üürikodude maffia

Ma olen mingist iidamast-aadamast ajast Facebookis mitmes üürikodusid vahendavas grupis. Miskipärast eeldan, et kõik need, kes sinna kuulutusi lisavad, teevad seda nagunii ka kinnisvaraportaalidel, aga ega küll küllale liiga ei tee. Kui ikka üürikat otsimas oled, siis haarad ju ikka igast õlekõrrest.

Kuna minu üürikorteri otsimise aeg oli üsna põgus, siis toona ma seda praegust raevutsemise kommet ei märganud. Aga nüüd hüppavad need kuulutused mulle ikka ja jälle ette. Mis tähendab seda, et ma satun mõnikord ka kommentaare vaatama ja ausalt tahaks lihtsalt küsida, et mis toimub muidu?

Iga jumala kuulutuse all on vähemalt üks isik (enamasti mitu), kes reaalselt närvitsedes röögib, et hind on liiga kallis. Ükskõik, milline see hind on. Selles suhtes, et mõned korterid ongi reaalselt väga ulme üürihinnaga, aga ma saan aru, et nii müügi-, kui üürihinnad ongi väga palju tõusnud. Toon kaks näidet korterikuulutuse alt, mille üür oli 350€:

“Hinnad on ikka täielikult ulmelised. Ookeani ääres saab terve maja selle eest. 3 magamistuba, salong kaminaga, muidugi köök, suur terass, ookeani 5 min kõndi.

250€ oleks normaalne sellise korteri eest. Kõik üürnikud ei ole raha peale väljas.”

Ma üldiselt kuskil kommentaariumis kaasa ei räägi (kui see just mu enda lehe oma pole), aga seal tundsin küll survet küsida, et kallis inimene, MILLE PEAL sa arvad, et need üürnikud väljas on siis? Kindlasti on inimesi, kelle sissetulekut korteri üürmine oluliselt ei muuda, aga need inimesed ilmselt ei üürigi neid välja, vaid lasevad niisama seista. Mis südameheadusest inimesed arvavad, et korteriomanikud oma kinnisvara rendivad?

Ja üldse see “enda meelest sobiva hinna” pakkumine on ka minu meelest niiii absurdne. Mõtle, kui su ülemus tuleks su juurde ja ütleks, et kuule, ma langetan su palka 200€ võrra. Ja kui küsid, et miks, vastab ta jumala siiralt, et mis sa oled RAHA PEAL VÄLJAS V?”

Kui mul oleks praegu lisakinnisvara, mida üürida ja ma näiteks otsustaksin, et selle kuuüür on 600€, aga keegi kuskil kommenteeriks, et TEMA MEELEST peaksin ma küsima 400€, siis mida ta arvab, et juhtuks? Et ma oleks mingi, aaaaa, okei, siis küll. Nüüdsest on hind 400€!

Ma isegi ei tea, miks see teema mind täna ärritab, sest obv ei ole mul endal essugi välja üürida ja ise ka midagi endale üürida ei kavatse. Lihtsalt ei saa aru, mis nende inimeste peas toimub, kes neid kommentaare kirjutavad? Kui see on nende eelarvele liiga kallis, siis vaata odavamaid, mida sa teiste peale röögid, aru ma ei või.

Lisaks on see “normaalne” hind ka nii kahetivõetav. Mäletan, et kunagi Kristina rääkis, et maksis vist 500€ üüri ja ma mõtlesin ka, et apppiii, NII PALJU. Siis kui ise endale Laagrisse 650€-ga korteri leidsin, olin nagu et jah, suht norm hind. Lihtsalt sellepärast, et ma sain aru, et umbes nii palju nende normide kolmetoaliste üür hetkel ongi.

Kes praegu üürikas elavad, palju teie üüri maksate? Võite täpsustada ka, et kus ja kui suur ???? Ma lihtsalt tahan iga kommmentaari peale raevutseda, et ISSAND NII PALJU, KARIIBIDEL SAAB SELLE EEST NELI PALEED KOOS TEENRITEGA!

Mida sina arvad?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

132 Comments
  • K
    February 4, 2022

    Üürin 3-toalist (61 ruutu vist) remonditud korterit Pelgulinnas, üür 120 euri 😀 Enne seda üürisin 3-toalist korterit Laagris, milles ise remondi tegin ja maksin üüri 150€ kuus. Ja enne seda üürisin poolt majaosa (3-toaline) Nõmmel ja maksin 100€ üüri ja veel enne seda üürisin Lasnas 1-toalist korterit 47€ eest kuus 😀
    Nüüd võib karjuda, et olen liiga odavalt üürinud 😀
    Aga muidu võin öelda, et need elamised on olnud lihtsalt suure joppamise tulemus, kuid praegu üle 400€ kuus üürile välja ei käiks, sest elamiseks ka ju raha vaja (kommud + 400€ üür võtaks enamus Eesti inimestel suurema osa või üldse kogu palga ju). Samas ma siis isegi ei vaataks kallimaid elamisi kui see, mida oma rahakott kannatab. Karjumas sellepärast kellegi peale küll ei käi, sest kuniks on pakkujaid on ka nõudlus.

    • Mallu
      February 4, 2022

      KUIDAS sa nii odavad üürikad leidnud oled? 😀

      • Kris
        February 4, 2022

        Kristiines 2007 aasta majas kolmetoaline korter, millel pinda umbes 66ruutu+panipaik keldris+parkimiskoht katuse all. 8 aastat tagasi kolisime sisse hinnaga 450€/kuu + kommunaalid ning selle aja jooksul pole omanik õnneks hinda muutnud.
        Hirmuga mõtlen, et kui nüüd omanik peaks mingil põhjusel tahtma lepingut lõpetada, siis peaksin mitusada euri kuus rohkem välja käima või tõenäolisemalt elamistingimuste osas kõvasti järelandmisi tegema.

        • Mallu
          February 4, 2022

          Oo vau see on ikka väga hea õnn, kui nii pika aja peale kordagi hinda pole tõstetud. Te olete kas väga head üürnikud, kellest omanik ilma ei taha jääda või tal pole nt inflatsioonist ja noh basic hinnatõusust aimugi, hahha 😀

    • Tui
      February 4, 2022

      Siin peab küll mingi lugu taga olema, normaalsed üürihinnad need kindlasti pole. Mina kolisin Tallinnasse 2011, Uues Maailmas olin väikeses kahetoalises korteris, üür 350 eurot + kommunaalid. Hiljem (2015) kolisin Kalamajja, kus elasin suuremas korteris, maksin 700 eurot üüri + kommunaalid.

      Kas sa oled need üürinud siis sõpradelt? Perelt? Ma ei kujutaks küll ette, et ma annaks kellelegi oma kinnisvara sellise hinna eest kasutada, täiesti ulme.

      • Mallu
        February 4, 2022

        Mina ka tahaks teada, kas siin mingi konks või lihtsalt ühel inimesel sedasi järjest jopanud 😀

        • K
          February 5, 2022

          Noup, ei ühtegi tuttavat või perest, kellelt üürinud. Nõmmel majaosa oli lausa läbi BREM kinnisvara. Teised on inimestega kokkuleppel. Olen saanud inimestega lihtsalt jutule, et tasun kõik jooksvad kommud, kindlustan ise pinna, vajadusel ise remondin ja vahetan tehnikat. Kõik ilusti lepingutes sees ja siiani kõigi üürile andjatega head läbi saamised olnud. Olen piisavalt normaalne ja kohusetundlik inimene, et pean lepetest kokku ja hoian kõike, kui oma vara.
          Näiteks: Laagris elasin veidi üle 2 aasta. Esimesed kaks kuud üüri ei maksnud, sest tegime remonti (vahetasime ja tasandasime põrandad (parkett ja plaatimine), tapeedid, värvisime seinad, parandasime köögi kanalisatsiooni torud jne). Kui omanik vaatama tuli soomest, kiitis, et asi parem, kui piltidel (hoidsin alati teda kursis), kuid kahjuks ta elu mängis nii, et tal oli vaja korter müüki panna. Kuna meil soov tulevikus oma maja osta, siis ise korterit osta ei tahtnud ja mõne kuu möödudes leidsimegi uue koha. (Ise miski pärast arvan, et eks kuskil liiguvad jutud ka üürilistest ning ehk see ka meie kasuks mänginud…või lihtsalt on 100% joppamine)

  • Anna
    February 4, 2022

    Veits teine teema kui üürikorterid, aga olen iluteenuse pakkuja ja sellega kaasneb ka nii palju seda, et kliendid käivad ja kurdavad, et niiiiiiiiiii kallid teenused. Jällegi igaühe vaba tahe, kas tahad endale ilusid küüsi, ripsmeid, kulme vms ja kui tahad, siis võiks nõustuda tehniku hinnakirjaga. Ega ma lampi ei võta seda, et täna tahan teenuse eest küsida 20€, homme lampi võtan 50€ 😀
    Eestis nkn iluteenused nii odavad, et imestan et tehnikud endale normaaset elu suudavad lubada 😀
    Ja nii minu arust iga asja puhul – kui pole raha maksta, siis palun jumala eest ära tarbi. Tarbi seda, mida lubada saad.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Jaa, ma olen seda ka näinud ja tekib sama küsimus, et… kui sa ei saa lubada, siis ära tarbi lihtsalt, mida sa mölised 😀

  • Sirli
    February 4, 2022

    Elan Soomes, Helsingist 100 km kaugemal, väikelinnas. Korter on kolmetoaline, 75,5 ruutu. Üür on 726€ ja see on siin üks odavamaid. Üldiselt üürid kallimad.

  • Pille-Riin
    February 4, 2022

    Me maksame Mustakal paneelmajas 2-toalise eest 390€ + kommud. Plaanime võtta laenuga korteri, sest minu meelest on targem maksta laenu kui niisama õhku, mis pärast endale nkn ei kuulu ????

    • Lea
      February 4, 2022

      Mustamäel 2 aastat tagasi me maksime 2-toalise eest 350+kommunaalid. Sama mõttega ostsime omale 2-toalise korteri pangalaenuga. Maksame nüüd laenu 350+kommunaalid. Aga too 2-toaline korter on omaniku poolt välja üüritud hinnaga 400+kommud. Ehk üürihind kasvab jah.

      • Mallu
        February 4, 2022

        Eks ta kasvab jah, kus ta pääseb, kui kõik muud hinnad kasvavad ????

    • Mallu
      February 4, 2022

      Nii linnapeal räägitakse jah, et mõistlikum on maksta laenu kui üüri, hahha 😀

  • Liisukas
    February 4, 2022

    Ma elan Tallinna lähedal “maal” nii 15-20 min kesklinnast. Üldiselt on koht populaarne ja üürihinnad samad mis linnas ehk 3-toaline uuemas majas hinnaga 550-650€. Hind muidugi tuleneb sellest, et pakkumist on üsna vähe. Kõik, mis pakkumisele tuleb, läheb helikiirusel. Omal on selline keskmise suurusega 2-toaline (52 ruutu) ja maksan tänu sellele, et inimene tõesti pole teenimise peale väljas 280€ + kõik muud maksud, mis siis teeb praegu kokku ~500€.
    Teiste kuulutuste kommenteerimine on tõesti tobe. Vahel harva, kui näiteks tõesti mingi asi silma väga riivab, ehk kui korter on tõesti “peldik” ja selle eest küsitakse hinda, mis on võrdne korras korteritega, siis ehk tasuks kuulutajat natuke maapeale juhtida. Muul juhul on hind pakkuja asi ja küsida ometi võib, kui nõudlust on.

    • Mallu
      February 4, 2022

      15-20 min kesklinnast on mega idekas ja 500€ kokku ka ülinormaalne, nii palju kui ma siin teiste kommentaare loen 😀

  • K
    February 4, 2022

    Ma ise ei ole kunagi pidanud üürima, ent ausalt vahepeal vaatan neid hindu ja mõtlen, et mille eest te nii palju küsite. Lihtne näide Tartus, kus kahetoaline Annelinna korter, mis veel nõukaajast renoveerimata ja küsitakse 400€. Ma saan aru, et piirkonniti küsitakse suuremaid hindu (nt kesklinna 2-toalise eest küsitakse tunduvalt rohkem kui kuskil linnaääres), aga vahel lihtsalt hämmastab. Ma ei lähe muidugi kuhugi karjuma ja igaüks ise teab, kui palju oma kinnisvara eest küsib. Renoveeritud korteritel on kindlasti juba suurema summa küsimisel see, et kindlustada tagala, kui keegi su korteri nässu peaks keerama.
    Ise oman korterit ühe mitte kõige suurema linna läheduses väikeses alevis, kus on olemas pood, kool, lasteaed, järv, bussiliiklus jne jne. Ja korteris elab “üürnik” kes meile midagi ei maksa. Kokkuleppeliselt tegi korteris remonti ja see on siis tema nö üür. Meile oli oluline, et me ei peaks tühjalt seisva korteri eest maksma ja noh, leidsime endale väga kindla “üürilise” kellega pole probleeme ja kes maksab ilusti kommunaalid ära. Ma tean, et mu vara on hoitud.
    Ise suurde linna kolides ostsime laenuga korteri, sest laenumakse on vähemalt 2x odavam kui üürida. Ja ma tihti ka imestan, et kui inimesed jaksavad maksta 700-1000€ üüri + kommunaalid, siis kas tõesti pole võimalik inimestel taodelda pangalaenu või mis ajendab neid maksma sellist summat kodu eest, mis kunagi nende omaks ei saa. Lihtsalt puhtalt uudishimu pärast – ei surgi teiste rahakotis aga tõesti lihtsalt huvitab ????

    • Mallu
      February 4, 2022

      Eks see põhjus on selles, et näiteks pole sissemaksuraha vms. Ja osad ei tahagi kinnisvara omada. Ma ise mõtlen muidugi sinuga sarnaselt, et iga kell parem oma kodu kui üürikas. Kuidagi kindlam. Ja noh, hulga odavam ka.

  • Mariann
    February 4, 2022

    Minul on kaks 1-toalist üürikorterit, mida siis ise välja üürin. Üür neis on selline turu keskmine, mitte kallima otsa oma. Üüriäri on nagu iga teinegi – omanikud tahavad kasumit, mitte heategevust teha. Poes ei minda ju müüjale vinguma, et miks sa selle veisefilee eest 20€/kg tahad, et 15€/kg oleks normaalsem, aga üürikuulutuste all hakatakse hinda soovitama. Suht piinlik lugeda neid ausalt öeldes… ????

  • Liis
    February 4, 2022

    Üürin 2-toalist korterit Nõmmel, mis tegelikult on pigem ühetoaline, aga suurus on kuskil 38 ruutu ja üüri maksan 300 eurot pluss siis kommunaalid, mis nüüd kõikide hindade tõusuga on kuskil 150 eurot ehk kokku 450 eurot.

  • Mirjam
    February 4, 2022

    Meil 3 tuba ja ca 70 ruutu, uuem maja koos siis maja all oleva garaažis autokohaga maksame 580€ juba viimased ca 4-5a. Meie oleme rahul selle hinnaga. Praegune turg läheb aina kallimaks. Selles suhtes, et ok maksad üüri, aga sinna lisanduvad kommud. Meil oli detsembri üür pluss kommud kokku pea 900.- Sellepärast paljude jaoks ongi see üür kallis.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Üürimine oli juba enne elektri jms hinnatõuse kallim, aga no nüüd on see ikka päris hull osadel…

  • Kat
    February 4, 2022

    Olen ise elanud 2-toalises üürikas, esimese 1-toalise hind oli pea 200€ (suurem stuudiokorter oli), teise 2-toalise hind oli pea 300€. Kui me viimati 3 aastat tagasi hakkasime suuremat kodu otsima, siis normaalse 3-toalise korteri üürihind algas kuskilt 550€-st. Otsustasime lõpuks osta uuemat sorti 4-toalise, sest selle laenumakse tuli soodsam.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Kellel vähegi võimalik osta, sellel on kindlalt mõistlikum osta jah, selles pole kahtlustki.

  • Katrin
    February 4, 2022

    1200€ + kõrvalkulud.
    Suuremapoolse krundiga eramaja Tallinna külje all.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Selliste hindadega üürikaid vaadates ma mõtlen alati, et kes see siukse raha eest üürib, siis on juba kordades mõistlikum laenu maksta. Sellise igakuise laenusumma eest saab ikka päris hullu elamise osta…

  • P
    February 4, 2022

    Laagris, 3 tuba, üür 500 + kommud, mis umbes sama palju ????

  • H
    February 4, 2022

    Mina üürin Mustamäel 45 ruudust/3 tuba ( köök tehtud elutoaga kokku ja köögist tehtud väike magamistuba) täiesti remonditud korterit 450 €/kuus ehk siis 10 eur/ruutmeeter ja see tundub täiesti okei hind. Aga samas vaadates pakkumisi, kus pakutakse 16 ruudust kööktuba, kus küll remont korralikult tehtud, hinnaga 390 €/kuus, siis paneb veits pead sügama küll jah.
    Ja samas kuigi üürihind on hetkel täiesti okei, siis koos kommunaalidega läks ikkagi eelmisel kuul pea 700 € korteri peale(siin mängis suurt rolli ka kallinenud kaugküte), mis mulle kui ühe palga peal elavale inimesele oli veits suur summa küll jah. Eriti kuna lõpetan töö kõrvalt ka hetkel ülikooli ja täiskohaga iga kuu tööl käia ei saa. Aga samas elab minuga koos ka mu noorem õde, kelle pealt vanemad siiski veidi veel toetavad korteriüüri maksmisega. Seega kui täiesti üksi peaks maksma, siis pigem otsiks ka mõne veel odavama korteri, kuigi juba praegu päris hea hinnaga.

    Aga vaadates pigem üürikorterite turgu, siis peab mainima, et pigem kallimavõitu on see tõesti, arvestades inimeste palkasid ja sissetulekuid. Ei kujuta ette ka kui peaksin olema mõni madalama palgaga töötaja ja otsima Tallinna endale üürikorterit. Muud võimalust kui jagatud korter nagu polegi.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Kui vähegi normaalses korteris elada tahad, siis peab kas väga hea palk või tõesti korterikaaslane olema. Aga no enda osas näiteks ma ei kujutaks praeguses vanuses küll enam ette, et a la sõbrannaga korterit jagaks. Kui mul lapsi ega midagi poleks. Tundub sürr 😀 Aga ilmselt paljudele reaalsus, sest hinnad on hullud küll jah…

  • Kristi
    February 4, 2022

    Ise olen kunagi ammu krooni ajal üürinud korterit, kahe taoline Tartu külje all oli 2000 krooni, korter oli rahuldavas korras, mitte midagi erilist ega mitte midagi hullu.
    Hetkel üürin ise oma endist kodu välja, kolme toaline ja küsin 400. Sellest läheb maha veel ka remondifondi ~ 25 EUR, ehk siis 375 oleks nagu minu “kasum”, kuid sealt arvestan veel maha kodulaenu + väikelaenu, mille võtsin kui korteris remondi tegin. Omale n-ö kätte jääb siis u. 100 EUR ???? ja korter on remonditud, integreeritud tehnikaga köök, on ehitatud avaramaks, vannituba plaaditud ja korralik, aknad vahetatud jms.. tööd olen korralikult seal teinud. Üürilised leidsin suht lihtsalt, ei ole pidanud kuskil kuulutama ega piltegi lisama. Neid vingujaid on väga palju, ma olen ka seda meelt, et skrolligu edasi, kui miskit ei sobi.

    • Mallu
      February 4, 2022

      100€ nagu maast leitud 😀 Ok tegelt üldse mitte 😀 Aga noh, abiks ikka. Ja alati on olemas korter, kuhu ise vajadusel elama minna või mis maha müüa. Nii et naiss.

  • NataSha
    February 4, 2022

    Mu “lemmik” kommentaar nende kuulutuste all on see: laenumakse oleks ka odavam kui selle korteri üür.

    Khmm, aga go ahead ja osta omale odavama kuumaksega korter siis???

    • Mallu
      February 4, 2022

      Eks selles asi ongi, et paljud ei saa kodulaenu. Ma pakun. See pole nii lihtne ühti 😀

      • NataSha
        February 5, 2022

        Just!

        Aga siis ei tasu kriisata, et pangalaen on odavam. Järelikult on miskit nihkes, et seda odavat pangalaenu ei anta ????

  • Heidi
    February 4, 2022

    Helsinkist 40km, 3 toaline, 80ruutu ja 1135 ????

    • Mallu
      February 4, 2022

      ????

  • suvakas
    February 4, 2022

    See sõna on üürileandja, kes on või siis ei ole raha peale väljas. Üürnik ikka see, kes üürib seda korterit selle raha eest. Aga eks kaudselt on üürnik ka raha peale väljas, tahab ju vähem maksta, et omale rohkem kätte jääks. 😀
    Kusjuures, ma vaatasin täna huvi pärast Tallinna üüriturgu. Joppen 😀 ma ei saaks üksi küll (bruto 1500 eur) mitte ühtegi normaalse väljanägemisega üürikorterit endale lubada. Kohati nagu mõistan neid kommenteerijaid. Kahepeale kahekordse sellise palgaga oleks jumala timm maksta Tallinnas nt 500 eur üüri ja saab fine üürika.
    Jumal tänatud, et elan Pärnus ja hetkeline elukorraldus on mind sundima üürima üle pikkade aastate. Sain 53 m2 2-toalise korteri 300 eur eest. Ja kusjuures see korteri suurus ja üürihind on Pärnu kohta ikka hästi saadud. Ja veel otse omanikult. Et noh, joppas sellega. Tartus saaks ka üksi hakkama aga nooo see krdi pealinn ma ütlen. 😀

    • Mallu
      February 4, 2022

      Ei ole siin Tallinnas selle üürniku elu lihtne jah 😀

  • Yyy
    February 4, 2022

    Mina elan Peetris 2toalises, üür 495€ ja ruutmeetreid kuskil 50 ????????‍♀️ Soov ikka kunagi enda oma soetada, sest pangalaenu kindlasti mõistlikum maksta, aga kuni sissemaksuraha pole siis ei saa. Hinnad lähevad ka ajaga aina üles

    • Mallu
      February 4, 2022

      Eks see sissemaksuraha paljudel takistuseks ongi ma arvan. Annab koguda, seda enam et hinnad samal ajal muudkui tõusevad ja tõusevad…

  • Janely K
    February 4, 2022

    Eelmine oli Sauel uusarendus, 49 ruutu kaks tuba, 425€. Nüüd kolisime Tartusse, uusarendus, 2021 lõpus valminud maja, 520€, ruudud ja toad samad. ???? Olen sama märganud, et nii 300 kui 700€ üüri on ikka kellegi jaoks liiga palju. Osadega pean nõustuma tho, mingi 25 ruudu eest 500 küsida on ka veits kahtlane, aga noh, loll pole see, kes küsib, vaid see, kes maksab. ????‍♀️

    • Mallu
      February 4, 2022

      Mnja no seni kui on neid, kes maksavad, siis vast pole imestada, et küsitakse kah.

  • HK
    February 4, 2022

    Oojaa, ma vaatan ja imestan. Me samas grupis ilmselt 😀 Aga ma kommenteerida ei viitsi, sest ma ei viitsi seal vaielda ja mingit lolli pasarahe kaela saada, et mul teine arvamus on
    Näiteks oli mingi 16 ruuduse korteri(üliilusti kõrdatehtud) all, et omg, liiga kallis(üür oli 320 kui õigesti mäletan), et peaks 150 €maksma. Nendele tahaks küll öelda, et kullakesed, ma kolisin 8 aastat tagasi Tallinna ja siis olid kõik 12 ruudused ühikatoalaadset korterid üüriga 190 -250 € ja arvetsades et elu on nende aastatega kallimaks muutunud, siis tegelikult on see üsna okei hinnatõus eriti kui korter on ilusti korda tehtud.
    Ja tegelikult probleem on selles, et inimised tahavad üürides niinimetatud instakodu, samas maksma ei ole nõus ehk ei teadvustata, et ilus korralik asi maksabki ju rohkem. Ehk miks ma peaks korteri üürile andma odavalt, kui ma olen kodusisustusele kulutanud meeletuid summasid, et see kena ja stiilne välja näeks.

  • Anna
    February 4, 2022

    Ma vahest vaatan ja imestan küll, et püha issand, täitsa peast põrunud oma hinnaga, aga ma ei lähe seda kunagi kommentaaridesse ütlema ???? Sama müügihindadega, ükspäev nägin 3-toalist vana paneelika korterit, mille hinnaks peaaegu 150 tuhat ja no ei suutnud mina välja mõelda, mille eest seda küsitakse, aga jällegi, piirdusin omaette imestamisega ????

    • Mallu
      February 4, 2022

      Kinnisvaras neid imestamise kohti ikka jagub jah 😀

    • Mallu
      February 4, 2022

      Kinnisvaras neid imestamise kohti ikka jagub jah 😀

  • Kate
    February 4, 2022

    Elame Stockholmi äärelinnas.
    Me mitu aastat elasime üürikas, 2tuba, 59 ruutu ja umbes 1100 EUR +elekter. Kuigi omanik maksis selle eest linnale max 600.
    Nüüd kolmas kuu nn oma korteris, mille saime linna poolt elu lõpuni. 81 ruutu, 3 toaline ja koos lisadega, peaaegu 1100 euro. Ise oleme väga rahul.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Okei see on veits parem diil, aga ikka hullumeelne üür 😀 Eesti mõistes. Joppab teil, et seal veits teised palgad ja asjad 😀

  • Kristiina
    February 4, 2022

    Elan UK-s, Hyde, Manchesteri külje all. 3-toaline ja maksame 550£ + komminaal + council tax 120£. Igakuine väljaminek on ~800£
    Majast võime unistada ????

    • Mallu
      February 4, 2022

      Mina ka kusjuures veel aasta tagasi arvasin, et oma kodust võin unistada, aga kae perra 😀 Nii et ära anna alla 😉

  • Kiks
    February 4, 2022

    Kui Londonis elasin, siis maksin 1300 naela kahetoalise korteri eest kuus ja olin ikka kesklinnast poole tunni kaugusel. Manchesteris maksin kesklinna kolmetoalise eest 950 naela kuus. Eestis üürisin enda Kristiine kahetoalist välja 250 kuus(aastal 2014-15) aga see oli ka tuttavale, seega ma ei tahtnud väga kõrget hinda küsida.

  • Vaike
    February 4, 2022

    Sellepärast ma oma korterit läbi maakleri välja üüringi (34 ruutu, Pelgulinn, ahjuküte, 370.-). Esiteks on minu arust juba maakleritasu väikene filter, et noh, inimene saab seda endale lubada. Teiseks saab maakler teha taustauuringut, mida mina ei saa või siis lihtsalt ei oska. Ja noh, ma saaksin küll sellel korteril tühjana seista lasta, nälga ei sureks, aga miks ma peaks, see on minu investeering ja minu sissetulek. Oleks ka siis minu sissetulek, kui selle pärandusena oleksin saanud, aga nii hästi pole mul läinud, ise pidin ostma, rsk. See, kui keegi seda hinda endale lubada ei saa, pole kindlalt üürileandja asi. Alati võib ise osta ja vaadata, kui odav ühe korteri pidamine on. 🙂 Kui hind on tegelikult ka liiga kõrge, siis ei leia lihtsalt üürnikku, lihtne.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Noh maakleritasu on siuke asi, et seda peab tegelt maksma teenuse tellija ehk kui sa üürid korterit välja, siis sina. Ja see on üürniku suhtes ebaseaduslik. Seda temalt küsida. Aga saan aru, et nii jätkuvalt tehakse…

      • Vaike
        February 5, 2022

        Kui pooled on kokkuleppel, et maksab üürnik, siis seadusevastane see ei ole. Nõuda ma seda temalt muidugi ei saa, aga siis ei kirjuta ta ka lepingule alla.

  • Kiks
    February 4, 2022

    Muideks siin UKs kui kodu üüriks otsid, siis saad pakkuda omanikule, palju oled nõus maksma. Ma pakkusin alati hinda, mida küsiti, aga olen kuulnud et vahest inimesed pakuvad rohkem, kui palju huvilisi on ja kui korter pikalt turul olnud, siis saab ka odavamalt. Omaniku asi, kas võtab pakkumise vastu või mitte.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Ma usun, et selline kauplemine võib täitsa siin Eestis ka toimuda, aga ega ma täpselt kursis pole. Lihtsalt tundub loogiline 😀

  • Liis
    February 4, 2022

    Elan Oslost 15min kaugusel. 3 toaline korter ca 80 ruutu, oma aia osaga ja 1300€ fixed rent. Ütleks selline keskmine hinnaklass siinkandis. Olen ka Eesti üürikate grupis ja ausalt ise ka imestan kuidas Tallinnas on nii kõrged üürihinnad.. aga noh ju siis on turgu ja kuskile postituse alla kindlasti kommenteerima ei läheks, et kle su korter on liiga kallis, küsi vähem raha 😀 toidupoodi ju ka ei lähe nii, et kassas ütled, et munad on nii kallid laske hinda alla nüüd ????

    • Mallu
      February 4, 2022

      Mu meelest ka veits nagla 😀

  • HM
    February 4, 2022

    Elasin varem TLÜ lähedal ülipisikeses ühetoalises stuudiokorteris, kus puudusid praktiliselt söögitegemise võimalusedki, aga kuuüür oli 400+kommud (umbes 100). Täna on selle sama ruumi üür juba 450€. Ruute oli, ma ei mäleta täpselt, aga vist mingi 19 m2. Elasin aasta aega üürikas, maksin pea 6000€ lihtsalt elamise eest, tänaseks olen pool aastat korteriomanik ja maksan vähemalt enda tulevikku nüüd (laen küll, aga tulevikus päris minu kinnisvara). Täna pean hoopis võitlust jubekallite kardinahindadega, kuna pole poole aastaga suutnud neid endale hankida, sest no krt 2000 kahe akna eest on röövimine, ja kardinaid oleks vaja koguni 4 aknale (jagan oma halast ja kodujuttudest video ka siia: https://youtu.be/7jWz8ffjsmo).

    • Mallu
      February 4, 2022

      Su videost jääb silma, et sa vist vaatad ennast, mitte kaamerasse 😀 Veits härib vaatajat vb, aga noh, kodu on jällegi naiss 😀

      • Hm
        February 5, 2022

        tead ise poleks märganudki, niiet tänud tähelepanu juhtimast 😀

  • Anni
    February 4, 2022

    Meie elame Madridis ja maksame terrassiga korteri eest (2 tuba, umbes 60 ruutu) 1300euri.. ja korterid ongi sellise hinnaga. Minu terve kuupalk läheb üüri peale, mehe palgast elame. Täiesti ulme lugeda, kui vähe Eestis maksab üürikorter, palgad on ju teil täiesti tasemel

    • Mallu
      February 4, 2022

      No ei ole üür Eestis ka vähe 😀 Lihtsalt seal VEEL hullem 😀

  • Mann
    February 4, 2022

    Soome, Helsinki- 78m2 – 4 tuba -saunaga korter – 1452€ kuu , lisandub elekter u 160€ kvartalis ja parkimiskohad 35€/koht. Arvestades nii Soome Kui ka Eesti hindu, siis suht hea diil ????

    • Mallu
      February 4, 2022

      Ma ei oska midagi kosta 😀 Ju siis on hea diil 😀

  • m
    February 4, 2022

    Ega ma kuskile peale pereliikmete kommenteerima ei lähe, aga vahepeal vaatan küll neid üürikuulutusi, et mida kuradit need üürileandjad mõtlevad. Viimane kuulutus, mida nägin, oli 2-toaline korter Boheemi kõrval Kalamajas, 47m2 ja tahtsid üüri 925€. Võrdluseks, et sama raha laenu makstes saaks juba uuema 4-5 toalise korteri.
    Ise elan Kitsekülas 2-toalises korteris ja maksan 600 eurot üüri.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Eks selle Boheemi kõrval maksab juba puhtalt asukoht, kui veel korter ise ka norm on, remonditud ja nii, siis nojah. Ise ei tahaks maksta, aga suudan mõista 😀

      • m
        February 5, 2022

        Ma ka ise ei maksaks, aga reaktsioon seda nähes oli “THE AUDACITY” 😀 😀 😀
        Samas, kui leiab kellegi rikka välismaalase, kelle jaoks see võileivaraha on, siis why not.

  • L.
    February 4, 2022

    Tallinn, 50 ruutu ja üür 300+kommudu,veel eelmise aastani oli 260 euri, aga omanik jäi töötuks.
    Eelmine korter asus hästi lähedal praegusele, 70 ruutu ja 380 euri.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Ma ütleks, et sul on väga hästi 😀

  • Natalja
    February 4, 2022

    Üürime elukaaslasega Kadriorus kahetoalist 550 euri. (Tutikas, sellesmõttes, et omanikud ostsid vana näraka ja tegid ilusaks ja enne meid keegi sees ei elanud). Sel talvel maksame koos kommunaalidega umbes 370 nägu.
    Arvestades asukohta ja korterit siis mega norm. Kuigi kui otsisime, siis lootsime odavamat saada, aga rahul ja vaeseks ei jää sellesmõttes. 🙂

    Ja ise jälgin pidevalt üüriturgu ja no umbes nii need hinnad ongi..50 euri siia sinna kahetoalistel.
    Samas üksi oleks jah veits jama 700-800 euri iga kuu maksta – arvestades Eesti keskmist palka.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Kõige sitemas seisus ongi vast see, kes üksi peab üürima…

  • Helen
    February 4, 2022

    Helsingis, 300m liivaranda 3 toaline 70m2 ja hind 1335€

  • Katu
    February 4, 2022

    Ise ei üüri/anna üürile, aga satun ka aeg-ajalt kommentaare lugema. Minu meelest karjuvad need, kel pole vähimatki vajadust konkreetset kinnisvara üürida, aga kisa teevad taevani ????

  • Inimestespettunudtagasihoidlikkodanik
    February 4, 2022

    Teise teemasse, vabandust, kuid läheb ka mölisemise alla.
    Kolisin korterisse. Ja naabrid suudavad ikka üllatada.
    1. Eile naabrimees ründas (sõnadega) konkreetselt minu 4a last, sest üks lumepall oli keset teed (rusika suurune pall). Laps tuli nuttes tuppa. Mänguhoos veeres kogemata.
    2. Naabrimutt helistas kell 20:00 ja küsis minult, millal magama lähen, ta tahab rahu. 😀 (sellele eelnes sarnane saaga, mille tõttu talle enda nr andsin, kuna ta helistas mu sugulastele ja kurtis, et kell 19-20 on õudne lärm. Ma eeldasin, et kui enda nr annan, siis viisakas inimene rahuneb maha, et viisakus-viisakuse vastu võinii)
    3. Naabrid kirjutasid luulevormis kirja mulle, kuna mõnikord jäi vaheuks lahti (näiteks, kui koera pissile viisin 5min).
    Nüüd olen suurest veast õppinud ja sulgen alati ukse. Eile sain sõimata, miks ma välisust kinni ei tõmba. Uks on katki ja saab teha seda toore jõuga, mida mul pole piisavalt.
    4. Kell 00:00 öösel on probleemne liikuda, naabrid kurdavad, et viin koera õue.

    Et ma ei mõista. Miks inimesed ei ela OMA ELU, vaid kommenteerivad kellegi postitusi lihtsalt rahulolematusest või närivad naabrite kallal. Miks küll…mis inimestel viga on 😀

    Hakkas kohe kergem kui räägitud sai , aitäh! 😀

    • Mallu
      February 4, 2022

      Oi sul on vaja sealt ära kolida so bad, see ikka veits too much, kui lapsed enam lumega ka mängida ei tohi, misasja nagu 😀

  • Silvia
    February 4, 2022

    Me otsime hetkel üürikat Stockholmis (all hints are welcome) ja siin on ka palju sellist arutelu. Osalt isegi põhjendatult, näiteks ükspäev pakkus keegi ilma aknata tuba, mis oli ilmselgelt walk-in garderoob ja küsis üüriks 450 euri. Nagu sellise pakkumise puhul on pakkujal selgelt reaalsustunnetus kadumud ja puudub aimdus seadustest. 1200 euri kahetoalise eest on tavaline, eks on seal ka kurtjaid, aga see turg siin on lihtsalt ulmeline. Niiet seda posti lugedes tuli selline there-there you innocent minds vibe????

    • Mallu
      February 4, 2022

      Mul sulle Stockholmi hinte ausõna pole anda, sorri 😀 Aga jah päris luuakappi ei ole küll mõtet kolida 😀

  • Ethe
    February 4, 2022

    330 euri Mustakal 2-toaline renoveeritud korter. Korter oli omaniku poolt möbleermata, tehnika sees – just nii nagu meile sobis. Hinna üle ei kurda, olen 450 ka maksnud 2-toalise eest mustakal. Aga suurim maffia seisneb selles et omanikud tahavad sulli ja Ei lase sind ennast siis korteris registreerida ja enmus maaklereid mängivad kokku omanikega. Ma ei tea kuidas teistel, aga endale see sularahaga jamamine on nii sus. Pank pakub laenu küll, aga liiga vähe et Normi korterit soetada (ilmselt vähe töökogemust, palk on arvestatavalt normaalne). Suht rabbit hole on see üürimine. Mdea Mul Pole omanikega vedanud, praegu jälle tähtaeg lõppeb ja oleks vaja uut vaadata. Muidu jääks sama kohta aga Ei talu seda sularaha majandamist ja elukohta ka registris Pole koguaeg mingi probleem sellega. Tore kui paljudel on kuhu ennast registreerida, naabrite v tuttavate juurde. Mul igaljuhul Pole. Üürikorteri vahetamisega Maksad jälle hunniku raha ja kõrvale tahaks rohkem panna.. üleks kokkuvõtvalt suht pain in the ***

    • Mallu
      February 4, 2022

      Ega need omanikud seda sulli muu pärast ei taha kui et maksude pealt kokkuhoidmise tõttu 😀 Aga jah see üürikate pidev vahetamine võibki lõpuks nii kulukaks minna, et kinnisvara ostmise peale ei olegi võimalik mõelda… ????

    • Helina
      February 5, 2022

      Heh, meil omanik oli algul kinnisvaramaakler ja siis ütles, et tegelt ta on antud maja ainuomanik ka, nii et maksime 400 tuimalt peale :))) nüüd olen tähele pannud, et ta teiste korterite puhul enam nii ei tee, aga meil tõmbas kohe küll naha üle kõrvade.

    • Helina
      February 5, 2022

      aa pluss meil omanik mitu aastat tahtis sularahas makset saada, nüüd alles mõni kuu tagasi ütles, et kannaksime raha talle firmaarvele, sest tal on raske leida see vaba hetk, et anda meile allkirjastatud arve paberil astu, elades ise samas majas.. täiesti mindblown lihtsalt.

  • Merilyn
    February 4, 2022

    Kesklinnas 2 toaline 535 euri+kommunaalid. Kuna need on hetkel üle mõistuse siis tuleb veel ca 200-250 ka kommunaalide eest.
    5 aastat olen kõrvale pannud ja loodan nüüd lõpuks ehk aasta lõpus ka päris oma kodu osta. Üürikas ela nagu süte peal koguaeg.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Nii see on, et ega tegelt kunagi ei saa päris kindel olla, mis plaanid omanikul tekkida võivad. Oma kodu on ikka oma kodu.

  • Kaia
    February 4, 2022

    Eesti palkasid arvestades on korteri üüri hinnad väga kõrged. Lisaks üürile ju kõik maksud ka. Muidugi on kallis. Lihtsalt Eesti inimesed on juba nii harjunud et neilt igalpool mitu nahka võetakse. Ägisevad ja maksavad. Ega muud üle ei jäägi. Kõigil pole võimalik korteri ostu sissemaksuks raha kõrvale panna. Ei saa küll väita et oh pole see üür nii kallis midagi. Päris hull on ikka olukord ju.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Okei nojaa üür on kallis, aga netis soigumine seda vaevalt et alla toob.

  • Helena
    February 4, 2022

    Olen hoopis teise poole esindaja siin, ehk siis üürin oma korterit Mustamäel välja. Tegu on 2-toalisega renoveeritud korteriga koos mööbliga ja kõigi mugavustega (nõudekas, pesumasin, vann jne), hinnaks 400€. Hinda niipea tõstma ei hakka, sest hetkel elab seal väga normaalne üürnik. Minu jaoks on tähtis, et üürnik oleks normaalne inimene ja hoiaks korterit, sest see oli minu koduks pikalt. Leidsin lihtsalt peiksi ja kolisime kokku uude korterisse ???? pealegi on plaan see tulevikus jätta pojale, kelle jaoks oli see lapsepõlvekodu.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Ma arvan, et see võib paljudele korteriomanikele tugev argument olla, et peaasi, et üürnik normaalne on. Igasugu lugusid kuulnud sel teemal, nii et ise ei tahaks never diilida mingite üürnike ja nende pasaga 😀

  • Üürikorteri omanik .
    February 4, 2022

    Täna olen situatsioonis kus olen ise üürile andja rollis.
    Ostsin 21 aastaselt endale väga hea hinnaga korteri Pärnus . Elasin seal sees 6 aastat kuni leidsin naise ja alustasime kooselu ühises majas. Täna kuulen suht tihti seda vingumist ,et jube kallis jube kallis. Hinda kujundab turg. Näitena toon siis sellise asja ,et mu kuumakse on jätkuvalt korterile 129 euri kuus . Üüri küsin 300 euri kuus ja kommunaalid lasen täie pasaga kinni maksta ( kuigi ju otseselt ei tohiks küsida a la remondifondi vms)
    Mis ma siis sealt teenin reaalselt on 300-129 euri = 171 aga sealt tuleb omakorda maha võtta 15 euri kodukindlustus ehk siis 171-15=156
    Samas see 156 euri teeb siis aastapeale 1872 euri . Aga olgem ausad . Üürilistega on raske. Ometi pikaajaliselt otsisin ,sest ei viitsi tegeleda ja noh stabiilsus on hea asi . Ikka küll sai raha otsa ja küll mindi oma soome mehest lahku kes leiva lauale tõi . Siis vaatad ,et kui ma elasin 6 a kui korras mul oli seal . Absull peale igat üürnikku on mingi nus* . Küll on pistikud rippumas , laepirne ei osata vahetada ära , sitane siit ja sealt , parkett puruks ja seintesse sisse sõidetud .
    siis reaalselt kui tahad selle iga teise üürniku jaoks atraktiivseks teha siis sellest kasumist tegelikult ei jää suurt sittagi alles . See on kommiraha . Täna olen ka olukorras kus mõtlesin ,et kui nüüd jälle mingi jama on üürilisega siis panen airBNB sse üles ja teenib suvel korraliku nutsu ja hakkab ka neid sügisest suveni välja jooksutama …. või suve tõstan hinna oluliselt kõrgemale.
    Miks ma lasen kommunaalid kõik kinni taguda on see ,et no mis heapärast ma pean peale maksma koha eest kus ma ei ela alaliselt sees . Praegusel üürilisel oli summa 285 ja ma maksin tal 20 euri remondi fondi ise ka kinni . Kuna hinna tõus on meid kõiki tabanud siis ütlesin ,et nüüd on üür kas 305 või maksad selle kommunaali näol 20 euri juurde.Et see vingumine on sellesmõttes jabur. Saan aru ,et inimesed ei ole kõik oma õnnesepad ja juhtub igast kehvasi asju mis majanduslikult panevad täbarasse olukorda aga vinguda turuseisu üle on sama nagu kirjuda poliitikuid.
    Kui ei sobi siis keri edasi . Turg on selline . Seda vingumist väga ei näe kui raske on üürilistega kui räpased ja kohusetundetud enamik on siis mis siin enam tahta .

    • Mallu
      February 4, 2022

      Vot selle peale ma üldse ei tulnud, et kui üürnik välja kolib, siis enivei tuleb veits värskendada, enne kui uuesti välja saab üürida. Ja tõsi ta on, et asju juhtub, mul endal ka viimases üürikas ikka tekkis neid pisiasju. Et noh. Ongi jah selles mõttes arusaadav, et kes siis need asjad kinni peab maksma tegelt…

    • M.
      February 5, 2022

      Rem fondi võib üürnikult küsida. Tutvuge seadustega, see muutus eelmine aasta 🙂

  • Anneli
    February 4, 2022

    Mina ka alati vaatan neid kommentaare ja mõtlen, et kui inimest ei kõneta see kuulutus, kerigu edasi vms, aga ei neil on vaja postitust reostada. Praegu ma ei üüri, aga mõned aastad tagasi üürisin Tallinna kesklinnas, põhimõtteliselt Vabaduse väljaku ääres kohe, 3-toaline, naabreid polnud, kinnine parkla ja 650€/kuu, ideaalne koht ja ideaalne üürile andja. Kuid jah, minu elu muutus ja tänaseks pole ka seda maja enam alles, kuna sinna asemele tuleb uus pilvelõhkuja kontorite näol ????

    • Mallu
      February 4, 2022

      Võib-olla loodavad, et kui kaeblevad, siis omanik halastab, aga no see ei tundu loogiliselt võttes üldse reaalne asjade käik 😀

  • Daki
    February 4, 2022

    Mina üürisin kunagi 127 euroga kuus 3 toalist. Lepingu tegime 100 aastat tagasi ja kommunaalid, mis tulid lisaks, olid röögatud. Kui ma lepingu lõpetasin, siis omanik müüs korteri maha.
    Teemast välja kommentaar – mind häirivad kõige enam need toidupiltide all olevad kommentaarid stiilis: Mina küll nii ei tee, fuii seda Mina küll ei söö, vabandust aga Mind ei kutsu sööma jne. Siis ma tahan küll küsida, et kes sulle üldse putru pakkus, et suu avasid? Kui reede õhtal on s..t tuju või vein on natukene oma tööd teinud, siis mõnele olen ikka kirjutanud: “Oi ma ei teadnudki, et Sinu käest peab enne luba küsima, et seda toitu teha” ja “Viimati kui kontrollisin, siis maakera tiirles ümber päikese”. Aga see sarkasm ei ole kohale jõudnud 😀 Inimestel on ilmselt igav ja vajadus vinguda :).

    • Mallu
      February 4, 2022

      Hahha no see on ikka väga mõttetu jah 😀 Mingeid koostisosi kommenteerida umbes et ise never ei sööks 😀 Ära söö siis 😀

    • Vesper
      February 5, 2022

      Üüri ei kommenteeri (sest ei ole), aga see “väkk” jne kommenteerimine on tõesti rõve. Ma ei söö nt mulgiputru ja see on minu jaoks suisa rõve, aga miks ma peaksin mingi postituse all minema mölisema, et “võeh, ära söö”. Keri edasi, kui ei klapi.

  • Tinkerbell
    February 4, 2022

    Laagri keskuses, 58,4m2/2tuba ja 550€+kommud

    • Mallu
      February 4, 2022

      Tundub siuke keskpärane hind…vist. Ega ma ka ei tea enam 😀

      • Tinkerbell
        February 5, 2022

        See oli parim hind, mida siia pakuti. Kõik sellise m2 olid juba 600+, hetkel vist on 3- toaline uues majas lausa 900€

  • Eva
    February 4, 2022

    Hetkel oma kodus juba varsti aastake elanud.
    Enne seda üürisime korterit Tartus Annelinnas. Hind oli 400.- pluss kommunaalid ja elekter,ning tube oli 3.

  • Leenur
    February 4, 2022

    Mina üürin Kristiines 2-toalist. Koos rõduga 45ruutu ja maksan 300+kommud. Eelmise aasta jaanuaril kolisin sisse ja peale seda minu arust need hinnad kohe tōusma hakkasid ka. 😀

  • Merje
    February 4, 2022

    Mina maksan 400 eur, kahetoaline. See veel hästi saadud, kui vaadata üüriturgu.

    • Mallu
      February 4, 2022

      See tundub tõesti pigem okeilt saadud jah. Aga eks oleneb palju korterist ka.

  • Lea
    February 4, 2022

    Seepärast ma ei panegi oma korteri kuulutust kunagi Facebooki, on üleval kv.ee’s ja väga hästi toimib. Olen ka hinnas alla tulnud kui on normaalne inimene olnud aga pole kunagi viitsinud laskuda vaidlustesse nendega, kes kohe õiendavad hinna üle. Kui sul ikka ei ole seda summat maksta, miks sa siis vaatad nii kallist korterit? Mina käisin pangas, võtsin laenu, suhtlesin maaklerite ja arendajatega, tellisin köögi ja panime ise paika, sisustasin ja nägin vaeva. Ja ega hind siis laest tulnud, vaid ikka selle põhjal, mis on sarnaste korterite hinnad selles piirkonnas. Lisaks mõjutavad hinda veel parkimiskoht, panipaik, nõudepesumasin ja muud tegurid.
    Kui inimene tahab korterit aga alustab suhtlus kohe rünnakuga ja õiguseid nõudes, siis ma isegi ei vasta sellele.

  • Evelin
    February 4, 2022

    Eks see kui mingi suht peldiku eest suurt üüri küsitakse, võtab ennast ka ohkima. Ja seda tuleb päris palju ette ikka.
    Mina üürin Pärnus 2 toalist (35 ruutu umbes) ja üür on 295€+ kommud, mis pole iial üle soti olnud. Leian, et suht soodsalt saadud isegi, sest korter on korralik ja asukoht hea. Mul omanikuga väga head suhted ka, nii et ei tahagi siit iial välja kolida vist.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Nojaa, eks osad küsivadki utoopilist hinda, aga mis see Facebookis sõimlemine ikka aitab 😀
      Sul tundub et on hästi jopanud 🙂

  • Siram
    February 4, 2022

    Just minu mõtted.. nii närvi ajavad…ma ei saa aru, kas nendel kraaksujatel pole midagi paremat oma ajaga teha..tahaks nagu reaalselt neid inimesi näda…. nagu miks… keri edasi, kui ei sobi sulle.. joppenpuhh ma ütlen ..
    ja see muidugi ükskõik mis teemadega seoses.. need kommenteerijad.. alati , kui lugema satun, lähen nii närvi..tahaks täiega läbi sõimata, aga siis hingan korraks ja kerin edasi.. ( üliharva jätan mingeid kommentaare, kui ikka väga väga tunnen, et pean midagi ütlema.. aga siis ka alati keegi hakkab hüppama ja ma nüüd pigem väldin seda või mõtlen 100 korda, enne kui mingi kommentaari kuskil avaldan.. üldjuhul ei viitsi….pigem olen targem ja hoian eemale ning mõttes kirun 😀

    • Mallu
      February 4, 2022

      Ah ega see kaasa kaagutamine ka midagi ei aita muidugi, aga vahel lihtsalt krt ei suuda ütlemata jätta, hahha 😀

  • Mann
    February 4, 2022

    Mina maksan oma kahe korruselise ja hooviga korteri eest 100 € kuus. Üleval korrusel 3 magamistuba wc/vannituba ja alumisel köök,elutuba ,wc jne ning mega suur kelder on samuti olemas.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Eeeeeeee kuskohas sellist korterit sellise raha eest üüritakse? Wtf 😀

  • Hanna
    February 4, 2022

    Elan Jüris üürikas, kolisin siia, kui see esimene koroona laine oli ja sain joppamise peale super pakkumise, 270€ kuus (37ruutu), üksi elamiseks täiesti piisav ja pole mingi kopli peldik ka vaid väga viisakas korter.
    Praegu Jüris alla 400€ pole ühtegi pakkumist silma jäänud.
    2a tagasi oli väga reaalne Tallinnasse saada 2-toaline renoveeritud korter 300-400€ ringis, praegu viisakas renoveeritud korter on min 450€ üldiselt.

  • Grit
    February 4, 2022

    Ma maksan suure ühetoalise eest Tartus 330+ kommunaalid.
    Korter värskelt remonditud.

    • Mallu
      February 4, 2022

      Läks hästi, naiss 🙂

  • Helen
    February 4, 2022

    Ütlen ausalt, et ega kui ma tuttavate korterit ei üüriks, siis ma ei tea, kuidas ära elaks. Netopalk on umbes 1150€. Minu isegi odava üürika hind koos maksudega on umbes 400€ + teleteenused ja internett 34€. Telefon 10€. Breketid üle kuu 125€. Ja jah, vahepeal tahaks suuri mugavusi ka lubada, seega spotify 7€ ja autole kütus u100€. No sööma peab ka, eks. Iga kuu panen ka raha kõrvale, et kuidagigi see 10% kokku kraapida, et oma kodu ostmiseks laenu sissemakse kokku saada, sest käendajaid ega tagatist pole kusagilt võtta. Ja narr oleks öelda, et mine ja õpi siis midagi, et tasuvam töö saada. Oman kraadi haridusteadustes, aga töötan siiski teisel alal, sest õpetajana oleks palk veel väiksem. Seega jah, üüriturg on ütlemata kallis, aga saan üürileandjatest ka aru. Miks peakski vähem küsima, kui makstakse ka küsitud hinda. Ühtlasi tunnen ennast päris pahasti, et üldse sel teemal vingun, sest tean, kui palju on neid inimesi, kes palehigis täiskohaga tööl käivad, saavad miinimumi ja siis peavad veel lapsi ja loomi kasvatada suutma.

    • Mallu
      February 4, 2022

      No ma ei usu, et sa end nüüd halvasti ka pead tundma, sest “kellelgi kusagil on veel halvemini” vms. Üksi ikka raske üüri maksta ja oma kodu sissemaksu koguda, mis siin ikka ilustada. Loodan, et sul õnnestub kõik ja varsti saad seda aega lihtsalt hea sõnaga meenutada 🙂

  • T
    February 4, 2022

    Tahtsin juba kirjutada, et 260 pluss kommud, aga siis tuli meelde, et see pangalaenu summa hoopis ????????????. Aga ma pole ka üürikate eest palju maksnud, läbi tuttavate alati sain.

  • Liis
    February 4, 2022

    350 + kommunaalkulud, mustaka paneelikas, 3tuba, 47m2

  • Jane
    February 4, 2022

    Tartus, Annelinnas, 3tuba, 65m2, 400+kommunaalid. Minu jaoks palju, kevadel sain Tln veel Laenas 2toal 180+kommunaal.
    400eur saab juba norm laenumakse, kui pank laenu annab ja sobiv korter leida. Toimetame selles suunas ????

    • Mallu
      February 4, 2022

      Hoian teile pöialt!

  • Mai
    February 4, 2022

    Ma perega (mees ja kaks last) üürin 3-toalist Majaka tänava alguses ja 49 ruutu ja 250 üür.

  • Triin
    February 4, 2022

    Jäin just mõtlema. Ma ei üüri ise hetkel korterit, aga maksan laenu umbes 450€ kuus (2-toaline, 50m2, kesklinn). Kui ma tahaks enda korterit välja üürida, arvutan juurde tulumaksu, mille riik minult kasseeriks, ehk 540€. Kommud olid viimati umbes 180, ühistulaen umbes 50€ kuus, selle võiksin arvestada üürihinda, et üürnik seda otse ei maksaks. Nii, saame 770€ kuus, kui ma heast südamest “tasuta” tahaks üürida. Aga ma ei üüri ju enda isiklikku kodu ilma ise kasu saamata?
    Nii suure summa eest ma ka pigem üürida ei tahaks, aga tuleb aru saada, et üürisumma ei ole omanikule tasuta raha, vaid tuleb ju tasuda kodulaenu (või muid kinnisvaraga seotud laene), teatud juhtudel ka maamaksu, tulumaks, kindlustus… Tuleb siiski elada-üürida vastavalt oma võimetele, mitte kiunuda, et omanikud liiga ahned on 🙂

    • Mallu
      February 4, 2022

      Nojaa eks neid n-ö taustakulusid üürnikud sageli ei pruugi teada, sellepärast tundubki hind vb kallis. Kui teaks, siis mõistaks.

  • Neiu K
    February 4, 2022

    Tallinnas 2 toaline 55 ruudune pigem uuemas majas korter – 430€ üür. Kommud ca 120 ringis. Oleme elukaaslasega veel noored inimesed ka ja loodetavasti üle 3-4 aasta siin elama ei pea ja saab sissemakse oma kodu jaoks kokku. 🙂
    Kui üürikaid vaatamas käisime, siis vaatasime ka odavamaid, aga kuna teeme mehega mõlemad kodukontorit ja veedame enamus ajast korteris, siis tahtsime midagi, kus oleks endal mõnus ja hea ka.

    • Mallu
      February 4, 2022

      No kui te noored olete, siis kütke aga muidugi raha koguda ja 55-ruuduses korteris pole seda üldse väga hull teha ma arvan 😀

  • M
    February 4, 2022

    Tallinnas, 40m³ ja 410+kommunaalid, elekter ja muud kulud. Asukoht on küll väga hea ja kõike, aga üksi elades tundub, et võiks üür väiksem olla, et saaks koguda ka ikka tulevikuks. Aga vaadates praegusi hindu üütitulul ning ka müügi omal, siis läks veel hästi, et korraliku korteri sellise hinnaga sai ????

  • M.
    February 5, 2022

    Mina elasin pea 11 aastat oma eelmises üürikorteris tänu sellele, et omanik oli niivõrd normaalse suhtumisega ja üür oli juba toona vägaväga normaalne. “Vastutasuks” mina hoolitsesin korteri eest nagu oma kodu oleks olnud. Omanikuga suhtlesime heal juhul korra aastas, sest polnud suurt vajadust. Välja kolides lasin korteris teha täispuhastuse, et omanikul oleks lihtsam seda uuesti välja üürida. Kolisime ka ära selleks, et pere suurenemise plaani jaoks oleks too korter väikseks jäänud.
    Nüüd leidsime suurema korteri Nõmme mändide all ja üür on 500+kommud (korter väiksem 3 toaline/55 ruutu). Kolisime ka enne hindade tõusu. Omanikud on ülinormaalsed, naabreid sisuliselt ei kuulegi ja selleks, et elamine korras püsiks käib meil koristaja iga 4-5 nädala tagant koristamas. SIia kolides ütlesime kohe, et huvi on pikaajaliselt siin püsida ja see huvi oli ka omanikul. Kahjuks oma korteri sissemaksuraha korjamine on keeruline ja alati on kõrvalt lihtsam õpetada kuidas seda teha tuleks. Lisaks ei näe mina üürikorteris elamises mingit probleemi, see probleem on tihtipeale teistel rohkem 🙂

  • Leevi
    February 5, 2022

    Sinu kõrvalmaja (Urva tn) ja 700 + kõik-kõik-kõik korteriga kaasnevad kulud on meie kanda (mis tavaliselt maksab omanik). Ka remonti teeme siin ise ja ilma tasaarvelduseta, omanikel savi. Korter 120m2. Hind pandi paika ca 5a tagasi ja sellest ajast muutumatuna püsinud.

  • Helina
    February 5, 2022

    Tallinna kesklinnas uues majas 400 + kommud max 100 heal ajal(v.a siis see elektritõusu aeg). 5 a tagasi sai üürima hakatud, lootuses 1-2 a jooksul välja kolida siit, aga noh… siin me endiselt oleme. Loodame siiski sel aastal välja kolida siit, närvid juba mustad siinsetest probleemidest 😀

    Aga ütleme, et on hästi, et saime toona sellise hinna eest, sest kui me tahaks praegu nt edasi üürida kuskil teist korterit, siis 400ga tundub vähe norm seisus pakkumisi olevat, enamus ikka üle 400.

  • Anna
    February 5, 2022

    Umbes 4a tagasi Tallinnasse kolides maksin Pelgulinnas ühe pisikese üürivanni eest 400€ + elekter (kütsin õhksoojuspumbaga, max 80 tuli siis juurde talvel) ja see tundus nii ok hind. Mul oli pisike elutuba-köök ja pisike magamistuba, kus samas suur voodi ja garderoob. Rand ja vanalinn jalutuskäigu kaugusel, suured poed lähedal. Praegu mõtlen, et issand, see oli pea pool mu palgast siis, aga mis seal ikka, koeraga oli üldse raske üürikat leida.

    Praegu juba kolmandas Tallinna kodus ja maksan laenu ca 600€ suht uue 4-toalise Mustamäe korteri eest, see mu meelest ok hind. Ja samasugune korter korrus kõrgemal on 800-900€ eest välja üüritud ja kui aus olla, siis ma ka oma kodu odavamalt välja ei üüriks. Ilmselt tahaks katta laenumakset + puhver värskendusremondi jaoks ja no siis küsikski ca 900 arvestusega, et maksan selle pealt veel tulumaksu. Palku arvestades ongi mõne korteri üürihind kallis, aga no siis võiks ikka realistlikult vaadata, mitte eeldada, et saad keskmise palga eest Noblessneris elada ja omanikud peavad heategevusega tegelema.

  • hets
    February 6, 2022

    Renoveeritud Mustamäe kortermajas 2-toaline 42 m2 korter, üür on 400€ + kommud. Kui ostame mingi eseme, mida plaanimegi sinna korterisse jätta ja endaga kolides kaasa ei võta, siis selle hinna jagu maksame üüri vähem. nt viimane kuu maksime üüri 229€, kuna ostsime korterisse uue kummuti (olemasoleval ütlesid siinid üles, rääkisime omanikuga läbi ja ta oli sellega nõus).

    • Mallu
      February 7, 2022

      Kõlab nagu hea diil!

  • r
    February 20, 2022

    Lugesin huviga. Võrdluseks üürihinnad erasektoris Hollandis:
    https://www.funda.nl/kaart/huur/heel-nederland/?zoom=8&center=52.323767401844954,6.109014427584061
    Korporatsioonide kaudu üürimine käib riigi poolt kehtestatud reeglite alusel kõikvõimaliku dokumentatsiooni esitamisel (määrava tähtsusega sissetulek ja töölepingu vorm – tähtajatu), ooteaeg keskmiselt 10 aastat.