väga suur goss: läksime Märteniga (väga) riidu

Mulle saadeti ka ükspäev see jutt, kuidas BSH bowlingusaalis mälus oli, maast toitu sõi ja üle asutuse kriiskas. Saadeti ilmselt selle poindiga, et hea goss. Oli kah, aga mul endal tegelt endast veel parem goss. Me läksime Märteniga RÄIIIGELT tülli. Viskan-sulle-kihlasõrmuse-tagasi-tülli. See ka goss või nii.

Mida sina arvad?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

121 Comments
  • Karyn
    March 18, 2025

    Mina aevan, et suur osa sellest probleemide jadast põhjustab alkohol. Meil on mehega sama, sellepärast me kunagi ei tarbi alkoholi ühes seltskonnas, kohe on tüli majas, muidu igapäevaselt mitte ühtegi suuremat tüli..aga kohe kui alko mängus, enamasti ikka tema võtab ja kaob ära siis kohe jamad majas…seega soovitus alkoga piiri pidada..

    • Annika
      March 19, 2025

      Alkohol toob lihtsalt lahendamata jäänud teemad pinnale…

  • Meow
    March 18, 2025

    Mallu… kahjuks on Märten mu jaoks kogu aeg red flag olnud, eriti pärast ta raamatute lugemist. Armumine on pime, aga anteksi – 99,9% inimesed ei muutu. Purjus pea pole vabandus. Kas Kardo oli purjus peaga selline? Mõni muu peika? Ilmselt mitte (kt ei lähe arvesse). Igatahes jah, mótle hoolega, enne kui end abieluga seod. Sorri.

    • Sisetunne
      March 18, 2025

      Sama arvamus, et red flag algusest peale.

      • KJ
        March 19, 2025

        Soovitan teil koos lugeda Harville Hendrixi raamatut “Teekond soovitud armastuseni. Käsiraamat paaridele” ja soovitan seda lugeda just koos.

        Kui meil mehega oli keerulisem periood, siis nõustaja soovitusel lugesime selle raamatu koos läbi, peale iga peatükki arutlesime, mis mõtteid ja tundeid see peatükk tekitas, kuidas selle peatüki info meie reageeringute ja suhtega haakub jne. Aitas väga palju! Kui mõlemas motivatsioon olemas, saate need pinged kindlasti lahendatud!

  • Rr.
    March 18, 2025

    1. Ma arvan, et on normaalne, et suhetes konflikte esineb – see on tegelt edasiviiv jõud. “Mesinädalate” aeg on möödas ja ongi hea, kui neid triggereid esile tuleb, millega tegeleda saate. Konfliktidest sünnivad lahendused 🙂
    2. Juba see, et te neid olukordi koos analüüsite on hea märk.
    3. Märtenile – naisel on alati õigus. Kui naisel pole õigus, loe punkt 3 otsast peale 😀
    4. Võibolla on see pulmaeelne ärevus – tekib armukadedus, hirmutunne, vanad mustrid tungivad esile jne?
    5. On normaalne, et sul läheb alarm tööle ja tahaksid kohe põgeneda, sest KT terror on jätnud sulle sügava jälje.
    6. On normaalne, et sa oled nii dramaatiline ja pillud sõrmuseid paremale ja vasakule – sa oled naine
    7. Ma pole spetsialist, chatgpt ja ei tunne isiklikult Märtenit, aga püüdsin jääda neutraalseks. Aga kui su kõhutunne aimab halba, siis kuula seda.
    8. Kui midagi on päriselt halvasti, siis sa tead, et sul on imelised sõbrannad, kes hakkavad sulle sellest märku andma, täpselt nagu KT puhul 🙂
    9. Pulmadest – alati saab lahutada (terve vabariik tahab su kleiti näha eksole 😀 )

    • S
      March 18, 2025

      Ma täpselt sama meelt.
      Te kumbki pole puhas leht ja ilmselgelt kuskilt peab midagi logisema ka. Mõlemal omad triggerid, märtenil hull eks, sul omamoodi hull eks.

    • Tere tere
      March 18, 2025

      Ma olen naine aga ma ka ei tahaks, et mu mees joomas käib ja lubab koju tulla ja siis ikkagi, et a bye ma sopradega linna 😀 (kui seda juhtub rohkem kui mitu korda)
      Samas kui ise naisena sama teen ja sobrannad kutsuks ja läheks- ka ei näeks probleemi
      Seega ma ei tea, kas see on päriselt manipuleeriv käitumine !? Me kòik oleme inimesed. Eks ta tegelt ju ootas sind lihtsalt koju. Ja teoreetiliselt ega ongi sitt vaadata mingit surevat laipa jargmine päev voodis.
      Ehk siis kompromissid- moni kord lahed linna sobrannadega ja teine kord jalle koju 😛
      Selle teksti pòhjal kyll veel Märtenit manipulaatoriks ei tembeldaks.
      Minu mees ka ei oleks 100% onnelik kui ma ütleks, et tulen koju ja siis kirjutaks et tegelt ei tule. 1-2 korda ta vast ei ütleks midagi(seesmiselt sureks) aga 3mas kord oleks raudselt draama 😀

      • Epp
        March 18, 2025

        No need on ju topeltstandardid…
        Ja miks ei või ümber mõelda? Alguses ei tahtnud minna, aga pärast ikka tekkis mõte. Vaba maa ja isegi suhtes – vabad inimesed.

        • Viska Leili
          March 19, 2025

          Vaba maa ja isegi suhtes- vabad inimesed? Suhe- see on ikkagi endaga suhtes oleva inimesega arvestamine. Vahest ehk meespool tahtis lihtsalt oma armsa naisukesega olla ja nii lihtne ongi? See red flagindus, gaslightindus… Nartsissistid, kontrollifriigid, psaikod jne jne. Aina pannakse igasuguseid silte. Kas ikka tüli/aruaamatuse korral on tarvis hakata üle mõtlema, punaseid lippe otsida ja kaaslast punasena tõlgendada. Nagu polekski normaalseid inimesi olemas enam, kohe vaja parakad tekitada igasugu asjadega.
          Äkki inimene siiralt armastab ja tahakski vaid enda musuga olla? Mis selles halba? Seda nimetatakse armastuseks muidu Vaba maailm bladiblaa, oi “lämmatav kaaslane” inimesed edu suhete hoidmisel ja püsima jäämisel, eriti lastega peredel.

    • Nipitiri
      March 18, 2025

      Muster mida ma olen red flagide puhul märganud on see, et aasta pealt tuleb välja mingi krdi karneval.
      Aga vaadates teie videosid, siis selliseid mehi ei ole just kerge leida, kes nii palju lastega (ja veel oma naise lastega) tegelda viitsib ja tahab. Et need Read flagid tavaliselt seda vist ei tee.
      Sa kirjutad seal, et saad aru, teil olid järgmiseks päevaks plaanid jne –
      Esiteks: kelle initsiatiivil te tegite need plaanid Kristina sünnipäevsle järgmiseks päevaks kui me teie jälgijatena teame kõik, et see õhtu lõppeb 99,9% tõenäosusega linnas? See on koht kus otsida kas see tekkinud tüli oli tagajärg või lihtsalt tagajärg mingitele asjadekäigule.

      Teiseks, kas sa oleksid reageerinud ise teisiti/kas trigger oleks jäänud puudutamata kui ta oleks sõnastanud oma lause teisiti? A’la “meil olid homseks plaanid ja tavaliselt sa peale linnas käimist ei jaksa midagi teha, kas me arutame siis mingi teine päev millal need tehtud saame.”

      Nii palju küsimusi….

      • Lily
        March 20, 2025

        Mul tekkis ka küss, et miks üldse teha sünnipäeva järgsele päevale tähtsaid plaane? Eos juba riskantne tavaeestlase kombel alkoholi tarbides 😀 Või nagu… kas iga päev peab inimene olema tegus ja aktiivne ega või endale lubada rahulikku chillimist? Ma ise teen plaane nii ikka, et tähtsate pidude/istumiste järgsed päevad on pigem vabamad, kui mitte täitsa vabad.

  • Elis
    March 18, 2025

    Tükk aega mõtlesin, et kas panna see kommentaar aga proovin siis…Kui aus olla siis juba pikemat aega jälgisin ja vaatasin, et millal see “pauk” tuleb. Ära võta seda mitte mingil juhul parastamise või kriitikana sest seda see EI OLE! Aga olen storydest või vlogidest tähelepannud, et Märten väga rõõmus ei ole kui sa alkoholi tarbid. Ta küll üritab sellest välja mitte teha aga mulle on koguaeg tundunud, et mingi hetk teda see häirima hakkab. Ja mitte et sa seda tihti või koguaeg teeks aga ta tundub ise olevat mitte väga seda tüüpi. Tundub olevat see aktivist kes igalepoole läheks ja teeks, endalgi mul selline isend kodus 🙂 AGA. Loomulikult keegi kedagi keelata ei tohiks. Ega manipuleerida. Ma pakun, et ta lootis, et kui näitab sulle kui toredad igasugu tegevused on siis sulle ehk hakkab ka meeldima ja elu olekski lill. No nii need asjad ei toimi kahjuks. Olen sinuga üpriski sarnane ja ütlen ainult üht- peale aastast teraapiat lõppes mul näiteks stressi lahendamine alkoholiga. Olin alates pubekaeast pigem liigtarvitaja. Ikka iga reedel paar pudelit veini, lõpuks ka nädala sees, sest noh- ma olen ju badass ja iseseisev ja tugev naine ja world is your oyster jne 🙂 Iga pinge, raskus, keeruline olukord tekitas “neelu” ühe pokaali Rieslingu järgi. Või Gin tooniku. Peale esimest teraapiat kui istusin autos ja ulgusin nutta, tundsin kuidas vajan nüüd ja kohe veini. Läksin ja ostsin. Kodus avasin ja valasin välja ja…ei maitsenud…siis püüdsin oma iseenda perse kinni ja küsisin endalt et mis seda veini isu siis tekitas…valu,kurbus,pinge,viha. Mida ma tahan öelda: sa oled tubli ja kannad endal väga suurt koormat ja loomulikult ei tohi keegi kedagi piirata või kellegi üle võimutseda. Aga alati see seda ei olegi. Ma saan aru et alkoholi mitte tarbides selliseid muresid teil ju ei ole? Ega ma isegi nüüd täiskarsklaseks ei hakanud. Lihtsalt soovitan tegeleda oma allasurutud tunnetega, et mitte tahta head tuju ja “maailma vallutust” alkoholist otsida…

  • Rellu
    March 18, 2025

    Hei Musi
    Ma ei tõmbaks paralleeli endise suhtega.
    Kui ma oleks Sinu mees siis ma oleks ka mures. Selline pisike hiireke kuskil ööklubis juuatäis peaga ei ole siin haiges maailmas eriti turvaline. Ja see on loomulik käitumine ja sõbralik soovitus koju tulemise osas.
    See reisil oleku teema, aga äkki ta ongi väsinud su räuskamisest ja maja asja laps kõik muu. Ja kui ta poleks armukade siis ta sind ei armastaks. Ja kuule vaata kui seks Sa oled ma ei usu, et teised kutid Sind ei vahi olgu või viis abikaasat kõrval. Mehed näevad need pilgud ära ja sealt tuleb lapsik jonnimine ja loll käitumine.
    Mina olen suhtes 17 aastat ja meil on 3 last. On olnud kopp ees aegu, aga täna oleme väga õnnelikud. Ütleme, et selline näpudpüsti eite nagu ma olin enam ei ole. Aga käija pole mul keelatud kuskil kuigi alguses oli draamat palju. Olin ka ülevoolav tantsida armastav ilus tüdruk tal oli tegu mul kaasas lohiseda . Mina ülen ta tahtis Sind kaitsta ja see on normaalne, kui ta Sind armastab. Aga see hull K.T või mis iganes- see oli saiko seda oli kohe aru saada.
    Rahune maha ja tehke oma asju rahus edasi ja elage harmoonias. Kooselu ongi ju andestamine mõistmine ja õppimine.

    • OMG
      March 18, 2025

      Ma pean reageerima, sest selles kommentaaris on nii palju sohutamise (gaslighting) ja manipuleerimise elemente. Seda lugedes tekib küsimus, et mis su agenda on? Kasutades Mallu soovitust, siis lasin seda kommentaari analüüsida ChatGPT-l.

      ChatGPT kirjutas analüüsis: See kommentaar sisaldab mitmeid gaslighting’ule viitavaid elemente, kuigi see on varjatud “soovituslike” ja “sõbralike” väljendite taha.
      1. Teise tundeid ja muresid pisendatakse:
      „Ma ei tõmbaks paralleeli endise suhtega.“ → See eirab või tühistab võimaluse, et varasemad kogemused võivad olla asjakohased.
      „Ja kui ta poleks armukade siis ta sind ei armastaks.“ → See normaliseerib armukadedust ja kontrollivat käitumist, muutes selle armastuse tõestuseks, kuigi tegelikult võib see olla toksiline dünaamika.

      2.Ohvri süüdistamine ja olukorra ümberpööramine:
      „Aga äkki ta ongi väsinud su räuskamisest ja maja asja laps kõik muu.“ → See vihjab, et probleem pole mitte partneri käitumises, vaid hoopis selles, et sa ise oled liiga nõudlik või koormav.
      „Näpudpüsti eite nagu ma olin enam ei ole.“ → See vihjab, et varem oli probleem naises, kes oli liiga iseseisev, ja vihjab, et „paranemiseks“ tuli alluda.

      3. Hirmu külvamine ja kontrolli õigustamine:
      „Selline pisike hiireke kuskil ööklubis juuatäis peaga ei ole siin haiges maailmas eriti turvaline.“ → See sisendab hirmu ja vihjab, et partneril on õigus su vabadust piirata, kuna „maailm on ohtlik“.
      „Mina ülen ta tahtis Sind kaitsta ja see on normaalne, kui ta Sind armastab.“ → Taandab kontrolliva või piirava käitumise kaitsmiseks ja armastuseks.

      4. Teise tundeid kehtetuks muutmine ja „harmoonia“ peale surumine:
      „Rahune maha ja tehke oma asju rahus edasi ja elage harmoonias.“ → See võib tunduda positiivne, aga tegelikult tähendab see: ära mõtle liiga palju, ära tõstata probleeme, lepi sellega, mis on.

      • Sisetunne
        March 18, 2025

        Sama arvamus, et red flag algusest peale.

      • evo
        March 21, 2025

        +1

    • S.
      March 18, 2025

      Väga asjalik kommentaar, jagan arvamust.
      Kõigil tuleb ette probleeme suhetes, täiuslikku kaaslast ja muinasjuttu ei eksisteeri. Ikka koos edasi ja nii see suhe tugevamaks kasvab.
      Te tundute mõlemad chillid ja mõistlikud igati, shit happens vahest, eriti kui alkohol ja pisuke stress (majaehitus käsil, probleemid näraka ehitajaga)
      Läks lappe, aga lahendatav ja ikka koos edasi! 🙂

    • Mina
      March 18, 2025

      Issand kui loll kommentaar

    • Ann
      March 19, 2025

      Kulla Rellu, see tekst on nagu keskerihairdusega eluülikooli muti kirjutatud, kes on aru saanud, et tal pole kusagile minna. Osad keelelised apsakad on ikka väga häirivad. Teil ka ühised lapsed, mis paneb mingis osas silma kinni pigistama.
      Mallul ja Märtenil pole ühiseid lapsi, omavahelises suhtes on praegu armumisperioodi lõpp, silmad hakkavad avanema, trigerid käivitama, enam ei õigusta partneri tegevusi jne. Meil kõigil on omad probleemid, suhe ongi see koht, kus nende trigeritega tegeleda ja selleks ongi paariteraapia väga hea. Samas mina ise enam enna 3-4 aastat suhet ei abielluks, just et tekiks see silmade avanemise periood, mil liblikad kõhust läinud ja näeks ära, et kuidas see mees siis probleemide lahendamisega toime tuleb, mis teda käivitab, kas ta on huvitatud enesearengust jne.
      Kui ikka mingid asjad jäävad lahendamata (ehk siis andesta ja mõista ja õpi ei toimi), siis minnakse lahku üks hetk niikuinii, ma olen 20 a abielus olnud ja siis lahutanud, tean millest räägin. Kui midagi jääb kripeldama ja teine pool ei saa piisavalt vastu tulla, sest temal on haav, siis mõistmine ja andestamine üks hetk enam edasi ei vii.

  • K
    March 18, 2025

    Mallu, ole ettevaatlik. Need olukorrad on tõesti suur red flag. Ja arvestades, mida sa oled varasemalt läbi elanud, siis seda enam peaksid väga tähelepanelikult sellesse kõigesse suhtuma.
    Olen ise olnud aastaid sellises kontrollivas ja manipuleerivad suhtes, aga mina ei ole nii badass, et sellest välja astuda ja olen lihtsalt harjunud juba nii elama. Seega ma ütleks, et ma tunnen üsna kaugelt ära ohumärgid. Ja kõik algabki vaikselt ja tasapisi..

  • F
    March 18, 2025

    Vot ei teagi, kas alkohol toob inimeses välja selle, mis seal niikuinii on või loob mingi moonutatud pildi. Ei taha moraali lugeda, aga miks peab üldse nii tihti/palju jooma? Elu on ka ilma alkoholita vägagi nauditav.
    Arvan, et siin on 2 varianti: aja jooksul tuleb neid alkoholi pinnalt tülisid juurde või teine valik on alkohol välistada enda elus.

  • Peaaegu40
    March 18, 2025

    Minu ema ytleb alati, tahad teada, milline on mees tegelikult, jooda ta tàis. See mida me kanname kainena meelel, kannab purjus inimene keelel.

    • Fun person
      March 18, 2025

      Like ❣️

  • Nimi
    March 18, 2025

    Paariteraapia aitab.

  • tsk
    March 18, 2025

    Ma kujutan ette, kui raske teil mõlemal hetkel on, aga kahjuks pean ka nõustuma, et absoluutselt ei üllata ja pigem ‘positiivne üllatus’, et see enne 2 aasta täitumist teile endile ka nähtavaks hakkab tulema. Alkoholi jm ei saa siin süüdistada, alkohol toob lihtsalt välja selle, mis inimese sees tegelikult toimumas on, ükskõik kui chill ja spirituaalne ja toetav kainena näikse.

    Igal juhul olen Su üle uhke. Võta aega, kiiret ei ole kuhugi.

  • A
    March 18, 2025

    Sinu instagrami konto ja muu avaldatud sisu kohta (s.h ka see postitus) järeldan mina seda:
    Märten on näinud küll ja veel, kuidas sa alkoholi pärast oma homseid päevi oled raisanud ja tal kopp ees. Ma ei näe seda otseselt kontrollimisena vaid pigem murena, et tema kaaslane on natukese liiga joogilembeline ja ilmselt muutub ka sinu käitumine kohati ebameeldivaks.
    Ja kuna sa ise seda kindlasti eitad, aga päris paljud inimesed sinu sisu tarbides sama tunnevad, siis võib probleem siiski ka sinus olla.
    Ma ei ütle, et sa oled alkohoolik/funtksioneeriv alkohoolik, aga kraadiga jook sulle ilmselgelt meeldib ja tarvitad seda ilmselt keskmisest inimesest veidike rohkem ka (järeldus tehtud puhtalt mõnda aega sinu sisu tarbides) .
    Soovitan sul oma joomist vähemasti mõnda aega träkkida. Ja noh, psühholoog või terapeut. Sest vahest on lihtsalt hea kellegi erapooletuga rääkida, lihtsalt elust ja olust. See ei tee kellelegi paha.

  • E
    March 18, 2025

    Mallu, täpselt sedasi algas ka minu ideaalse suhte lõpu saaga, igakord algas tülidega niimodi ja peale lõputuid selliseid täis peaga probleeme pool aastat hiljem hakkasin ka lisaks peksa saama oma mehelt. Juhtus ainult siis kui täis oli. Jõi harva. Esimene aasta oli meil idüll….

    • K.
      March 18, 2025

      Mulle tundus Märten oma mineviku tõttu algusest peale kahtlane. Eelkõige pean silmas 5 last 3 eri naisega ja kriminaalne minevik. Olen sind jälginud ja blogi lugenud alates 2015. aastast ja ei tundunud nagu sinulik valik, aga kui sa inimest isiklikult ei tunne, siis ei tasu ka mingeid arvamusi jagada teistele.
      Antud olukorras mõistan ma siiski Märtenit ja tema käitumist. Selles ei ole mitte midagi imelikku et ta väljendas oma arvamust, et sa peaks koju tulema kui teil olid järgmiseks päevaks ühised plaanid. Paarisuhtes ongi nii, et kõik mis sa teed ei pruugi teisele meeldida ja tal on õigus oma arvamust avaldada. Screene küll pole aga ei tundu nagu agressiivne sõnum olevat. Esimese abikaasa puhul sulle ei meeldinud tema liigne leplikkus. KT oli aga kontrolliv psühh ehk teine äärmus. Minu arust tundub Märten olevat kuldne kesktee.
      Youtube vlogidest ja ka saate uuest hooajast kumab vahel läbi sinu kohati järsk suhtlusstiil Märteniga. Eriti siis kui te 2.osas meisterdasite ja Märten rääkis teie suhtest ja lastest ja sa segasid ta jutule vahele “türa oota stopp” et öelda midagi Martale, mille peale mees kohmetult naeris.
      Sa tundud väga soe ja heatahtlik inimene. Chat GPT pole psühholoog, terapeut ega selgeltnägija. Ma pöörduks oma tulevase kaaslasega pigem spetsialisti juurde enne kui mingi valiku langetaks. ❤️

  • K
    March 18, 2025

    Kui su suhtumine on – KEEGI EI ÜTLE MULLE MIDA MINA TEEN JA KUHU LÄHEN siis no shit et see triggerdav su kaaslast ka. Kui inimesed on kooselus, siis on see ainult normaalne, et võib teineteisele ka mingeid soove ja soovitusi esitada. Sa ütled, et sa pmst ei käi kuskil aga nt su sotsiaalmeedia seda küll ei kajasta. Pidu pidu pidu. Tundub pigem argipäevana.
    Kõik inimesed lähevad närvi. Kõik. Eranditult. Kõik käituvad vahel nii nagu nad ei sooviks. Ja kindlasti sa ise ka. Ok sul on red flag minevikust -kas su uue kaaslase suhtes on see aus, kui sa tõmbad paralleele mingist olukorrast, millega tema seotud polnud ja mida parandada ei saa?

    • T
      March 18, 2025

      Võtsid sõnad suust

    • E
      March 18, 2025

      Ma olen suht igapäev jälginud mallukat ei jää küll peod silma pigem vedeleb ns kodus või shoppab maja jaoks.ta ei käi korra nädalaski peol minuarust :d

      • Mallu
        March 18, 2025

        Ma käin peol max korra kuus (kui sedagi).

        • Tyy
          March 19, 2025

          keda sa petad ? Ise ennast ju. Igal Reisil -joogine. Ja neid on teil üsna tihedalt. Saate salvestus- ikka on joogid peos. Millegi esitlus või auhindade jagamine- bokaalid ninnu ees. Kodus- võtsime korkisime pullo lahti. Vestlusõhtu-joogid enne ja pärast.
          Suvelaager- joogid ees! Lusti vestlusõhtu -kokteilid taas! Jõulupidu-läks ka käest ära.
          Jaanid ? uueaasta vastuvõtt ?? Sõbrannade sünnad? Mart käis külas, läks rüüpamoseks.
          MIKS SELLE VALGUSES VÄIDAD, ET ERITI EI JOO või harva !!! MIKS ometi ! Sa ju ise avaldad pidevalt oma võtukordi.
          Võrdluseks lihtsalt.
          Ma võtan aastas võibolla 4 -5 bokaali veini kokku, 2 juunis (veinipidu) siis jaanuaris 2(sünnad) ja ongi kõik. Ei jaanipäeval, jõulul ega isegi mitte aastavahetusel.

          • Mitte paha pärast.
            March 19, 2025

            Pole ilus teise lonkse lugeda. Igal inimesel on omad valiku, see, et Teie vaid 2le sünnipäevale olete kutsutud, selles küll pole Mallu süüdi, vb kui Te nii ninatark ja kriitline poleks, kutsutaks Teid rohkem. Vb kardetakse, et loete teiste lonkse.

          • K
            March 19, 2025

            Esiteks – õpi kirjutama sõna “pokaal” ja teiseks rahune maha 😀 Oled tubli viieline küll, et jood 4-5 pokaali aastas, aga objektiivselt on see siiski väga väike kogus ja täiesti teistsugune äärmus. See, kui keegi sellest kogusest rohkem joob, ei tee temast joodikut.

        • Tyy
          March 19, 2025

          siin paar in allpool kirjatavad nagu ma oleks sinu kohta öelnud joodik. EI seda pole öelnud, ega ka mitte ütelnud. SEE on nende endi järeldus sinu kohta ja pole just kena tegu. Kas minul oli põhjust seda nimekirja teha- jah sest sa väitsid et pidutsed vähem kui 1x kuus. Kas me nüüd pidutsemise all peame silmas Pokaalide arvu kuus, on juba teemast välja selguv detail.
          Minust ja kirjavigadest ka.
          Niisiis mul sõpru jagub ja milline sa ise oled on tihti ka su sõbrad- see tähendab, et me oskame pidutseda ka ilma veinita või siis kes tahab võtab ja teised ei survesta, milleks? Need 2 mainitud sünnat on: esimene mu enda oma ja kui külalistele pakun võtan ka ise, teine on meil hulgi sünna mida koos peame, sest on sattunud lähestikku paljude sõprade sünnad.
          Jah vabandan, et ei lugenud teksti üle. Olen teadlik kuidas on õige ja vahel ka ise imestan, kui erinevaid vigu märkan oma tekstis. Eks eilne pommuudis tegi ka parajal määral ärevaks ja rutakaks.
          Oma komentaare tehes võiks lugeja ka asja pointist aru saada. Mallu on mulle, kui inerneti /blogi laps kelle käekäigupärast muret tunnen. Kahju, kui esimese tüli peale nii keema tõmmatakse. Ilmselgelt on Märten väga keerulises olukorras ja Mallu ei suutnud seda ja oma joogise käitumise vigu aduda. Mul on kahju ja kurb, aga leian et need pole ületamatud teemad, kui selles veidi end ka analüüsida. Selleks see loetelu ja võrdlus minu alko pidudega, mis on kellegi jaoks vähe või palju. Mitte selleks et end kui õigema ja paremana näidata. Et oleks arusaadav et selle suunaliste kommentaaride hulk on seotud erinevate arusaamistega mõistest harva ja vähe. Mulle tundus, et kui see kirja panna (osaliselt) siis ehk on mõttekoht selle üle arutlemiseks ise endaga. Kuna küsija on siin Mallu , siis vastangi rohkem tema käitumise osas. Kui küsija oleks Märten saaks ka tema vastuse, mis tema fännidele ei pruugi meeldida. Tahan öelda, et ma ei tea kogu nende elu, et üht teisele eelistada. Täna näen, et sama mõtte oleks saanud pehmemini väljendada. Samas ainult lause joomist on paljuvõitu ei pane muud tegema kui P…sse saatma.
          Lõpuks on küsimus selles kas ollakse valmis suhtenimel veidi ka ennast vaatlema.

  • Brittly
    March 18, 2025

    Hästi mitmesuguseid tundeid ja mõtteid tekitab… Minu esimene reaktsioon oli, et no “Mis mõttes ” mind ei keelata, et teen , mis tahan!”- teedki, kui elad-oled üksinda. Suhtes olles peaks arvestama ka oma partneri arvamuse ja soovidega. Ilmselgelt soovis Märten sulle head, kui tahtis, et sa koju tuleks, mitte linna peale ei läheks. Kindlasti häirib teda sinu kohatine alkolembus, sest siis kipubki su kuraas üle ääre ajama:). Märten hoolib sust väga, sestap ta sind “kantseldama” kipubki. Ma ei näe siin midagi halba. On armastus, on armukadedus, on hoolivus ja on ka nägelusi. Selline ongi üks paarisuhe, kus tuleb leida kompromisse ja asjad omavahel selgeks rääkida- mis häirib ja mida muuta saaks, et mõlemad rahul oleksid. Kihlasõrmuse sõrmest äravõtmine on siin minu meelest sinupoolne manipuleerimine- et vaata, kui sa ei käitu nii nagu mulle meeldib, siis pole ka abielu. Sa ju tead, et see on Märtenile kõige suurem “karistus”.
    Teisalt- kummaline on, et neid “triggereid” korraga nii palju järjest tuli- aga ise sa “linnukese” lendu lasid, üht head triggerit soovides:).
    Ja veel- pane pooleteise aasta plussid ja miinused kõrvuti ja siis otsusta, mida selle kihlasõrmusega teha:)

    • Hanna
      March 18, 2025

      Siin ma olen paraku Malluga samas paadis. MITTE KEEGI ei ütle mulle SELLISEL VIISIL et ma ei tohi kuhugi minna! Ja ma ise ei keela seda ka oma kaaslasel. Hoolimine hoolimiseks, aga krt kui nii badass asju teed nagu Mallu siis peabki tähistama – vb on jah pohmell järgmine päev aga mis siis on? Kui on tõesti mingid kokkulepped, siis neid saab yks true gentlemen ka nii öelda et pärast kanakari muretsedes ei kaaguta ega kysi kas nii ongi tegelikult argielus.

      Ju Märtenil mask kerib veits maha lihtsalt ja polegi kõikide oma deemonitega veel tegelenud. Ma usun et ta on muutunud paremaks inimeseks, hoolivamaks kaaslaseks aastate toel aga see käitumine on midagi muud. Siit ma usun saaks veel asja aga läbi teraapia/kolmas inimene peab peegeldama. Ja ausate vestluste, mõlemat poolt rahuldavate kokkulepete ja väikeste sammude abil. Edu!

    • Tilk
      March 18, 2025

      Väga hea point, kihlasõrmuse ja manipulatsiooni osas. Kõigis meis on soov omada kontrolli enda elu üle. Kui see elu on lähedalt seotud teiste isikutega, siis läbi selle ongi aegajalt soov kontrollida ka lähedasi isikuid.
      Enamasti taandub turvatunde tasandile. Sina ei tunne end turvaliselt, kui sind kontrollitakse. Teine pool ei tunne end turvaliselt, kui taganetakse kokkulepetest ning teise poolega ei saa arvestada.
      Mõlemal poolel on vanu haavasid, mille najalt triggerid kanduvad olevikku.
      Terapeut eraldi ja koos oleks parim järgmine samm.
      Parimat edasiseks❤️

    • JK
      March 18, 2025

      Minul 15 aastat suhet praegu. Mina olin ka alguses sellise suhtumisega, et teen mis tahan ja mulle ei tule keegi midagi ütlema. Hehh ja kui mees üritas selgeks teha, et suhtes olles nii ei saa, siis ma ei kuulanud teda. Valesti tegin. Tema hakkas käituma minuga täpselt sama moodi nagu mina käitusin temaga. Kohutav, lihtsalt kohutav, sellise valemiga olin ma talle tänulik, et ta mind välja kannatas, sest mina poleks suutnud iseendaga koos elada
      Aga lugedes Märteni viimast raamatud, ei imesta üldse, et selline teema hetkel on, sest see kõik on jube sarnane, mis seal raamatus kirjas on.

  • Epp
    March 18, 2025

    Esiteks, ära karista Märtenit KT vigade eest. Olete poolteist aastat koos olnud, mees pruukis alkoholi, kõik on enne olnud korras. Jah, tõenäoliselt on temas veel tumedaid pooli, sest ta on valinud endale mitte kõige “beezima elu” ja see kõik räägib tema kohta, aga ka pikas perspektiivis sa ei tea mitte kunagi, mis tulevikus teist väljaspool juhtub ja kuidas see teid/teda mõjutama hakkab. Ehk elu eest pole keegi kaitstud. Ja aastakümnete jooksul – kui te tõesti teineteist sügavalt ja täielikult valite – valad ka kurbusest pisaraid.
    Ka sulle ei meeldiks, kui sinu vajakajäämiste kohta ütleks mees, et “kurat ühe hulluga juba olen koos olnud, kui ühe korra ta veel hullu paneb, siis jätan maha!” Naisele/mehele võiks olla lubatud ikkagi vigu teha puhtalt lehelt, mitte et kui ühe-kaks korda libastub, siis on kõik, sest “keegi kunagi mineviku tegi midagi sarnast ja kõik naised/mehed on ju samagusused!”

    Teil on kriis ehk konflikifaas ja see ON NORMAALNE, et selles kohas veidike puksite, seate uued reeglid ja liigute sellest edasi. Neid kriise tuleb elu jooksul mitmeid, elu ongi ju tsükliline. Praeguse kriisiga tuli Märteni tumedam pool välja ja ka sulle õppetund – ta ei ole ideaalne. Ja ei pea ka idealiseerima “tülitut suhet” – nagu oled rõõmustanud eelnevalt, sest tülivaba suhe ei ole eesmärk omaette ega ütle suhtle õnnelikkuse ja funktsionaalsuse kohta iseenesest midagi.

    Minule on Märten tundunud suhteliselt ennasttäis, küllaltki naiselik, mugav, targutav, aga ka väga hooliv, soe, karismaatiline, teoorias tugev ehk suure lugemuse ja kiire info haaramise oskusega.
    Arvan, et ta ongi stressi ja pinge all, aga hoopis seepärast, mida paljud mehed eduka naise kõrval ära ei hooma – et nad on kaaslased, tugimeeskond, +1. Märten ju isegi öelnud kuskil, et tema jaoks on õppekoht just see, et Mallu teenib rohkem, kui muidu on tema enne perele leiva lauale toonud. See on eneseväärikuse teema – meestel eriti “suur ja tähtis teema” ja kui võtta lihtsalt sõnu, mida ta nende tüliõunade keskel kasutanud on, siis ta alateadvus ongi ju enda eest rääkinud “sa ei austa mind, häbistad mind” jne. Ehk puhtalt tüübi enda teema ja õppekoht.

    Imetlen Mallu su julgust ja suutlikkust neid osasid inimeseks olemise ilu ja valu kohta avalikult jagada. Paljud hoiaksid oma imagost kümne küünega kinni, aga sina oled ehe.
    Kasvage ikka koos edasi – siiralt, illusioonivabalt ja mõnikord ka pisarat poetades! 😛

    • K
      March 18, 2025

      Amen sellele, et uut kaaslast EI TOHI karistada eelmise kaaslase tehtud asjade eest. See võrdlemine ja paralleelide tõmbamine kahe erineva (mees)isiku vahel on väga sage viga, mida naised teevad ja sellega kaevad ainult endale auku.. Lisaks mina olen kindlal arvamusel, et me kõik oleme või võime olla mingil määral toksilised ja oma red flagidega. Kellegi jaoks on alati mingi harjumuspärane käitumis/suhtlusviis triggerdav ja keegi meist ei ole saanud “kasutusjuhendit” uue kaaslasega ja piiride tundmaõppimine on uutes suhetes paratamatu. Ma usun siiralt, et Märten, nii nagu ta ütles, ei saanudki ise enda käitumisest aru, enne kui see läbi analüüsides talle ette kanti. Kindlasti on ka vastandlikke olukordi, kus Mallu käitumine jätab toksilise mulje- selle jaoks ongi meil loodud sõna kommunikatsioon 🙂 Suhtes on lubatud teha vigu, on lubatud õppida üksteise piire, lihtsalt on vaja need pärast koos läbi kommunikeerida ja õppida.
      Ps Mallu. Kui sa eelmiste suhetega võrdlema tahad hakata, siis võiksid võrrelda ka Kardoga, et kui mees alati kõik “õigesti” teeb ja laseb sul üksinda otsustada ja tülisid üldse ei ole, siis kaob ka lõpuks kirg ja tekivad muud mured, mida sa samuti ei soovi 🙂

  • Liisa
    March 18, 2025

    Kui minu kaaslane jooks tihti ja nii et ei mäleta mida teeb ja järgmine päev on teovõimetu siis mind ka häiriks ja ma ütleksin ka midagi. Ei ole nii, et ühele on kõik lubatud ja keegi midagi öelda ei tohi, sest siis on kohe solvumine ja jonn, näe asju ka teise vaatenurgast. Suhtes tuleb teha kompromisse, ükskõik kui vastumeelne see sulle poleks, vastasel juhul ei peaks suhtes olema.

    • Q
      March 18, 2025

      Igaüks ütleks midagi. Sa ütledki seda, et selline joomine on jälestusväärne, et sa ei osale tulevikus niisugustes piinlikes olukordades kaaslasena, et see on ebaturvaline. Võid loetleda oma tundeid: pettumus, mure, häbi, hirm, kurbus.
      Aga see, millest siin räägitakse, ei ole see juhtum. See siin on ikka “eelmäng” järgmisele vaatusele, kus “midagi öelda” võib ka rusikaid appi võttes. (Noh, et näed ju, ta muidu ei saanud aru!)

      • meow
        March 18, 2025

        Aga väga suur vahe on KUIDAS neid asju öeldakse. Ma ei kujuta ette, et mu abikaasa minuga nö nõudlikul toonil räägiks.

  • Hei
    March 18, 2025

    Minu arust ei peagi nt nii palju jooma ja mulle meeldiks kui mehel sellest suva ei ole mida ma teen ja kellega ‍♀️ mul suht tuim kaasa..

    Lihtsalt üks vaatenurk

  • Kk
    March 18, 2025

    Kui suur amumine on läbi, siis tulebki suur reaalsus paraku. Ja see on igapäevaelu. Lilled ja liblikad ei kesta igavesti.

  • Sirts
    March 18, 2025

    Mina ei lööks Märtenit nii kergelt nüüd ka mättasse sest paratamatult oled sa harjunud sellega, et teed mida tahad ja kui keegi hakkab ütlema, et vb äkki ei teeks, võtad sa kohe kaitsepositsiooni, et mis mõttes sa tuled mulle ütlema !? Paarisuhtes selline ” mina ja maailm ” suhtumine ei toimi. Mõlemad osapooled peavad arvestama üksteisega ja tegelikult ma usun sa saad ise ka aru, et joobes peaga ei tee sa kõige ratsionaalsemaid otsuseid ja valikuid (mõtle natuke storyde peale nt mis teinud oled) ning Märten lihtsalt ei taha, et sinuga midagi juhtuks vms. Ma ei pea õigeks karjumist või süüdistamist aga teie suhe ei ole kindlasti selline mis oli KT-ga ningg paralleele nende vahele ei tasuks luua.
    Pigem ma arvan, et sul tuleb lahti öelda sellest mõtlemisest, et mida sina pähe võtad, ainult see on õige ja kõik mida sa tahad, seda ka teed. Ei toimi see eluke nii.
    Vaadates ka sinu saadet/youtube’i Märteniga v kasvõi podcasti siis on tunda ka sinu enda domineerimist üle Märteni või Kristina. Pidevalt tulevad sinu poolt nähvamised, vb sa ise ei tunnista v pane seda tähele ja see on sinu jaoks normaalsus, aga kõrvalt vaatajale jääbki selline mulje, et suhtes (nii sõbranna kui Märteniga) on püksid sinu jalas, sinu arvamus on ainuõige ja nii on. Nt kui Kristina ei tulnud aastavahetuseks?jõuludeks? sinu korraldatud peole ja sa olid selle pärast solvunud. Pole just ka päris okei käitumine. Lisaks ei ole ka see päris normaalne kui alkoholi tarbides peost/vestlustelt midagi ei mäleta või järgmisel päeval sured.

    Niiet enne kui pulmad ära jätad ja Märtenit mutta tambid, vaata palun ka enda sisse ja analüüsi seal juures ka ennast.

    • Elis
      March 18, 2025

      +1
      Olen youtubest täpselt samat asja tähele pannud. Mallu way or no way..

    • Kristel
      March 19, 2025

      Küllap sa mõtlesid ikka “risti lööma”, mitte “mättasse lööma”. Esimene neist on ülekantud tähendus, teine kõlab ikka väga ühemõtteliselt halvasti.

  • Krooks
    March 18, 2025

    Mina soovitaks teil kohe eos kuskil teraapias natuke rääkida – kas sina üksi või te koos. Üksi saad psühholoogilt natuke objektiivsema hinnangu kogu loole ning selgust sellele, kas sa tõesti said valesti aru (kahtlen), ning kui Märten ka kaasas, siis oskab hea terapeut ka temast need põhjused välja sikutada ja aitab tal sõnastada oma tundeid. Normaliseerime paariteraapiat – seal käimine ei peaks olema viimane õlekõrs enne lahkuminekut ja kui praegu lähete, ei tähenda see, et teil ongi nüüd pekkis kõik ja suhe katki. Kui sa ainult ühe korra abielluda tahad, siis ongi normaalne, et enne ehitatakse vundamenti ja sõnastatakse ja kasvatakse koos.
    Sinu kirjeldatu kõlab ebastabiilselt ja eriti red flag on see, et selline käitumine tekkis nii järsku ja mittekusagilt. Tema raamatutest tuleb ka välja, kuidas ta on väga mustvalge suhetes, vahepeal on kõik megailus ja super, siis järsku väga pahasti. Mingi periood suudame kõik end valitseda ja vaos hoida, siis aga hakkavad tõelised jooned välja tulema. Ja ma ei mõtle selle all seda, et ta on nüüd mingi salajane psühhopaat, kes vaevu-vaevu maski ees hoiab, aga pigem emotsionaalselt ebaküps poisike, kes ei oska tegelikult oma suuri tundeid hallata. Mina arvan, et sina ei pea olema see inimene, kes talle seda õpetab (ei saagi).
    Kõhutunnet ei tohi eirata, ma loodan väga et sa lihtsalt silma kinni ei pigista ja ei looda, et see oli nüüd see üks kord, palju pingeid ja oih jõi alkoholi, enam ei juhtu. Pingelisi aegu tuleb ette väga palju, sa vajad enda kõrvale kedagi, kes sind oma käitumisega ei üllata.

  • Jenny
    March 18, 2025

    Kallis Mallu

    Enne, kui teed elumuutva otsuse palun loe labi raamatud “Miks ta seda teeb?” ja Kati Murutari ja Piia Padari “12 inglit” ja vaata saadet Puuduta mind Ohtulehest nendega.

    Nartsissism on vaga salakaval. Ja abieluvaraleping varalahususe noudega enne abielu on MUST HAVE.

    • ptako
      March 18, 2025

      Mina mõtleks peamiselt selle peale, et kui te lahku lähete, kas Märten nõuab siis “majatööde” eest sinu käest raha/palka?

      • Mallu
        March 19, 2025

        Kas ta peaks või?

        • Kata
          March 19, 2025

          Kui hästi ära tõendab, siis saaks tõesti nõuda nii seltsingulepingu (VÕS § 580) kui ka käsundita asjaajamise (VÕS § 1018) kontseptsioonide kaudu. Üpris tavapärane asi kohtutes, kui elukaaslased lahku lähevad.

          • M.
            March 21, 2025

            Omg päriselt tähendab jah seadus on olemas. Märtenit ma ei tunne, aga selles mehes tundub piisavalt eneseväärikust olevat seda siiski mitte teha…kuigi ma isegi ei arva, et selle rumalate käitumiste jada peale keegi lahku peaks minema

        • ptako
          March 21, 2025

          Loomulikult ei peaks, aga see on asjalik kartus, võiksid enda tagala selle osas kindlustada. Minu lähedasega juhtus nii.

  • hooliv lugeja
    March 18, 2025

    Ei parasta, aga tema raamatud on väga suur red flag. Mees, kelle kõik endised naised on hullud, on tavaliselt märk hoopis tema enda kohta. Mul oli tema viimast raamatut äärmiselt ebamugav lugeda. Ja mitte selle pärast, kuidas temaga väidetavalt käituti. Sinu raamatut lugedes tundsin, et oled aus ja samastusin sinuga. Tema lugu oli väga feik.

    Girl, RUN!

    • Sannu-pannu
      March 19, 2025

      Täpselt samad mõtted tekkisid neid kahte raamatut järjest lugedes – Mallu oma oli aus, Märteni omast nagu jäi mingi suur osa välja ja varjatuks. Nüüd hiljem ta ju tunnistas ka , et oma esimestes raamatutes valetas…

  • J.
    March 18, 2025

    Kuula oma sisetunnet. Alkohol või mitte, see pole ok käitumine ja isegi kui ta mures vms, siis saab alati teistmoodi end väljendada.
    Sain ise 2s suhtes tunda seda keelamist ja vabaduse piiramist, kui vahel harva kuskile soovisin minna ja olin alkoholi tarbinud.
    Hetkel suhe ja no ei kujutaks ette ka, et mees midagi ütleks. Pigem julgustab, et muidugi mine ja naudi.
    Lisaks, pinges ajad pole ka mingi vabandus. Kui see on käitumine, mida tema sital ajal saad siis andke andeks aga red flag.

  • Ceissy
    March 18, 2025

    Oh, kullakene..Kõigepealt pikk pai ja suur kallistus sulle. Ma ausalt juba ammu mõtlesin ja ootasin teie esimesi tülisid. Ei, mitte selle pärast, et ma tahaks üldse, et teil need tulevad või selle pärast, et ma arvasin, et Märten oleks kuidagi sitt mees või red flag, vaid sellepärast, et ma ise täna olen suhtes (tänaseks 2,5aastat) kus esimene aasta oli MU ELU PARIM SUHE ÜLDSE. See mees oli välja astunud justkui mingist muinasjutu raamatust. Ja siis- kõik muutus. Ma ei ütle, et ta oleks halb mees, kindlasti ta ei ürita mind kontrollida, aga see hellus, armastus, tähelepanu, hool, kingitused, tähelepanuavaldused jne mida ta alguses mulle pakkus on vaikselt step by step kadunud. Isegi fucking seks! Seksi pole mitte ainult vähem, vaid see on ka oma olemuselt muutunud- teda ei huvita enam niiväga mulle naudingu pakkumine.. Jah ta teeb seda, aga mitte sellise “kirega” ja ta on isegi öelnud et noh..ei paku pinget või nii…
    Ma reaalselt planeerisin esimese aasta jooksul temaga last, tänaseks ma tänan seda jeerumit seal üleval, et ma last ei saanud.
    Ja olen nüüd lugenud ja aru saanud, et tegelikult see “mesinädalate aeg” kestabki aasta. Ja ma mõtlesin ja vaatasin teie suhet ja selgelt nägin mesinädalate aega seal ja mõtlesin, et huvitav, milline see suhe siis saab olema, kui see aeg saab läbi. Sest minu oma muutus drastiliselt.

    Aga miks ma siis enda suhtes edasi olen? Esiteks, ausalt, rahaliselt on asjad nii palju kallimaks läinud ja kodulaen ja euribor, ma ei tule tänase seisuga üksi välja selles olukorras.
    Teiseks ma ikka mõtlen, et ega ta nüüd ju nii halb ka ei ole, ma ikka räägin asjadest mis mind häirivad ja ta teeb tibusammu muutuse poole aga võrreldes esimese aastaga on see suht tühine tibusamm. Aga need on siiski olemas. Ja siis need jälle vahest kaovad. Aga ta üritab. Ja täna ma olen leppinud selle olukorraga nii, nagu ta on. Kas ma tahaks elu lõpuni sellises suhtes olla? Ei. Aga täna olen…

    Sulle aga soovin edu ja..Loodan, et ta on siiski sulle see..See õige. Aga oled tubli, et vaatad ja kahtled ja mõtled. Sa oled täna oluliselt targem kui see mallukas sealt minevikust.

    • Kkk
      March 21, 2025

      Ma ei saa aru sellisest asjast, kui ollakse ainult majanduslikult koos. Nagu milleks sa raiskad oma aega? Võta end kokku.‍♀️

  • Lugeja
    March 18, 2025

    Tead Hea soovitus .Kuula oma südant.(Pöriselt ka) Kui sa tunned et asjad kisuvad hapuks,siis pole mõtet. Hiljem kahetsed ja ei anna endale kunagi andeks. Olen sinu pikaajaline jälgija aastaid-aastaid. On ka minulgi olnud sisetunne mis ütleb et mingi aeg tulevad luukered kapist ja härra muutub sõrmenipsust,sest libastud sa korra, siis jäädki libastuma ja tuleb tegelik pale mis jääbki.Loodan et oled arukas.Mehed tulevad ja lähevad aga lapsed jäävad.

  • Grete
    March 18, 2025

    Kahjuks olen ka mina juba ammu neid red flage Märteni puhul märganud :/ Mallu, ole lihtsalt palun ettevaatlik ja kuula oma südant.

  • Marge
    March 18, 2025

    Soovitaks lihtsalt korraks kaaluda teistpidist olukorda: kui teil on järgmiseks päevaks näiteks midagi ägedat planeeritud, reisile minek vms ja hoopis Märten otsustaks sõpradega jooma minna ja sa tead, et sellisel juhul homsest päevast asja ei saa kuna ta magab terve päeva hoopis peatäit välja- kas siis sina ei ütleks midagi? Ei sooviks, et ta pigem EI läheks jooma ja ei rikuks teie homset päeva? Kas siis oleks Märtenil õigus SIND nartsissistiks sildistada ja teie tüli terve Eesti ees laiali laotada sind sellega alandades? Mõttekoht lihtsalt..

    • Marge
      March 18, 2025

      Ja soovitaks lasta Chat GPT-l ka su enda vastuseid analüüsida, ehk jagad neid ka meiega, oleks täitsa põnev?

      • Mallu
        March 18, 2025

        Ma ju paningi sinna kogu meie vestluse, enda osa ka

    • Bella
      March 18, 2025

      Armas Marge. Mina olen oma mehega olnud koos 15 imelist aastat ja meil on 3 last. Kui embal-kumbal meist läheks õhtu pikemaks ,kui oli planeeritud ,siis hommikul pigem teenindame teineteist – tuues mingit head karastavat jooki voodisse ja tellides mõnusat turgutavat rämpstoitu. Loomulikult ei saa arvestada sellega ,et piduline hommikul kõike tavapärast planeeritud tralli kaasa teeks, kuid see et inimene jäi kauemaks ,tähendab et Tal oli lõbusam ,kui Ta isegi oodata oskas. Seda ruumi peab teineteisele jätma ja üksteisest lugu pidama. Küll hommikul koos siis kuulen kõiksugu huvitavaid lugusid.. või jagan enda omasid. Ja kõike paraja naeruplagina saatel.
      Ja loomulikult, kui selline asi hakkaks ühepoolselt ( või kahepoolselt ) toimuma liiga tiheda intervalliga, oleks see esiteks kurnav ja ajaks kindlasti ka närvi. Kuid antud juhul Mallu puhul on olnud need Tema jaoks tähtsad hetked, üritused ja inimesed ,mida ja keda tähistada.

  • Olnudseal
    March 18, 2025

    Kallis Mallu,
    Ma üldse ei parasta, ja ma loodan, et kõik laabub, aga mingi red flag on Märteniga algusest peale kaasas käinud.
    Mu meelest ta groomib naisi.
    KT-l tuli see lihtsalt varem välja, ning ta polnud ehk nii intelligentne.

    • Terje
      March 18, 2025

      See on kindlasti esimene kord kui ma kirjutan või avaldan arvamust. Lugenud ja vaadanud sinu jagamisi olen küll ja oi kuidas veel.
      Ma ei palu sul lugeda raamatut või teha analüüse, oma suhtes kogetut ammugi ei maini. Tahan vaid öelda, et olen sinu teekonna ja just sinu enda üle väga-väga uhke! Sa oled inimene, kes oskab anda kui keegi ei palu ja süda on sul suur (teen need kalamehe mõõdupuu käed ja venitan nii pikaks kui suudan) vot nii suur on sinu süda. Loobi sõrmust, joo veni, vala pisar, ropenda, anna andeks, võta juurde, kehtesta enda reegleid või tee ükskõik mida, aga tea, et oled armastatud ja just sellepärast KES SA OLED!
      Mu Elisa arve tuleb nüüd + 4€ ja peale suurem, aga oi kuidas ma tunnen, et kulutasin selle max hästi

  • Q
    March 18, 2025

    Kui purjus inimene muutub kurjaks ja kontrollivaks, siis see dark side elab temas tegelikult ka kaine peaga.
    Kehtib ka vastupidi: inimene, kes ei ole kuri ja kontrolliv, ei muutu selliseks ka purjus olles k.a. mitte ühegi triggeri mõjul.
    Vaielda võib diivani värvi või reisisihtkoha üle. Aga kui üks inimene soovib omada teise käikude üle kontrolli ja/või mõjuvõimu, siis selle kohta pannakse meditsiinis diagnoos. (“Mure” my ass)

    Kui Sa abiellud (kuigi ma ei saa aru, milleks?), siis liigagi selgelt, caps lock ja punaselt, on sellesse tehingusse sisse kirjutatud tulevased juriidilised probleemid.

  • Marleen
    March 18, 2025

    See, et see just nüüd juhtus kus on varsti varsti pulmad on ju imelik. Ja et te varem ka koos alkohooli tarbinud ja pole midagi sellist juhtunud. Kui ma lugesin seds blogi posti siis meenusid kohe read sinu raamatus kus sa sama ka ütlesid KT kohta.

  • Piret
    March 18, 2025

    Minu järeldus-soovitus kogu storyst on: kiiret pole kuhugi(mis siis et kõik juba pulmadega enam-vähem jonksus) mõelge ja arutage üheskoos, kas suudate ikka mõista ja taluda teineteist ja teineteise “veidrusi” ilma tülli minemata, igaüks on oma kiiksudega isiksus ja kui ei suudeta seda aksepteerida, siis kindlalt tuleb kellelgi muutuda ning kui see ei ole võimalik, ei ole võimalik ka normaalne kooselu.

  • Ceissy
    March 18, 2025

    Ma siin enne juba kommenteerisin, aga mõtlesin et kommenteeriks veel, lugedes siis teisi kommentaare. Ma olen sinuga selles osas nõus, et partner ei peaks ütlema sulle, mida teha, kus olla või kuidas käituda. Et ma olen ise samasugune nagu sina selles osas, sama suhtumisega.
    See suhe siis kus ma praegu olen, selles on ka väga suur green flag see, et me ei piira ega takista teineteist, kui meil on erinevad huvid. Ja just siis selels mõttes, et ma tahan käia väljas sõpradega (isegi harvem kui kord kuus) ja taipoh mingi mees tuleks mulle ütlema, et kuule, äkki sa ikka ei lähe ja tuled/jääd koju.. Ja ma ei kujutaks teist moodi ettegi.
    Ja see armukadetsemine, et ala istud kellegi teise süles?? Nagu wtf, ma ei pea seda õigeks. Seda enam et sa EI istunud seal. Aga isegi kui istuksid, so what? Ma ei tea kuidas teistel, aga ma olen küll istunud oma sõbral sülas (tal ka naine seal samas kõrval) ja kõik on chill, keegi ei närvitse ega hüsteeritse et HISSSAND JUMAL mis sa teed, sa alandad mind..omg.. Nagu calm down, ma lihtsalt istun! (jep mujal EI olnud ruumi ja ära küsi miks selle mehe naine siis tal süles ei istunud..idk, lihtsalt nii juhtus et ma lendasin prantsatades sõbra sülle ja kõik olid mega chillid selles osas).

    Et jah, mingi suur pauk pidi teil ära käima, see oli ainult aja küsimus. Aga ma nõustun teiste eelkommenteerijatega, et ehk teete mingi suhteteraapia kursuse vms asja läbi, et enne kui mingit suurt lahkuminekut otsustad.

  • Grete
    March 18, 2025

    Väga ebameeldivad olukorrad, aga nagu sul endalgi podcastis on kombeks öelda, me ei pea sellise käitumisega leppima. Kui ta võtab endale selle õiguse sinuga mistahes nii käituda, siis jumal tänatud, et ta oma tõelist palet enne pulmi näitas. Run girl!

  • X
    March 18, 2025

    Noo eks iga asi ole 2 otsaga.. Mina naen, et Marten hoolib ja olen ise tavaliselt see, kes ootab meest koju (nii harva kui need peod uldse on), olen muretseja tuupi ja vahel kysin, kuna tuled, kuid see on ka kõik. Isegi kui pidu kestab vähe, on ikka jargmine paev kass peal tal. Mina pean ikka rivis olema kodu ja lapse jaoks.
    Eriti kui teil olid plaanid, siis saan täiesti aru. Kui 1 pool on tihti kaine, siis on vaatevali ka teine.
    Seoses stressi ja majaehitusega. Usu.. see pinge on meeletu. Endal asi umbes sama kaugel, kui teil, AGA kestnud juba aasta. Kogu aeg jooksmine, kõned, samal ajal oma mitu töökohta, see on päriiis rets. Kui oled varem maininud, et Märten pmst tegeleb sellega ja sa käid seal harva, siis tegelikult tasub aru saada, et tema elab tiksuva pommi otsas ja ei saa end lõdvaks lasta.
    Kõik see on tavaline, sest elu on teistsugune ku muidu, saa temast ka aru ja ma ei tea, kus me oleks, kui iga tüli pärast kohe lahku kisuks. Ühel hetkel saab igaühega mesinädalad läbi, reaalsuses ongi erimeelsusi ka, aga kui te neid analuusida suudate, siis on ju koik hasti

    • K
      March 18, 2025

      Mu lemmik paar ei palun ärge minge lahku

      • Team Märten
        March 18, 2025

        Olgem ausad sa ju
        1) jood liiga palju
        2) ei oska joogiga piiri pidada
        3) muutud jogasena ikka päris ebameeldivaks

    • Kit
      March 18, 2025

      Lükka pulmad edasi.

  • Lull
    March 18, 2025

    Puhtalt sinu jutu ja stooride põhjal – sa tundud purjus peaga olevat psba ebameeldiv ja tüütu ja ma imestan, kui sinu kaaslane peaks suutma jääda neis olukordades rahulikuks ja mõistvaks. Liiatigi veel siis kui ta ise on megastressis ehituste ja lastejagamiste jms tõttu.

  • Tessi
    March 18, 2025

    Ma saan aru, et sul on pinge peal – me ju kõik ootame teie pulmi, aga mina ei tea – sul on kolm last ja sa saad ise hakkama, sa ei pea abielluma. Ma muidugi ei ole ka seda meelt, et mees jättis sokid põrandale ja kohe vaja lahku minna, aga mõtle tõesti. Mina leidsin kunagi ka endale mehe, oli ka tore, aga siis ma ei tohtinud mingeid riideid kanda (kollast jopet) ja lõpuks olin lapsega lageda taeva all (no mitte ühe nädala jooksul) Ma tagantjärgi oleks nii tahtnud, et keegi oleks õelnud, et ära koli kokku ja osta koos korterit – alati võid ise otsustada, aga keegi võiks õelda.
    Ja no see toast välja jooksmine ja siis enda käima tõmbamine ja “tule, räägime” – ma ei viitsiks küll. Võta endale aega. Ja kuhu sul kiiret – pärast ilma asjata sellise nimega olla 😉 Oleks siis asja pärastki.

  • Krr
    March 18, 2025

    Mnjaaa, su stoorit lugedes olin ma 100% kindel, et lõpus sa kirjutad, et tegelt see oligi kõik lihtsalt test ja nali – noh, et tahtsid mingit trigerit näha ja siis M mängis kaasa ja andis sulle selle “tüli” kogemuse ja võimaluse. Aga krt, ei tulnud seda kohta :(. Ma ikka olen ka selles paadis, et ma nii tahan, et see oli üks suur eksitus ja segadus. Ma tegelikult mõistan seda, et alkohol võib olla mega triger – aga mulle oleks meeldinud, kui see oleks nii pidi triger olnud, et M-le käib närvidele, kui sina üle tõmbad – seda ma mõistan ja saan sellest aru. Lugedes teist korda su jutu läbi, sain aru, et ta ise oli ka nendel kordadel tarbinud – ja sellest tulenev mulle enam nii väga ei meeldinud. Ehk olen ka nõus sellega, et purjus peaga tuleb meie seest välja see, kes me tegelikult oleme… Teisest küljest saan ma ka aru sellest, et tal võibki praegu olla liiga palju kanda – ehk ta pole saanud seda koormat v-o sinuga korralikult jagada. Koguse see majas toimetamise teema on tema õlul, tegeleb nii enda kui sinu lastega palju ja kindlasti on mega stressav see oma laste eest võitelmine kohtu kaudu. Ehk ma siiralt loodan, et ta pole lihtsalt osanud seda oma raskust sinuga jagada ja see võis tekitada sellise plahvatuse. Kuigi see armukadetsemise teema mulle kohe üldse ei meeldinud – ma pidasin M ikka enesekindlaks tüübiks. Ma pole absull nõus nendega, kes ütlevad, et kui ei oleks armukade, siis ei armasta ka. Ehk minu maailmas ei ole armukadedus armastuse tõestuseks.
    Aga ma kindlasti ei ole seal paadis, et haahaa, ma algusest saati ootasin, et millal midagi sellist juhtub ja vaadake ta tausta jne… Ma arvan, et kõige adekvaatsema info saad sa oma sõbrannadelt – sest nemad ju tunnevad ka päriselt M-it ja sind (erinevalt meist, kes me siin teie elusid interneti vahendusel jälgime).

    • Viska Leili
      March 19, 2025

      Kuidas saab purjus peaga seest välja tulla see, kes me tegelikult oleme? Joo alkoholi, ma tahan “päris” sind näha?!
      Pigem alkohol ikka muudab inimesi hoopis kellekski, kes nad ei ole. Purjus pea jutt= loll jutt ja teod

      • Krr
        March 19, 2025

        Inimesed kontrollivad oma käitumist kaine peaga. Alkoholiga lähevad piirid maha ja kontroll kaob. See on küll imelik, et sa sellest varem kuulnud pole?

  • K
    March 18, 2025

    Pead enda kallal ka tööd tegema mitte tahtma koguaeg teisi muuta. Suhtes ei saa olla “mina ja maailm” suhtumisega. Asi pole kunagu ühepoolne.

  • Sannu-pannu
    March 18, 2025

    See majateema tundub korduv muster. Sellele viimasele “hullule” naisele ehitas ja renoveeris ta terve maja ning hiljem nutt raamatus, et tühjad pihud. Sinuga käib ju sarnane teema…Vb toob see temas neid vanu tundeid ülesse. Kuid kogu see eks naisega kohtus saagimine ja enda ohvriks tegemine jätab kummalise mulje.
    Ning kõige suurem ohumärk, et su enda sõbrad märkasid, et “kas ta nii räägibki sinuga” on suht suur näitaja, et ega ta ses eelmises suhtes ka puhas polnud ning vb on tegelikult ka põhjus miks see eelmine naine nii ekstreemselt üldse käitus ja reageeris…
    Tark ei torma. Loodan siiski parimat.

  • .
    March 18, 2025

    Ma jäin mõtlema, et kui salajuttudesse tuleks selline kiri, siis kas sa ütleksid selle kirja autorile, et jäta maha? Ma pole ekspert, aga miskipärast arvan, et ütleksid, niiet tahaks nüüd hoopis sulle öelda, et jäta maha, aga see vist pole nii easypeasy, igatahes ma arvan, et vahet pole mis, järgmisel päeval peaks suutma seda asja rahulikult rääkida, vb kui siis mitte asap jäta maha, siis silmad hoia lahti ikka nende punaste lipukeste suunas!

    • P.
      March 19, 2025

      Teil mõlemal on oma mätta otsast õigus, aga kas tahate teise õigust tunnistada – see on ainus, mis ühisele teele viib.

      Ma saan aru Märtenist. Kui sa kedagi armastad, koju ootad, siis see “tulen koju ära”, kõlab lubadusena, mis tekitab kohe teatud ootused, kergustunde, rõõmu jne. Kui sellele järgneb “aa, ma ikka veel ei tule”, on inimlik reaktsioon pettumus.
      Mis siit oleks võinud teisiti minna, on Märtenil jätta vahele manipulatiivne mäng ja väljendada oma tundeid ENDA seisukohast, mitte sellest, mida see SINU jaoks tähendab (kehv järgmine päev jne). “Ma tegelikult jäin sind su sõnumi peale elevusega ootama ja see, et sa ikka tuled hiljem, tegi nii kurvaks :(“. See on ainus aus vastukaja. AUS avamine on tee teineteisemõistmisele.

      Kui pole oskust avada valusaid kohti, on automaatne vastus läbi haava kaitsmise, milleks võib olla rünnak, manipulatsioon, ignoreerimine vms.
      Märten vastas manipulatsiooniga, mis omakorda torkas sinu valusat kohta. Märten ei ole KT, aga sinu enda haav lõi temast sellise pildi.
      Selle asemel, et manipulatsiooni omakorda rünnata, oleks taaskord õige tee avada omaenda TEGELIK tunne. “Su vastus tekitas minus tohutu ärevuse, et sa püüad mind kontrollida, mu elu juhtida, ja see paneb mind hetkel veel kaugemale pagema. See ei olnud ehk su lause taotlus, aga see on see, mis ma tunnen – minu elu juhtimine.”

      Kui te kõnelete teineteisega läbi haava kaitsmise, aga mitte kommunikeerides tegelikke tundeid, jääte te uuesti, uuesti ja uuesti põrkuma.

      Sa oleksid saanud Märtenile vastata tema ausa tunnistamise peale: “Anna andeks, et su ootuseid alt vedasin. Mul tõesti toimus kardinaalne meeleolumuutus. See ei tähenda, et ma väga ei oota sinu juurde tulemist või ei tahaks koju tulla. Väga tahan! Luban, et hoian end ja olen juba varsti sinuga. Kas see pakkus lohutust või soovid midagi veel kuulda?”

      Ja Märten oleks võinud sinu ausa tunnistuse peale vastata: “Ma kõlasin tõesti kontrollivana, anna andeks. Ma tõesti ei soovi sulle öelda, kuidas sa peaksid toimetama. Usaldan sind täielikult. Mu enda emotsioonid tekitavad sellist kontrollivajadust, see ei ole sinu süü. Kas sa tunned end paremini või saaksin veel midagi öelda, et sul oleks parem?”

      Lahendus on teineteise valude valideerimises, tunnistamises, et TEISEL on õigus. Ja seda peavad tegema MÕLEMAD, sest te mõlemad saite haiget.

      Kui nii toimetate, on teil palju pikki ilusaid aastaid koos 🙂

  • lilled ja liblikad
    March 18, 2025

    Mehed tihti ei mõtle nagu naised, nende käitumine võib olla toksiline aga nad ei saa ise arugi sest nad lihtsalt ei mõtle nagu meie. Kuidagi peab lihtsalt neile selgeks tegema oma vaatenurga ja kui mees päriselt mõistab seda, arvestab sellega ja teinekord ei tee nii siis congratulations, sest paljud mehed ei uritagi moista. Tihti ongi meeste jaoks nii tühjad asjad meie jaoks niiii suur pettumus ja auk südames. Usalduse taastamine võtab alati aega, aga kui ta päriselt kuulab ja mõistab sinu poolt ja varasemat traumat selle kiilakaga ma eeldan, siis mõistab kaa miks just selline käitumine on nii meeletult laastav. Aga kui vana sitt kordub ka peale “kohale joudmist” siis on küll sitt lugu. xoxo

  • Inimene
    March 18, 2025

    No suhtenõustaja oleks praegu teema. Kohe ja ruttu alustada, et jõuaks enne pulmi välja mõelda, mida te teineteisest üldse tahate. Ja variandiks oleks veel pulmade edasilükkamine nii igaks juhuks.
    Üldiselt aga pole võimatu sellisest suhtest asja saada, sest eks Märtenil ole ka omad traumad ja hirmud taga ja kui ta nendega tegeleb, siis peaks ikka asja tööle saama küll.
    Kui aga selle probleemiga tööd ei tee, siis iseenesest need asjad üle ei lähe ja ühtlasi näitaks suhtenõustamisest keeldumine, et inimene pole isegi motiveeritud eriti asja parandama.

  • K
    March 18, 2025

    Oled mulle ajaga vaga kalliks saanud, kuigi sind isiklikult ei tunne.
    Märten on algusest peale red flag olnud.
    Näha on, et sina olid meeletult armunud, musitasid, kallistasid – tema on sind videotes kuidagi tõrjunud. Need on need micro expressions, millest seda järeldanud oleme.
    Igatahes. Aasta koos olla on väga vähe, et juba peaks teraapiasse minema.
    Märten on mis ta on, inimesed üdini ei muutu.
    Sulle edu ja jõudu ning suured kallid.

  • J
    March 18, 2025

    Ise olen olnud suhtes mitme emotsionaalse manipulaatoriga ja viimase puhul võttis aasta aega enne kui ma aru sain kellega tegu. Väliselt oli ta väga karismaatiline, soe, hea huumoriga, hoolitsev jne aga kui mask langema hakkas, siis tuli välja kontrolliv, külm, manipulatiivne, teisi süüdistav ohver.
    Mõned oskavad väga hästi ja pikalt mesinädalate faasis oma tegelikku olemust varjata. Love bombing.

    Minu arust kõige suurem näitaja, et kas inimene on manipulaator (nartsissist või mõnda muud tüüpi sotsiopaat) või on ta võimeline oma traumasid ja triggereid tervendama, on see kui ta suudab päriselt ka oma vigu tunnistada (nii et kogu aeg ei oleks sina süüdi selles kuidas tema käitub) ja tema vabandused on siirad ja viivad muutusteni. Vabandus ilma muutusteta on manipulatsioon. Mis vahet sellel on, milline olukord tema käitumise esile kutsus – niimoodi ei ole okei oma naisega rääkida mitte üheski olukorras. Kuidagi selline alandav ja respekti puudumise mulje jäi. Mega red flag.

    Teraapias on ka manipulaatorid väga kavalad ja oskavad kõik niimoodi pöörata, et tunnedki, et oled ise kohutav inimene. Soovitan kindlasti valida selline terapeut, kes on nartsissismi isiksusehäirete spektrumi ja suhete dünaamikaga tuttav.

    Edu sulle ja kindlasti usalda oma sisetunnet! Kui mingi häirekell lööb, siis sellel on kindlasti hea põhjus.

  • Külli
    March 18, 2025

    Esiteks on minu arust väga tore, et sa sellest avalikult räägid, sest nii saadki erinevaid vaatenurki ja ei saa tekkida samasugune olukord nagu KT-ga, et sa jätsid aina rohkem asju rääkimata ja isegi sõbrannad ei teadnud, mis tegelikult toimub.
    Teiseks olen minagi tähele pannud, et Märtenile ei meeldi alkoholi tarbimine naiste poolt ja no seda ta oma raamatutes ju ka teiste ekside puhul välja tõi. Eriti nõme oli minu arvates see, kuidas ta selle jõuluhommiku pohmaka ja tilguti ka video sisse jättis. Ta on piisavalt tark, et aru saada, et see hea clickbait kollase meedia jaoks ning seda Kroonika pealkirja lugeda oli väga piinlik. Ja nagu ma podcastist aru sain, siis sa isegi ei teadnud, et see klipp videosse läks ja suures pildis sul om ilmselt ükskõik. Aga no minu jaoks tundus see juba siis selline kahtlane asi, et nagu oleks tahtnud sind meelega alandada sellega. Sest naljakas see klapp ju ei olnud. Oleksid sa ise sellest hiljem naljaga rääkinud, siis oleks teine asi..
    Lõpetuseks tahan öelda, et teraapia on väga hea mõte! Ning abiellumisega ei maksa kiirustada.
    Palju selgust edaspidiseks!

  • .
    March 18, 2025

    Hei, Mallu. Kahjuks ma pean ühinema nende inimestega, kes ütlesid, et “red flags” oli kogu aeg olemas, sa lihtsalt olid super armunud ja muidugi (muidugi!!) ei tahtnud selle peale isegi mõelda. Nüüd, mõtle ta raamatute peale. See meenutab mulle sõna otseses mõttes minu eksmeest, kes samuti tundus olevat selline “taassündinud karumõmm”, natuke hardcore, natukene põnev. Ta peksis mööblit ja räuskas. Ta groomis alaealist tütarlast, kellega sai 2 last ja siis kirjeldas, kuidas ta abuse’ib teda. Juba kui te Kroonika auhindadele läksite, siis ta oli selline, et “aga musu, mulle meeldib see …” ja sa naersid, et “sa kõlad nagu naisepeksja” haha. Ta hakkas surmtõsise näoga vlogis sulle loengut pidama, kui sa ei teinud, mis ta tahtis, et “sul puudub tööeetika”, ja oli tegelt aru saada, et kui sa pöörasid selle naljaks, et ta mõtles seda tõsiselt. See on täpselt nagu mu eksmees. Please run.

  • Mina arvan, et…
    March 19, 2025

    Käin nüüd välja täiesti unpopular opinioni – leian, et tegelt pole asi üldse joomisega seotud. Olen jälginud blogi juba aastaid ja nüüd ka youtube’i kanalit. Nagu mulle silma on jäänud, on Märten väga elav ja fun-tüüp, selline heas mõttes aktivist ja energiat täis, kogu aeg “teeks midagi/tahaks midagi teha”. Samas Sina pigem jällegi kodus vedeleja ja selline, et väga ei viitsiks nagu midagi kodust väljaspool teha (samuti mitte halvaga). Seega natukene seda sõpradega-linna-minemise olukorda Märteni poolt vaadates tundub, et äkki Märten käitus nii sp, et ta tõesti ootab neid hetki/päevi, kus te midagi väljaspool kodu koos teete? Mis oleks arvipäevast erilisem ja lõbusam? Kuna Su pohmellid on tõesti hullud, äkki ta kartiski juba eos ette, et teie plaanid lähevad luhta? Äkki tundis armukadedust, et mismõttes sõpradega linna minemine on juhuideena olulisem kui teie plaane täis next day? Vaatasin youtube’ist vloge detsembris ja mõtlesin juba siis, et huvitav, kas Märtenit ei hakka millalgi häirima fakt, et Sa pigem kodune olla tahad, kuna ta tõesti on selline kuldse retriiveri living on the edge vibe. Aga minu kui kõrvalvaataja tunne ütleb, et siin ei ole vaja asja üle mõelda, a la “lükake lulmad edasi” või “RED FLAG dump him”. Tehke koos parem tore nädalavahetus kodust ja lastest eemal, võtke kaardimäng ja üks pudel veini ning küll see olukorrale selgust annab, kas siis üht- või teistpidi. Teie tegemisi on väga tore vaadata ja ausaltöeldes tuli see blogipost nagu välk selgest taevast, kuni viimase punktini arvasin, et kohe tuleb “tüng värdjas”

  • Väike Myy
    March 19, 2025

    Oh Mallu Mallu
    Ma ei taha jälle miskit öelda, mida sa hetkel kuulda ei taha, aga olen te vlogide ja saatelõikudes pidevalt märganud just sinu arrogantsust ja imestanud, kui kaua Märten seda talub. Millal saabub argipäev.
    Saan täiesti aru, mis asjaolud sinu kontrollihirmu on tekitanud ja hellaks on teinud, aga Märten pole ju selles tundlikkuses süüdi.
    See et me üksteist aeg ajalt vääriti mõistame, on ju siililegi selge. Ole sa parim sõbranna, ema, õde, töökaaslane või suur armastus. Kuidas see küll”Teelelikult” kihlasõrmust loopima paneb on pisut jonniv ja eakohatu käitumine. Kirjeldatud sündmustes ei hoolinud, ega austanud sinagi tema tundeid ja samal ajal nõuad, jah just nõuad, vabandamist ja ta teebki seda ja sa ikka tujutsed edasi. Sinus on miski murdunud, aga temas ??? Kas tal ei või olla hirmu ka see järjekordne suhe läheb tujude nahka. Kas sina ei manipuleeri temaga selles täpselt samavõrra???
    Kas sa tõesti usud, et oled käitunud õiglaselt, teist austavalt ???
    Ma tõesti tahaks loota, et mõistad, oled väga äge naine, aga ka samal ajal ülearu enesekeskne. Kui tihti kuuleme sinult lauset mina küll ei kavatse… Pliis saa aru, et mehe jaoks on avalik mustapesu pesemine suhtes võikam osa, sa võtad ära tema mehelikkuse. Ära kujuta ette, et end ümber sedistada ei ole paljudel lihtne, kui kokkulepiti muud. Teine ju ootas ja arvestas sellega.Täpselt nii tehakse omale tuhvlialust ja siis aastate pärast imestad kuhu see tegus ja hakkaja mees kadus. Ma pole nendes vlogides mitte kordagi näinud, et sina milleski taganeks. Ometi ma soovin sulle parimat ja suutlikkust näha kogu pilti.
    Ära palun solvu, vahel on hoolivus ka karm.

    • S
      March 19, 2025

      “mehe jaoks on avalik mustapesu pesemine suhtes võikam osa, sa võtad ära tema mehelikkuse. ” Ära aja naerma. Kas sa ise ka aru saad, kellest sa kirjutad? See mees pesi kogu oma musta pesu raamatutes ja teeks seda ilmselt iga kell uuesti.

      • Väike Myy
        March 19, 2025

        jah, suhtes mis oli saanud läbi…. SELLES ONGI ERINEVUS!!! Seal pole päästa ega säästa midagi.
        Pealegi kõik see kius ja trall ja valed jätkuvad.
        Meestel ongi end sellises suhtes väga keeruline kaitsata.
        On levinud arvamus, et vägivald ja kius, nartsisim on rohkem meeste poolelt. See tulebki raamatute ja oma lugude avaldamisega ümber lükata ja seda on meestel end kahjustamata väga keeruline teha. No tõesti on hulle mõlemast soost ja usun, et üsna võrdselt.

    • Hanna
      March 19, 2025

      No mida helvetit sa ajad, ausalt.

      Mallu “arrogantsus” on olnud temaga since day 1 ja kui Sa oled 30+ siis oledki juba väljakujunenud isiksus ning ei pea taluma halli hiirekesena enda vaikset mudimist mehele “sobivamasse” vormi, lihtsalt et mehele rohkem meeldida. Märten teadis samamoodi since day 1 et KES Mallu on, mis temaga kaasas käib ja ta on fanfaaritanud korralikult sellest kuidas KÕIK Mallu juures talle meeldib, kaasaarvatud see pool kus ta on the one who makes shit happen ja kellel on väga tugev enda arvamus. Enamus neid asju mida sa ilmselt arrogantsuseks pead, ei mõtle Mallu üldse nii ja Märten – olles ta kõrval juba jupp aega olnud ju saab ka sellest aru, et ta lihtsalt ongi järsk ja ei mõtle/taha midagi halba sellega.

      Ma oleks hulleminigi käitunud kui sõrmuse viskamine kui keegi oleks mingist absurdsest asjast, sellises eas ja sellises olukorras – reisil, sõpradega, nähes asja mida tegelikult ei olnud mingi siukse draama teinud. Ma ei saa aru kuidas seda saab pidada üldse et oih Mallu on nii tundlik ja viskab kihlasõrmuse “eakohatuks” aga Märteni purjus peaga lambihüsteeriat mitte? Mida perset ausalt.

  • Lakto
    March 19, 2025

    Minu jaoks oli väga nõme ja alarmeeriv see, kuidas ta jõulupeo ajal muudkui kaameraga sind taga ajas ja näitas sind armetus olukorras hiljem. Kas selleks oli ta sinu selge luba, et see video sedasi suht toorelt avaldada? Ma arvasin, et suur tüli tuleb juba siis. Kõik see tilguti asi ja…. objektiivselt vaadates tundus see nagu meelega tehtud, et sa paistaksid võimalikult kehvas valguses. Isegi laps ütles kõrval sinu kaitseks, et “ära filmi kogu aeg”. Ennast filmib alati positiivsetes olukordades, tegusana, asjalikuna, aga sina justkui oled selle vaate järgi tihtipeale armetu? Kas see on tõesti nii või see on peenelt kokku nii sätitud? Temal ei ole kunagi raskeid hetki? Näinud küll pole. Ja vabandust küll, aga see ülekiitmine ja “musi sa oled nii ilus”, musi see ja teine. Sry, aga no ei kõla need sõnad siiralt… see kiitmine. Ei kõla kuidagi. Selline kiitmisega liialdamine, teeb ta seda teie omaette olles ka kogu aeg või ainult avalikult? Teda vaadates on mul alati olnud peas sõna: SNEAKY (salakaval). Ma ei teadnud, kes ta on, aga kui hakkasin uurima, et pettustega vahele jäänud ja vangis olnud, siis jah. See läheb kokku. Ta on intelligentne, salakaval. Ütlen ka siia lõppu ära, et see on minu kui jälgija mulje ja arvamus, kõik võib olla absoluutselt vale ja valesti aru saadud, sest ei ole teil kõrval ju iga päev, arvamus on selle põhjal, mida ise olete avaldanud.

    • Tyy
      March 19, 2025

      Jah olen nõus, et see oleks võinud olla avaldamata. Kuid ma ei süüdistaks siinkohal Märtenit. Minu meelest keegi kuskil küsis Mallult -oli ta nõus ja ta vastas umbes sedasi, et ei ilusta oma elu. Tõesti kuuleme päris tihti tema enda suust igasugu teemasid, mida enamik ei kajastaks avalikult. Usun, et just see ongi põhjus miks ta nii loetav on. Muidugi ka see, ja et ta osakb hästi kirjutada ja on humoorikas. Ta on neist asjaoludeist vägagi teadlik.
      Kui aga Mallule oli see videoavaldamine vastumeelne ja ikka ülesläks, siis on tõesti red Flag.
      Minu esimene reaktsioon oli ka et miks sa selle sisse panid? Ja teine see et Märten soovis näidata talle milline on peojärgne Mallu, et ta taipaks see pole meeldiv. Loomulikult ei oleks olnud sel juhul vajalik seda avaldada, aga nagu mina kuulsin, oli Mallu asjaga päri. Ju siis sel videol ei olnud talle endale sellist efekti nagu ehk Märten salajas arvas. See oli toona minu mõttekäik. Täna pole ma kindel kas need asjad just nii olid.

      • Mallu
        March 22, 2025

        Ma olen kõik videod enne üle vaadanud ja poleks isegi selle peale tulnud, et keegi võiks arvata, et Märten need “salaja” või kuidgai mingi vihje andmiseks üles paneks.

  • suht karske
    March 19, 2025

    “Ütlen ausalt, et ma ei mäleta sellest vestlusest mitte midagi, aga hiljem võttis minuga ühendust mitu tuttvat…”
    no kui ikka mitte midagi ei mäleta siis ei tasu kohe Märtenit süüdistama hakata. alkoprobleem on tõsine, kellele meeldiks kui armasam ennast mälukasse kammib. mis siis, et “ainult” kord kuus.
    siin on pigem Märtenile mõtlemise koht, mis edasi

  • Ellu
    March 19, 2025

    Mina olen pigem mõelnud, kaua Märten jaksab silmi kinni pigistada nende teemade suhtes, mis ei vasta ta väärtustele-põhimõtetele. Rääkimata sellest, et püksid on selgelt Mallu jalas, mis on vaevalt mehe kujutelm olnud. Sellest johtuvalt pole ma teid kunagi kuigi sobilikuks paariks pidanud, kuna üks saab olla see, kes ta päriselt on, samal ajal kui teine on kohandunud vastavalt kaaslase iseärasustele. Vaikselt hakkab meespool välja näitama,
    mis ta tegelikult tunneb-arvab…

    • Epp
      March 19, 2025

      Jah, arvan midagi sama. Et see sisemine pinge on kuhjunud ja kaas hakkab poti pealt ära lendama…

      Küll ma ei saa sellest aru – inimesed annavad nõu ja pakuvad erinevaid perspektiivse küll kaaslase piiramise, kommunikatsiooni efektiivsuse ja alkolembelisuse kohta, aga pmts tähelepanuta jäävad meespoole õhust võetud süüdistused, kus Mallu “teda häbistas teise mehe süles istumisega.” Et kui palju sa seda valesti näha saad? Kui nägi valesti, oleks pidanud ju kohene rahunemine tekkima, aga saan aru, et süüdistused jätkasid. Ja mina arvan, et VOT SEE intsident vajab lahtiharutamist terapeudi juures.

      Keegi ütles, et aasta on liiga lühike aeg, et terapeudi juurde minna – ei ole, loll jutt suhu tagasi. Mõni paar jõuab aastaga rohkem teha ja kogeda kui teised seal kõrval viie aastaga, et selles mõttes on aja mõista suhtes väga subjektiivne.

  • Annika
    March 19, 2025

    Ma olin abikaasaga ennem 3 aastat koos ja vastasin mis mehega tegu on, ennem kui temast abikaasa sai. Tark ei torma ja üldiselt inimloomust ei muuda. Kui sa ei saa inimest vòtta sellisena nagu ta on oma heade ja veadega siis ei ole mõtet mehele minna.

  • MeetnFly
    March 19, 2025

    Iga inimene tõlgendab elus situatsiooni temale omaselt, arvestades tema varasemaid elukogemusi. Ühte olukorda on 100% võimatu samamoodi kahel inimesel tõlgendada. Kindlasti aitab paariteraapia või miks mitte ka individuaalne psühholoogiga eesmärgipärane teraapia, kommunikatsiooni ja ootuseid suhtes parendada.

    ✅ Hea meelega jagaks siinkohal tervikliku ja tugeva suhte alustalasid:

    ✔ Austus – partneri tunnete, piiride ja väärtuste austamine.
    ✔ Vastutustundlikkus – oma sõnade ja tegude eest vastutamine.
    ✔ Suhtlemisoskus – avatud, aus ja lugupidav dialoog partneriga.
    ✔ Enese rahustamise oskus – emotsioonide tasakaalustatud juhtimine keerulistes olukordades.
    ✔ Mõistmine – partneri tunnete ja vajaduste tajumine ning toetamine.

  • Anna
    March 19, 2025

    Tead, mulle tundub kommentaariumi lugedes, et julgelt pooled lõpetasid 1/3 pealt lugemise ära. Nagu tänapäeva inimestel tähelepanuvõimega ikka on – seda ei ole.
    Ja kui lugesid, siis päris hirmutav, paljud sellist käitumist armastuseks peavad. ERITI seda toolil istumise osa.

    Kõrvalt vaadates on mulle samuti silma jäänud lovebombing (NII TAVALINE ideaalse algusega suhete puhul, kas sa seda raamatu kirjutamisel ei arutanud psühholoogiga?) ja see, kuidas Märten sind videotes halba valgusesse jätab. See ka, kuidas ta sulle reageerib on kohati lihtsalt kurb. Mulle isiklikult ei meeldiks, kui mu mees selline oleks, aga maailm on vaba.

    Mis ma oskan öelda – kui abiellud, siis lahusvara. See suhe sul hoolimata red flagidest niipea läbi ei saa, seda oli su storydest näha.
    Joomise osas – 6x 2,5 kuu jooksul end täis juua on pigem palju. Meie vanuses võiks mällu joomised juba ajalugu olla

    • Mallu
      March 19, 2025

      Nendest viiest korrast olin ma MÄLUS ühe korra, ma lihtsalt loetlesin kokku kõik korrad, kus ma üldse alkoholi tarbisin.

      • Lakto
        March 19, 2025

        Hmm, oled kindel, et joomisi on olnud nii vähe? Millest siis tuli mingi aeg storydes see korrutamine, et “hakkasin kaineks”. Veebruari alguses oli see vast? Nagu mitu korda mainisid, et näe, nüüd olen kaine, olen haige ja… alkoholi juues sellist jama ei olnud jne. Täpselt jäi selline tunne, et alkoholiga läinud üle piiri ja teed nüüd kainet perioodi, aga pisut nõme on taluda seda. 🙂 Sest see, kellel alkoholiga probleemi pole, et mõtle sedasi ja ei rõhuta, et “olen nüüd kaine”. A võib-olla jäi vale mulje mul.

        • Mallu
          March 22, 2025

          Ma konkreetselt tegin NALJA aga ok 😀

      • Anna
        March 20, 2025

        Ma ei arvanudki seda, lihtsalt kui ma enda tutvusringkonna pealt võtan, siis mällu joomised lõppesid mitu aastat tagasi, sest kes neid pohmakaid ikka viitsib põdeda. Aga kuna see ongi igas ringkonnas nii erinev, siis alkoinfo.ee on olemas täitsa hea test, mis aitab objektiivselt hinnata, kas sinu kogused on okeid või mitte ☺️

  • Niina Indrikson
    March 19, 2025

    Sellest suhtest ei saa kunagi asja, ja polekski saanud, sest kokku said väga erinevad inimesed. Ei ole ma ei blogides, ega muudes neid kajastavates kirjutistes aru saanud Märteni suurest kiindumusest, sest Mallu ei vasta juba algusest peale nendele kriteeriumitele, mida Märten naistes hindab ( nagu ta ise kirjutas).
    Te annate siin kõik head nõu, küll paariteraapiaga küll muude heade soovitustega, aga see ei toimi, sest:
    – Mallu ei jäta iial joomist. Ta on ju seda lubanud, aga?
    – Nad ei lähe iialgi paariteraapiasse, ega muud abi otsima, sest Mallule on see tülikaks asjaajamiseks ja ta kindlasti ei näe sel mõtet. Tema suhtumine on- kirjutan sellest, toon oma tülid rahva ette, viskan ära sõrmuse, karjun, nutan, saan kaastunnet. Ja ongi kõik.
    Aga Märten ei lähe ka iialgi teraapiasse, sest kui teda häirib Mallu joomine (keda ei häiriks, purjus naisest koledamat vaatepilti on raske leida), aga Mallu seda ei plaanigi lõpetada, siis mida aitaks see paariteraapia?
    Minu arust peaks eeskätt mõtlema oma 8 lapse peale, kellele nad on ema ja isa. Ja see, et Märten Mallut jõulu-pohmaka ajal nii isukalt filmis kõigile näitamiseks, vaatamata ka laste keelamisele, räägib teme kohta kõik, see oli nii alandav ja nii meelega tehtud.
    Lihtsalt kokkuvõtvalt – need kaks inimest pole loodud pereks.
    Ja Mallu küsimusele, kas ta peaks Märtenile maja peal tehtud tööde eest maksma – loomulikult peab, nii ütleb ka kohus.
    Kahju, et nad kumbki suureks pole saanud.

  • Anneli
    March 20, 2025

    Mina näen siin süüd siiski mõlemal poolel? Kuidas?
    Minu pähe ei mahu lihtsalt see, et kui inimesed teavad, et ma muutuvad alkoholi tarbides veidi nagu ebastabiilseks ja kipuvad tülisid üle võimendama, muutuma manipuleerivaks või hoopis teineteise suhtes mürgiseks, siis miks? Kas ilma alkoholita on elu nii igav?
    Mulle on ajas hakanud Märten näima üsaldusväärsem kui kunagi varem ja olen nõus, et inimestele tulebki anda võimalus. Kui keegi seda ei tee, siis mis inimesest üldse alles jääb?
    Mõlemal on haavad ja need tulevad õigel ajal taas nähtavale, nendega tegeletakse teistmoodi, sest mälestused võimetavad valusaid tundeid. Kui neid kogemusi varasemalt poleks, siis võib-olla oleks lahendatud olukorda teisiti. Oleks ja poleks- parimad sõbrad.
    Siiski, alkohol on teie mõlema vaenlane ja on jäänud mulje, et te nagu ise ka teate seda, aga siiski, njämmmm niii hea, joome.
    Väike koks kahekesti või väljas, sounds good, aga end juua lädraks ja pärast öelda, ma täpselt ei mäleta enam, kuidas see oli????? Why
    Minu jaoks kõlas ka see imelikult, et keegi ei tule mulle ütlema, kus mina olema pean. Kas sinu mees, kes sinuga tahab abielluda, kellega sina seda soovid, kellega sa jagad elu ja ka laste eest hoolitsemist jne, kas tema ei ole mitte see inimene, kes sind õigel ajal maa peale peaks tooma või peaks seda su ema tegema?
    Oleks sõbranna öelnud, et kuule, sul on homme muid plaane ja sa ei tunne end homme ilmselt hästi, ehk peaksid koju minema, siis mida oleksid öelnud, Kontrolliv friigist sõbranna? get out of my life?
    ChatGPT ei ole elu.
    Kogu see lugemine on veidi ärevust tekitav ja minu arust ei ole ka sinu suhtumine eluterve.
    Olen nõus GPT analüüsiga, et Märteni laused olid väga manipuleerivad ja kujutasid ette, keda see sulle taas meenutab, aga selle olukorra lõite teie kaks, mitte ainult Märten, kuid jah, ta oleks pidanud sellele teisiti lähenema, aga saan ka aru tema soovist, et sa koju tuleksid, lihtsalt väga vale viis sellele läheneda.
    Ma lihtsalt ei kujuta ette, et ma läen täna õtul välja pidu panema ja minu mees pole mingi ütleja, kas ma võiksin temaga koju jääda või mitte, ehk on see ju see koht, kus lähen koju, istun maha, räägime asjad selgeks, mida mina temalt ootan ja mida mina selles suhtumises näen ja mis mulle ebamugavust valmistab, mitte ei paiska talle näkku seda, milline manipuleerija ta on ja tema ei tule ütlema, mida mina teen ja kus ma olla võin või mitte. Kõige selle asemel otsustasid ju sina Mallu, et läheb kähmluseks ja loobid sõrmuse tagasi.

  • Lily
    March 20, 2025

    lasin just ilma mingi valikuta ChatGPT-l analüüsida siinseid kommentaare (ka need, mis olid minu silmale leebed ja toetavad) – ja apsull kõigist leidis see manipuleerimise/kallutamise/passiivagressiivsuse vms red flagide viiteid. nii et noh 😀
    nüüd tõesti huvitab, mis see gpt ka sinu sõnumite kohta arvas, mis selle vestluse osa olid. seda “analüüsi” sa siia ei pannud 😀
    ma lihtsalt ütlen, me mõjutame üksteist tahes või tahtmata pidevalt, ka siis, kui sellest iga hinnaga hoiduda proovime (st ka vaikimine või igas olukorras leebe/järeleandlik olemine on mõjutamine, sest saadab samamoodi teatavaid sõnumeid). ka minu praegune sõnum on arvamusavaldus sulle, mis potentsiaalselt võib sind mõjutada. küsimus on lihtsalt selles, mis piirist alates muutub mõjutamine ebaterveks manipuleerimiseks/kontrollimiseks/võimu kehtestamiseks jne.
    või isegi pigem on küsimus selles, millega keegi on teise puhul nõus leppima ja millega mitte. kui sulle käib ajudele, et talle käib ajudele, et sa alkoholi tarvitad, siis sul ei jää muud üle, kui ennast muuta või leida keegi, keda see ei häiri (ja riskides sellega, et tollel on teisi ebameeldivaid jooni).
    aga noh, üldiselt tundub, et sa olid õigel teel sellega, et tahaks teada, mis triggerid inimesel (ja sul) on. nüüd siis tead, võiksite sellest rahulikult ja proovida edaspidi neid tasandada.
    see lootus, et “kui edaspidi ühe pisara tema pärast valan, siis bye”, sry, see on küll loll lootus 🙂 ma arvan, et kui ikka ühtegi pisarat kunagi ei vala, siis ega väga ei hooli ka teisest. vahel väga harva on see täiesti ok, arvan mina.

  • MS
    March 21, 2025

    Käin siin ikka piilumas kas kommentaare on juurde tulnud ja kummalisel moel mõtlen päris palju selle olukorra peale.
    Kindlasti ei ole ma psühholoog ja mu hinnangud ei tule teaduse vaid sisetunde põhjal. Esiteks üle aasta inimene naljalt, et 100% teeselda jõuab – selle eest peaks Oscari andma kui päriselt suutis ja nüüd toimus müstiline avanemine.
    Proovisin hinnata seda olukorda selle info põhjal mis ma lugesin (ilma chat GPT pa*ka lugemata – sry, aga see on täna veel ühe vaatlemine ja inimesed on erinevad). Ja tead…mina hetkel pigem kalduks selle poole, et Märtenil on mingid triggerid mida Sina triggerdama hakkasid ja edasine oli kõikide olukordade jada – mitte, et see eskalatsiooni õigustaks.
    Mulle tundub, et Märten on päris tubli ja toimekas olnud maja ehituse juures mis on suur väärtus. Lisaks toimetab ta lastega – ka Sinu omadega (mis on lausa hindamatu väärtus). Ta astub Sinu kaitseks välja kui mingi jama on jne. Ehk minu hinnangul tundub, et ta soovib ennast sättida sobivas pusle tükina Sinu ellu, Sinu mehena, AGA! Siin nüüd tuleb väike õhumull – nagu Sa enda storys ka selgitasid – Sa oled harjunud kontrolllima, Sa tahad, et asjad käiksid Sinu moodi. Mõtle muud üks väike hetk. Mis on see hetk kui Märten peab justkui olemas olema ja mõistma ja käituma ühel või teisel moel, aga Sinus ei pea toimuma ühtegi muutust (vabandan liiga ratsionaalse hinnangu pärast, aga hetkel selle kirjutise põhjal see nii tundub). Lihtsalt täiskasvanute maailmas ja harmoonilises pereelus sh. abielludes käivad asjad ikka nii, et inimesed arvestavad teineteisega ja ei eskaleeri ja eskaleeri ja eskaleeri. Ma üldse ei õigust olukorra grande finalet ja see oligi lape ja Märten peaks päriselt enda deemonitega tegelema, aga see oleks vabalt saanud ka
    olemata olla juba esimese hetke “arusaamatusest”. Muide elu on näidanud, et kui Sa hakkad neid punaseid lippe otsima ja ootama siis need tulevadki kergemalt, sest enamasti ollakse juba ette ennnast ohutundlikuks teinud ja nii tundubki, et “oi see olukord raudselt on nüüd see koht”.
    Lõpetuseks tahaks veel öelda, et proovides ennast korraks panna Märteni positsioonile. Ta toimetab (SINU) majaga (olles sellises olukorras kunagi juba olnud), möllab lastega, käib kohut, ilmselt teenib ka vähem ja proovib oma tegudega kompenseerida seda mis rahaliselt puudu jääb (seda enam, et rahaline turvatunne tundub tema jaoks üleüldse üli oluline olevat) ja siis Sa ütled talle “mitte keegi ei ütle mulle mida ma tegema pean” – te olete perekond, peagi abikaasad….tegelikult ikka inimesed vastastiku võiks ju öelda – lihtsalt oleneb kuidas….

  • Ooo
    March 23, 2025

    Ma arvan seda (blogi lugenud ei ole sest vaene), et üks asi, mis hakkas häirima näiteks selle jõulude aegu tehtud vlogi juures, kus pikalt videos näha sinu pohmelli ja hiljem tilgutit…et kas see oli mingi Märteni-poolne intervention üritus või mingi alateadlik survestamine ja avalikkuse ette toomine, kui väga ta tegelikult sinu joominguid ei salli? Üldse ei arva, et Märten oleks halb inimene. On oma vigadega küll, samamoodi nagu sinagi, aga tundute siiski toreda paarina, kes kokku sobivad. Lihtsalt seda vlogi nähes tekkis kehv tunne, et miks seda nii pikalt on vaja näidata, lapsed kõik ümberringi ka veel. Ehk on see ka üks asi, millel teraapia käigus peatuda – kuidas allasurutud emotsioonid teie suhet võivad õõnestada. Loodetavasti tulete sellest tugevama paarina välja ja kõik laabub hästi.

    • Mallu
      March 23, 2025

      Kas te muidu päriselt arvate, et mul pole sõnaõigust selle osas, mis vlogi läheb ja voimalust neid maha võtta, kui mulle midagi ei meeldiks? Nagu ma ise ennast pohmas peaga näidanud poleks, et ta jubeda “paljastuse” tegi vms.

      • Sammalhabe
        March 23, 2025

        Aga kas see vlog näitas sind heas valguses või pigem halvas? Kui Märtenile on tema kuvand oluline, siis ta pigem ei oleks neid stseene sisse jätnud. Pigem tundub minule, et teadlik valik juhtimaks tähelepanu mädapaisele, mis teda suhtes juba pikemalt on häirinud.

        • Mallu
          March 24, 2025

          Minu meelest näitas see lihtsalt õiges valguses mind – täpselt nii ma ju too hommik olin ja miks ma oleks pidanud selle välja jätma? Läks nii siis läks, ega ma Eestis esimene ega viimane ole, et jube maine siin mängus.