, et mul on ikkagi kiireloomuline küsimus, et kas keegi teine ei tea seal sigadest midagi, vastati mulle ei ja pandi toru ära. Okei. Helistasin reedel uuesti (siis pidi Aleksander tööl olema) aga ei vastatud ei tavatelefonile ega mobiilile. Mitte kordagi.

Eile oli Milvi silm juba päris rõve ja ma helistasin uuesti. Mulle öeldi, et Aleksander ei ole küll tööl, aga ta tuleb vist läbi küll sealt ja küsiti lausa nr, et ta helistab 2-4 vahel. Ootama oleks ma võinud jäädagi, sest mitte keegi ei helistanud.

Kuna täna on armuline teisipäev (vist selle mehe ainuke tööpäev) helistasin ma uuesti ja kujutage ette, MA SAIN TA KÄTTE!

Mina: “Kas te koduvisiite ka teete? Mul on see asi, et Milvi on nii suur ja ma pole teda kunagi kuskile transportinud*”

Tema: “Ei, te peate ikka siia tulema.”

Mina: “Aga kuidas ma tulen, kui ma ei saa siga transportida? Miks te kohale ei võiks tulla, ma ju maksaks selle eest?”

Tema: “Ma ei tule põhimõtte pärast!”.

Nii et ühesõnaga kui ma tahan oma loomale abi, siis ma pean ta…kinni siduma ja autosse lohistama? Kinni teipima? Läbi peksma? Ära uimastama? Purju jootma?

Seda kõike selle pärast, et arstihärral on PÕHIMÕTTED!

EWFEIHFEJGJRG, krt küll!

*Siis jah olen, kui ta nii väike oli, et sülle sai võtta.

661e554941bca5d91b-70403759-2212838

Mida sina arvad?

* Required fields are marked *

34 Comments
  • Milleks?
    December 23, 2014

    Valdav enamus suurloomaarste teeb koduvisiite, antud juhul oli tegu väikeloomaarstiga ja väikeloomakliinikuga (ja sealt ilmselgelt ei osata midagi sigadega tegelevate arstide kohta öelda). Sorri, muidu tundud küll normaalse jutuga normaalne inimene olevat, aga praegune postitus on mõttetu hala. Esiteks leiab Google kaudu väga ilusti ise ka infot kui tahta (mitte et Malle kõrvalmajast soovitas, tema oma kassiga käis aga vot mina abi sealt ei saanud) ja üleüldsegi – kui juba mingi aeg enne eelmise kolmapäeva kõnet oli see silm imelik ja eelmisest kolmapäevast on ka juba peaaegu nädal möödas, siis vastutustundlik omanik peaks äkki muid lahendusi otsima? Või on laiskus nii suur, et parem on oodata ja mitte midagi teha ja pärast teisi süüdistada? See, et osad arstid koduvisiite teevad ja osad mitte ongi kõigi oma valik ja sõltub suuresti ka muudest kohustustest ja ajagraafikuat. Koduvisiitide mittetegemises kedagi süüdistada on sama loll kui see, et ma tuleks ja ütleks nt sulle homme õhtul, et kuule tule sõida nüüd mulle koju ja tassi mulle kütmiseks puid tuppa, ma ise ei viitsi. Mismõttes sa ei tule, ma maksan ju sulle? Tark on ikka mõelda, et kui sul pole midagi ilusalt öelda siis ära ütlegi, aga no ei suutnud lihtsalt kirjutamata jätta seda, selline huupi lahmimine ajab närvi.

    • Mallukas
      December 23, 2014

      ära loe siis. also käi vittu

      • kuki
        December 23, 2014

        Päris imelik suhtumine.

        Kõik ei pea sinu pilli järgi tantsima. Jah, see on nõme, et arsti kätte ei saanud, aga seepärast inimest maha teha, et ta on otsustanud, et ei tee koduvisiite …
        No, eks see “tuntus” teeb vist ülbeks. Ja kindlasti toob paljud asjad tasuta ja odavalt koju, aga kõik inimesed ei tantsi sinu pilli järgi. Lihtsalt ei saa/ei taha.

        Ja kui loomakesel juba päris paha on, siis tõesti – ootad nädal? Vau. Praegu on jõulude ja puhkuste aeg ka …

        • Mallukas
          December 23, 2014

          Tal ei olnud ju enne üldse midagi väga hullu, kas te LUGEDA OSKATE VÕI? Olen jah kuradi a-listi staar, aga näed. loomaarst ei tulnud koju mulle, kuigi vehkisin 500 euriste patakat. raske elu mul eks 🙁

        • B
          December 23, 2014

          Ka minu arvates väga õige kommentaar.

      • Jeebus
        December 23, 2014

        http://lmgtfy.com/?q=veterinaar+koduvisiit

        Praegu tahaks põhimõtte pärast küsida, KUI VANA SA OLED?!? Tegemist on täiesti retoorilise küsimusega, sest tegelikult on ju vastus teada, aga see on esimene asi, mis mulle pähe tuli, kui nägin, kuidas sa täiesti adekvaatse kommenteerija vittu saatsid ja pubeka kombel “ära loe siis” plärtsusid. MIS sul viga on?
        Ma olen vist ainult korra või paar su lugusid kommenteerinud, sest enamasti pole mul selle beebi- ja trussikumiisujutu sekka suurt midagi öelda või istun lihtsalt popkorniga ekraani eest ja loen, kui idiootsed paljud su kommenteerijatest on. Aga praegu pean ütlema, et olen esimese kommenteerijaga 120% nõus. Saan aru, et inimeste kogemuste põhjal arsti valida on kordades parem, aga kedagi trossiks sõimata selle pärast, et tema praksis ilma koduvisiititeta toimib? Vetdiagnostika kodulehte sirvides ei näe ma, et ükski nendest arstidest koduvisiite teeks. Järelikult kõik vist trossid..
        Võta ette googlest loomaarstide nimekiri, uuri nende kodulehti, hakka helistama ja Milvil on arst olemas kiiremini, kui sa kellegi järgmise kuskile pimedasse kohta saata jõuad.

        • Mallukas
          December 23, 2014

          Käi vittu ka sina 🙂

          • f
            December 23, 2014

            :D:D:D, mariann, sa oled ikka SIGAlahe naine. respekt.

            ja kuskohast see esimene kommentaar ADEKVAATNE oli? kui veterinaarina töötab inimene, kes mitte mingisugust hoolivust üles ei näita, siis võib ju vabalt öelda, et ta teeb oma tööd sitasti. ja teebki. ongi sitt arst. ja samamoodi ajaks mindki närvi selline kergekäeliste lubaduste andmine (antud olukorras lubati tagasi helistada) kui kaalul on elusolendi tervis.

    • kuki
      December 23, 2014

      Nõus.

  • K.
    December 23, 2014

    Ja kui see arst teeks veel koduvisiite ka, siis sa ei saaks teda ka mitte teisipäeval kätte.

  • Katre
    December 23, 2014

    Ma oma kassiga olen seal Mustamäe tee Loomade kiirabi kliinikus käinud ja sealse teenindusega alati rahule jäänud. Ma küll ei tea, kas nad sigadega oskavad ümber käia, aga koduvisiite teevad nad kohe kindlasti, sest nad on ikkagi pooleldi ka kiirabi jms. Võiksid sinna ka helistada. 🙂

  • Gessy
    December 23, 2014

    Sa võid pöörduda täiesti tavalisse väikelooma kliinikusse, sellise probleemiga pole küll vaja sigade arsti kuskilt otsima hakata. Googelda, millised arstid teevad koduvisiite ja helista läbi, kellegi ikka leiad.
    Ja pole siin mõtet lärmata, paljud ei saa oma koeri ka autosse, mis siis seast rääkida. Kassidest kes arsti juures hulluks lähevad, ei hakka üldse rääkima.

  • Sirts
    December 23, 2014

    Jüri loomakliinik teeb koduvisiite http://www.veterinaar.ee aga ma ei tea kas nad sigadega kogemusi omavad. Samas kui asi on silmas siis vast oskavad ikka aidata. Tasub uurida 🙂

  • omg
    December 23, 2014

    Mind ajab nii närvi, kui keegi vingub selle kallal, mida sa OMA blogis kirjutad, kuidas kirjutad, mis sõnavara kasutad jne. Tundub nagu käidaks otsimas postitusi mille kohta midagi sitasti öelda.
    Oeh, iagatahes Häid Jõule teie perele!

  • hmm
    December 23, 2014

    Ausalt osta tavalisest vet. Apteegist see käsimüügi tilk silmadele. Ja võta ühendist dr.Ülle Kell. Loomade silmaarst. Ilmselt on karv sisse kasvanud ja kui kiirelt jaole ei saa siis, vajab juba oppi.

    • Mallukas
      December 23, 2014

      Tead kogu selle kammajaa peale on ta silm praegu hoopis parem 😀

  • Vesper
    December 23, 2014

    Üldiselt võib silmaprobleemi korral pöörduda lihtsalt väikeloomadega tegeleva loomaarsti/kliiniku poole, paljud neist teevad ka koduvisiite. Tegu pole millegi nii spetsiifilisega, et peab olema eraldi sigadega tegelev arst.

  • Kata
    December 23, 2014

    Maaülikoolil on olemas nii väikeloomakliinik kui suurloomakliinik. Sulle on nad jah kaugel, aga sinna helistades saad täiesti adekvaatset infot mida teha ja kuhu pöörduda. Nemad tunnevad oma ala spetsialiste üle Eesti ja oskavad öelda, kes su Milvit aidata saab. Seniks aga tõesti silmatilku osta ja nendega silma ravida.
    Lisaks tuleks ikkagi olla valmis oma loomaga ka kliinikusse minema, isegi hobused käivad kliinikus. Siga on märksa väiksem loom ja peaks olema võimalik transportida küll kui vaid asi käsile võtta.
    Milvile kiiret paranemist! 🙂

    • Mallukas
      December 23, 2014

      Ma juba sain normaalse arstiga rääkida ja milvi hakkas vist niisamagi suuret hirmust paranema 😀

  • Piia
    December 23, 2014

    Kui ma nüüd ei eksi siis Joel Jürisson peaks ka Tallinnas mingi vastuvõtt olema. Väga kompetentne nii suure- kui väikeloomaarst. Tuleb kinldasti vastu, kas kohale tulemisega (eeldusel ilmselt, et ta on Tallinnas) või annab telefoni teel head nõu.
    Olen ise koeraga korduvalt tema juures käinud, kui muud arstid peast kinni hoiavad ja mitmesajaeuroseid protseduure kaela määrivad ja temalt saanud head nõu/abi väga mõistliku hinna eest.

    • Mallukas
      December 23, 2014

      Jaa, igasugu loomaarste on, kes on toredad jne, aga paraku on nii, et kõik väga head koera/kassiarstid ei pruugi sigadest essugi teada.

  • Gertu
    December 23, 2014

    Mul endal oli kevadel kokkupuude n.ö proffiga. Kõik algas sellest kui mul oli hädasti vaja saada aega loomade silmaarstile, kõige pealt ma muidugi ei saanud aega nii kiirelt kui vaja oli. Lõpuks leidsin üles kliiniku kus töötas Ülle Kell ja palusin temaga rääkida, öeldi, et arst ei suhtle patsientide omanikega telefonis. Hakkasin juba vihakseks muutuma, kuna olin tema vastuvõtule pääsemiseks jauranud umbes kolm tundi erinevate kliinikutega, siis öeldi, et ma võin talle meilile kirjutada. Mida ma ka tegin ja võimaldas meile lõpuks ühe aja. Käisime kassiga arstil ära maksin visiiditasu 50eur pluss rohud. Olin juba õnnelik, et mu kass hakkab taas enamvähem nägema ja ma ei pea kassi pärast enam nii palju muretsema. Seda rõõmu oli hetkeni mil meil oli rohtude andmise kolmas päev, kassil tekkisid krambid. Üritasin Ülle Kella paaniliselt kuidagi kätte saada aga otseloomulikult jälle tulutult. Lõpuks otsustasin helistada loomadekiiirabisse tallinnasse. Sealt sain adekvaatse vastuse. Olgu siis öeldud, et Ülle ei vastanud isegi mitte ühelegile meiline ka enam. Viimasel rohupäeval mu kass kahjuks suri. Üritasime koos kohaliku loomaarstiga tema elu kaks tundi päästa kuid kahjuks olin ma oma looma mao hävitanud, tänu supper targale ja ülemaksdud ÜLLE KELLALE. nimelt kirjutas ta mu kassile välja vale annuse rohtusid. Kui olin tuttavatele loo ära rääkinud, küsisd nad minu käest miks ma seda arsti kohtusse ei anna. Esiteks mu kass oli juba maha maetud, teiseks ma ei ole mingi kättemaksuhimuline Bitch. Aga oleks vähamlt viisakas olnud, minu kirjadele vastata ja lihtsalt vabandada. Loodan, et Milvi silm.saab terveks 🙂

  • Anete
    December 24, 2014

    Teinekord on ehk abi Tatari kliiniku Dr. Joostist. Väga südamlik ja oleme deegude asjus alati abi temalt saanud. Peaks olema sigadega tuttav küll! Veidi “eksootilisemaid” loomi oskab ravida ja suhtumine on ka väga hooliv! 🙂

  • Aivi
    December 24, 2014

    Miks peaks keegi sinusse normaalselt suhtuma kui sa kõiki oma lugejaid vittu saadad? Aasta ema tiitel on ilmselgelt sinu poole teel, hea eeskuju lapsele. Ja siinkohal ma tahaks päris siiralt küsida kõigilt sponsoritelt, et mis pagan teil viga on, et te sellisele lamedale eidele neid kingikoormaid ette kannate??? Kellele see peaks eeskuju olema? Kunsthambad, kunstjuuksed, kunstrinnad, silmaopid?? Ongi eesmärk tuunida see kõiki vittu saatev tibi vastavusse tema sisemise minaga ülbeks plastik tibliks? Sel juhul palju õnne, tulemus juba loob. Kahju su emast, ta tunneb sinu üle tõelist häbi Mariann 🙁

    • Mallukas
      December 24, 2014

      Kaks korda kirjutan inimestele kahe aasta jooksul, et nad võiksid vittu käia ja äkitselt ei olegi ma sinu meelest mitte midagi muud teinud, kui ringi jooksnud ja inimesi vittu saatnud?

      Lõpetuseks: käi vittu.
      häid jõule ka

  • ann
    December 24, 2014

    Uusi teooriaid, arvamusi ja ideid maha ei põlga. Kui oled kindel, et sul on tõesti paremat informatsiooni ja kogemust kui mul, siis kuulan seda alati huviga!

    tsitaat sellesama blogi esilehelt.
    kahtlemata on inimesel õigus oma arvamusele ja abitustunne ajab endast välja (kui sa endale kallist abistada ei suuda, sest usaldad ja ootad arsti või nõuannet või…) ning minagi keen kergesti üle ja lähen närvi aga ma arvan, et siis kui sind otseselt kusagile ei saadeta, siis ei ole põhjust seda ka sul teha. pigem kustuta jõulukingiks endale ebameeldivad kommentaarid lihtsalt ära.

    • Mallukas
      December 24, 2014

      Jah, ma tean, et ei ole. Läksin nii närvi, et minust jäi nüüd mulje, et ma ei hooli Milvarist 🙁

  • Pille
    December 24, 2014

    Seriously? Oma lugejad saadad v*ttu? Sa tead, et su blogi loetakse megapalju ning jahvatad, kuidas meie ühiskond on sallimatu ja taandarenguga ja … käitud nii. Pettumus. Tundub, et tuleb hüvasti jätta selle blogiga. See on sinu jaoks ilmselt pohui sest sul on ju kümneid tuhandeid klikke, aga kahju on hoopis minul, sest kunagi “vaatasin sulle alt üles”, aga nüüd oled minu jaoks mandunud.

    • Mallukas
      December 25, 2014

      Mis püha lehmad need lugejad siis on, kes mind konkreetselt ründavad või mölisema kukuvad. Ma olen ka inimene ja minu poolest võta seda kui hüvastijättu. Ma sind taga igatsema ei jää

  • Zozzukaz
    December 25, 2014

    Ma olen 100prossa kindel, et need halisejad, kes pisarsilmil pettunult väidavad, et nad on pettunud ja jätavad blogiga nüüd hüvasti, sest sa saatsid kellegi kuhugi, loevad seda blogi nagunii edasi 😀 ei tasu seda sitta lahmida, teiste postituste all jälle jumaldate uuesti mallukat.
    Debiilsuse tipp ikka 😀 täiesti pohhui ju, kuulus blogi või lapse ema, tahan ja saadan vittu, kirjutan millest tahan. Miks peaks kirjutama mingite pardimammade heaoluks?
    Jumal tänatud, et üks normaalne vendki eksisteeribki, kes ei kuse alati teiste pärast.

  • Liina
    December 26, 2014

    Ära ole selline diiva. Mis mõttes peab loomaarst koju tulema, kui tänapäeval ei tule isegi inimeste arstid koju?? Mis mõttes ei saa üht siga kohale transportida? Sinu tutvustega saad auto, mehed, kes autosse tassivad ja ära organiseerivad. ÄRA OLE SELLINE DIIVA. Selllel arstil nagu sa aru said juba sellest, et teda kätte ei saa, on ilmselt kõvasti tööd ja ta ka ei viitsi kohalikele “staarblogijatele” “teeneid” teha. Seda see “põhimõtte pärast” tähendab.

    • Mallukas
      December 26, 2014

      Kas sa arvad, et ma selle pärast ei saa siga arstile, et mul pole kedagi, kes teda TASSIKS? Siga ei ole kartulikott, et võtad selga ja lähed. Ma võin üritada mitte selline “diiva” olla, aga kas sina suudad ka mitte selline tropp olla, seda ma ei tea.

  • Pille
    December 27, 2014

    Ma juba ootan, et sa mind ka vittu saadaksid, aga täisti pekkis, sa oled ikka täislohh! 😀 Eesti inimene, sina eesotsas, oskab ainult kaagutada, kuigi asjast sittagi ei tea. Oleksid sa natuke rohkem kursis veterinaari tööga või sellega, kui paljud arstid tegelikult sinu siga ravivad/ravida oskavad (minisiga läheb ikka üldiselt eksootiliste loomade alla) ja kui sul natukene töötavaid ajurakke oleks, siis sa hoiaks selle koha pealt küll oma suu kinni. Neid väikeloomaarste, kes koduvisiite teevad, on väga vähe ja antud arst ei ole tegev mitte ainult Eestis vaid ka välisriikides.

    Väike soovitus edaspidiseks eluks- harjuta oma loomi transportimise ja kliinikus käimisega ja kui sa ei jaksa teda tõsta, et kliinikusse viia, siis parem ära võta endale looma.

  • Kossa
    December 30, 2014

    Minu loomaarst käib küll kodus ja kui vaja saan ise ka tema juurde minna, on isegi nõus vahel harva kodus vastu võtma kui hädajuhus. Aga huvitav kas siis vaid maal elavatel inimetsel on üldjuhul see eelis, et vetarstid tulevad ka koju ?