emapalk on lapse jagu!

Ühes feissbuugi parseldamise grupis tekkis tuline arutelu – kas on õige emal kulutada emapalka endale. No suurema probleemi tegi teemaalgataja tegelikult sellest, et talle käib ilgelt pinda, kuidas emad ostavad endale emapalga eest litsakaid riideid ja endal lapsed kodus nälgas ja paljas. Tsiteerin: “Nimesid ei hakka nimetama, aga usun et paljud tunnevad end ära, ja ehk hakkavad natuke mõtlema, milleks see raha tegelikult on!”

Ei ole ma kindel, kuidas teemaalgataja kursis on sellega, et kui palju keegi emapalka saab, millised on nende inimeste kuised väljaminekud ja kui palju riideid nende lastel selga panna on. Ometi ma ei imesta, et selliste teadmistega inimesi leidub – ka Marikese pärast tuntakse ju siiralt muret, peab teine palja tagumendi ja mütsita muudkui aias istuma ja nälja peletamiseks puult maha kukkunud tooreid valgeid klaare nosima.

Ma tahaks teada, millised on need “litsakad riided” mida üks ema endale kindlasti osta ei võiks? Mul on näiteks pooled kleidid nii lühikesed, et enamik inimesi liigitaks nad nabapluuside kategooriasse, kas need on siis litsakad kleidid? Ühtlasi meeldivad mulle väga põlvikud. Kas see teeb minust siis litsi või Pipi Pikksuka?

leslie-knope-slutty-sophisticated-provocative-4118900

Veel naeruvääristab teemaalgataja neid, kes “laste isade käest kohtu kaudu raha kerjavad”. Ma arvasin, et kerjamisel on kaks viisi: soniga Viru keskuse ees või siis blogis halajuttu ajades, aga näete, ka kohtu kaudu saab kerjata! Ja me kõik teame, mida need “tibuemmed” selle rahaga teevad! Loomulikult ostavad endale latekskostüüme…

obg9jnx-1700042

Point on selles, et emapalk tuleks kulutada ainult lapsele. Mis selles ikka nii rasket on. Ma ei tea, palju teised tegelikult emapalka saavad, aga ma peaksin küll vist Marile iga kuu ehteid ostma hakkama, kui ma peaksin reaalselt kogu oma emapalga temale kulutama. Halloo, selle nimi on ju EMA palk. Lapse kasvatamiseks tulevad rahad ikka isade käest, eksole 😉

Kuidas teie oma emapalka kulutasite? Ehk julgeb keegi öelda, palju ta seda sai ka? Mulle ütles üks sõbranna, et tema saab 1500 euri emapalka. Ma pidin ümber kukkuma. TAHAN KA! Et seda lapsele kulutada, loomulikult!

Mida sina arvad?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

80 Comments
  • Kai
    July 28, 2014

    Norm ma saan 250€ 😀 enamus läheb lapsele 😀

    • Mallukas
      July 28, 2014

      Nojah, kui sa niimoodi miinimumi saad, siis võib kuluda küll, aga samas kui mehega kahepeale ikka neid asju maksta, siis võib ka sellest summast jääda raha mõneks latekskostüümiks üle 😀

  • Triinu
    July 28, 2014

    Enne lapse saamist kulus see sama summa, mida nüüd emapalgana saan ju minule, mehele ja meie elamisele ära, mismoodi on siis mõeldav, et nüüd KOGU mu palk lapsele peaks kuuluma. Et müüme korteri maha ja lähme ämma juurde elama, et siis 800 euri eest lapsele riideid osta? Ma ei saa sellest loogikast aru.

  • Britt
    July 28, 2014

    See teema on väga häiriv, sest ma tahaks süüa tegema hakata, aga muudkui tuleb uusi kommentaare ja vaja lugeda seda tsirkust 😀

    Nii palju parandan, et tegelikult pole tegu teemaalgatajaga, kes leiab, et kohtu kaudu raha nõudmine on “madal”. Teemaalgataja on lihtsalt hüsteeriline neiu, kes oma näpud caps locki külge kleepis.

    Üldiselt kommenteerin aga sama, mis sealgi postituse all.

    Vahet ei ole kas me räägime emapalgast või tavalisest palgast. Point on selles, et iga mõistlik inimene kulutab esmase prioriteedina raha eluks vajalike asjadele ( söök, esmatarbekaubad, arved jms). Ja siis majandatakse ülejäänud rahaga nii nagu süda lustib. Seda juhul, kui seda ülejäänud raha üldse on.

    Paraku leidub ka sellist sorti inimesi, kes ostavad endale kokku telefoniümbrisi, küünelakke ja sädelevaid kleite, mis pensionäridel silmanägemise ära võtavad ja seejärel annavad paarikuusele imikule lehmapiima ja kohukest, sest need on odavamad kui spets. beebitoit.

    Vot sellist teguviisi ei oska mina mingil juhul õigeks pidada.

    Ühesõnaga kui majapidamises on arved makstud, kõigil toit ( imikute puhul siis eakohane) laual, siis ostku minu poolest endale kõik maailma minikleidid ja neoonküünelakid, kui süda lustib. Point on selles, et on natukene naljakas endale hilpe kokku osta, kui hiljem on vaja võtta sms laen, et süüa saaks.

    • Karin
      July 28, 2014

      Kust seda tsirkust lugeda saab:D

      • Britt
        July 28, 2014

        Ostan ja müün! Reeglite vaba, selline grupp facebookis

        • Kristin
          July 28, 2014

          Tore kõik ja ma igati nõus eelkõnelejaga, aga lapsehoolduspuhkuse ajal samuti nagu muul ajajärgul elus – me ei saa paraku KONTROLLIDA, kes oma raha kuidas kulutab. Nii lihtne see ongi. Ja kui vaene ebaküps ema ostab tõesti lapsele võimalikult odavat toitu, siis kuskil grupis kisamine tema suhtumist ilmselt ei muuda.

          See on kurb muidugi.

  • meow
    July 28, 2014

    Oot, väga mäda värk. Emapalga nimi on emapalk, sest seda saadakse lapsepuhkuse ajal ja ema tööl ei käi, aga summa on ju sama mis tööl käies? Ehk siis loogika järgi peaks (kui ema tööle naaseb) kah kogu oma palga lapse peale panema. Pohhui need maksmata arved ja muu 😀

    • My
      July 28, 2014

      Vanemahüvitis tegelikult. Mõte jääb samaks.

  • Orochimaru
    July 28, 2014

    Nõustun, et emapalk peaks olema 100% lapse jagu. Kui naine on ema, siis peaks igasugu klubitamised ja muu jama minevik olema.

    • Mallukas
      July 28, 2014

      Aga mille eest siis ema endale asju ostab? Ja mis see klubitamine riietesse puutub? Ma käin klubis heal juhul kord aastas, aga näed, kleite ikka soetan.

    • Roosa sidrun
      July 28, 2014

      Ai kurja! Kus sa reedel olid selle teatega?! Mina, va mõtlematu, käisin klubis ja… ma ei teagi. Nüüd vist ei väärigi enam emastaatust 🙁

    • L.
      July 28, 2014

      Ma ka aru ei saa. Emana tuleb oma elu ära unustada ja iga viimne kui sent hinge tagant lapse peale kulutada? Milleks küll? Klubis käimine klubiskäimiseks, kuid ega see pole ainuke meelelahutus ju. Mõni käib trennis, mõni klubides, mõni ostab mõttetuid kaltse mida ükski mõistusega inimene selga ei pane, mõni ostab n-ö normaalseid riideid.. ja nii edasi. AGA kõik need asjad võtavad ju raha. Või ema tohib võtta emapalgast pisikese summa, et endale süüa osta ja kui laps eriti helde on, siis üürid-kommunaalid ka maksta ning ülejäänu kulutama lapse peale?:D

    • Anni
      July 28, 2014

      Mina sain emapalka 10 aastat tagasi ja siis seda miinimumi. Palun vabandust, aga…isegi siis ei suutnud ma seda kõike lapse peale kulutad, no ütleme, et esimene aasta otsa ei kulunud ta peale peaaegu midagi peale mähkmete ja lisatoidu ja D-vitamiini. Aaa-gaasirohtu ostsin ka.Toitsin teda esimese eluaasta rinnaga, kulus ainult mähkmetele, püreesid tegin enamasti ise ja muud staffi oli varutud lausa liiga palju. Seega, ma ei tea, kuidas ma oleks selle raha pidanud ta peale kulutama? Rohkem kulus ikka selle lapse peale, kes juba koolieelik oli.

    • Maikene
      July 28, 2014

      Emapalk on tasu lapsevanemale tema tavalise palga asemel. Sel ajal kui ta beebiga kodus on ja tööd teha ei saa. Et oleks ikka mille eest süüa osta ja kodulaenu edasi maksta ja vendadele-õdedele riideid otsa jne. Kui varem läks töötasu kogu pere hüvanguks siis nüüd läheb samaks otstarbeks see asenduspalk. Või peaks üks tavaline pere, kus mõlema vanema palk oluline on, uue lapse sündides pangale võlgu jääma, kodu kaotama? Lisaks suuremad lapsed dieedile määrama ja palja tagumikuga kooli saatma?

    • Karin
      July 28, 2014

      Aga kui ema on naine,mis siis teha:D

  • L.
    July 28, 2014

    Ooot, aga emapalk on ju siiski EMALE mõeldud, lapsepuhkuse ajaks kulude katmiseks. Arvestatakse ju siiski ema endise sissetuleku järgi, mitte ma ei tea.. lapse Apgari hinde järgi, et see LAPSELE mõeldud peaks olema. 😀

  • Anne
    July 28, 2014

    Saan natuke üle 600 euro kätte , ma nüüd ei teagi kas kulutan sellest summast rohkem enda tarbeks või lapse 😀 pole isegi kunagi mõttesse tulnud,et emapalk on AINULT LAPSE RAHA 😀

    • Mallukas
      July 28, 2014

      Küll on siis hea, et kellelgi lapsetul naisel see mõte tuli 😀

      • Anne
        July 28, 2014

        Oh jeerum 😀 eemaldu sellest grupist enne ,kui sinu garderoobi lahkama hakatakse 😀 varsti oled meil pornostaar,kes raiskab Lapse raha endale lelude ostmiseks 😀 😀

  • Smurf
    July 28, 2014

    Minu emapalk oli 320euri, aga kuna saan ka nüüd Soomest toetust ja kokku on summa üle 400 euro ( 450 ringis ). Raha kusjuures ma enda peale absoluutselt ei kuluta. Uskumatult naeruväärne, aga ma ei ole viimase 10 kuu jooksul sellest rahast mitte midagi endale ostnud ( pigem ei ole ma üldse endale midagi ostnud 😀 ). Lapsel kulub mähkmetele, piimapulbrile, püreedele ja teistele beebitoitudele.. Vahest harva ostan talle ka riideid ( enamus on teiste toodud ). See summa mis praegusest kuust üle jääb ,lükkub järgmisse kuusse … nii see rahake koguneb igakuiselt :D.

    • jmk
      July 29, 2014

      Smurf, kes sa endale ei ole 10 kuu jooksul vanemahüvitise eest mitte midagi ostnud. Kas 10 kuu jooksul pole ise mitte midagi söönud?

  • Karin
    July 28, 2014

    Mina saan nats yle 450€.Maksan selle eest mõned arved,ostan endale asju,kahele lapsele ja mehele kah vahest kui leian midagi.Mina kyll ei leia,et pean selle raha ainult lapsele kulutama,see ju ikka minu teenitud raha mis ma enne last juba sain kui tööl käisin 🙂

  • Kadri U
    July 28, 2014

    Minu emapalk on 320€. Sealt läheb mu kaks arvet maha, siis ostan koju süüa ja lapsele vajaminevaid asju. Sama teeb ka laste isa. 🙂 Endale ostan vägagi harva.

  • Aivi
    July 28, 2014

    Emapalk on ju ka palk. Normaalsed inimesed kasutavad palka toidu ostmiseks ja arvete maksmiseks ja kui jääb üle, siis ka selle nn nänni jaoks. 🙂 Minu emapalk on 350 eurot ja ma peaks ikka väga sõge olema, kui kogu selle raha ainult lapse peale magama paneks. 😀

  • Kertu
    July 28, 2014

    Muide, emapalga nimi pole teps mitte emapalk, vaid vanemahüvitis – ehk siis hüvitis sellele vanemale, kes lapsega kodus olles ei saa palgatööd teha ja sellega raha teenida.

    • Pärdik
      July 28, 2014

      Lõpuks ometi. Hea, et enne kommenteermist teisi kommentaare ka lugema juhtusin. Mina ka ei saa aru, mis emapalgast kõik jahuvad. Tegu on vanemahüvitisega!

  • Haike
    July 28, 2014

    Mina ei mõista absoluutselt seda naist kes nii kirjutas, ta mingi miljonäer on w?? Mina käisin ka lapseisaga kohut, et saada lapsele seaduslikud alimendid, ma siis olen mingi kerjus nüüd w? ma pigem küsin selle raha mida on vaja lapse kasvatamiseks tema bioloogiliselt isalt, kui hakkan kuskilt kerjama ja mdea mida kokku sebima, sest tema on ju ka selle lapse ‘” valmis teinud ” mis ta siis arvab , et see oli puhas tegemise rõõm w? kohe kindlasti mitte!! Ja minu emapalk oli 356 eurot, sest pold varem tööl käinud, olin siis vaid 16 aastane. Ja mina sain ja saan siiani hakkama nii, et lapseisa alimente ei maksa ! Ja loomulikult lubain mina endale ka mõne kleidikese emapalga eest, see ei ole keelatud ! Kuid ikkagi suuurem osa sellest läks minu printsessi peale 🙂 Siiani saab ta igakuu endale kleite ja mänguasju, mis sest et ema palka pole enam ammu, neiu saab juba 3 aastaseks. Kuid jõudu sellele tädikesele kellel sellised maailmavaated on, ta vabsee on siis oma lapsed ära hellitanud ja käib ise palja peega ringi ning söööb tooreid õunu 😀 😀

  • anja
    July 28, 2014

    No minumäletamist mööda on vanemahüvitis siiski hüvitis lapseVANEMALE ajaks mil ta ei saa lapse kõrvalt tööl käia, st. ASENDAB palka mida lapsevanem varem teenis. Samuti pole ka kuskil kirjas, et peretoetus (rahvasuus lasteraha) oleks mõeldud AINULT lastele, ikkagi perele. Ja rongaisadelt raha “kerjamist” ma ei hakka isegi kommenteerima. Selliste mõtteavaldustega suudavadki lagedale tulla vaid need mehed kes oma lapsed pohuilt ilma peale nälga jätnud. Neid meil kahjuks siin väikses konnatiigis liigagi palju ja millegipärast ühiskonna ees soositumas olukorras kui nende poolt hüljatud emad kes üksi oma higi ja verega lapsele elamisväärset tulevikku üritavad üles ehitada.

  • MerilinA
    July 28, 2014

    Lasteraha on 19,… € Emapalka sain 300 millegagi. Kulus elamise, toitude ja muu eluks vajaliku. Aga mul mees toetas mõne klubitiiru toetusega ka 😉

  • Meri
    July 28, 2014

    Hahahahaha, nii naeruväärne.
    Minu arvates poleks üldse vaja kommenteerida või kritiseerida, kuidas teine inimene elab.
    Eestlased on suht kitsarinnalised, külmad ja õelad (noh eks ole ka erandeid). Mida endal pole, ei tohi ka teisel olla…vist 😀
    Aga tore blogi on ja mis mulle jubedalt meeldib, on ausus ja mõnusad teemad! U go girl.

  • Karin
    July 28, 2014

    Minu emapalk on väga korralik, sinna Sinu sõbranna oma kanti ja dekreedirahadena sain ikka mõnusa summa arvele. Tunnistan ausalt,et padurasedana ostsin küll endale selle eest ilusaid asju,et tuju üleval hoida emavaalana. Kui ma kõik oma emapalga lapsele kulutaks, peaksin talle siis auto liisima vms, riietele nii palju ei kulu..

  • siku
    July 28, 2014

    Võtsin ka seal grupis sõna. Mina hakkan 355 euri emapalka saama. Kuigi ka see ei kulu kõik lapsele siis. Mul on siiski ka mees, kes käib tööl ja teenib. Ühe neiu jutust sai seal kommentaarides aru, et enne ei tohikski lapsi saada kui päris om kodu olemas, ega laene ja asju kaelas poleks ,,, see neiu elab küll oma roosas maailmas. Kuidas on võimalik elada nii , et sa midagi maksma ei pea ? Mul eo tohiks siis üldse last olla veel.,, elan ju ometi üürikorteris ja ega ma suurt midagi lapse kõrvalt ei tee kah, vahet pole et lapse kasvatamine on juba töö. Ütleks, et leidub naiivseid. Ma ei arva, et peaksin ise kalts välja nägema sellejaoks, et mul LAPS on. Vabandan kirjavigade pärast. Kiiruga telefoniga kirjutatud,

    • Mallukas
      July 28, 2014

      Jajah, see sama neiu väitis, et enne ostab kodu, maksab pangalaenu tagasi ja siis saab lapse. No mingi 25selt on hea elu peal ja taskud raha täis, siis saab ikka lapse teha alles 😀

      • siku
        July 28, 2014

        Pm. Kuidas ta seda ette kujutab? Pole seda pangalaenugi nii kerge saada, et nüüd lähen ja võtan.
        Nii noorele seljuhul nagu tema ei antagi nii kergekäeliselt seda laenu. Pakun , et noor selleks, kuna kui 25-selt laen ja puha makstud, 😀 Igatahes kõik meie , kes me oleme julgenud lapsed saada enne seda, kui me elu ei ole paigas , siis mismõttes nagu mis emad me oleme 😀 😀 😀

  • Silja
    July 28, 2014

    Oeh Mallukas, see teemaalgataja seal lööks sinu tõenäoliselt üldse risti ju.. Nii lühikesed kleidikesed, ELAD SEAGA ja laps on paljas.. 🙁 kurb see elu..

    Ei saa aru mida kuradit see mingit suvalist facebooki jobu kotib kes kui lühikese või tema meelest litsiriideid ostab või kuhu oma raha paneb.. Kohe ainult oskab karjuda, et laps näljas,paljas, räpane.
    Kahju hakkab, kui nii rumalaid inimesi olemas on

    • Silja
      July 28, 2014

      kes kui lühikese kleidiga**

  • Sirly
    July 28, 2014

    Hmmm.. alguses sain 278+puudetoetus 80, siis see tõusis. Nüüd 57.
    Ma tahaks teada küll, mis moodi see elu oleks välja näinud, kui ma selle raha ainult lapsele oleks kulutanud kuna mitte sentigi sellest poleks ma ilma lapseta saanud ikkagi lapsehoolduspuhkus ja lapsel on raske puue. Selle raha eest tuli maksta kõik arved, lapsele riided ja söögid. No eks siis pärast sai mõelda, kuidas ise söönuks saada.

    Ja selle kohtu kaudu kerjamisega saadaks selle tädi küll pikalt sinna samusesse pimedasse. Ei teinud naine üksi last valmis ja selle raha, mis mees on maksmata jätnud on ta LAPSELE võlgu seega ema kaitseb oma lapse huve andes lahus elava vanema kohtusse. Kui saavutatakse kokkulepe on tore aga kui ei saavutata siis täiturile. Lihtne.

  • Karin
    July 28, 2014

    Ja veel niipalju,et ma ei lakanud emaks saades olemast ka naine,aga mõnel ilmselt on teisiti läinud..

  • Šopahoolik
    July 28, 2014

    No ma ei kujuta ette, mis kraami peaksin lapsele ostma, et kogu emapalk talle kulutada. Ma ei kuluta kuu jooksul kogu emapalka äragi, saan 1900 euri.

    • Karin
      July 28, 2014

      Mul sama lugu, jääb u pool alles, saab kolm aastat kodus olla kui isu tuleb. Minu teenitud raha, eneseharimise ja raske töö ning enesetõestamisega. Ai kurja,see teema tõmbas mu nii käima:D pöisl vihub kommentaari kirjutada,nii et tukk tuules liigub. On imbetsille ikka ilmas.

      • kait
        July 28, 2014

        Mul jääb ka samadesse piiridesse. Lapsele kulub vast max 100.- kuus, seega ei suudaks ma parema tahtmise juures ka end igakuiselt hulluks shopata. Poole summast panen hoiule, et pikemalt kodust elu nautida saaksin. Aga selle summa nimel olen aastaid vaeva näinud ja selle vägagi ära teeninud. Kui oleksin 25 a vanuselt emaks saanud, oleks teised summad ja kindlasti saaks hakkama ka vahesemaga.
        ps. Lapsel enamus riideid buduaari turult. Ei näe põhjust raha Stockmanni jätta….

  • triin
    July 28, 2014

    See naine ilmselt ongi üks neist kes sind käivad elama õpetamas!!
    Ilmselt ostis keegi tema eest mõne hilbu ära, et sedasi tigetseb. Huvitab miks ta üldse seal grupis on kui seal vaid litsakad riided ja mõttetud asjad?

    Ta vist saanud vaid riiklikku empaatia sest ei saa aru, et see emapalk pole taeva kingitus vaid eenamikel pikkade aastatega välja teenitud raha.

  • Gätlin
    July 28, 2014

    Ma vihastasin ja annaks sellel kes ütleb, et emapalk tuleb ainult lapsele kulutada, jalaga tagumiku….

  • ema
    July 28, 2014

    Mina olen ka ema, kahe lapse ema lausa. Kuus saan 320 eurot kokku. Selle eest pean maksma arved ja ostma toidu. Laste isaga koos ei ela ja vabatahtlikult ei aita ka lapsi. Ma hakkan ka varsti “kerjama” kohtu kaudu. Kas see teeb minust siis halva ema? Lastel on alati riided seljas ja toit laual. Aga miks peaksin mina käima paljalt? Ühe korra kuus endale kaltsukast mingi pluuse ja pükste ostmine ei tee ju minust ma ei tea keda? See kes sellist juttu ajab pole järelikult ise sellist elu elanud.

    • Karin
      July 28, 2014

      Müts maha Sinusuguse ema ees, ausõna!

  • Sussakas
    July 28, 2014

    Oh joomaijoo 😀 Mu eks arvas sama,et emapalk,mis ma sain,on 100 % lapse oma,mina pean selleks,et omale midagi osta ,lapse kõrvalt tööle minema 😀 eksi palk oli muidugi ikka tema oma,sest tema käis tööl 😀

  • Katre
    July 28, 2014

    Ee, ma võtan asja nii, et emapalk on tavaline palk. Sama asi, mida sain igakuuselt siis, kui mul veel last ei olnud ja tööl käisin. Nüüd aga on mul laps ja seda palka saan ma edasi. Vahel on aga minu ülalpidamisse lisandunud üks pisike tegelane veel ja seega oma raha kulutan ma meile mõlemale, sest noh.. endale peab ka asju ostma ja laps on ka minu ülalpidada ju. Noh, ärme praegu lihtsalt neid isasid üldse siia teemasse ei too, sest ilmselgelt peredes, kus mees tööl käib ja mees on, katab mees enamiku lapsele kuluvatest kulutustest.
    Aga noh, point on, et oma emapalgaga elan ma täpselt samamoodi nagu enne. Tahan, siis ostan litsaka kleidi ja kui vaja, ostan lapsele uue mütsi. Mehele sünnakingi ostan samuti oma raha eest, ehk siis.. emapalk on ikkagi minu raha ja sellega üritan arvestada, et jaguks kõigele, millele jaguma peab. Ilmselgelt oleks imelik see ainuüksi endale kulutada, nii et ei raatsi lapsele 1 euri eest pool kilo õunugi osta vms, aga ma kahtlen sügavalt, et ükski ema nüüd oma raha eest lapsele mitte midagi iialgi ei osta. 😀

  • Riin
    July 28, 2014

    Muuhaha! Lasime 3 kuud peale lapse sündi vormistada vanemahüvitise mehe nimele, saame vanemahüvitise ülempiiri 2378 euri ning mees käib mustalt tööl veel edasi ka (tõsi- pisut vähema raha eest). Ma peaks meie last siidiussidest saadud siidi riietama, et seda raha lapse peale kuus ära kulutada. Ma ei saa öelda, et me oleme püstirikkad nüüd oma Eesti mõistes väga suure kuise sissetulekuga, sest ka meie käime mööda soodukaid ja ostame võimalikult odavat kaupa nii endale kui ka lapsele. Me lihtsalt oleme kokkuhoidlikud inimesed ja paneme enamus raha kõrvale. Kokkuvõteks, miks on vaja inimestel üldse sorada teiste rahakotis? Nii kaua kuni laps söönud ja õnnelik ning emapalgast midagi üle jääb, siis miks ei tohi ema raha ka enese peale kulutada? Oma raha, tehku mis tahab. 🙂

  • Keiu Kuusk
    July 28, 2014

    Minu arust on emapalk, lasteraha, töötasu või mis iganes sissetulek pere ühine raha. Vähemalt meie peres. Mees teenib, mina teenin ja saame lasteraha. Kunagi pole meie peres isegi arutusele tulnud, et see on minu raha , see sinu raha ja see lapse raha. Muidugi perekondasi on erinevaid aga mõte, et emapalk on vaid lapse raha ja lasteraha on lapse raha. Ma ei tea.. Ei jõua minu mõistuseni!

  • kätlin
    July 28, 2014

    Päris haige tegelt,mina sain 370 millegagi ja ei oleks mitte mõttesegi tulnud et pean selle ainult lapsele kulutama,samas hiljem saab lapse pealt ainult 19euri,kui see ainult lapse raha on siis tuleb välja et laps sööb mul terve kuu turbokaid ja käib ringi nagu katkine,sest see ju ainult tema raha ja minu palk siis ainult minu w….väga debiilne mõtlemine sellel postitajal

  • laura
    July 28, 2014

    Küsiksin Katrelt, et millest sa järeldad, et enamus peredes maksab isa enamus lapse peale minevad kulutused? Usu, on olemas naisi, kes käivad tööl ja teenivad rohkem kui mehed ning maksavad ise igakuiselt kõik vajamineva ! Ning on ka mehi, kes vaatamata suuremale teenistusele ei maksagi põhimõtteliselt sentigi, sest peavad samuti emapalka lapse omaks.

    • Sigrid
      July 28, 2014

      Meil on ära jaotatud, et mees tasub kõik maksud ja muretseb toidu lauale. Ja mina muretsen lapsele emapalgast kõik vajaliku ning ülejäänud on minu “taskuraha”. Muidugi kui vaja siis mees toetab veel ja ostab lapsele vajaminevaid asju. Aga üldiselt meil selline jaotus toimib ja mulle sobib väga hästi.

    • Helen
      July 29, 2014

      Meil oli ka samasugune jaotus nagu Sigridil. Kuna minu emapalk oli võrdne miinimumpalgaga, siis suurt raha sisse ei tulnud. Niisiis, muretsesin mina lapse ja enda asjade pärast ja mees meie ühise elamise ja toidulaua pärast. Muidugi maksis ka tema mõnikord mõne mähkmepaki, rpa või püreepurgi kinni ja minagi käisin toidupoes. Aga üldjoontes oli selline süsteem.
      Aga olgem ausad, ega ma endale eriti midagi ostnud pole peale lapse sündi (kes saab kuu pärast kaheseks). Mõne naisterahva jaoks on need hilbud, mis ma kahe aastaga endale soetanud olen, kuu norm. Niiet tegelikult, läks lihtsalt elamisele ja lapsele ja kogu lugu. Natuke kraapisin kõrvale ka raha ja hoidsin hambad ristis. Tänu sellele olen suutnud veel 4 kuud peale emapalga lõppemist elada endiselt nii, et ei ole pidanud mehelt nö taskuraha küsima.

  • aliis
    July 28, 2014

    Issand, mulle hakkab juba pinda käima see teema, et ”appi, ise ema aga klubis käib ikka edasi!?!?? ”. Kui ma ükskord ka emaks peaksin saama ja lapse kõrvalt aega ja tahtmist ja EMAPALKA alles peaks jääma, siis läheksin küll sõbrannadega klubitama, ema või mitte, ikkagi inimene, kes vajab aeg-ajalt vaheldust. Soovitan mingit vaheldust ka Teile, armsad maailmaparandajad ja kõiketeadjad, seda läheb teil vaja, arvestades seda, mis jama suudetakse välja mõelda seal kahe kõrva vahel. Ilmselt pole just kõige teravamad pliiatsid või on kadedusest rohelised, et keegi neist rohkem emapalka saab või leiab jaksu, et lapse kõrvalt veel klubitamas käia.

  • Maarika
    July 28, 2014

    256€ pluss 100€ sellest rahast läheb mähkmetele kuus 25€ pluss lapid niisked (ala 5€ ) ongu kogu muusika, suuremale laste lastaia arve, elekter 50€ … Ülejään raha jääb mulle, kulutamiseks , ühesõnaga selleks kui tahan ostan endale, lastele, v koju midagi. mees toob söögi, annab selleks eraldi raha, auto kindlustas auto asjad ostab mees. 🙂 Ma ei tea, minu teada emapalk on ikka emadele mõeldud mitte, ei ole lastele lastele on mõeldud see lasteraha 19€ millegiga!! 🙂 Aga selle eest ei saa ju lapsele üldsegist midagi.. 🙂 Pigem ema kulutab oma raha lapsele.. 🙂 Mis on tänapäeval litsakas?? 😀

  • K
    July 28, 2014

    Sellised, kes omale midagi ei osta ja arvavad, et kogu raha tuleb lastele kulutada, ongi meie riigi tulevased üksikemad. Naine peab ka pärast lapse sündi ennast üles lööma ja uusi riideid ostma, et hea välja näha!

  • Riina :)
    July 28, 2014

    Ma ei saa aru, kus kohas sa Mallu kolad :D?
    Mis inimesed? Kust sellised veidrad (pehmelt öeldes) tulevad?

    Minu emapalk oli peaaegu 400€. Selle eest maksin kõik korteriga kaasnevad arved, autoga kaasnevad arved, ostsin söögid/joogid ja oligi kõik. Laps ei taha katust pea kohale? Ei taha sõita vanaemale külla 40km kaugusele? Oleksin pidanud laadungi pampse ostma ja lapse hiiglaslikuks söötma? Jumala eest ma poleks tohtinud selle rahaga omale lubada uusi sokke v aluspükse? (vb liiga litsakad) Oleksin pidanud arved maksmata jätma ja kuuseall pampsidest pesas elama?
    Ma ei saa aru! Krt, sellised kraaksuvad mutid ajavad mega närvi!
    Ma tahaks veel midagi kirjutada, aga mu juhe jooskis lihtsalt kokku :/

  • nell
    July 28, 2014

    Viimati kui seadusi uurisin oli vanemahüvitis summa, mis peaks hüvitama vanema saamata jäänud töötasu ajal, mil ta lapsega kodus on. Kuna oma isiklikku palka pereelu elades reeglina ei kulutata 100% iseenda peale siis oleks narr eeldada, et vanemahüvitis on lapsele suunatud.
    Elatise “kerjamine” on samuti kummaline mõiste. Kui 2 inimest saavad lapse koos ja mõlema nõusolekul siis oleks veidi veider eeldada, et suhte lõppemise korral jääb laps vaid ühe vanema vastutusele ning teine võib vilet lastes nelja tuule poole tõtata…

  • mari
    July 28, 2014

    Apppppiii,ma ütlen! Tänks, Mariann,et sa selliseid debiile siin vahel ikka esile tood.

  • k
    July 28, 2014

    Heii kas keegi vöiks selle lingi anda, kust teema alguse sai :D?

    • mjäuu
      July 28, 2014

      Link on ära kustutatud kahjuks….

  • Maire
    July 28, 2014

    kolmanda lapsega saan nüüd miinimumi.
    meie peres on nii, et mees teenib põhisumma, mina saan emapalka-lasterahasid. meil on tehtud selline vahva tabelike, kus on kulud-tulud. kirjutame igakuiselt sinna numbrikesi arvetelt, mees maksab tavaliselt kõik ise, riideid lastele ostan enamjaolt ise, ikka soodsalt ja rohkem korraga. söök on laual, oleme riided, keegi paljas pole. tõsi, igas peres on aegu, mis on viletsamad. alles oli, kui liimisin kummikuid lapsele, kuna kummis oli lõhe. lööte mind risti? palun väga! kuid ajutiselt pidas vastu ja peab siiani. vahest üliharva on ka nii vaja. nüüd käisime, ostsime kõigile uued korralikud kummikud. aga see, et vanemahüvitis on konkreetselt lapsele mõeldud…kes tahab seda arvata siis palju õnne, kulutagu see kõik lapse siidisusside ja kuldkettide peale. paljudele on see eluks vajalik raha, mis kulub ühe kuu elamisele kogu perele.

    Ja mallukas. sa saad nüüd kindlasti kuskil blogis/kommuunis/grupis omale eraldi teema, kus siunatakse sinu garderoobi (pluusid mis on minikleitide pähe selga pandud jms), lapse paljasust, mütsipuudust, gasiljon kassi, siga kah veel…ja lisaks ämm…raudselt on ämm ka uss. kuna te seal elate siis kindlasti koorib sult viimse emapalga üüri ja maksude tarvis, seepärast käidki siin kerjamas 😀

    inimesi igasuguseid. …

  • Gerly
    July 28, 2014

    Ma saan ca 3000 euri emapalka ja me lebotame ja naudime kõik koos suve ema- isa ja meie poja. Oleme küll hetkel Eestis puhkamas aga emapalk tuleb Norrast 🙂

  • Kätlin
    July 28, 2014

    Mina olen ka vägagi negatiivne sellel teemal. Kui otsitakse lapsele kasutatud riideid tasuta. Samas endale ostetakse iga kuu mitu Guessi/ Armani Jeansi asja või uus iphone järeka peale. Sellist asja ma ausalt ei kiida heaks. Kui ikka rahakott ei võimalda nii luksuslikult elada, siis ka ei tasuks.

    Aga üks teema, mida siin ei kajastata niipalju. Nimelt elukutselised emad (nii kutsun mina vähemalt neid). Teevad 1-2-3 mehega lapsed valmis ja elatuvad alimentidest. Tööl ei käi, sest mis siis saab kui laps haigeks jääb (haigusleht kui sellist meil eestis ju ei ole ja ka 12 aastane ei oska üksi kodus haige olla!!!). Elavadki ainult alimentidest/lastetoetustest ja vinguvad kui raske nende elu on. Need on just need neiud, kes alailma kurdavad oma rasket elu – kõik nii kallis, lapsel(lastel) pole riideid – kas kellegil anda pole. Ise jällegi uhketes firmakates ja iga nädalavahetus möödub lõbustusasutustes! Tehnika viimasepeal. Aga lapsele vajalikke asjade ostmiseks ei ole raha.

    • mari
      July 28, 2014

      Ma küll ei osta endale gucchi muccisid selga,aga aegajalt käin lastele küll kaltsukatest riideid ostmas. Nimelt just õueriideid,sest nad sellises eas (3a ja 1a), et roomavad igalpool ning ronovad,mustavad. Milleks osta uued riided selga trööpamiseks. Ostan ika poest ka 😀 aga kui ma ostaks terve garderoobi nii,et ei osta sooduka ajal või mingid 30eurised lihtlabased dressipüksid lapsele, kes varsti kasvab nendest välja või pudrutab täis või kulutab põlve augu, oleksin ma pankrotis, ma arvan,

      • Riina :)
        July 28, 2014

        Sama siin.
        Trööpamiseks sobivad kaltsuka asjad ka v kellegi lapse eelmised. Ja ta ju kasvab koguaeg.
        On muidugi ka korralike nö peoriideid 😀
        Ja omale riideid ostan ma haruharva. Ja neid ka mitte kuskilt mingeid firmakaid.

  • Kärts
    July 28, 2014

    Uh. Võiks olla teema, mida teha enne sünnitust et 2000 vanemahüvitist saada, oleks teise lapse saamise ajal targem. Hetkel minu palk läheb pulmade alla juba oma 7 kuud saan 320, mees paneb ka oma osa ja ülejäänu eest siis elame. Ja punkt veel et elame vanematega veel.. vot me oleme veel hullemad vanemad sellisel juhul 😀 ootame kui laps lasteaeda läheb et leiaksin tööd et siis laen oma kodu jaoks võtta… Noortel pole kerge tänapäeval kuid kuidagi saab ikka hakkama. Lapsel on alati kõht täis ja korralikud ilusad riided seljas…eks igaüks teab ise kuidas oma raha kulutab.

    • Naabrinaine
      July 29, 2014

      “Võiks olla teema, mida teha enne sünnitust et 2000 vanemahüvitist saada”

      Hmm, see ei ole väga raske küsimus – tööd võiks teha. Korralikult ja palju.

    • Lonni
      July 29, 2014

      Ei tee paha kui korralik haridus omandada ja siis end mitmeid aastaid tööturul tõestada kohusetundliku, targa ja usaldusväärse inimesena:)

  • Lenks.
    July 29, 2014

    Ei saa mitte vaiki olla !
    Vanemahüvitis on töötasu asemik. Mis seal keerulist on? Ise olen selle välja teeninud.
    Kui varasemalt kulus töötasu arvetele,söögile,riietele,muudele maksudele,siis miks ometi ei peaks kuluma VH samasse auku,eksole? Tööle minnes on jälle töötasu ning seda siis teemaalgataja kasutab teisiti?
    Või kuidas ta seda asja siis näeb,et vanemahüvitise ajal peaks ema/isa (olenevalt saajast) lisaks veel siiski tööl käima,et oma kodulaenud,elektri,kommunaali,vee,prügi,telefoni,sidevahendid,transpordi,liisingud ,ning kindlasti oma söögi jms maksta ? Sest VH on ometi millegi muu jaoks.
    Noh,minu loogika siinkohal kiilub kinni vaikselt. Laps tahab ka süüa,tema jaoks kulub ka elekter,vesi,transport jms ju.
    Kohtukerjustest. See on selline kirgi küttev teema ju alati. On vanemaid,kes uhkusest ei taha teise vanema käest raha.On neid,kes aduvad reaalsust ja tahavad,ning panevad selle kasvõi reservi tuleviku jaoks. Mõistlik ju.
    Kummaline on see lihtsalt,et kui ema-isa elavad koos,siis kulutavad mõlemad poolevad lapse peale raha. Kui aga kolitakse lahku,siis pahatihti üks vanematest enam ei tee seda. Sest leiab,et ise kolis minema,saagu ise hakkama? Või,et tal ei ole raha. Aga varem koos elades ju oli ?! Mingil veidral moel üks vanematest ei taha aru saada,et lahku kolides siis laps enam ju ometi ei söö,kasuta vett,elektrit.temaga ei sõideta kuskile,ei käida arstil jms.
    Samas olgem ausad,on raisakotkaid ka,kes kraabivad viimse vastaspoole rahakotist.
    Mina isiklikult olen ka “kohtukerjus”. Selle vahega,et kohtus pole mina käinud,vaid toimetasin kiirmenetluse kaudu ja täituriga,sest ka minu lapse isa ei olnud arusaamal,miks ta peaks lapsele kulutama,kui me koos pole.Järsku enam polnud raha. AGA arvestades,et praegune elatisraha miinimum on 175 kopikatega,siis mina saan 74 kopikatega. Ning ei nurise. Ma tean reaalselt,et inimene peab ise ka hakkama saama ja kui pole väga kenakest palka,siis olen ka sellega rahul. Ju ma olen siis nõrk kerjus alles.
    Kokkuvõtteks,teema püstitajale ! Ei tasu nii pinnapealselt võtta. Eriti,kui ei tea teiste väljaminekuid ja eluradasid. Sedaenam,see teema tundub liigagi naiivne ja ilmselt puudub neiul elukogemus,mis oleks teda korralikult õpetanud realistlik olema.

  • Sille
    July 29, 2014

    Loen ja imestan, kui väikest emapalka enamus saab. 300 euri, seega oli ka palk sünnitusele eelnenud aastal sinnakanti ehk siis ikka väga väike. Imestan just ses mõttes, et kuidas küll on nii väikse sissetulekuga julgetud laste saamisele mõeldagi? Eestis? Kui on nii väike sissetulek olnud, siis seega pole ka enamusel erilist haridust ette näidata, ilmselt elatakse koos vanematega või parimal juhul üürikorteris. Mis edasi saab?
    Kui on vähegi suurem emapalk ja see võimalik, siis soovitaks säästa. Päris karm lugu kui ema 1,5 aastase lapse kõrvalt peab tööle tagasi minema, sest sissetulek sai otsa. Karm on ka töökaaslastel, sest väikelaste emad ja haiguslehed ja kõik nende õigused… Lööb kõigi elu segi.
    Ja oot, kes siin räägib kohtu kaudu isalt raha nõudmisest? See on juba pikem teema, aga kas te oma lapsele selle isaduse vägisi kaelasurumisega karuteenet ei tee? Ehk siis teie lapse nn. “isa” ei taha lapsest midagi teada, teie suudate jõuga nõuda välja alimendid, aga kunagi tulevikus peab laps talle sisuliselt võõra inimese hooldekodu kinni maksma?

    • Lonni
      July 29, 2014

      Mina loen ja imestan seda sama, et nii väikesed emapalgad, ma ei julgeks küll last saada, ausalt. Käik ringid, lasteaiad,riided, sünnipäevad, raamatud jms maksab ju nii palju. Tervislik toit samuti..

      • riin
        July 29, 2014

        Lapse saamine on rikaste inimeste lõbu.

    • riin
      July 29, 2014

      Kohtu kaudu raha nõuda on igati mõistlik. Kui maksab, on tore. Siis “isa” on “võõrast” last toetanud, ja tulevikus võib see võõrast laps ka võõrast meest toetada. Aus vahetus. Kui “isa” ei maksa, on veel parem. Siis on tulevikus lapsel tõendusmaterjal, et isa pole tema vastu huvi tundnud ja seega pole laps kohustatud isa eest hoolitsema.

      Kui isa on sünnitunnistusel, aga pole tõendit, et isa pole last toetanud, eeldab Eesti riik, et isa ka toetab. Niiviisi on tulevikus mitte-toetamise tõendamine vägagi keeruline.

      Kui isa pole sünnitunnistusel, võib ta siiski kunagi tulevikus välja ilmuda, nõuda DNA testi, ja laps on ikkagi kohustatud isa eest hoolitsema, mis siis, et reaalselt teda ei tea.

      Nii et need, kes arvavad, et kohtu kaudu elatise nõudmine on “kerjamine” või “karuteene”, need lihtsalt ei tea, millest räägivad. Ja need emad, kes on liiga uhked, et niiviisi “kerjama” minna, need on lihtsalt rumalad.

    • Liisa
      July 29, 2014

      Ysna teemast valja, aga mul tekitas hysteerilise naeruhoo see lause “paris karm, kui ema 1,5aastase lapse korvalt peab toole tagasi minema…” F…., ma tulen Eestisse tagasi, vanas kaunis Euroopas on teate kui pikk emapalk-vanemahyvitis?? 2,5 kuud! Peale seda vaata ise, kuidas saad. Ja enamus ei saagi, vaid paneb lapse soime… Mul tekib endal ka kysimus, mis krdi riigis ma elan… Aga muidu kommentaari endaga taiesti nous, olen tapselt samal arvamusel…

      • Sille
        July 30, 2014

        See 2,5 kuud oleks minu silmis muide normaalne. Ehk et laps saadakse iseenda, mitte riigi jaoks; laps saadakse siis, kui ollakse selleks majanduslikult piisavalt kindlustatud ja valmis, mitte ei võetagi emapalka kui sissetulekut. Muide, 15 aastat tagasi polnud emapalka olemaski ja saadi hakkama, oldi aasta või poolteist lapsega kodus ka. Ma küll ei tea oma tutvusringkonnast kedagi, kes toime ei tulnud või nälga kippus surema.
        Ma ei pea 1,5 aasta pikkust emapalga perioodi absoaluutselt õigeks. Ok, ma saan aru, et riik püüab veel mingeidki ahvatlusi luua, et vähegi lapsi sünniks, aga tegelikult on laps siiski eelkõige iga perekonna mure ja rõõm, mitte riigi. Riigi asi on kindlustada oma kodanikele piisavalt hea hariduskeskkond, sealt edasi on töökoht väärilise tasuga reaalne ja saadakse ka laste kasvatamisega ise hakkama. Praegusel juhul on emapalk vaid õlekõrre viskamine- kui enne lapsega koju jäämist saadi 300 eurot palka, siis ega tööle tagasi naastes ju ka rohkem loota pole, miinus lasteaiamaksud jne. Kurb.

        • mai
          July 30, 2014

          Huvitav mõte. Võib-olla need põhikooliharidusega tsikid, kes on suureks saanud emapalga maksmise perioodil, võtavadki seepärast riigipoolset toetust iseenesestmõisteatavana ja teevad sellest probleeme, kasutavad vanemahüvitist elukutse omandamise asemel jne.
          Teema kohta ütleksin seda, et Mallukas, sa korjad ka igasugu rämpsmõtteid üles ja serveerid kui magustoitu. Hoia oma blogi parem natuke puhtamana 🙂 Sõbralik soovitus.
          Ma olen ammu loobunud lootmast, et kõik inimesed oleksid avara silmaringiga, empaatilised ja vastutustundelised kodanikud. Ikka komistan selliste otsa nagu see, kes arvas, et emapalk on lapse jaoks. Tuleb leppida sellega, et kõik ei saa asjadest aru, samamoodi nagu mõnel on üks jalg – mõnel on aju puudu. Invaliide ei norita. Las nad olla rahus oma maailmas.

  • Ohohh
    July 29, 2014

    Ma ausalt ei tea, mida teeks minu aastane laps 1500€ kuus, kui ma nüüd selle talle annaksin. Pean talle disainerkleidikesi ostma? Kaaviari? Tiffany hõbekõrinaid? 😀 😀

  • Marelle R
    July 30, 2014

    Mis siin imelikku, et emapalka kulutatakse nii maksude maksmiseks, toidu ostmiseks, endale riiete ostmiseks kui ka lapsele asjade ostmiseks? Lõppude lõpuks on emad ju tööl käinud ja ise selle raha välja teeninud.. Või mis teie arvate :)?