miks laste saamine NII KALLIS ON?!

Ma arvan, et Kardo ema saab südari, kui me siit tagasi tuleme ja ta näeb, kuidas Marta põhimõtteliselt ringi jookseb ja Lende aina rohkem juttu puhub. Kolmest lapsest kaks on teinud oma esimesed sammud välismaal ja samamoodi kolmest kaks on just Tenerifel sellise kõnespurdi teinud, et hoia ja keela. Just siin naersime, et kulukaks läheb see laste välismaale tassimine iga asja peale, aga olgem ausad, ikka odavam, kui teraapia ? Üks kord on Maril 40€ ja üldiselt nädalas 2-3-4 korda ikka käib. Takka targemaks, ka Lende võiks ka seal nüüd käima hakata ja arvestades, et talle puuet määratud pole, siis on tal kõik korrad tasulised, Mari ikka mingi summa väärtuses aastas saab riigi kulul kah käia. Aga ega ka see lõbu saab läbi, sest Maril saab kohe puue ka otsa ja pikendada seda enam põhjust ei nähta, seega saab ikka kahe eest täiel rinnal maksta.

Mõneti tore ju, et lapsel puue läbi ja ei pikendata enam. Teisalt rahakott viitab, et tegelikult käituvad nad küll vahepeal niimoodi, et neil mingit paberit vaja oleks. Haha, ok ok, naliiii, ei pea kohe hüsteeriasse minema. Ma tegelikult ainult selle pärast mainin seda siin, et kui kunagi Marile see puue kirjutati, siis mitmeid kommenteerijaid andsid mulle “sõbralikult” teada, et lapse elu nüüd rikutud ja keegi teda kunagi kuskile tööle ei võta, sest jääb elulõpuni paberitega puudega inimeseks. Ei, ei ole nii – ärge seda peljake. Puue kirjutatakse väikseks ajavahemikuks ja uskuge mind, kohe kui saab, võetakse see ka ära (sest see ju maksab riigile!). Ma olen kuulnud, et isegi jalutud peavad käima iga mõne aja tagant ette näitamas, et nad enam jalutud ei ole, et ärge seda nüüd küll peljake, et kui puue kirjutatakse, siis nii jääbki.

Puue oli selles suhtes ka kena asi, mida välja kirjutatda, sest hallooo, 40 euri kord! See on ikka päris kallis lõbu, seega võtke vastu, kui pakutakse, selles pole midagi halba.

Okei, puudejutud jälle tänaseks päevaks aetud, saame edasi minna.

Ma kurtsin siin Triinule ükspäev, et sain lasteaiast emaili, et tasu tõuseb 65 euri pealt 72 euri peale, et kahe lapse peale kokku ikka päris suur summa, pea 150 euri kuus. Triinu hakkas naerma – tal maksab lapse lasteaed mingi neli-viis sotti! Sry, ma täpselt ei mäleta, aga appppiii! Mida summat?! Ja kui kaks last oleks, siis peaksid tonni kuus ainult lastehoiu eest välja käima? Odavam oleks vist töötu abirahade eest lastega kodus olla?!

See panigi mõtlema, et lastega võib see elu tõesti kulukas olla. Noh, kui näiteks lasteaed maksabki neeruhinda. Ja kui näiteks lapsel on logopeedi/teraapiat vaja, jälle kuus 500 euri ikka kulub selle peale. Või kui tahad kuskile spasse/reisima minna. Jah, see ei ole muidugi kohustuslik käimine, aga kui juba ette võtta, siis meile viiele piletid on haigelt kallid. Näiteks need uued piletid koju on 1750€!!! Rääkimata sellest et need 14.02 piletid lihtsalt raisku lähevad, nii nõme lugu. Ma vaatasin, et tegelikult saaks läbi Helsinki ka koju 1000€ eest, aga ma selle kahepäevase solgutamise jätan selleks puhuks, kui ma 7.02 piletite ostuga liiga kaua venitan ja neist ilma jään ?

Sünnipäevad, jõulud, riided, mänguasjad, üritused – lapsed on tõesti räiged raharöövlid. Kuigi toidu peale meil ei kulu, seegi hea. Mul kõik lapsed umbes kuni 2 eluaastani söönud absoluutselt kõike ja siis päevapealt söömise maha jätnud ja soovivad ainult makarone, friikaid ja jäätist. Okei, Marile meeldib mais ja brokkoli ka. Samas Triinu poeg lunib poes kalamarja, et vot sulle kulukat toitujat ?

Kui kalliks teile teie lapsed umbes kuus lähevad? On teil norm hinnaga lasteaed või ka hingehinnaga asutus? Ja no muu lõbu sinna otsa… Julgete üldse kokku arvutada? Ma mitte ?‍♀️ Ja ma ei taha teada saada, mis siis veel juhtub, kui nad tiinekad ja ise asju tahavad ja raha küsivad jne ?? Pubekate emad, võite rääkida, milleks ette valmistuma peab ?

Mida sina arvad?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

64 Comments
  • My
    January 22, 2020

    Mu laps veel lasteaias ei käi, aga on järjekorras küll. Ja just vaatasin, et Tartus ka tõusis uuest aastast lasteaiatasu. Nüüd 81€+ toiduraha 1.60€ päev ?
    Õudne ju ?

    • Mallu
      January 22, 2020

      On jaa ??

      • N31
        January 22, 2020

        Eks see ole iga inimese enda asi, kui raskeks ta oma elu elab. 500 euri kuus lasteaia eest 😀 ausõna enne otsiks väga kiidetud lapsehoidja. Ja kui pole raha, pole ka vaja lapsi järjest sünnitada. Ma olen alati mõelnud, et lihtne on neid välja pressida aga avara silmaringiga inimeseks peab ka kasvatama.

    • Maia
      January 23, 2020

      10 aastat tagasi oli Tartus kohatasu 25€ 🙂

  • Mannnn
    January 22, 2020

    Elu läheb palju soodsamaks, kui laps läheb kooli. Kooliga eriti palju kulutusi ei olegi, kui aasta aluses õppevahendid + koolivorm. Koolivormiga koolis kulub riietele palju vähem raha ja nii palju riideid lapsele vaja ei ole. Huviringe on tasuta ja tasulisi, seega kui väga tahta, saab need tasuta. Koolitoit tasuta ning umbes 5 eurot taskuraha annan mina lapsele kooli pikema koolipäeva päevaks.

    Lasteaed ja lastehoid alguses maksid samuti 400-500 eurot kuus, õnneks tore Saue Vald toetab ja maksab ca 300 eurot kinni.
    Lasteaias kulus ühele lapsele ca 150 eurot, kohatasu, huviring + toit.

    Mingis vanuses läheb küll elu jälle kallimaks, kui teismeliseks saab, aga 1 klassi lapse peale kulub ikkagi uskumatult vähe raha, aga muidugi rohkem oma aega igaõhtusele koos õppimisele.

  • Laura
    January 22, 2020

    Meil siin maakohas on lasteaed odav, 30 eurot kohatasu + 30 eurot söök. Kui kaks last käib lasteaias, on teise lapse kohatasu -50% ja kolmas laps on tasuta, lisaks on viimane aasta enne kooli ka tasuta. Enne valdade ühinemist oli kõigile tasuta.

  • Kelli
    January 22, 2020

    Ma maksan 20€ lasteaia eest(söök tasuta). ?

  • S
    January 22, 2020

    Hoid on sellest aastast 81 eurot kuu + 3 euri päev toiduraha ? Muude asjade suhtes pole õrna aimugi palju raha läheb. Eks kindlasti mõni kuu läheb rohkem ja mõni kuu vähem, aga pakun et kuskil 300 euro kanti läheb kuu.

  • Aveli
    January 22, 2020

    Ma ei ütleks, et meil kallis (elan maal) – lasteaia kohatasu jääb alla 40 euro, sellele lisandub söök (hommikusöök tasuta). Arved on 40-60 euro vahel, see sõltub sellest, palju laps kohal on käinud ja kas mul on meeles teda söögilt maha võtta. Mina võtan nii, et tegemist on ülisoodsa lapsehoiuteenusega, kus laps saab mängida, sotsialiseeruda ja kolm korda päevas isegi süüa. Lasteaed on 3-4 minuti autosõidu kaugusel (+ auto soojendamine ..), et ei ole ka meeletuid sõidukulusid. Selle arvelt aga, et laps lasteaias on, saan ma teenida minu meelest päris arvestatava summa, et jagub kõige jaoks. 400-500 eurot ei maksaks ma aia eest iialgi ja kasutaks vist siis juba lähedaste teenuseid või töötaks ise poole kohaga kui oleks võimalik.
    Lisakulud on jah lapsega reisimine nt (nt eelmisel aastal kokku 4 nädalat välismaal + 2 Rootsi kruiisi), sest lisaks reisi hinnale lisandub iga kord söök, näksid, joogid ja mingid uued mänguasjad, raamatud + mis laps ka kohapeal ihaldab nt.
    Minu meelest läks aga lapsega odavamaks, kui ta kasvas välja nt piimasegust ja mähkudest, see oli igakuine kuluartikkel. Nüüd on ka kasv aeglasem ja ei pea garderoobi ka nii tihti vahetama.
    Ma ei kujutagi ette, et äkki 100 eurot kuus keskmiselt läheb lapse peale..? Kui poes sai tihti käia, siis läks rohkem.

    • Katri
      January 24, 2020

      Uutest lennupiletitest ja reisikindlustusest, siis võimalik, et reisikindlustus hüvitab vähemalt osaliselt uute piletite kulu, olenemata nende ostmise põhjusest. Mul ei olnud viimasel poliisil seda tingimust kirjas nt (pzu), et tasub helistada ja uurida.

      • Mallu
        January 24, 2020

        ma küsisin, ei hüvitata 🙁

  • Liisa
    January 22, 2020

    Meil lasteaia kohatasu 27€, maakoht ka ning kui on 2+ last siis need maksab vald. Kuus siis lasteaia peale läheb ca 50€ , riiete peale ca 100€ kahe lapse peale, söök ca 150€ lapsele seal sees ka magus. Teine rinnapiima peal seega lebo veel? ning mänguasjad ? nende peale läheb kuus kindlssti 100€ , oleme veel piirand nüüdsest muidu oli iga nv mingi mänguasi, pm Lego no ja need 30€tk vähemalt… Õudne, saaks selle vaid enda peale kulutada oleks mul igakuu vist uus garderoob kodus?

  • Ave
    January 22, 2020

    Nii ebaõiglane eks, vangid istuvad ja söövad tasuta aga kõige väiksemate pudinate pealt kooritakse 7 nahka seljast… mul kahe lapse peale kuu lasteaia arve ca 60e+ midagi, kolmas käib koolis. Väga ei kurda, maakate värk, et linnaga võrreldes soodne 😀
    Ma polegi kunagi kokku löönud, mis midagi maksma läheb, aga selge see et 3 lapsega ikka läheb siia-sinna.

  • Käts
    January 22, 2020

    Lasteaia arve keskimiselt kuskil 60€ iga kuu pluss tantsutrenn 15€ ja laulmine sama palju. Iga kuu ma arvan kulub eraldi lapsele kuskil 170€

  • a
    January 22, 2020

    Jumal tänatud, et mul ükski praegu lasteaias ei käi ja enamus huviringe on ka valla poolt tasutud, muidu käiksime kõik paljaste peedega ringi ja ainus toit oleks koolilõuna.

  • M
    January 22, 2020

    Meil lasteaia kohamaks 53€ ja toiduraha 1.65€ päev.
    Trenn 15 €. Ei ole just kõige hullem?
    Mänguasju iga päev ei osta ja söögile
    ka väga ei kulu, kuna ta ei söö suht midagi.. Uusi riideid on aga vaja tihti osta, kuna kasvab kiiresti.

  • Angela
    January 22, 2020

    Esimene laps(7): nelisada euri (trenn 50, huvitegevus-klaver 130, laulmine 50, inglise keel 20 ja lasteaed130) + transport, huvitegevuse ja treeningute tarbed, riided, toit ja vabaaeg. Teine laps on pisem(1.5) ja kulud on väiksemad aga paari aasta pärast kulud korda 2.

  • Kerli
    January 22, 2020

    Eks see sõltub ju mida ja miks osta. Rinnalapsega on ju võrdlemisi lihtne: toit on omast käest ja kui elementaarne liikumis- ja turvavarustus on olemas, siis igakuiselt kulub ehk mõne riideeseme ostuks, kuid neid kulusid saab ka mõistlikult majandada (outletid, basaarid, secondhand jne). Riietele kulub palju, kui tunned vajadust osta lapsele koguaeg brändiriideid. Samas kui on vanem õde-vend ees, siis ei ole ju vaja justkui eriti palju riietesse investeerida. Lasteaed on meil 27eur+30eur(söök), mis ei tundu utoopiline summa. Kui vaadata, kuidas tohutu tarbimisvajadus on muutunud väga suureks keskkonda kahjustavaks teguriks, siis asjade ostmise kohapealt teeb see mind ikka väga mõtlikuks. Kas ikka on vaja lapsele nii palju asju? Millesse olen nõus investeerima on just erinevad huviringid, raamatud jm arendav, kuid ka siin on võimalik kulusid optimeerida nt raamatukogu kasutades ja linna poolt (lasteaias pakutavaid) huviringe külastades. Ei toeta tarbimishullust.

    • Mallu
      January 22, 2020

      Mul näiteks kolm tütart, samal aastajal ka veel sündinud, aga ometi nt õueriided ei klapi üldse 😀 Martale olen pidanud ala kõik uued ostma, sest Lende omad jäid kohe väikseks. Ja üldse praegu pidin lasteaeda kõigile kolmele uued kombed tellima, lihtsalt ei ole ?‍♀️

      • Ly
        January 22, 2020

        Mul hetkel 2 poega 3a vanusevahega. Lasteaed maksab kahe peale kokku ümaralt 125 (toit+kuutasu). Riided- mõned suurema poisi asjad olen saanud jätta väiksemale poisile( suurema korralikud lasteaia riided), lasteaia riided ostan siiski pm kõik uued iga sügis+joped, kombekad ( mõnikord kasutatud). Ainuke mis enamjaolt tuleb riiete suhtes järelturult on kodu riided ja kevadel suvel kulub neid palju. Nüüd mõne nädala pärast sündimas tüdruk- talle poiste riideid hoidma ei hakka, ehk tema vajab kõike uut või teise ringi kaupa, oleneb kaubast. Kuu lõikes kokku hetkel kahe poisi peale kulub koos lasteaiaga ligikaudu 400.

    • Kata
      January 23, 2020

      Mul on ka lasteriietega nii, et kõige rohkem kulus esimesele. Mänguasjad, beebitarbed samamoodi, esimesele sai kunagi ostetud, järgmistele seda kulu enam ei olnud. Samas mingist vanusest jälle lihtsalt pole asju järgmisele pärandada, sest riiete kvaliteet on esiteks langenud ja teiseks, mida suurem laps, seda rohkem kulutab riideid läbi. Lisaks mida suurem laps, seda vähem saab osta sooneutraalseid riideid. Poisile ju ei pane kleite, seelikuid.

      Mänguasju iga kuu kindlasti ei osta, sest esiteks aastatega neid on tekkinud, lisaks kingitakse juurde. Samas kulud on huviringid, lasteaed. Ühe koolilapse huviringid-trennid, hiline lõuna (mitte koolilõuna) ühes kuus: 125 €. Ühe lasteaialapse lasteaed ja huviringid: 206 €. Ühe lasteaialapse lasteaed: 80€. Siit tuleb välja siis see, et kui laps läheb kooli, siis kulud vähenevad. Samas koolilastel on jälle see, et vaja trendi asju, nagu iPhone, Vans, AirPods … Kogu lasteraha on vähemalt otstarbekalt kasutatud. Tegelikult võiks lausa olla nii, et riik mitte ei anna raha, vaid suunabki lasteaiamaksuks, huviringide maksuks jne.

      Kui meie olime väikesed, siis oli lihtne. Poes lihtsalt polnud mitte midagi, huviringid olid tasuta jne.

  • Kersti
    January 22, 2020

    Ma niimodi kuulõikes riideid ja mänguasju pole arvutanud aga Võrus kolme lapsega lasteaias koha tasu ei ole. Ainult toidu raha ja haigus päevad arvestatakse maha. Seega lasteaia peale läheb mul kahe lapsega max60e plus suurema ujumistrenn 3e kuus ja jalgpall 12e kuus. Riided suurelt osalt taaskasutus ja mänguasjad kah. Nii palju tuleb juba kingituste näol ja vanaemadelt. Kuna meil kõik kolm refluxikud olnud ja raske algusega beebid siis hetkel reise ja spaatamisi meil pole olnud.

  • A.
    January 22, 2020

    Lasteaed koos toiduga c’55-60€ kuus. Praegu veel üks laps lasteaias varsti 2.
    Meie linnas on vähemalt nii, et kui 3 ühepere last käivad samas lasteaias siis kohatasu maksma ei pea.
    Pubeka peale kulub usinasti! Ilmselt tüdrukute peal veelgi rohkem aga noo poisid. Ma ei jōua kokku lugeda mitu korda olen kindlustuse omavastust maksnud telefoni eest, arvuti jupid, koolist koju tulles jäi jope “kuhugi kinni”.
    Poiste värk enne koju jōudmist rännatakse metsad ja maad läbi.

  • Maris
    January 22, 2020

    Mul 3 last, neist 1 (kõige vanem, 5a) käib lasteaias. Kohatasu on 38€+söök. Kuna mu lapsel kõnedefekt ja pidevalt füsioteraapia + muud arstid (et tõestada riigile, et laps vajaks puuet, esimese taotluse peale saadeti pikalt ?) (fûsiot ja arste õnneks ise ei maksa, mul on vãga hea perearst, kes annab kõik vajalikud saatekirjad) , siis hetkel ei kãi ta igapäevaselt lasteaias. Jãrgmine lasteaia hooaeg saab koha õnneks erilasteaia tasandusrühmas, siis saab piisavalt logopeedi ja tegevteraapiat jms. Loodan et seal ikka sama kohatasu ?
    Kui uuest aastast peaks teised lapsed ka kohad lasteaias saama, siis saab kohatasu soodustust ? niiet, väga hullu pole. Toituks mu lapsed viimaselajal ainult riisist, niiet söögiga saaks ka odavalt hakkama ?

  • Kaidi
    January 22, 2020

    Kas hoiaksid ,kantseldaksid, kasiksid võõra lapse tagumikku 8h päevas , kuu aega 70€eest kuus ?!

    • Mallu
      January 22, 2020

      Sul on endal tunne, et lastehoiu süsteem käib nii, et kõik vanemad panevad raha patta ja kasvataja võtab selle endale või millest selline küss muidu? Vastuseks, ei, ma ei teeks seda ka 7000€ eest, sest kui sa peaksid 8h jutti kellegi tagmikku kasima, on tal ilmselt väga tugev terviseprobleem või mingi muu anaalne leke, mille “kantseldamiseks” peaks vähemalt arst olema, mida ma ei ole.

      • Mirjam
        January 22, 2020

        Hahahhahahahahahahahaha ?????? kui hea vastus lollile küsimusele 😀

        • Kaidi
          January 22, 2020

          Miks niii tigedalt närvi läksid ?!
          See kuidas, siin õelalt mulle vastates lahmima hakkasid, näitab ju tegelt selgelt, et saad isegi aru- 70€ kuus on täiesti OK summa , selle eest et su titt on lastaias terve päev kasitud-söödetud- hoitud!?(mis puutub siia anaalne leke)
          Sellest ka selline küsimus, kuna Sinu väide, et see on kallis!

          • Mallu
            January 23, 2020

            Sa räägid tagumiku pühkimisest, tervel inimesel seda siiski 8h jutti ei tehta. Tige ma ka ei ole, vastan sinu debiilsele küsimusele suht samaga ? minu teema ei olnd selles, et kas kasvatajad saavad piisavalt palka v mitte ja no minu jaoks jah 70 euri pole palju, aga väga paljudele on see VÄGA suur summa.

    • Älis
      January 22, 2020

      ?issand, kui elukauge.

    • TYY
      January 24, 2020

      keegi ei teeni kuupalgaks 70€ juba see väide on absurdne sinu poolt! samamoodi tekib küsimus, selle tagusmendiga , mida 8tundi päevas nühid?!!!? Jälle laus lollus. Nii, et malluka vastus on fan sellisele totrusele. Tigedust näeb see, kel endal pind pees.

  • Katri
    January 22, 2020

    Pea 3a lapsel lasteaed 72.-, tantsutrenn 35.- ja no mõni pisem mänguasi ca 20.- AGa alati poes käies ikka ostad midagi “head” lapsele ja eks nii need eurid tiksuvad. Pakun ümmarguselt ca 150.- kuus. AGa enne kui käis erahoius kulus ka ca 450.- kokku.

  • C
    January 22, 2020

    Mul 1 laps, 2.5a, käib aias. Kohatasu ~36€, sisaldab sööki. Riietele väga ei kulu, 90% asjadest ostab ämm Soomest imeodavalt või lappan netist taaskasutust. Mänguasjade peale meie peres oluliselt ka ei kulu. Vb 20€ kuus max. Enamus asjad toovad vanaemad. Tellin Alist meisterdamist talle. Raamatuid ostan ka 1-2tk kuus, mis põnev tundub ja sooduses. Söögi peale suht ei kulu midagi,tüüp lihtsalt väga ei söö tuhkagi.
    Nagu keegi juba ütles siis see tite aeg oli ikka tunduvalt kulukam oma mähkmete ja piimadegudega.

  • DW
    January 22, 2020

    Ma praegu 2.5a ja 0.5a lastega kodus ja kulub ainult vanema huviringile £90 kuus ja nn pereklubi, kus saab mängutoas käia £109 kuus. Söök ja riided on tegelikult väike kulu. Hoiame minimaalset joont, sest pesu peseme tihti ja ta kannab nagunii lemmikuid päevast päeva.

    Nooremal kulub riietele eriti vahe, sest kannabki oma 6-7 komplekti vaheldumisi kuni välja kasvab.

    Jalanõusid on vanemal hetkel 4 paari, nooremal neid pole veel mõnda aega vaja.

    Aga kui ma tööle tagasi lähen, siis on küll kallis lõbu nad mõlemad 3x nädalas lasteaeda panna. See tore asi läheb meile £2000 kuus maksma. Õnneks läheb vanem 4-aastaselt riigikooli. Aga see üks aasta mõlemad lasteaias saab küll “tore” olema.

  • carmen
    January 22, 2020

    kohatasu nagu Maril, 72 nüüd. lisaks 2x kuus teraapia, vist ka tõusis ja on nüüd 60 eurot kokku. pluss takso mõlemal korral. ma rohkemaks ei taha rahakotti koormata. riietele ja muule nännile ilmselt 20-40 eurot. toidukulu kindlasti suurim, nüüd viin ise lasteaeda ka süüa kaasa, kuna öeldi et ta ei söö seal midagi ja pm istub näljas.. aga õnneks ei midagi hullu ilmselt kokkuvõttes.

  • Älis
    January 22, 2020

    Ühe tiineka ja teise väikelapse ema. Tiinekaga on nii, et taskuraha võiks anda ja riideid valitakse tihedamini ja siis on vaja ägedat telefoni ja OMG vana läpakas on nii segi, vaja uut. Siis on sada huviringi ja muid asju. Ma ei arvesta, seda, et temaga reisides on siis +1 täiskasvanud inimese hinnaga kulu juures. Nt perereis soojale maale läheb meil ikka suht kulukaks. Aga midagi pole teha, selles mõttes, eks me töötame selle jaoks ja kõike ta ka ei saa, mida tahab. Väiksemaga kulub ka, aga ma ei saa väita, et iga kuu kohe miljonid lähevad. Loomulikult enne sündi läks ikka mitu tuhat nende vankrite, voodite ja muude asjade jaoks. Aga hetkel on meil tiinekas kulukam. Lasteaia kohatasu pole väga kõrge, ei ela Tallinnas, miskit 30 eur kanti oli. Aga nt vanema lapse huviringid on 65 ja 45 eur. Seega jah, lapsed on kallid!

  • Silja
    January 22, 2020

    No ikka kulub. Nüüd mul on pubekas kes hakkas äkki väga moeteadlikuks ja üldse nagu mingi appi lahti. Koolile iseenesest ei kulu, kui just mõni teatrisse sõit on.Mate järeleaiatmine on eraõp uures 15eurh 1x nädalas. Taskuraha läheb vaja siis,kui tuleb bussiga koju ja läheb muusikakooli,et süüa osta. Seda on 3x nädalas 15-20eur.Pikk päev on 17.30ni. Trenn ja muusikakool kokku mingi 40eur ja muidugi trenniga seotud kulutused( riided ja jalatsid), esinemis kostüümid ostame ise. Nüüd siis muud asjad… äkki on vaja viimasepeal kosmeetikat, kus juures teab ka mis on hea ripsmeduzz ja igasugu asjad, millest ma ise ei tea midagi.Ja oskab ka meikida hästi(13a, mais 14) Riideid ta küll palju ei taha, tal väga oma lemmikud,kuid see eest mõni asi ja maksab väga palju. Ma sooviks väga tutvuda mõne Nike fänniga kes teab kus saab ime tosse mis ta tahab!!!! No ma ei suuda neid välja võluda?. Kuna ta kannab neid siis korralikult pole kahju osta ka.. Riietumisel ka oma stiil. Ära rääkida ei anna, et pane nüüd see või teine. Nüüd hakkas ka telo ralli.Kui siiamaani oli savi mis telo on ja saab hakkama siis nüüd on iphone 7 ja mais sünnipäevaks tahab jumal teab mis numbrit 🙂 Aga selleks peab õppiva väga hästi 🙂 🙂 Kaks suuremat last olid ka väga nõudlikud, kuid siis nagu peale spordipoe polnud, neti poodidest vist Anttila 🙂 Piiga oli päris ok, sai nagu hakkama, kuid poiss oli ka õudus, tegi veel sporti ja siis oli vaja selliseid ja selliseid kossu asju… ( nüüd on 26 ja 24) Nii,et mu elu igav pole! Nüüd on mul veel nunnu lapselaps kohe 2ne, ja ta fännab Anna ja Elsat…..? No ikka vanaema ju ostab.. Eile näiteks ostsin saapad ?

    • Kadri
      January 22, 2020

      Kui meie pupsikute ime tossud soovid sarnased, siis meie leidsime ballzy poest. kodukas ballzy.eu

  • jkk
    January 22, 2020

    Mul teismeline, ja oi kuidas kulub. Kasvab mis mühiseb, seega sööb ka korralikult. Lisaks enam sünnaks ei taha mingit suvalisi asju, ikka pigem uut arvutit( mängimsieks), iphone ja taskuraha 😀 Jõuludeks lunis endale 400 eurise lauaarvuti, ja 200 eurise kuvari. Need olid veel odavad 🙂 Õnneks saan neid talle lubada, kuid kui ei saaks, peaks ikka leppima soodsamate toodetega. Õnneks ta palju taskuraha ei küsi mult, max 50 euri kuus läheb mul selle peale.

  • Mari
    January 22, 2020

    Meil Norras lapse lasteaed ca360€ kuu. Varsti läheb teine ka ja siis äkki saab miskit soodustust linnalt kysida. Riided sama hinnaga kui Eestis. Toit jällegi kallim. Sai umbes 4€ (näiteks).
    Korra kuus ikka kuskil mängutoas käia – 15€ min lisaks mingi toit vms seal -10€ juurde.
    Kirves ühesõnaga. ?
    Ja annab ilusti tunda peale teise sündi, reise on jäänud tunduvalt vähemaks.

    • Kati
      January 23, 2020

      Norra puhul on ikka keskmine palk ka ilmselt 2-3 korda kõrgem võrreldes Eestiga ja nii see summa ei ole meeletu 🙂 meie perel on ka tuttavad Norras, ütlevad, et jah elu tundubki kallim võrreldes Eestiga, aga tagasi nad ikka ei tuleks, sest kokku võttes elatakse paremini kui Eestis, sama tööd tehes ja siin palka saades 🙂

      • M
        January 24, 2020

        Ta ei võrrelnudki eestit-norrat vaid elu ühe või kahe lapsega .
        Ma arvan et enamus inimesi teab,et norras on nii elu kui palgad suuremad ?

      • Mari
        January 24, 2020

        Norras ei ole palgad midagi nii ulmelised enam. 2000-3000€ kätte on tavaline töötaja. Mida suurem palk seda suuremad maksud. Näiteks palk 4000€ ja kätte saab 2600€. Päris karm ikka. Lisaks korteri hinnad on ka miskit muud kui Eestis. Alates 1000€ ühetoaline. Meie perel 1900€ 2 magamistoaga.

  • K.
    January 22, 2020

    Kool/lasteaed 380, teine laps 320, toit lapse pealt 89 juuri. Sest toit pidavat ökosmöko olema. Lastele aga õko ei maitse.
    No ja kütus kooli/seda edasi-tagasi sõita.

  • Kadi
    January 22, 2020

    Elasime USAs, seal lastehoid oleks kolmesele olnud kaks tuhat dollarit kuus, seda ei tahtnud maksta. Ballet (kord nadalas) 128 dollarit, kahe lapse peale, kellest yks kais kahes tantsutrennis, yle kolmesaja dollari kuus. Eestis nyyd kaks korda nadalas kahe lapse tantsutunnid kokku 100 eurot, vanema lapse kool 400 eurot kuus, noorem hetkel lasteaias (72 eurot) aga sygisel ka sinna kooli, ehk kokku ligi tuhat puhtalt lastele <3 Samas vahem, kui see kahetuhandene lapsehoid USAs…

  • Evelin
    January 22, 2020

    Mallukas, kui need lisalennupiletid on nii kirvehinnaga, ehk Kardo ikka saaks hakkama kolme lapsega lennukis ? Miskit väga hullu ju juhtuda ei saa, ehk ka stjuardessid aitaksid vajadusel.

    Minu pubekas kulutab peamiselt arvutimängudele ? Vähemalt ei võta need toas ruumi ?

  • Kyllili
    January 22, 2020

    Mina elan ka maakohas ja lasteaia tasu meil 116 + toit juurde, 1.80 ja inglis keele ring 24 e kuus.
    Kokku kuskil 160.

  • Gea
    January 22, 2020

    Ma maksan lapsehoidjale 120 eurot ööpäevas, sest mul on 24h valved. Tavaliselt on 10 valvet kuus. Lasteaed on ikka väga odav selle kõrval.

    • Evelin
      January 24, 2020

      Ööpäev on 120 eurot ja kuus on 10 sellist päeva, seega kuus maksad lapsehoidjale 1200 eurot? See tundub küll suht ulme.

  • Annika
    January 22, 2020

    Hetkel kahe lapse ema (5a ja 8k)
    Lasteaia tasu kuskil 36+30.
    Laps käib ka logopeedi juures. Meil lasteaias see võimalus olemas ja kuskil 1-2x nädalas saab käidud tal. Riideid vaatame uusi ja kasutatult. Nüüd ka osasid asju alles jätnud äkki väiksemale õigel ajal parajad.
    Väljaminekuna veel lapse trenn 15€ kuus. Vahest ujulasse, kinno või mängutuppa. Kord kuus käib lasteaias teatrietendust vaatamas(2.5€)
    Poest ikka juhtub et ninni ja nänni ka läheb. Ta ei nõua maad ja ilma kokku õnneks. Vahest palub smuutit või mõnda müslibatooni.
    Meil ka vanavanemad saadavad laste kontodele iga kuu raha. See koguneb seal ja kui lapsel suurem soov saab sealt võtta.( Tõukeratas sai viimati ostetud).
    Kulutusi ikka tuleb ja tuleb ja suuremaks lähevad aastatega aga see oli teada asi kui lapsi planeerisime. Nälga ei jää aga vat reisile ka ei saa iga aasta minna.

  • Julia
    January 22, 2020

    Oii mul kulub laste peale ikka korralikult 6a ja 7kuune. 6a on lasteaed 78euri, lauluring 35 ja uisutrenn 100 kuus( kus varustus koos uiskudega tuleb ise osta), sinna juurde söök(aeg ajalt ka magusat vms mida ise ei ostaks endale), riided ja kütuse kulu mis tuleb pidevalt trennide vahel sôitmiseks. Ja beebi kes nyyd sööb lisa ja pyreed teen ise, et söögikulu on minimaalne, aga mähkmed ja kôik vôimalikud apteegi tooted annavad ka kuus juba arvestatava summa kokku. Ei kujuta ettegi kui väiksemal ka tulevad lasteaia ja trennide arved ja suurem laps tiineka ikka jôuab. ?

  • rahamutt
    January 22, 2020

    Väga hea postitus. Mina imestasin kuude kaupa, kuhu mu raha läheb – palk justkui ok, aga mitte midagi kuu lõpuks alles ei jää. Kahtlustasin, et mu viieaastane on enese teadmata suur raharöövel ja no nii ongi! Detsember oli ebatavaline kuu, tal siis sünnipäev ja jõulud jne – kulud kokku 800 euro ringis ja see ei sisalda toitu. Tavakuudel lasteaed + ringid 170, logopeed 120, ja no ikka riietele kulub iga hooaja alguses (õnneks ta ei kanna neid läbi ja saab pärast maha müüa). Üldiselt lasteaia ja selle raames toimuvate ringide eest ma olen nõus maksma, ei leia, et see peaks tasuta olema (mõte ju ongi, et siis saab vanem tööl käia). Aga mis on küll ebanormaalselt kallid on tunnitasuga lapsehoidjad – ma ei tea, mis värk sellega on, et pakkujaid pole piisavalt ja siis ongi hinnad laes (kuni 10 eur / h), vähemalt Tallinnas. Olen ise üksikema ja sunnitud neid aeg-ajalt kasutama. Aga üldiselt ma olen kuulnud, et kui on mitu last, siis tuleb kokkuvõtteks tüki hind n-ö odavam 😀

  • rahamutt
    January 23, 2020

    Üks asi veel – nii tore oleks lugeda pikemalt, kuidas Marile need teraapiad jm on mõjunud. Kas ta nüüd on nagu iga teine laps? Ja miks arvad, et Lendele ka teraapiat vaja oleks? Ma kunagi väga elasin kaasa, kui Mari kõnearengust kirjutasid ja arvan, et selliine postitus annaks väga paljudele vanematele lootust. Nii hea meel, et teil lapsed nii toredad tegelased on ja et Mari sai / saab seda abi, mis vaja. Mul enda lapsel ei ole ka päris eakohane kõne areng ja no ma olen ikka unetuid öid veetnud sel teemal.

  • Artsmeandcookies
    January 23, 2020

    Meie linnas on õnneks nii, et ainult pere esimene laps on täishinnaga. Teine laps -50% kohatasust mõlemal. Sügisel hakkab meil kolmas laps lasteaias käima, siis on üldse kohatasust vabastus. Väga hea süsteem, mulle sobib, et järgmisest aastast peab ainult söögiraha maksma.

  • Jaanika
    January 23, 2020

    Selle puudega lapse toetusega on sellest aastast veel niimoodi, et see tõusis märgatavalt. Ja kui ma oma kõnehäirega lapsele sain varasemalt probleemideta puuet pikendada, siis nüüd öeldi mulle ära. Esitasin ka vaide, aga ka see lükati tagasi. Nii et jah, tõstsid toetusi küll, aga puuet enam välja ei kirjuta…

  • J
    January 23, 2020

    Elan teiselpool Eestit, ja meil lasteaia tasu tõusis 15 euri pealt 25 peale, selle eest tõstetakse abiõpetajate palka. Ikka paljud vinguvad, et isssand kas vald siis ise ei suuda maksta 😀

  • herz
    January 23, 2020

    Minu lastel lasteaia kohatasu 10€ kuus. Lisandub toiduraha 1.50 päevas.

  • Kati
    January 23, 2020

    Lasteaed + ringid kokku 140 eur (Tallinnas). Ringid on ju vabatahtlik, aga kui lapse õhtu aias saab sisustatud ilusti, siis miks mitte.
    See, et riided kallid – see on küll minu meelest valikute küsimus. Õueriideid saab ju hooaja lõpus ette osta (ma olen 4 talve nii teinud) ja kõik on klappinud. Või lohutan, et kui ei sobigi, müpn uue hooaja algul maha. Toariideid võib väga korralikke ka teiselt ringilt soetada 🙂
    Aga Triinu lasteaiamaks – ma eeldan, et see on erahoid. Nende hinnad ongi kõrgemad, aga kohalik omavalitsus toetab selle maksmist ning selle luksuse eest, et vähem lapsi rühmas – loogiline, et maksad rohkem 🙂

  • Rita
    January 23, 2020

    Meil õnneks maal lasteaja tasu kahe lapse peale 60€ kusagil kuu suht okei vanem laps käib tantsimas 25kuu +kütte200 kuus ega siis pära põrgus midagi pole peab ikka linna sõitma raha oskavad nad kulutada hästi poodi lähme siis ikka neil ka värvi raamatud või midagi vaja. Puuvilja söövad ka meeletult see muidugi hea aga kui poe tšekke vaatad et mis see nii palju siis maksis siis ikka puuviljad lapsed muidu 4saab mai lõppus 5 ja teine 6 saab märtsi alguses 7 aga eks näha ole mis siis saab kui kooli läheb siis kooli ekskursioonid ja muud asjad juurde.

  • K.
    January 23, 2020

    Sellle asemel et 2 tonnised piletid osta kodusõiduks oleks ehk müttekam keegi Kardole nädalaks seltsi lennutada? Tuleks ilmselt enam kui poole soodsam.

    • Mallu
      January 23, 2020

      Me mõtlesime kõik variandid läbi ja tegime endale sobivaima valiku.

  • K
    January 24, 2020

    Mina maksan lasteaia kohatasu eest 116,80€ kuus (ei ole mingi fäänsi lasteaed, täiesti tavaline) + söögiraha u 45€ kuu. Õnneks hetkel maksan seda vaid 1 lapse eest, enne oli x2.
    Sinna juurde veel mõlemi lapse trennid 105€ + kütus nende sõidutamiseks u 40€. Siia juurde veel söök tervele perele.
    Ja siis muidugi lisanduvad igasugused riided/jalatsid/väljas käimised/reisid, mis pole küll igakuised, aga võtavad päris suure osa palgast.
    Lastega elada on kallis, aga ilma nendeta ei kujutaks seda elu ka ette, nii et olen nõus neid summasid tasuma 🙂

  • Triinu
    January 24, 2020

    Mu kolm kuldkiharat on igas mõttes kullast kallimad :). Üks on väikelaps (5a), kaks teismelised (11 ja 16). Lasteaiaarve koos toiduga on u 70 eurot kuus – minu meelest imeliselt soodne, arvestades, et sisaldab ka ujumis- ja liikumistunde, muusikatunde, 3x päevas toitlustust ja väga head hoidmist ja õpetamist. Ühe teismelise breketite peale kulus see kuu 730 eurot, trenni turvavarustuse peale u. 200 eurot, lisaks muusikakool 35 eurot ja akrobaatika 40 eurot. Teise teismelise trenni ja varustuse peale kulus 60 eurot (tossud sain soodsalt jaanuari alega), lisaõppematerjali ja õppekäikude peale u. 40 eurot, talvesaapad 120 eurot, kasutatud teksad 20 eurot. Kõigil lastel ülikoolifondi kogumine 3x 30 eurot kuus, taskuraha 3 x 25 eurot kuus (vanim laps teenib ise väikeettevõtlusega lisataskuraha). Kõik on õnneks terved lapsed ja hambad nii viltu pole, et Haigekassa hüvitaks. Eraõpetajaid ei vaja, õpivad niigi viitele. Lapsehoidjale ega koristajale vähemalt ei pea maksma – vanemad tütred hoiavad väiksemat, kui mehega trennis või väljas käime., teevad kordamööda süüa. Majapidamistöödes osaleb jõudumööda kogu pere. Uusi riideid, jalanõusid ja spordivarustust saab peamiselt vanim teismeline, teised üldjuhul taaskasutavad. Läpakas on aastast 2013, ühiskasutuses. Kõik telefonid mitu aastat vanad, keegi ei jorise :). Kuna töötame mõlemad täiskoormusega kõrgharidusega spetsialistidena, siis saame hakkama, aga no tõesti – kogu minu sissetulek kulub lastele. Perega reisimine on kallis. Pere toit, eluasemelaen, autoliising, muud arved ja täiskasvanute soovid tuleb katta mehe palgast.

  • Nimi
    February 28, 2020

    Meil sellest aastast tõusis lasteaia kohatasu(täiesti tavaline aed, ei ole erakas) 50%, ehk siis nüüd maksan kohatasu 110€+toit 40€+ringid 50€, kokku 200€ ühele lasteaialapsele, teine kasvamas ja no 400€ lasteaiale kulutada, siis tõesti on soodsam abirahadega kodus istuda.